Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304

xSannee

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:38

Haha Nouk wat een leuke instructrice "ja dat staat er op hoor!!" :D
Maar hij ziet er goed uit! Hij wordt echt steeds sterker.
Dat kantelen is wel een beetje zijn moeilijke ding of niet?

Protocol krijg ik hopelijk ergens deze week, maar dat is met het online rijden; dat kan even duren helaas haha..
Ja bizar hoor, hoe snel het gegaan is. Ze is ook zo lief de laatste tijd :+:

Gister lekker even gesprongen, deed ze weer mega goed! En vanochtend heeeerlijk buiten gereden; het was koud maar zooo mooi met de zon & mist.

Lekker met een stalgenootje de paardjes op het lange pad even laten uitrazen =:)
Afbeelding

nouklimeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:15

Ja klopt het was dramatische!

Eventerug blikken naar 2 jaar geleden:

Dit was vlak nadat ik er 2 keer keihard af was gevallen en angst had ontwikkelt. uiteindelijk november december en half januari niet gereden ivm zadel wat niet goed lag en hij die dwars lag waarschijnlijk vanuit mijn eigen onzekerheid. Zijn kantelen blijft denk altijd ons aller grootste punt om aan te werken. stukje kracht wat hij mist en denk ook deels iets wat vanuit mijn onbalans komt.

Wat duurt een week dan opeens lang! Ik zag je foto's op je insta echt niet normaal hoe netjes te dat springen doet! en leuk dat jullie daar samen nu zoveel plezier in hebben!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack L2+3 & fulltime levensgenieter.

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:25

Ja als je dit terugziet dan is hij al zooo verbeterd! Daarom is het ook zo fijn om af en toe wat beeldmateriaal te hebben!

Ja dat springen heeft ze zoveel lol in, ze voelt dan ook echt heel safe, 2 benen 2 teugels en dan gaat het een beetje vanzelf :+

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:35

Tof dat je het filmpje hier ook laat zien Sanne!
Ik gok dat jullie rond de 190 punten zitten. Maar ik kijk vaak redelijk streng O:).
Hahaha ja dan ga je wel veel naar stal! Wel super leuk dat je dat vertrouwen ook van ze kreeg en zo veel mocht!
Dat kan inderdaad behoorlijk schelen! Merk je dan alleen niet dat de hoeven dan sneller slijten voor de paarden zonder ijzers?
Weer heerlijk gesprongen, ziet er fijn uit! Klinkt echt ideaal om zo te kunnen springen haha!

Ah oke! Dat zit hier bij het bedrag wel inbegrepen.
Ja met het lijntje ging het per hindernis steeds harder zegmaar.. dat was echt alleen proberen recht te houden en zitten blijven :+. Maar dat is inmiddels gelukkig niet meer zo! Toch blijft het voor mij een dingetje haha.
Jaaaaa op concours gaan zou toch weer leuk zijn als we dat mogen!
Hier organiseren de buurt soms wel een trainingsdressuur en zijn 2 locaties die ieder week trainingsspringen hebben. Gewoon precies hetzelfde als een concours, behalve dan dat er geen klassement en prijzen zijn. Maar verder? Exact hetzelfde…
Mooi dat de les weer lekker ging! Was het springen goed gegaan? En lekker uitgewaaid?

Super dat je wat fijne dingen gevoeld hebt! Kan soms best magisch zijn he :P
Tof dat je instructrice wat gefilmd heeft! Haha.. je ziet altijd dingen die beter kunnen toch. We doen vaak meer aan foutkijken dan goedkijken .
Dat kantelen lijkt me heel lastig! Filmpje van 2 jaar terug heb ik met Krisje ook erg gehad. Maar als die normaal doet kantelt ze ook gelijk niet meer gelukkig.
Echt een heel verschil met je nieuwe filmpje! En ook super dat je ondanks je angst gewoon doorgezet hebt!

Hier nog wat met Krisje aan de hand en aan de longe bezig. Lijkt fijn mee te willen werken en is de laatste tijd ineens nog wat knuffeliger geworden.
Met Baby zaterdag nog een springles gehad. Week er voor hadden we (weer) gemist, dachten halen even wat in. Als er wedstrijden waren geweest had ze wel vaker 2 keer in de week gesprongen dus kon best vonden we.
Instructrice had bedacht dat we een lijntje gingen oefenen. Kak. :+
Een cavaletti, 2 galopsprongen, cavaletti, balk, kruisje, balk, oxer, balk.
Vooral bezig geweest met dat ik zelf iedere keer hetzelfde bleef en Baby recht hield. Met aan rijden, springen zelf en gaande weg de lijn, dat we geen afwijking krijgen haha. Uiteindelijk stond de oxer op 1.20 m! En ik bleef gewoon rustig en kon haar ondersteunen bij de afzet.
Daarna parcours rond gereden. Nou.. echt.. als ik er voor kon tekenen om iedere keer zo rond te rijden deed ik het meteen! Wát ging dat goed! *\o/*
Toen ook niet meer hoger gesprongen maar gewoon gestopt, goed is goed.

Vandaag even gelongeerd, morgen weer even rijden en dan gaan we woensdag naar een andere locatie om daar in het parcours te lessen. Hopelijk woensdagochtend weer met Krisje naar longeertraining.

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.
[SGW-ITP] Van we doen het voor de lol naar onze eerste B SGW! [EJL-ITP] 2020 met Bowlers Baby

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:37

Haha thanks Patty! Ik heb ons zelf nog niet op 190 ingeschat maar we gaan het zien :P
Het valt mee, Nova's hoeven blijven eigenlijk een soort "gelijk". Ze worden niet te kort maar de hoefsmid haalt er ook amper wat af, en zorgt alleen dat de stand netjes recht blijft.
Eentje staat op ijzers en de ander heeft ook geen last van korte hoeven! Denk dat we volgend jaar wel op ijzers gaan als we het crossen nog wat meer oppakken, maar moet ik even kijken hoe ze dat aanpakt.

Beetje dubieus dat die oefenparcoursen dan wel toegstaan zijn he _O-
Wij gaan ook zaterdag weer een rondje hoor.

Wat klinkt je springles fijn!! Echt super! Geeft ook weer vertrouwen voor de volgende lijntjes *D

En hopelijk blijft Krisje zo meewerkend!

nouklimeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 08:58

Ik denk het ook hoor Sanne dat je aardig aan de punten zit! Het is nog maar een B proef en ik vind dat jullie echt zo'n mooi rustig beeld geven! En als combi ook heel mooi zijn!

Ben er zo blij mee Patty dat mijn angst weg is! Het gekke is dat ik er daarna in Maart 2019 weer afviel en er toen een knop omging en dat ik dacht okay nu is het klaar vanaf nu gaan we rijden ipv zitten afwachten! En vanaf toen gingen we als een speer.

O wauw 1.20 haha! Dat is pretty hoog! Wat kan je daar van genieten hè als dingen zo goed gaan! Hoevaak rij je baby onder de zadel per week? en hoevaak spring je dan? Fijn dat Krisje meewerkte hoop dat ze deze lijn vast houdt en progressie gaat maken.

Ik vind dat ook raar hoor Sanne dat oefenparcoursen wel zijn toegstaan! Ik wil ook weer op wedstrijd!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 09:46

Heel mooi verschil Nouk! En fijn dat die knop zo om ging. Ik merk dat nu ook met Harvey opbouwen. Dan doet ie maar even 1x bokken, kan hem beter dan wel een trap geven dan dat ie denkt dat het nu ineens getolereerd wordt. Met zn debiele gedrag is het tot nu toe heel goed geheeld dus dan zal dit ook niet het verergeren. (want daar was ik bang voor en reed daardoor ook afwachtend).

Lekker bezig Patty! 1.20 is wel de real deal :P En fijn dat Krisje goed lijkt te gaan.

Knappe Nova! Ze is echt een fijne pony geworden zo :) Kan je trots op zijn, al je harde werk.

Youtube: Klik Instagram: Klik

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:22

Wat een mooi compliment Nouk :D
Rust hebben we natuurlijk hard aan gewerkt :+:

Goed hoor, die omslag die je dan hebt gemaakt! Angst is echt niet makkelijk om te zetten, dat heb ik zelf ook ervaren dit jaar...

Snap ik! Ik ga dus zaterdag wel weer oefenspringen, doen ze dan in tijdsblokken; 4 ruiters per tijdsblok en dan z.s.m. weer weg.
Maargoed, ik ga les ook op die locatie, is 5 minuutjes stappen vanaf stal :P

Thanks Laura :D

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:04

Ah das wel beter van de hoeven dan Sanne!
Baby heeft hele kleine hoeven en loopt echt snel gevoelig dus moet daar goed mee op letten.
Zit nog te twijfelen of ik ze nu op ijzers ga laten staan (staat nu paar maandjes op ijzers).. ben bang dat ze weer gevoelig wordt als ik haar eraf haal of hoef gaat scheuren door de schroefgaten o.d.

Ja ik vind dat echt apart!! Vooral omdat ze het hier dus écht ook als een wedstrijd doen.. Gewoon iedere 2 min start een combinatie. Niet zoals bij jullie oefenspringen 4 per uur. Maar gewoon hop, volle bak aan de gang.
Jaaa.. nu gaat de springles vanavond waarschijnlijk sowieso tegenvallen alleen :').

Grappig hoe dat kan gaat Nouk :P Gelukkig maar! Dat je gewoon kan zeggen oke.. niet zeiken maar kom op! Was toen ik voor de 3e keer op Baby had gezeten en eraf gevlogen was en ze op 3 plekken op mij gestaan had en ik 2 sneeën in mijn kruis had ook ff lastig om er 'gewoon' niets om te geven.
Heeft bij mij ook lang geduurd tot ik geen reactie meer gaf op iets waarvan ik dacht dat..
Kunt veel willen maar kunt het niet gewoon weg denken he :+.
Vallen met bodyprotector heeft mij wel echt geholpen om minder schrik te hebben met vallen. Heb daar dan ook wel goed mee geoefend :P. Maar dat maakt echt zón groot verschil met rijden als je die angst niet meer hebt!

Met Krisje ook toen ik haar wel durfde door te rijden als ze begon te klooien... ipv afwachten en hopen dat het goed gaat haha. Merk je wel dat als je ze een beetje kan overbluffen van 'mij maak je niet bang' (ook al ben je dat ergens toch wel een beetje) dan denken ze al gauw van oke oke, we doen het wel.

Ja ik heb echt het hele weekend er nog van genoten haha!
Meestal rij ik een keer of 4. Laatste tijd rij ik vaker minder en longeer ik wat meer. Ook omdat ik met Krisje zat en Baby zeer gevoelig is. Dan moet ik opletten dat die niets oppikt :o.
Laatste tijd was het dit:
(zaterdag)7-11 Dressuur, springen, hard galopperen
8-11 4 km bijgezet gewandeld
9-11 Longe
10+11-11 Vrij
12-11 Longe
13-11 Vrij
(zaterdag)14-11 Hartslagmeting dressuur
15-11 Buitenrit met véél stappen en keer hard galopperen (3 uur)
16-11 Longe
17-11 Springles
18-11 Vrij
19-11 Longe
20-11 Vrij
(zaterdag)21-11 Springles
22-11 Vrij
23-11 Longe
24-11 Gereden 30 min dressuur met veel zijgangen
En voor nu nog:
25-11 Springles in springparcours binnen
26-11 Longe/rijden
27-11 Vrij
(zaterdag)28-11 Rijden, zwaarte afhankelijk van hoe fanatiek ze voelt dat ze dag erop niet te fris gaat zijn
29-11 Crosstraining
30-11 Longe of wandelen
Liefst doe ik een dag voor een les rijden en dag na een zware training even longeren. Al kan ik dan ook prima rijden. Rij ook wel eens 5 dagen in een week. Net hoe het uitkomt en voor Baby ook past.
Vind 2 x in de week springen wel de max. En niet iedere week 2 keer. Kan wel, doen er genoeg. Maar denk niet dat dat nodig is. Kunt natuurlijk ook gewoon wat laag simpel werk doen en keer goed hoog/technisch springen, dat is wel een heel verschil.

Hoe gaat het nu met Harvey Laura? En je oudere paard?

Krisje vanmorgen weer naar longetraining geweest. Deed ze goed!
Afbeelding

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.
[SGW-ITP] Van we doen het voor de lol naar onze eerste B SGW! [EJL-ITP] 2020 met Bowlers Baby

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:43

Nouklime Jack begint echt stoer te worden!

Sanne jullie gaan goeed! Super zeg :D En wat hoog springen jullie al!
Heerlijk naar buiten, genieten :D

Patty zaten we aardig goed op een lijn, als ik het filmpje van Sanne zie en globaal beoordeel dan zou ik zeggen 190-200
Gek he dat zo'n oefendressuur dan wel georganiseerd wordt, eigenlijk is het dan toch weinig anders dan als er een concours georganiseerd wordt.
Fijn dat Krisje het goed doet aan de longe, heerlijk als ze zo knuffelig zijn <3
Super dat de springles zo fijn ging, heerlijk! En zelfs het lijntje zo mega hoog, topper!

Sanne succes zaterdag met oefenspringen!

Patty fijn dat Krisje goed ging in de longeertraining! Hopen dat je deze lijn kan vasthouden!

Ken had zaterdag zin om te springen, lijntje gebouwd zodat ik vanuit draf in kon komen. Ging fijn :)
Zondag lekker relaxt rondje buiten en gisteren naar de clubles dressuur geweest, even weer wennen zo met volle bak maar wel fijn gereden :)
Vandaag even gelongeerd en morgen lessen bij mn instructrice.

Kom ik toch zo deze foto tegen, Ken als klein veulentje van een week oud <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+9
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:50

Haha nou jullie zitten wel iets hoger! Het zijn 185,5 punten geworden! Heel blij mee hoor :D Mooi winstpuntje voor m'n debuut!
Kan helaas m'n protocol nog niet zien, daar ben ik wel heel benieuwd naar!

Knappe Krisje <3

Nova doet meestal 5x in de week wat. Dan wissel ik les, dressuur, springen, buitenritjes en grondwerk/longeren met elkaar af.

Ooooh die foto's! Wat cute! <3
Laatst bijgewerkt door xSannee op 25-11-20 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:50

Aah zo schattig Melissa!
Leuk om zo een beetje je schema te zien Patty, ik doe wel een beetje hetzelfde als jij, alleen spring (sprong) ik veel minder haha.
Gefeliciteerd Sanne!

Harvey mag deze week 4x 2 min draven op de hoefslag. Rij hem wel nog steeds met 1 streepje tranquigel en dan is ie wel te doen (klopt af). Volgende week mag hij 5x 2 minuten draf incl voltes eindelijk haha, daarna 5x 3 min incl voltes en dan komt het grote moment van aangalopperen :+ Denk dat ik die eer mooi overlaat aan mijn instructeur. De week daarna mag ik de draf dan van 5x 3 naar 20 minuten opvoeren en dan vanuit daar verder opbouwen naar normaal werk. Dus komende 4 weken nog het schema van de DA volgen en daarna aanvoelen.

Mickey moet nog even stappen. Hij is zo vrolijk haha. Die was gediagnosticeerd met cushing afgelopen september. Hij staat nu steady op de medicatie en dat gaat echt goed. Heb Mn oude happy paard weer terug. Nu nog hopen dat zn pezen goed rusten zodat ie eind van het jaar weer opgepakt kan worden.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:02

Sanne super dat je eerste wp binnen is! Ik denk dat ik als ik m volgens protocol beoordeel dat ik idd wat hoger zou uitkomen. Hopen dat je een protocol krijgt waar je wat mee kan. Op naar de rest :D

Kendall loopt ook meestal 5x in de week. Vaak 3, soms 4x dressuurwerk, 1x buitenritje, 1x springen en soms is 1 van bovenstaande inplaats longeren. Net een beetje hoe het uitkomt. Ze heeft iig 2 dagen per week vrij

Laura fijn dat je harvey zo weer mag opbouwen, en heel fijn dat hij zich met de triangel braaf houd!
Hopen dat Mickey ook weer snel de oude is!

Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

nouklimeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:11

Ik hoop echt dat Harvey straks weer goed is Laura! En dat je hem zonder verdovende middelen kan rijden haha! Weet nog van mijn andere paard toen hij geblesseerd was en hij nog wel een paar uurtjes op de wei kwam maar toen was hij al niet te hanteren! Wil niet weten hoe druk Harvey nu is!

Haha ach wat scheelt het nou Sanne 4,5 punt :P!

Ohhhh Melissa die veulen foto's van Ken! Niet te doen! Dit wil je toch!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:34

Mijn protocol laat nog even op zich wachten haha :)) Ben juist wel weel benieuwd naar de feedback! Maar nog even geduld hebben dus.

Strakke opbouw schema's hoor Laura! kan me echt goed voorstellen dat hij een bom is :+
Nova breekt de tent af als ze alleen binnen moet staan ben ik bang..

Vandaag wel weer heel fijn gelest! Gewerkt aan de verruimingen & wat meer terugrijden in draf & galop,
en de "normale" werkpuntjes; lengte in de hals, links loslaten, wijken, schouderbinnenwaards...

Was weer heel fijn in ieder geval *D

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:19

Ahh veulenfoto’s! Altijd leuk :D
Haha leuk dat jij ongeveer hetzelfde dacht over de punten voor Sanne haar proefje.
Ja ik snap het eigenlijk niet.. helemaal met springen gooien ze je hier om de oren.
Mooi dat het springen met Ken fijn ging! Wie weet springen jullie straks ook wel een parcourtje rond : P
Je les goed gegaan vanavond?

Dan is deze jury wat strenger geweest dan ik had gedacht Sanne! Toch evengoed mooie punten! Benieuwd wat er op je protocol staat.
Super dat je les weer zo fijn ging, jullie gaan goed!

Haha nou normaal spring ik ook minder hoor Laura! Iig zeker niet altijd 2 x in de week. En ook wel eens 2 weken niet. Ligt er beetje aan hoe het allemaal uitkomt en wat ik aan Baby merk uiteraard.
Fijn dat Harvey rustig aan weer wat meer mag. Dat aangalopperen zal vast wel een dingetje worden hihi. Nog even spannend dan. Maar wel helemaal op de goede weg!
Oei cushing.. das een lastig iets. Fijn dat de medicatie goed aanslaat en hij weer lekker zichzelf is!

Baby was gisteren ernstig fanatiek en vergat soms even dat er toch echt een rem op moest zitten :+
Maar ook hele fijne dingen er bij gelukkig! Uiteindelijk parcours dat op B/L niveau stond rondgesprongen. En nog paar lastige lijntjes. Stond (voor mij) best een lastig parcours.
Staat ook altijd bomvol daar en komt dan redelijk snel omdat ik nog vaak de galop moet herstellen, mezelf rustig en in balans moet houden e.d.
Ze kent wel een wissel maar niet met mij. Je haalt haar ontzettend snel uit balans omdat ze zo mega goed reageert. We landen steeds vaker in de goede galop en soms maakt ze een wissel maar das nog niet bevestigd op mijn hulp zegmaar.

Had het uitgetekend voor een vriendin, dacht is wel leuk om te laten zien ook. Het begint met wat makkelijke lijnen en dan door naar lijnen die redelijk scherp kort vanuit de bocht komen.
Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:01

Jaa was echt een smelt moment Nouklime <3

Sanne super dat je les zo fijn ging!
Pakt nova het terugschakelen makkelijk op?

Haha Patty in het voorjaar hebben we weer een onderlinge met 3 verenigingen. Vorig jaar hebben we met een aantal dressuurmutsen een rondje 40-50cm gedaan, dus dat moet komend jaar ook maar weer gebeuren denk ik :+
Baby had goede zin dus! Beetje controle is wel prettig ja haha.
Super dat je zo op hoogte lekker hebt kunnen springen!
Lijntje 8-9abc is wel een pittig kort lijntje inderdaad

Les ging lekker vanavond :) Weer stukje bezig geweest met sluiten in galop, beide kanten paar kleine stukjes daarna ook niet weer gevraagd omdat ze het nog moeilijk zat vind, stukjes contra meegepakt. Aanspringen in galop wat vaker meegepakt zodat ze in de overgangen nog niet iets losser blijft. Wat zijgangen en een klein beginnetje gemaakt met de keertwending, al met al fijn kunnen werken :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:39

Oh dat is best een pittig parcours Patty! Laatste lijntje van 8 naar 9abc ook!
Wel goed dat jullie steeds meer in de goede galop landen, maakt het parcours een stuk makkelijker.

Jouw les klinkt ook fijn Melissa! Sluiten is ook zwaar voor ze.

Het terugschakelen vind Nova best lastig, als in; ze denkt snel té veel terug. Dus stap of halt. Wordt dan een mooie overgang maar niet de bedoeling haha. Na even oefenen wordt het dan wel beter en wordt de kwaliteit van de draf ook echt wel beter!

Galop kan ze linksom beter verruimen en rechtsom beter sluiten. We oefenen ook de gebroken lijnen in galop, en die gaan rechtsom dan ook echt al heel erg goed! Linksom vind ze dat nog iets lastiger, maar dat komt ook wel weer.

M'n protocol kan wel tot dinsdag duren zegt de KNHS _O-
Als ik hem dan nog niet heb moet ik weer contact met ze opnemen, ik ben nu ongeduldig hahaha

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:55

Ha toch mijn protocol nog voor t weekend terug! *\o/*

Komt heel erg overeen met m'n gevoel! Staan dezelfde dingen op al waar we aan werken in de lessen/trainingen; balans (op de rechte lijnen), impuls, middengangen. Dus we gaan gewoon lekker op dezelfde weg verder :D

Onderaan ook nog wat positief, opbouwend commentaar met de tips samengevat.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:47

Oh leuk Melissa!! Weer lekker mee doen dus!
Mooi dat je les weer fijn ging. Sluiten is vaak nog lastig he. Vaak willen ze dan te veel door sluiten of terug gaan denken ipv voorwaarts blijven is mij opgevallen :+.

Ja dat zei de staleigenaar daar dus ook al Sanne! Zo van als je dit parcours simpel door komt dan ben je echt goed bezig hoor. Het ging nog niet helemaal simpel maar we kwamen het wel door haha.
Idd... die verdomde wissel zou ook veel makkelijker zijn.
Oh beter dat je het voor het weekend terug had! Fijn dat het ook overeenkomt met je gevoel. Super leuk dat er dan ook nog wat positief opbouwend commentaar staat. Dat houdt het leuk!

Hier zaterdag voor het eerst sinds 5 weken weer op Krisje gezeten :D
Had overlegd met revalidatietraining of we misschien wel buitenritjes konden maken omdat ze dan meestal wel braaf is geweest. En dan heeft ze even wat anders dan dat rondjes geloop aan de longe. Vonden ze wel een strak plan als ik maar confrontatie zo veel mogelijk uit de weg kan gaan.
Dus, vriendin opgebeld dat ze met een paard mee moest haha. En gezegd dat ze me even erop moest helpen want wist niet wat Krissie zou gaan doen. Hoewel ik wel verwachte dat ze braaf zou zijn. Maar beter met iemand zonder paard aan de hand even kijken :P
Was genieten! Weet ook weer precies waarom ik deze weg in geslagen ben.
Afbeelding

Daarna Baby nog even gereden, die liep echt heerlijk! Was zo klaar haha.. ging zo fijn.
En zondag crosstraining met Babsy! Begin ging echt ruk :+. Ze vond dat ze echt wel gewoon onder me uit mocht rennen op de hindernis af. Heb mezelf even 5 schoppen onder me kont moeten geven zodat ik ging doen wat ik weet wat ik moet doen :o Toen ging het wel weer redelijk!
Spammm :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:53

Gave foto's van die knappe Baby!
En wat heerlijk dat je wat ritjes kan maken zo met Krisje :)

Klinkt goed Sanne! Fijn ook dat er wat bijgeschreven stond.

Goed bezig Melissa, sluiten vinden de meeste paarden wel lastig gok ik zo. Vergt aardig wat kracht natuurlijk.

Afgelopen week 3x op de 3 jarige van een stalgenoot gezeten. Ze is door haar rug gegaan en kon dus niks. Super braaf ongecompliceerd dier. De 3ex ook gewoon mee naar het bos gegaan :+ Was wel even leuk om 'normaal' een rondje te kunnen rijden.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:14

Sanne ook lekker al wat bezig met de contra, leuk! Ken vind de contra de ene kant ook heel simpel en de andere kant kost nog wat meer moeite
Heel fijn dat je commentaar op het protocol ook overeenkomt met je eigen gevoel!

Patty heerlijk een rondje naar buiten met Krisje, fijn dat je zo weer kon opstappen!
Hele gave foto's van Baby! Vind het maar knap wat je springt

Laura wat leuk dat je tijdelijk een 3 jarige erbij mag doen. Kan me voorstellen dat het wel even heel fijn is om zo lekker nuchter dier onder je te hebben inplaats van een die nog wel eens fratsen uit wil halen

Zondag lekker een rondje naar het veen geweest, heerlijk gereden in het zonnetje. Gisteren mocht ze weer mee naar de springles van de vereniging. Hadden wat lijntjes en wat best lastige wendingen. Deed ze eigenlijk heel netjes. Soms als de afstand net wat vrij groot is blijf ik soms nog wat teveel achter, daar baal ik dan best van omdat ze zo braaf is om ook gewoon op groot af te gaan. Blijven oefenen :+ Ook aantal hele fijne lijntjes gereden.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:46

Wat een rust hier!
Gisteren lekker thuis in de bak gereden en vandaag mocht ze maar naar een oefenparcours. M'n zusje heeft haar gesprongen, ze had haar handen eerst goed vol, was een heel mooi aangekleed parcours dus heel veel te zien. Als ze dan maar een paar rondjes gehad heeft is het wel weer goed. Eerste rondje springen moest ze er ook wel aardig aan rijden,2e rondje ging ze rond zo van oh maar nu weet ik hoe dit moet, ik ga wel vast hoor :+
Daarna zelf nog een paar lijntjes gereden, weer een angst overwonnen en dat met springzadel (ik rij echt nooit met springzadel :P ) Ik vind het maar niks van die kleurrijke hindernissen met hekjes en plankjes en muurtjes, nergens voor nodig want op hindernissen kijkt ze totaal niet, alle gekkigheid springt ze gewoon, het is echt de omgeving wat ze nog heel spannend vind.
Heel veel geleerd en ze heeft heel veel plezier gehad :) Voor de liefhebbers heb ik een filmpje per PB beschikbaar

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:17

Ik had volgens mij van de week een hele post getypt, maar blijkbaar niet gepost :P

Patty, Krisje ziet er knap uit! Fijn dat jullie op deze manier aan de slag kunnen.
Baby is echt stoer op die crossfoto's!! Heerlijk! Ik wil ook weer crossen haha!

Laura, herkenbaar hoor, ff lekker ongecompliceerd rijden... hoe is het met Harvey nu?

Melissa lekker bezig hoor! Heerlijk dat ze dat springen ook zo leuk oppakt! Ik ben wel benieuwd naar je filmpje! *\o/*

Ik heb afgelopen week weer een proefje opgenomen. Ze was die dag net niet helemaal fijn, ik kreeg d'r niet zo mooi los als ik wilde, daardoor was de proef ook niet top. Helaas net 178,5, deze jury focuste heel erg op de rechte lijnen en die vind ze best lastig, dus elk pasje buiten de lijn werd meteen een punt lager, da was wel jammer!

Ze vind het ook heel lastig om zo lang stil te moeten staan en dan die proef te beginnen :+ ze is dan weer wat ingedut haha

Afbeelding

Vandaag op buitenrit was ze niet zo lief _O-
Hopelijk een eenmalig iets hahaha

Morgen in de les even kijken of we kunnen focussen op de rechte lijnen en dan van de week nog een proefje proberen op te nemen!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:10

Sanne jammer dat je net geen wp had. Beeld ziet er wel heel netjes uit zo! Hopen dat de punten volgende keer weer meer gevoel overeenkomen.

Ohoh wat deed ze op buitenrit?
Ik doe je PB :)