Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 07:45

Rissa is duidelijk nog aan het groeien. Die is er pas een maandje en nu al groter en forser dan toen ze kwam. Ze is ook nog wat overbouwd en was wat schraal.

En ik vind dat ze lekker even mag wennen aan de groep en aan ons. Ik ga haar in het najaar oppakken denk ik. :D

Nu mag ik sowieso even 2 weken niks qua bit want er zijn veeel tandjes gedaan gisteren :')

Afbeelding

Afbeelding

Ga Lars wel longeren met Kaptoom maar even niet erop 2 weekjes.

mirjamalvaro

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:00

Ach tandjes getrokken. :(:)

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:15

Voorwaarts en aan het been is hij zeker, maar hij moet zich eerst loslaten door zijn hele lijf voor ik het tempo en de afdruk kan vergroten, anders gooit hij gelijk zijn gewicht in de strijd aan de voorkant. Gisteren begon hij dat op het eind te doen en dan kan ik er echt heel fijn aan rijden!

Jammer dat ze het water niet inwilden, kun je juist zo lekker afkoelen. Maar je paardje is al wel lekker braaf, zo buiten zonder zadel er op :P

Daar is flink wat aan de tandjes gedaan, lekker rustig aan doen:)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:44

xApple schreef:
Rissa is duidelijk nog aan het groeien. Die is er pas een maandje en nu al groter en forser dan toen ze kwam. Ze is ook nog wat overbouwd en was wat schraal.

En ik vind dat ze lekker even mag wennen aan de groep en aan ons. Ik ga haar in het najaar oppakken denk ik. :D

Nu mag ik sowieso even 2 weken niks qua bit want er zijn veeel tandjes gedaan gisteren :')

[ [url=m/JkiJ0v.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fmvFKH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ga Lars wel longeren met Kaptoom maar even niet erop 2 weekjes.

Goeie eerlijke beslissing. Top!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 05:38

Xapple aha op die manier. Al is een overbouwd paard voor mij geen reden om er niks mee te doen. Ik bedoelde trouwens niet perse rijden of longeren. Maar eerder wandelen en aan de hand wat dingetjes doen :) Dan creëer je ook een band :j Heel wat tandjes gedaan.

Sbravour hoe gaat het bij jou?

Bowo dat is waar. Maar je moet niet te kritisch zijn met beleren. Helemaal niet als je er nog maar 2 keer op hebt gezeten. Dat loslaten in het lichaam komt nog wel.. Fijn dat het goed ging op het laatst!
Ja braaf is ze zeker :)

Ik ben vandaag 20 jaar geworden :D
Afbeelding

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:14

Gefeliciteerd Kabayo!! En veel succes met je dressuurles vandaag ;)

xApple, wat fijn dat Rissa de goede kant op gaat :)
Dat zijn veel getrokken tandjes hahah

Amado heeft een half weekje vrij, ik had gisteren wedstrijd op mijn verzorgpaard en maandag kan ik Amado pas weer oppakken hahah
We zijn inmiddels wel begonnen met het lang en laag longeren! Vind het erg belangrijk dat hij zijn rug goed gaat gebruiken straks.

Hier nog wat foto’s van mijn wedstrijd:
Tijdens het inrijden was alles enorm interessant behalve ik :p
Afbeelding

Maar hij heeft super fijn geluisterd tijdens de wedstrijden!
Afbeelding
Afbeelding
Ook super leuk commentaar gehad van de jury omdat ik bitloos, zonder sporen en zonder zweepje reed;
Afbeelding

Teugels goed in contact houden is nog echt wel een dingetje hahah, maar daar gaan we lekker aan werken :) we zijn 4e geworden met 1 punt verschil van de 3e plaats

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:20

Wat een imponerende schimmel!

Gefeliciteerd Kabayo !!! Fien is vandaag ook jarig, 5 jaar geworden :D
Het gaat eigenlijk heel goed met haar. Nadat we halverwege de rust periode weer opnieuw moesten beginnen omdat ze erg slecht liep, hoeven we nu nog ‘maar’ 4 weken. (Ze staat nu 8 weken stil)
Ze loopt eigenlijk best wel goed als ik haar af en toe een drafje zie maken in haar weide, ook schiet ze niet meer kreupel zodra ze een bocht moet draaien of op het harde over gaat. Dus dat is heel positief :) Toch blijf ik sceptisch en ben heel zenuwachtig dat ze toch niet goed loopt volgende maand... Maar goed, dat is een kwestie van tijd. Mocht ze stabiel blijven of verslechteren heb ik met de dierenarts afgesproken dat we dan de keuze moeten maken tussen een jaar op de weide of naar de kliniek toe met haar.
Ik hoop echter dat ze natuurlijk helemaal goed is straks, en we kunnen gaan beginnen met inrijden halverwege de zomer.......
ik zit ook nog te tobben wanneer ik haar weer wil laten scannen, om te zien of de irritatie in de buigpees weer tot rust is. Direct volgende maand of pas enkele maanden later..?

Op de foto is boven 4 jaar, onder een paar weken voor ze 5 werd (nog in wintervacht) Afbeelding
Afbeelding

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:20

Kabayo, beetje miscommunicatie denk ik :P We zitten er al op sinds december/januari. Toen heel rustig aan gedaan en nu sinds een aantal weken echt aan de bak.
Gefeliciteerd met je verjaardag!

Amado, leuk dier en fijn commentaar!

Sbravour, ai peesblessure, dat is altijd vervelend. Beterschap!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:37

Gelukkig geen peesblessure, maar een irritatie aan de diepe buigpees, dat is gelukkig sneller te herstellen dan een peesblessure. Bij een peesblessure ben je zeker 10-12 maanden verder :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:25

Zo even een bijleespost

Murosch wat ziet Veronia er goed uit, pakt het zo mooi ontspannend op met longeren!

Nynkster wat een knapperd is Hayden!

Oh wat rot Patty.. Hoe is het gebeurd en hoe gaat het nu met je?

Xapple vind het er heel fijn onstpannend uitzien, heerlijk!

Wat een mooie plaatjes van prachtige paarden Mirjamalvaro!

Murosch wat fijn dat Veronia zo'n vertrouwd gevoel geeft onder zadel! Opstappen wordt vanzelf makkelijker

Mirjam super dat het dubbele longe goed ging!

Heerlijk zo'n braaf nuchter paard Kabayo!

Welkom Bowo, ben benieuwd naar een foto van je paard!

Ohoh patty een flinke stuiter gemaakt dus.. Hopen dat baby het vertrouwen snel weer heeft!
Knappe paardjes!

Haha heerlijke foto Nynkster van je jonge guppy

Wat super knap Mirjam! Was dat de eerste keer?

Wat een leuke ervaring Kabayo!

Ziet er fijn uit Bowo! Wat voor afstamming is het?

Mirjam wat een knappie! Ziet er fijn uit

Lars een apk beurtje. Kan je er straks mooi weer tegenaan!

Gefelicteerd Kabayo!

Sbravoaur fijn dat het herstel goed lijkt te gaan!

Ken ook een weekje vrij gehad, gisteren weer even gelongeerd met een elastiek. Deed ze netjes. Gaat af en toe al mooi een stukje naar beneden opzoeken. Voor het eerst heeft ze gebokt haha. Ze liep braaf haar rondje, kwam een husky langs en denk dat ze daar van schrok, 2x rond maken en toen ook gewoon weer voorwaarts naar voren.
Morgen gaat me zusje er even weer op en misschien dat ik daarna nog even een rondje erop stap.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+9
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:25

Oooh eerste bokjes. :))

Morgen ga ik longeren terwijl ze met graafmachientje bezig zijn, ben benieuwd wat ze doet. :)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:43

Nynkster; Hahaha die jaarling!! Die lijkt me nou echt een hilarisch karakter hebben! :D

Mirjamalvaro; Wat gaaf dat je op Kyara hebt gezeten!! Ziet er goed uit op het filmpje :D Top!

AnnetteFlame; Fijn dat het zo goed ging met hangen! Hoe zorgen jullie er voor dat ze binnen een paar seconden een gang langzamer gaat? Aan de dubbele longe longeren of?

Kabayo; Thx! Zilver ziet er ontspannen uit op de event foto’s! Ziet er leuk uit :D
Haha jij durft al zonder zadel naar buiten! Jammer dat de paarden het water niet in durfden.
Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Y)(^)

xApple; Gewoon lekker aan de gang gaan met Rissa joh! Beetje longeren o.d. kan toch best al
Van wat licht werk gaan ze vaak ook juist beter groeien.
Dat zijn veel tandjes haha!

Bowo; Leuk paard! Ziet er fijn uit.

Amado; Leuk commentaar van de jury! Gefeliciteerd met je punten en plaatsing.

SBravour; Gefeliciteerd met Fien! Fijn te horen dat ze de goede kant op lijkt te gaan. Hopelijk over 4 weken weer helemaal goed.
Wanneer zou je weer iets met haar willen gaan doen? Indien je weer snel aan de slag wil zou ik voor enige opbouw laten scannen. Zeg je van joh ze blijft toch nog 2 maanden o.d. in de wei lopen dan zou ik dan tegen de tijd dat je weer aan de slag wilt scannen. Persoonlijk zou ik voordat ik haar aan het werk zou zetten dus zekerheid willen hebben dat ze van die blessure iig geen last zou moeten kunnen hebben.

Melissa_93; Haha, grappig om te zien als je paard voor het eerst bokt niet? :+ Mooi dat ze al wat naar beneden begint te zoeken.

Hier vandaag voor controle naar de gynaecoloog geweest en alles was weer in orde :D. Wonden zijn goed genezen al. Alleen nog knoerharde weefels zitten, zullen wel onderhuidse bloeduitstortingen zijn. Zal vast nog even duren voordat die weg zijn. Gelukkig vrij weinig last van nu!

Woensdag is de zadelmaker geweest. Vriendin was er ook, die heeft haar eerst even gereden en met ander zadel gereden die het beste leek te liggen. Daarna ben ik er even op gegaan ondanks dat het eigenlijk nog niet mocht O:). Even toch een beetje spanning bij mezelf maar ze liet zich weer heerlijk rijden. Zadel gekocht dus we kunnen nu vooruit!
Vriendin is vandaag weer geweest. Ze zou wat springen met Baby maar die was gigantisch gespannen. Ze zijn tegenover het stuk waar we rijden aan het verbouwen en zaten steeds allemaal beestjes bij haar te klooien. Haalde haar al gespannen uit haar wei. Toen ging ik ook nog met balken en staanders slepen.. We hebben het maar bij balkjes op de grond gelaten en daar wat lijnen mee gedaan. Ging toch wel fijn! Pakte ze goed op.
Ga komende tijd alleen even met begeleiding rijden en vriendin gaat er nog regelmatig op, lijkt me het verstandigst voor nu :). Ze is ontzettend gevoelig en dat wil ik niet 'verpesten'.

Daarna Krisje weg gebracht om ruitermak te maken. Zó trots op haar!
Weg bij haar vriendinnetje uit de wei en een stukje verder de trailer op, voor de 2e x in haar leven. Ze stond er in 5 min op! Die brutaliteit van haar kwam nu goed van pas haha.
Ze ging daar ook super rustig de trailer af, keek een keer rond en hop brutaaltje liep zo nieuwsgierig en dapper overal naar toe alsof the queen has arrived :'). Geen greintje spanning van onzekerheid. Ben benieuwd hoe het zal gaan!

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.
[RIJ-ITP] Wat plaatjes van Krisje B & Bowlers Baby [SGW-ITP] Van we doen het voor de lol naar onze eerste B SGW!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:58

Zo wat een bijleespost patty!
Dankjewel voor de felicitaties meiden!
Haha, het liefst ga ik nu al aan de slag met haar, ik wil er oooooohhhp :D Dus na deze 4 weken wil ik heel graag weer gaan opbouwen, wat jij zegt klinkt inderdaad heel aannemelijk. Kost wat, maar dan weet je ook dat het goed zit. Ik denk over 4 weken filmpje maken, opsturen naar de DA, en als hij dat er goed uit vindt zien kan hij wat mij betreft een scan komen maken. Anders is het doei 250 euries, terwijl hij bij voorbaat al ziet dat ze niet lekker loopt! Duimen dat ze weer goed is tegen die tijd :) :j hier ook in het bezit van een clowntje Afbeelding

WoW, die kris! Wat een braverd. Fien was bij haar stalverhuizing ook zo ontzettend braaf, echt vreemd hoe braaf ze kunnen zijn soms... :p

En nog heel veel sterkte en beterschap voor jou...

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:57

Snap dat je er ook op wilt!

Hier vandaag dus Kyara gelongeerd. Naast de bak lag zo'n grote rol drainageslang. Achterin de wei waren ze bezig met slangen en graafmachine. Ze vond de rol erg spannend, maar al longerend is ze de hele bak netjes doorgegaan tot een metertje van het hek af, dat durfde ze echt niet dus hoeft ook niet.
Eigenlijk was ze best rustig, dus uiteindelijk er ook op. Meer om te laten zien dat ook al is het spannend dat er dan nog mensen op je rug kunnen klimmen. Maar vond ze helemaal niet erg. Honden stoven er nog vandoor en ze heeft ze verbaasd na gekeken. Honden gingen ook nog flink blaffen maar ze bleef braaf. Heb het bij 2 rondjes stap en een rondje draf gehouden.
Erg knap vond ik haar. :j

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:21

Dat is heul fijn oor het vertrouwen! Top!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:37

Mirjam wat goed zeg! Super braaf zeg. Heerlijk zo'n bomproof paardje :D

Pattypaard dankje! Ze is meestal wel redelijk ontspannen. Zie je wel eens anders bij de friezen :=
Fijn dat het weer geneest! Voel je je alweer wat beter?
Snap dat je trots bent!! Super

Dankje Melissa!
Ach wat lief een bokje haha.

Bowo oh ik denk het dan. Nee dan kan je inderdaad nu wel wat sleutelen. Dankje!

Sbravour dankje!! Ook gefeliciteerd nog Fien! Klinkt wel positief :) Hopelijk blijft het goed gaan. Over een maand moet ze weer een echo? Ik duim!
Wauw wat knapt ze op!!

Hier een fijne les gehad. Maar wel moeilijk hoor. Ze vind het balans nog echt lastig en hangt heel snel. Ik moet ook leren om los te laten en een kleine ophouding te maken zodat ze los laat. Ze hangt ook op rechts en dat stuurd zo zwaar. Veel tips gekregen waar ik mee aan de slag kan. Ze hangt in de hand om zo van het achterbeen af te lopen. Ook was ze erg loperig en loopt ze steeds onder mij uit. Werd ik gister bewust van. Ik dacht altijd dat ze mooi voorwaarts liep :+ Maar Zilver heeft super goed haar best gedaan !! Ik ben trots :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vandaag even los gelongeerd. Even de spiertjes weer los werken. Had niet de indruk dat ze last of spierpijn had
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Andere kant even op
Afbeelding
Soepel :j
Afbeelding
Zoef
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben tevreden :)

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:12

Van wie had je les Kabayo? :) hij doet me denken aan Mark Stuiver hahahh
Ziet er goed uit!
Laatst bijgewerkt door Amado op 12-05-18 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:28

Mooie kap krijgt ze hoor! Trots baasje

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 21:40

@melissa93, hij is een Bon Bravour:)
Oh ooo, bokjes :P nou ja, ze moeten nog veel leren en als het maar een paar bokjes zijn en je daarna gewoon verder kunt rijden, valt het wel mee

@pattypaard. Balen dat Baby zoveel spanning had! Gelukkig konden jullie er wel mee over weg
Succes met Krisje, klinkt veelbelovend!

@mirjam, dappere Kyara hoor!

@Kabayo, klinkt heel bekend, lekker aan de slag met de tips en dan komt het vast goed!
-----
Mijn knollie staat weer hier op stal. De professional vond dat we er klaar voor waren en nadat ik hem 2x heb gereden zonder dat hij is voorgereden en ik hier een heel vertrouwd en gecontroleerd gevoel bij had, vond ik ook wel tijd.
Het is ook wel fijn om je paardje weer terug op stal te hebben.
Vanochtend weer gereden, wel wat spanning zoals verwacht, maar heel goed te handelen. Ik moet er wel aan werken dat ik zijn neusje er wat meer uitrijd en zelf meer ontspan wanneer hij dat ook doet.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:24

Lekker Bowo!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:00

Mirjam hoe vond ze het graafmachinetje?

Patty ja was wel even verrast haha.
Fijn dat het herstel de goede kant opgaat!
Verstandig om het voorlopig even met hulp erbij naast te doen. Merk dat dat bij mij zelf ook wel vertrouwen geeft
En voor Krisje een spannende periode dus!

Sbravour hard duimen dat het over 4 weken allemaal weer goed is en je groen licht krijgt!

Mirjam wat super dat Kyara zo braaf reageerde op de drukke omgeving!

Kabayo lekker gelest en weer mooi wat huiswerk mee gekregen. Altijd fijn!

Bowo inderdaad een paar bokjes mogen best. Zijn ze ook jong voor. Zolang ze maar niet met hoofd tussen de benen rodeo gaan doen :')
Paard weer lekker thuis, fijn! Kun je mooi samen aan de slag

Mijn knappe guppy <3

Afbeelding

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+9
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:25

Kabayo, die van jouw is ook super braaf he?! Leuk dat jullie nu zo aan de slag zijn met lessen enzo. En nog HBD!

xApple , hahaha geen tand meer over! Wel fijn dat je straks tenminste zeker weet dat het gebit in orde is.

Bowo, hoe oud en soort is die van jouw? Kon het zo snel niet terug vinden

SBravour, nare tijd is dat he als je moet wachten op een uitslag, al helemaal als het er zo goed al uit gaat zien! Wel positief idd dat ze op het eerste gezicht al beter gaat.

melissa_93 aaah wat een ukkie nog! Ben benieuwd hoe die straks is als die 100 kilo zwaarder is!

Ik heb afgelopen week EINDELIJK die van mij zadelmak gemaakt!
Im soo in love <3 Ik vind het ook zo gaaf om te zien hoe onwijs deze aan het ontwikkelen is!
Afbeelding

Afbeelding

Deze week gaan we met rijden beginnen 8-)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:33

Wauw prachtig paard al!!
Zo, na twee maanden ook weer een mini update van fien: EERSTE KEER BITJE IN :D :D staat haar goed al zeg ik t zelf. Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SBravour op 14-05-18 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:35

Leuk Dawson en SBravoure!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:00

Wat een stilte.
Hier vandaag weer even opgestapt. Blijf mij verbazen hoe braaf ze is. Ze vobd drainageslang in begin wat spannend, maar al longerebd ging ze er snel al langs. Er op wat stap en draf linksom, daarna rechtsom. En toen weer klaar.
Volgende keer maar eens galopje vragen aan de longe.