Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:04

Oh ja! Prachtige volle staart :j Heerlijk.
Echt lekker weer voor een dagje vrij :D

Ik had vanmorgen wedstrijd met mijn 4 jarige baby :D Zó trots op haar. Ze gaat zo vooruit. 1e en 2e plek en 4 winstpunten *\o/*

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:56

Oh wauw ja dat ziet er goed uit +:)+
Ik ga Lars zo ook even longeren.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:59

Ik heb er 4 in de achtertuin :')

2 Shetlanders waarvan ik met 1 men (dressuur en vaardigheidswedstrijden) en die andere is voor de sier. Zou een 2 span moeten worden maar zij bleek niet geschikt voor de mensport.

Een Paint merrie van 13 (van mijn vader, doodbraaf leerpaard voor hem, hij is begonnen met rijden toen hij 50 was). Zij rijden vooral buitenritten.

En dan Lars.

Ik had een kruising Quarter x Haflinger maar die heb ik moeten laten inslapen eind 2016.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:13

@Art; Lastig dat je zo afhankelijk bent van anderen en daardoor minder kunt oefenen. Zou inderdaad juist zo fijn zijn als je naar allemaal verschillende plekken toe kon om daar te oefenen qua vertrouwen.
Hoe gaat het nu met je ideeën voor de toekomst met Limo?
@Kabayo: Poe poe wat een commentaar allemaal. Geniet lekker van je paardje op jouw manier. Je hoeft je tegenover niemand te verantwoorden. Ik vind het wel leuk als je nog foto’s en filmpjes plaatst.

Toen kwam er een heel verhaal over boomloos/bitloos/ijzers. Ik heb daar inhoudelijk niet zoveel over te zeggen behalve dat ik er persoonlijk niet zoveel mee heb. Ijzers Tsja, als het nodig is is het nodig. En een paard maar laten lopen met te korte hoeven en dan wel blijven rijden vind ik onverantwoord. Mijn merrie heeft toen der tijd hoefschoenen gehad. Werkte perfect.

@Caily; Welkom!

Leuk iedereen zijn andere paarden! Grappig om te zien dat bijna iedereen er (veel) meer dan 1 hebben.

@Nynkster; Ziet er weer strak uit! Ik vind hem prachtig. Mijn menpony scheer ik niet meer dit seizoen, ze knijpt al zo snel nu in de winter en wil haar liever wat relaxter hebben eigenlijk. Vorige vaardigheidswedstrijd ging ze aan de kletter. In februari doen we er weer 1 en dan wil ik RUST :+

@SVRL; Haha dat zadel :') VEEL te groot. Wél mooi. Dat groen staat ook onwijs leuk. Ik doe ook nog niet zoveel hoor. 1x zadeltje erop gehad en probeer elke week te longeren maar dat lukt met dit weer al niet eens :') .

Hier is het dus rustig. Geen updates ofzo. Ik heb Lars de afgelopen week lekker laten staan. Het was zulk rotweer en had zelf totaal geen zin. Ik merk ook dat ik savonds geen zin meer heb nu het steeds zo donker is en rotweer. Ik hou het qua longeren/oefenen even bij de weekeinden. Ik kam hem wel bijna elke dag even goed met de furminator want hij verhaart al lekker.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:00

Nou ik snap wel dat hij ff wilde bokken. Hij heeft natuurlijk mega veel energie. :(:)

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:01

@Nynkster; Gefeliciteerd met je aankoop! *\o/* Is deze versie kwalitatief beter dan de cavalettie en pirouette?
@Kabayo: Mooie stal! :j En fijn dat je lekker getraind had.
@Zoe; Leuk dat hij een vriendje heeft, toch wel erg fijn hoor.
@Caily; Ik weet niet wat er aan de hand is maar het klinkt verdrietig. Sterkte!
@k-m; Ik herken je helemaal niet, was je eerder actief in dit topic?

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 08:00

Ik woon in de kop van Noord Holland.

En Lars krijgt 1 handje muesli en een bekertje vitamine korrels met een scheutje lijnzaadolie. Als deze zak leeg is haal ik een graanvrije muesli want ik denk dat hij eczeem heeft. Hij is super gevoelig voor alles qua eten. Als ik straks hem wat meer oppak krijgt hij was poeder erbij voor de spieren. Maar echt puur poeder geen myoplast ofzo. (Zag dat dat meer dan 40% suiker is).

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:17

TinekeVD schreef:
Ziet er mooi uit!!!

En hier reuze blij, eerste tandje van Ghadir gevonden buiten in de paddock!!

Ahh daar ben ik echt jaloers op!!! Ik zoek al maanden :D Maar ik vind niks.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:54

Woow die bijleespost!! Respect :D _O-

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:33

@Murosch; jouw laastste stukje herken ik zó. Ik kan niet wachten.. ik doe het wel maar het kost echt veel moeite. Heb er nu 3 jaar wachten opzitten Pff :+ . Enne ik snap je gevoel bij je ruin helemaal. Ik hou ook niet van die fratsen hoor. Ik ben zelf best wel een bangerik eigenlijk, ik stap niet op vreemde paarden maar Lars zou ik morgen zo opstappen als t kon.

@Kabayo; Gaf toch wel wat spanning dus. Nou lekker dat het positief is afgesloten!!

@k_m; ik heb er zelf geen ervaring mee dus mijn tip is enkel gevoelsmatig. 3 a 4 keer longeren lijkt mij wel heel saai en eentonig. Daarbij is veel werken op een cirkel niet echt goed voor (jonge) paarden.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:44

@Nynkster; wat goed van je sulky! Is het allemaal gelukt? Ik vond het in balans krijgen nog een heel gedoe.

Hier een super trotse mama. Lars vandaag voor het eerst gelongeerd met zadel én in de stal weer gehangen met mn been over hem heen gezwaaid. Hij geeft er niet om.

Ook manen geknipt en moest toen wel even boos worden want hij vindt stilstaan nog moeilijk. Maarja dat hoort er ook bij.

SORRY VOOR MIJN SUPER LELIJKE OUTFIT EN VEROTTE KOP IK BEN ZIEK, HEB 100 LAGEN KLEDING AAN EN MN HAAR IS VET :')

Meest charmante filmpje van mijzelf ever:

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:57

Ik heb op marktplaats dit Wintec zadeltje gekocht voor €150,- Hij is niet perfect maar voor de 1e tijd prima. Ondertussen spaar ik voor een mooie nieuwe :)

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:43

@Kabayo; Ja ik denk ook dat ik er zo op kan inderdaad :j Maar ik MOET wachten van mezelf. 12 april ga ik erop voor het eerst. Maar ik ben blij dat dat waarschijnlijk in alle rust en stressloos kan.

Wat betreft beleren voor het mennen heb ik het ook zelf gedaan met een vriendin. Ik had 0 ervaring en mijn vriendin wel erg veel. Ik denk dat je met gezond verstand en paarden ervaring al een eind komt. Longeren, lange lijnen, lange teugelen en slepen met goede voorbereiding kun je best zelf (in de meeste gevallen). Maar goed ik had ook een erg brave pony.

Ik rij in de bak alleen, maar buiten altijd met iemand mee op de fiets. Kan niemand mee op de sulky :D

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:50

Oh spannend de tandarts :D Hopen dat het goed gaat.

Bij mij is het vooral het principe. Ik heb die regel voor mijn eigen enthousiasme. Ik weet dat hij heel braaf gaat zijn en dat ik het helemaal te gek ga vinden. Daarom ga ik niet over die regels heen. Want ik wil het heel rustig aan doen met hem. Vanaf 12 april wordt de regel max 1x per week erop en dat opbouwen van een rondje stappen naar 20 minuten rijden. En dat wil ik zeker een halfjaar volhouden.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 08:01

@k-m; heb je niet de mogelijkheid om een stukje af te zetten? Dat helpt ze enorm omdat ze nog weinig balans hebben op de volte. Dan maak je het ze even makkelijker (en jezelf). Ik longeer ook wel eens dat ik zoveel loop en ruimte geef maar dat is dan bewust omdat ik hem niet steeds op een cirkel wil laten lopen.
Gewoon een tip hoor. Verder ziet het er goed uit +:)+

@kvulden; ik denk dat het niets met koudbloeden in het algemeen te maken heeft maar echt paard afhankelijk is. Fjorden zijn vaak korte paarden met veel kracht, sterke rug.. die zijn niet later klaar voor het rijden imo. Ze groeien nog wel wat na 3 jaar maar meestal een paar cm. Ik weet niet of dat bij Tinkers anders is?

Qua inrijden ben ik wel een voorstander van veel rechtuit. En ik ga met Lars als er een stuur en rem op zit ook direct het bos in en het strand op. Strand heeft hij al een keer gezien en zijn karakter is er goed genoeg voor. Daarbij heb ik een perfect leerpaard erbij die we meenemen. De paintmerrie van mijn vader zetten we voorop en Lars mag erachteraan. Die is bomproof en ze heeft hem opgevoed toen hij hier kwam met 6 maanden.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:53

Als je het zelf erg spannend vindt zou ik het inderdaad niet doen.

Ik ben bang dat Lars luizen heeft :oo :oo Hij jeukt al een paar dagen heel erg en niks hielp. Dus ff de DA gebeld en morgen kunnen we shampoo halen en wassen. ^)

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:03

Nee dat niet maar hij heeft echt een MEGA vacht hé. En een super dikke hanekam dus dat is wel lastig.

Ik had t uitgelegd een de DA en ze zei; we proberen dit eerst en dan gaan we verder kijken. Want in deze tijd van het jaar is flinke jeuk vaak wel luizen.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:58

Ik ga hem wel wassen morgen. Ik ga hem niet nu nog scheren en allemaal dekens kopen. Ik laat het goed intrekken en was hem desnoods volgende week nog een keer.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:24

Haha Dankje ik krijg er zelf helemaal jeuk van :+

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:35

Pff Haha Kabayo ja bedankt :') Ik hoop er vandaag afscheid van te nemen.

Wat heerlijk dat je zo hebt genoten Caily! Heerlijk lekker naar buiten. Dat is ook mijn idee (alleen dan achter een ander aan de 1e tijd). Lekker nagenieten nu :D

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:35

Doei luizen :evaw:
Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:02

Lente/voorjaar/zomer heb ik ook echt zin in.

Weideseizoen niet persé want mijn Shetten mogen alleen 2 uurtjes in de tuin. Ivm hun lijntje (ik wil ze niet te dik) en Lars mag niet langer dan 2 uur ivm zijn gezondheid. Dus hier is dat een hoop gedoe met paarden verplaatsen steeds van wei naar paddock.

Hier ook 24/7 buiten hoor maar de weide gebruik is dus maar heel beperkt.
Laatst bijgewerkt door xApple op 02-02-18 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:44

Oja Kabayo ZOMERVACHT :D Hopen dat Lars dan eindelijk een beetje over zijn ‘lelijke fase’ heen komt _O- Als veulen en jaarling was hij prachtig maar toen werd hij 2 en nu denk ik wel eens >;) Ik hoop dat je bijtrekt :')

Met een geintje natuurlijk hoor want ik ben onvoorwaardelijk gek op hem. Maar de looks van zijn papa en broers en zussen heeft hij niet écht nog. :+

Hoe hebben jullie dat?

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:31

Ik ga zo meteen een grote bijleespost doen hoor :D

Lars gisteren weer gelongeerd. Hij deed het top. Af en toe ff een rare sprong of willen omdraaien maar dat is goed te corrigeren. Zo trots op hem. Ik wil ook wat vaker buiten gaan wandelen want ik heb gister een klein stukje gelopen en hij was toch wel gespannen.

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:42

SBravour schreef:
Dat gaat inderdaad helemaalgoed komen met Lars!

Nog even over de longeerlijn,
Als je deze een slag om de binnenste doet en dan aan de buitenste ring, komt het toch strak te staan als er eens druk op de lijn komt en dan krijg je het notenkraker effect?
Of verkijk ik mij daarop? :)

Ja dat heb ik ook nu 2x meegemaakt met Lars en dat vond ik echt niet fijn. Hij ook niet. Dus doe hem nu door de bitring en neusriem. Dat gaat ff beter.

Bij mijn Shet heb ik ‘r geen last van maar Lars maakt af en toe opeens een rare sprong dus dan komt er opeens veel druk op en trekt hij strak.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3