Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:09

Hihihi, dat is het gevolg van énorm veel land hebben. Geloof dat er wel 8 hectare is :') Dan kun je al verhuizen voor er maar iets stuk wordt gelopen, en dat is in Noord Holland snel :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:52

Oké, ik zit met een dingetje... Mijn 3 jarige dressuurpaard heeft dus nu al een wijde tot zeer wijde boom nodig in het zadel... :') Laten zulke zadels nou amper te krijgen zijn voor een klein prijsje.
Kaliber heb ik niet van een bokker, maar van een fokker :+ .

Ik zie echt onwijs veel leuke foto's voorbij komen! Ziet er allemaal goed uit. Zal wat uitgebreider reageren morgen vanaf m'n laptop. Jullie gaan snel +:)+

Kilimanjaro (v. Dark Pleasure)
Lovely (v. Guardian S)

Nynkster

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:26

Is het puur voor het beleren? Dan zou je bijvoorbeeld ook een Wintec kunnen proberen met wijde boom. Niet erg duur.

Ik neem aan dat je pas een goed zadel wil halen als hij beleerd is?

Hahaha wat een luxe sbravour. Was dat hier maar zon :)*

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:35

Nynke ik heb wel degelijk nu 2 dagen zon {:} hahahahaha die foto blijft geniaal van Caia _O-

Mavantos , boomloos of bareback pad? Of is dat niks..

Sbravour mooi weiland nog inderdaad. Daar lopen ze nog dagelijks op? Deken zit mooi hoor!

Brechtcarlos thanks! Ik hoop dat haar manen nog mooi lang worden :D fietsen vind ze geweldig :)

Marijke gebeurt vaak hoor dat singels los kunnen gaan. Heeft limo altijd een halster om in de stal? Levensgevaarlijk... je bent niet de eerste waarbij het paard zich ophangt. En dankje!

Welkom terug Ricie :) Is dat een grote shetlander? Of een kruising oid? Ziet er leuk uit hoor !

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:03

Kabayo, ja helaas moet het halster aan blijven. Limo heeft de stalbaas al 2x omver gelopen toen die het halster wou omdoen voor hem buiten te zetten. En de andere keren liep hij continu achteruit in de stal.
De dochter van stalbaas kan het wel omdoen met moeite maar zij is niet altijd aanwezig.
Alleen als ik het omdoe houd limo zijn hoofd wat lager en blijft stilstaan. Beetje gek eigenlijk.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony
Adopt to give an animal new chances

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:42

Ik ga niet zadelmak maken met een glibberig Wintecje, 1x bokken en dan glibber ik eraf :') . En als dressuurmiep ook geen boomloos/barebackpad.

Ik zou ook geen halster op stal omhouden... Heel eng :=

Lovely (v. Guardian S)

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:51

mavantos schreef:
Ik ga niet zadelmak maken met een glibberig Wintecje, 1x bokken en dan glibber ik eraf :') . En als dressuurmiep ook geen boomloos/barebackpad.

Ik had paar jaar terug den macrider olympic boommaat L, die viel zelfs voor wijde boom echt heel wijd want mijne moest ook wijd en L zou wijd zijn maar hier moest nog steeds bontje onder.

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:37

mavantos schreef:

Tegenwoordig hebben ze van dat suède volgens mij. Maar als ze goed bokken val je er met een leren zadeltje ook af je moet jezelf maar met spanbanden vastzetten aan het paard

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:43

Ik kom me ook melden!
Ik heb een IJslander ruin uit 2014 die afgelopen jaar aangespannen beleerd is en die ik dit jaar ohz ga beleren. Hij heet Brandari (aka Bram). Hij is nu 1.37 en zit midden in een groeispurt dus ik heb nog hoop dat ie nog een stukje groter word.
Ik beleer hem met het zadel van mijn huidige oudere IJslander (17 inch) en die past heel goed op hem. Tegen de tijd dat hij helemaal uitgezwaard is krijgt hij zn eigen zadel.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:12

Nee, ze staan hier sinds anderhalve maand niet meer op de wei. Paddockseizoen is begonnen hier helaas! ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:37

Helaas sbravour. Maar begrijpelijk. Hier staan ze ook in de paddock.

Welkom hopemyday! Heb je ook een foto?

Mee eens nynke. Als ze écht gek gaan doen vlieg je er toch wel af , ongeacht zadel. Zilver word beleerd met een oud KN zadel. Daarna krijgt ze een custom zadel. Beide zadels heb ik al.

Marijke nahja jammer dan. Ik zou eisen dat het halster af ging. Mijn tante had zo ook een paard die zich had opgehangen. En ze waren net te laat , paard was nog warm. Ja dan denk je wel.. had ik het nu maar af gedaan.

Vandaag grondwerk met zilver gedaan. 1 bonk energie jeetje! stuiterbal. Ik vlieg soms uit beeld :+

En gesprongen :))
Afbeelding
Afbeelding
Haha ze was te laat. Nou.. die piaffe kan ze al :D
Afbeelding
Tsja. Dan krijg je dit he
Afbeelding

En ze blijft mij verbazen...
Afbeelding
:wow:
Afbeelding

Na de tijd heel even erop gezeten. Voor het eerst buiten 1 rondje over het erf. Mijn vriend hield haar vast. Ze was wel gespannen maar super braaf. Niet lang op gezeten , wou het positief afsluiten. Maar zo blij en trots. Volgens mijn moeder glunderde ik van oor tot oor :D geen beeldmateriaal ivm veiligheid hihi. Andere keer beter

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:48

Leuk om te lezen dat iedereen het anders doet met zadels!
Wij hebben Kaliber (of mijn andere paard, we willen er uiteindelijk 1 houden) voor de verkoop, maar of dit nu over 2 maanden gebeurd of over 2 jaar maakt niet zoveel uit. Daarom wil ik graag een gewoon leren zadel wat de prijs heeft dat je zegt van ''Zonde dat hij er nu mee in het hek hangt, helaas niets aan te doen'' in plaats van ''Zie ik daar nu een krasje :wow: ''. Jullie begrijpen wel wat ik bedoel :') . Ach, geen haast. Voorlopig ben ik al blij dat hij braaf aan de longeerlijn loopt met een singeltje, zadel komt wel. Spanbanden vind ik wel een goede optie :7

Kabayo; wat een leuk paard. Ziet er goed uit :j

HopeMyDat; leuk een IJslander, ben benieuwd hoe het gaat straks!

Lovely (v. Guardian S)

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:08

Afbeelding
Ja ik heb wel een foto maar geen goede haha

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:26

Elina ik moest zo lachen dat je uit beeld vloog _O-

Hopemyday : leuk!!! Heb je een foto van je ijsje?
Edit: zie net dat je een plaatst. Leuk kleurtje!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:31

Wij hebben vandaag lekker gewandeld.
Mijn vriend met Lina en ik met mijn jongste telgje. Was allemaal maar gezellig. Daarna de brokjes waren ook leuk O:)

Binnenkort maar een dag dekens wassen is wel weer nodig
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:26

@Kabayo Leuk zeg dat je een rondje buiten hebt gedaan! Eerste keer toch? Dat is toch wel extra speciaal

@HopeMyDay Welkom hier! Het beleren gaat vast een makkie zijn voor jou omdat hij toch al de teugel/stemhulpen kent en hij toch al verkeersmak is

Ik heb net ook weer voor de derde keer een rondje om gedaan met Diego, het ging super goed. Zo heerlijk dat hij hetzelfde relaxte paard blijft onder het zadel als er naast, als hij dingetjes spannend vindt wijkt hij alleen maar ietsje uit en gaat er naar kijken, ideaal. Ook gaat het sturen elke keer weer een beetje beter, hij is zelfs makkelijker buiten dan in de bak, bakwerk is toch niet echt ons ding ;)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:29

Wat leuk Cera!
Heerlijk als ze lekker rustig blijven bij spannende dingen. Als lina iets eng vindt gaat ze altijd langzaam stappen en kijken. Veel beter dan hard rennen en vliegen :D

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:22

Wat een leuk filmpje kabayo! Dat moment dat je uit beeld vloog hahaha wat een kracht kunnen ze toch hebben he :') mijne is ook altijd eerste 5 minuten zo’n bommetje. En heerlijk dat je er al op erf op hebt gezeten zelfs!

Hopemyday wat leuk een ijsje zeg! Zelf ook aantal jaren gereden vind ze vooral in de winter zo leuk, net ijsbeertjes

Wat een knapperds nynkster <3 deken kan zo te zien wel beurtje gebruiken ja haha

They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:29

Jaa precies Nynkster, maakt alles zo veel makkelijker

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:53

_Zoe schreef:
ijsbeertjes

Wat een knapperds nynkster <3 deken kan zo te zien wel beurtje gebruiken ja haha

ja erg he! Maar die ponydekens zijn vaak zo uit verhouding. Ze zijn redelijk lang naar onderen waardoor al de drek wat omhoog sputtert bij het draven in de deken komt :Y) Gelukkig kan deze deken gewoon in de wasmachine maar de waterdichte wacht ik nog even mee..

wisselkoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:08

Ja..... ik meld me ook. In augustus wordt mijn dan 3 jarige merrie ingereden. Het is een zardando x united x ferro. Ik ga proberen alles bij te lezen van dit topic

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:50

Inderdaad, ohz beleren zal niet heel ingewikkeld zijn gok ik. Hij is helemaal nergens van onder de indruk en de keren dat hij het zadel op heeft gehad was er ook niks aan de hand.
Ik heb ook een keer ons buurmeisje (4) op hem gezet en hij liep zo zijn rondje (dit uiteraard met iemand die het kind vasthield die haar er in 1x af kon tillen indien nodig)

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:01

Hooi *\o/*

Ik kom mij ook melden bij de 2018 groep met mijn nieuwe 2,5 jarige Apache <3
Afbeelding

Zijn hier nog meer mensen die ook in de 2017 groep zaten? :)

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:53

Wauw wat oogt hij al volwassen voor zn leeftijd zeg Dawson!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:41

Kabayo en Nynkster wat een heerlijke neuzen. Daar moet je (naast de modder) toch wel een smakkerd op plakken :)

mavantos er zijn ook fokkers op bokt, maar niet van een bokker dus oke! Ik ben niet zo thuis in de hele wijde boomzadels. Veronia heeft dezelfde boommaat dan Wainonia dus aan de hand daarvan kon ik een zadel gaan kopen. Ik heb nu een euroriding diamant op de kop getikt voor het beleren.

Ricie welkom terug!

Art oeh, een halster om in de stal zou ik niet blij van worden. Ook al heb je de stal nog zo veilig gemaakt, ze kunnen altijd ergens achter blijven hangen ermee.

HopeMyDay welkom en klinkt leuk, heb je foto's van hem? Ah ik zie al ijscobillen! Leuk!

Kabayo, hey, verkleurd? Gefeliciteerd!! Wat ben je toch lekker met Zilver bezig. Kan ik van genieten. Jullie komen er wel!

Nynkster lekker gewandeld samen, leuk. Is eens wat anders dan samen met de honden lopen :D

Cera_D mooi dat het zo goed ging! Ik hoop dat Veronia ook zo nuchter is onder het zadel als wanneer ik er nu naast sta.

wisselkoning welkom!

Dawson123 welkom, wat een leuk dier! Ziet er inderdaad al helemaal "af" uit zeg!

Ik heb niet veel nieuws te melden, behalve dan dat ik hulp heb gevonden voor als ik haar zover heb dat er iemand op kan stappen. Dat was het laatste puntje waar ik nog iets op moest bedenken en dat is nu ook opgelost. Wij zijn er klaar voor :D. Laat het maar snel voorjaar worden..

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie