@cera_d hoe heb jij het parkeren naast het krukje geleerd ? las iets over zweepje en aanwijzing, maar hoe leer je dat aan ? wil die van mij het ook gaan aanleren, aangezien het beter is voor hem dan zo opstappen… maar de zweep is nu vooral voor het geven van een tikje voor het harder gaan, of als hij echt stout is.
@k_m herken je gevoel qua filmpjes openbaar delen. Ben zelf ook van het idee dat ik soms echt aan het klungelen ben. En dat dit beter niet openbaar gedeeld hoeft te worden. haha jouw tekst bij jouw foto’s. hoor het t paard bijna zeggen XD
@annetteflame had eerlijk gezegd niet verwacht dat zo’n korte beugellengte echt zou wennen. Ik ben wel een 14 dagen lang 3x per week 2 paarden gaan rijden op springmaat. Maar bleef het gevoel hebben dat ik met het minste geringste eroverheen vloog 
super fijn trouwens dat jouw paardje toch wel kon ontspannen ondanks de wind !
@melissa_93 leuk dat je naar de clubles bent geweest met een paardenvriendje! En de foto’s zijn mooi ! gaaf paard hoor !
@pattypaard nette sprongen maakt jouw super baby ! en verstandig doel van je om eerst door te trainen. Ontspanning trainen is wel verstandig
@nouklime ik zou als ik in jouw schoenen ook behoorlijk pissig zijn als ze zo met mijn paard om zouden gaan ! alvast een fijne vakantie toegewenst voor jou.
@xapple fijn dat je kunt opstappen zonder hulp die je paard vast houdt ! heb je nu zelf ook het gevoel dat je paard nu ‘is gegroeid’ tussen de oren ? dat kreeg ik wel
heeft iemand trouwens tips om het drammerige van mijn hengst te minderen ? hij weet dondergoed dat "nee" betekend dat iets net mag, maar hij blijft het geweldig vinden om toch even door te drammen. meestal gaat het om dat ik de box open wil doen, maar dat hij er direct al uit wil rennen
een paard draaft met zijn longen, houdt vol met zijn hart. maar wint met zijn karakter !
regenboog, oh regenboog, waarom ben je krom ? als je recht was heette je regenstreep, en tsja... dat klinkt zo stom