SBravour en K-M wat er werd bedoeld is dat ik haar wat meer mag gaan vertrouwen en wat meer durven rijden eraan. Zij moet alles nog leren en ik moet haar duidelijk vertellen wat de bedoeling is en niet gaan zitten afwachten tot zij iets doet. Wat zelfverzekerder worden in het rijden ook. Bijvoorbeeld: Achter in de bak is een beetje een "enge hoek". Die heb ik daar waarschijnlijk zelf gecreëerd, maar goed. Ik snij uit mezelf die bocht wat af als ik alleen ben. Als de verzorgsters er zijn, dan zit/staat er altijd iemand in die hoek waardoor we er wel gewoon langs kunnen rijden. Dat is natuurlijk allemaal helemaal niet goed. Ik moet haar gewoon door die hoek gaan rijden, niks aan de hand, klaar. En zo heb ik wat meer obstakels gemaakt. Dat is mijn eigen onzekerheid. Overgangen rij ik voornamelijk op stem. Mooi dat ze dat kent en daar goed op reageert, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze op mijn beenhulp reageert in plaats van op mijn stem alleen. Ook mag het in alle gangen iets voorwaartser allemaal. Het misstapje wat we af en toe zagen ontstaat niet door Veronia, maar door mij. Ik begeleid haar niet goed door een bocht. Nou dat zijn allemaal wel dingen waarin ik me kan vinden.
mirjamalvaro dat ziet er weer keurig uit!
Pattypaard ik heb besloten om bij deze instructeur te blijven en heb de andere met deze eerlijke reden dan ook afgezegd. De dingen waaraan we nu gaan werken zijn allemaal dingen waarvan ik denk dat het precies is wat we nodig hebben.
Zou Krisje weer in de groei zijn misschien? Hoe groot is ze eigenlijk?
Lente dank je wel! Ik denk dat ze in de hoogte ook niet heel veel meer gaat groeien. In de breedte nog wel denk ik 
Leuk paard dat je gaat rijden! Wel balen dat de andere verzorgster en jij niet precies op 1 lijn zitten. Inderdaad mooi je eigen tempo aanhouden.
Qua galop laat ik haar aanspringen aan de longe en kijk zelf goed wanneer ze het zwaar begint te krijgen en vraag haar dan zelf terug voordat ze terugvalt. Dan een paar rondjes draven en nog een keer aanspringen en weer terug voordat ze zelf terugvalt.
Ik vertelde trouwens dat ze links nog verkeerd aanspringt onder het zadel. Nou.. mijn instructeur heeft er zelf ook even op gezeten toen hij hier was. Even aangalopperen en gewoon keurig in de goede galop he.. Nou, fijn om te zien dat het gewoon goed kan.
Enneh.. met betrekking tot de "enge hoek".. nog even een blooper foto: