[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

IMJ

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:16

Geen krassen etc in je gezicht?
Je hebt vast een hoop DNA achtergelaten in de struiken! Soort engelenhaar!

I could stay awake just to hear you breathing
Watch you smile while you are sleeping
While you're far away and dreaming

truus1957

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:56

Oh Monique, uit het feit dat je steeds updates schrijft blijkt dat je nog in leven bent. Ik had er anders mijn ernstige twijfels over

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:31

Waa, wat een peerd is het toch ook. Heb je al eens een krakende petfles geprobeerd in het zadel? Zo'n goedkope krakende? Ik wel... :P Klinkt ook als droge takken.
Die zijn ook leuk om platgetrapt op de grond (stuk of 25) doorheen en op te stappen.
Advies: eerst als schriktraining oefenen op de grond... ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:52

Mo toch, wat verschrikkelijk.... Ik zie het echt zo helemaal voor me. Hoe ziet je gezicht eruit?

Ik heb het één keer gehad met mijn paard in Benidorm, mijn paard bedacht altijd leuke grapjes, en dit was er één van.
We gingen met ons drieen een rit maken, mijn man , een nieuw meisje op de manege en ik, en toen we bij een enorme boom kwamen gingen de anderen rustig op het paadje rondom de boom , maar Huug moest natuurlijk weer stoer doen en ging onder de tak door, zo laag kon ik niet en bleef met mijn bh in een tak hangen,shirt kapot , bh kapot, dus vroeg ik maar aan mijn man of ik zijn shirt mocht en hij in ontbloot bovenlijf en ik met schuddende borsten op het paard terug, het andere meisje stikkend van de lach erachteraan. Het zal me een mooie stoet geweest zijn :') De dag daarna was ik bont en blauw....

Maar goed, ik vind het af en toe wel een griezelig idee dat ze maar door gaat met schrikken, het is bijna alsof ze de schrikdingen niet onthoudt of niet goed ziet.

Those we loved don´t go away,they walk beside us every day
unseen, unheard but always near,still loved, still missed and still very dear
[PP] (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-17 17:14

ik moet af en toe grinniken om jullie reacties. Thanks. en grijns Rocymax, ik zie het zo voor me gebeuren!

En voor iedereen het is alweer een tijdje geleden dat dit gebeurde en ik had wel striemen in mijn gezicht, geen schrammen wel plukken haar eruit, maar blij dat ik een cap op had, zonder had ik echt heel veel pijn kunnen hebben gehad van veel meer plukken haar eruit. Callas had overigens ook striemen maar geen schrammen gelukkig.

Morgen weer een updateje.

(off topic geïnspireerd door rocymax. Stel je een binnenmanege voor. Met op de kopse kant een kantine met ruiten. Stel je een onderling springwedstrijdje voor. lage sprongetjes. Ik startte op Thor. Bouw grote haflinger, geen springpaard. Ik rijd op een westernzadel. Mijn outfit bestond uit hoed, bloes met drukknopen, spijkerbroek en cowboylaarzen. Ik was de enige westernruiter die meedeed. Ik nader een sprong richting kantine, Thor dreigt te weigeren, ik drijf hem op en we gaan er met een rare bokkensprong overheen, ik kom wat voor de beweging uit, mijn bloes blijft achter de hoorn van het westernzadel haken en hoeps zo alle drukknopen open in volle aanzicht van de mensen in de kantine! Yippie-a-yay!)
Laatst bijgewerkt door Monique1963 op 21-09-17 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Callas is mijn alles
Het tij keren kan dat? Doorzetten of verkopen, dat was de vraag na de val, lees hier meer :
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:17

Hhahahahahha, ik zie het toch echt zo voor me :') :') :')

Those we loved don´t go away,they walk beside us every day
unseen, unheard but always near,still loved, still missed and still very dear
[PP] (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:17

Oke...nu kun je me gaan opvegen _O- _O- _O- _O-

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:27

Whaha, geweldig verhaal weer. Ik heb hetzelfde gehad met de Quarter van mijn zus waarop ik een rondje mocht rijden. Het had geregend en we waren net een lekker gallopje aan het doen, toen er een plas op het pad lag. Justin sprong eroverheen en ik had nog nooit met westernzadel gesprongen dus ging automatisch naar voren....waardoor mijn bh aan de voorkant aan de hoorn vast haakte. Mijn t-shirt rekte wel mee, mijn BH niet. :o

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 18:01

SassyMoon schreef:
....waardoor mijn bh aan de voorkant aan de hoorn vast haakte. Mijn t-shirt rekte wel mee, mijn BH niet. :o

Errug....dan maar in stap naar huis... :=

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 18:07

Nu snap ik waarom 'cowboys' graag een grote hoed dragen.
Daar kunnen ze zich achter verstoppen als ze weer eens aan het zadel blijven haken. :P

Ts, knap hoor! Limbo dansen te paard.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 18:21

Monique1963 schreef:
Thor dreigt te weigeren, ik drijf hem op en we gaan er met een rare bokkensprong overheen, ik kom wat voor de beweging uit, mijn bloes blijft achter de hoorn van het westernzadel haken en hoeps zo alle drukknopen open in volle aanzicht van de mensen in de kantine! Yippie-a-yay!)

_O- _O-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:02

senna21 schreef:
Nu snap ik waarom 'cowboys' graag een grote hoed dragen.
Daar kunnen ze zich achter verstoppen als ze weer eens aan het zadel blijven haken. :P

Hahaha, dat zal het zijn. Pas als ze dat niet meer nodig hebben, kunnen ze een cap op :P

Wat een mooi verhaal weer Monique!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:32

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Tinker Kwiny
Sindy
Now I am a warrior!
- demi lovato-

Mondy
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:45

Hahaha met afstappen is die knop en een iets wijder shirt ook niet altijd even handig hoor :D
En aangezien ik niet met mn voet in de beugel afstap krijg je een leuk beeld: shirt om de knop. Paard dat aanloopt en zelf op je tenen proberen mee te trippelen in de hoop je shirt op een of andere manier los te krijgen zodat je niet meer al die paardennaren in je bh aan het verzamelen bent :')

Fijn dat het zoveel beter gaat al tussen jullie op wat limbo dansen na ! Wel valt het me op bij het filmpje in de roundpen alles behoorlijk snel en abrupt gaat. Jullie willen te snel iets doen met en voor elkaar heb ik het idee ?

Mondy R.I.P. 30-05-2012 <3 JollyJoker
    Be a appaloosa in an arena of sorrels.<|-

Jackytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:06

Oh, jeetje, die verhalen hier. :')

Hier wel eens meegemaakt dat we door het bos aan het rijden waren. Tink besloot om even niet meer te luisteren en bedacht zich dat off-road rijden toch echt veel spannender is dan op het pad blijven. Uiteraard gaan mijn 2 mederuiters wel netjes via het pad.. Tink komt een boom tegen. Ze ziet haar vriendjes door de takken heen. Mevrouw ziet geen andere weg dan in Tanker modus te gaan en volop - inclusief ruiter - door de boom heen te buldozen. :\ Gelukkig zonder al te veel schrammen door gekomen, maar Tink heeft dus een voorliefde om bomen te slopen en vergeet dan wel eens dat ze een paar cm hoger is als er iemand op haar rug zit. (Of ze weet het maar al te goed, want in onze paddock stond er een boom en daar ging ze expres onder kruipen zodat ik niet op tijd kon reageren omdat ik moest bukken. }:) )

~ Gypsy gold doesn't chink or glitter, it gleams in the sun and neighs in the dark. Love my Tinkers
    INKY • ORIS •ACKY •OHRA

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:25

Haha, wat een verhaal. Heb je nog wel haar op je hoofd? Eerst gescalpt door de slijpmachine en nu weer door een aantal bomen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-17 08:36

Ik heb moeten lachen om jullie reacties en eigen ervaringen met de hoorn van westernzadels. Ik geef grif toe, het zijn niet altijd handige dingen!

Next updateje

28 mei 2017

Ik ga zo met Callas trainen op het veldje. Het is nu al 4 dagen weekend hier, overal twee-tact-motoren die crossen in de bossen met hun pokkeherrie, of allemaal van die toerrijders die even lekker gas geven omdat het einde bebouwde kom is. Ze komen vaak in groepen van 30 of zo langs om de slingerroute door de bergen naar Narbonne te rijden. Ik als motorrijder snap dat heel erg goed, het is prachtig, maar Callas vindt dat helemaal niet grappig en dan zit ik niet op mijn gemak.

Eigenlijk zou ik juist naar buiten moeten gaan om de confrontatie aan te gaan, maar ik merk aan mezelf dat ik vermijdingsgedrag aan het vertonen ben. Ik ben vooral op zoek naar leuk en relaxed. Ik heb niet zo veel zin meer om iedere keer weer die uitdaging aan te gaan. Word er een beetje moe van, vooral omdat je je helemaal de blubber kunt trainen met schriktraining, maar dan toch zijn er miljoenen dingen die je niet kunt voorzien. Ik kan niet voorzien dat zij zal schrikken van een onzichtbaar spook in de struiken. Daar valt niet op te trainen. Tuurlijk maak ik haar sterker en stoerder met schriktraining, maar soms heb ik het gevoel dat het ook wel averechts kan werken op haar.

Dus nu al de 4e dag niet van ons terrein af. C'est la vie. Wel gisteren een heel nette trainingsronde op het veldje gehad. En verder de tijd benutten om te ontluizen. (Voor de bokkers, dit is een filmpje maar van de herfst 2016. En het updateje is van mei 2017, en voor de pony's heb ik inmiddels een goed ontluis/ontmijtmiddel)

https://www.youtube.com/watch?v=DYYmORRcBJg

Callas is mijn alles
    Het tij keren kan dat? Doorzetten of verkopen, dat was de vraag na de val, lees hier meer :
    [PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:14

Zou je niet een keer een groepje motorrijders kunnen vragen om even te oefenen met je?

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:34

Waarom ook altijd die uitdaging willen opzoeken? Te veel voor jou, te veel voor je paard. Ik vind schriktraining persoonlijk ook helemaal niets. Ik wil wel mijn dieren van alles zelf laten onderzoeken op hun manier en ze zo hun eigen mening laten vormen. Maar ja, dat is mijn mening...

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:20

OMG sorry maar deze stille meelezer was vandaag niet zo stil meer.
    Ik heb hier zitten gieren en ja sorry Monique ook om jou met het limbo dansen, ben nogal een beelddenker dus zie het allemaal voor me.

bedankt voor het delen van je verhaal Monique, heb heel veel bewondering en respect voor je hoe je omgaat met Callas

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:33

Je kunt trainen wat je wilt, maar ik denk niet dat je alle paarden bomproof kunt krijgen.
    Het is tenslotte een dier, geen machine.
    En soms heeft het zelfs averechts effect. Wat je aandacht geeft, groeit.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:35

Het gaat nog altijd met ups and downs.
    Alhoewel ze minder snel de kletter op gaat.

Je schrijft het heel erg leuk en ik moet ook lachen maar dan denk ik ook weer van :" ai dat deed pijn denk ik".

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:48

Pfffff, het heeft me drie dagen gekost, maar ik heb eindelijk heel het topic gelezen en mag reageren!

Jeetjemekreetje, wat heb jij een tegenslagen (gehad) met je peerd. Ik zat hier soms wel met gekromde tenen te lezen als ik las dat je zo vaak op je nog jonge paard reed en constant maar het spannende opzocht. Maar ik ben dan ook wel echt een onzekere muts af en toe die liever alles veel te langzaam en voorzichtig doet. :+

Heel erg stiekem had ik gehoopt dat ik op pagina 37 het "nu" van je verhaal al zou lezen, ik houd niet van wachten op updates, ben ik veel te ongeduldig voor haha. Ik ben heel benieuwd welke vorderingen jij en je mooie Callas hebben gemaakt tussen 28 mei (je laatste opdate) en nu. :):)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 18:08

Confession, denk dat de meeste trouwe volgers het juist jammer vinden dat we bijna bij nu zijn.

Schriktraining...
    Wij gingen een aantal jaar geleden met een groep van stal onder het zadel naar de vereniging voor een schriktraining. Afijn, uurtje later waren alle paarden langs alle obstakels (bladblazer, ratelding, klapperpistool etc) geweest.
    Op de terugweg lang teugeltje stappen op een afgelegen dijk, tot er onder aan de dijk een man met een bladblazer aan de gang ging. Nou, daar gingen we hoor >;) Mijn Fries was als eerst foetsie..
    Paard heeft jaren voor de wagen gelopen, bruiloften, begrafenissen maar ook optochten. Ook een toeterende auto was rede tot schrikken voor haar. Ook echt karakter. O:)

Fenna

Spekkie

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 18:14

Ladygiroc schreef:
    Confession, denk dat de meeste trouwe volgers het juist jammer vinden dat we bijna bij nu zijn.

Maar als we dalijk bij het nu zijn hoeft het toch niet te betekenen dat het verhaal ophoudt? Althans ik hoop het niet O:) Ik hoop dat TS ons dan nog steeds op de hoogte blijft houden van haar belevenissen.