Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:08

@Sbravour; Over dat filmen, ik ben ook meestal alleen maar dan zet ik mijn telefoon gewoon even ergens meer waar hij filmt en dan je toch beeldmateriaal. Knip gewoon de stukken eraf waarbij je hem neerzet/wegloopt enzo :D
@Tinekevd; Ziet er goed uit zeg! Rode dekje staat ook moooi <3
@Murosch; Nee ik snap je wat betreft die holle rug. Dat is niet echt lekker zo.
@Caily; Super leuk filmpje, gaaf :D En ik rij buiten straks achter het paard van mijn vader aan, die hebben we nu 2 jaar en die is bom en bomproof. Daarbij heeft zij Lars opgevoed en is gewoon een heel stabiel paard waar Lars hopelijk steun aan heeft.
@kleinvosje; Wat fijn! Super dat de verhuizing goed is gegaan +:)+
@moonprayer; Dat hangt ook echt van het karakter van het paard af. Ik denk dat rustig blijven doorlopen, tegen ze praten en niet teveel aandacht erop vestigen het beste is. En veel oefenen.
@Nynkster; Wauw wat goed !! :D :D Ziet er top uit +:)+ Wat zal je geschrokken zijn van die verstopping :oo Gelukkig met een sisser afgelopen.
@Kabayo; Leuk je les! Hoe was het gegaan? En ik bedoelde of jullie paarden een beetje uit de lelijke fase komen? En of ze erg op pap of mam lijken? Zilver heeft daar volgens mij niet echt last van gehad :D Oh ik zie al hoe je les ging :D WoW wat hebben jullie veel gedaan :oo
@Zoe; Gave foto van het longeren <3

Wat betreft het bijlezen, als ik merk dat mensen dat niet/bijna niet doen reageer ik daar ook niet op. Is inderdaad niet verplicht maar wel zo leuk imo.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:23

Dat is bij het Fjorden en Shetlanderstamboek ook zo ja. Belachelijk.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:47

Mijn vader heeft de bak gesleept van de week dus die is mooi vlak. Ze lopen gewoon in hun paddock met schuilstal waar ze anders ook altijd lopen. Maar hier heeft het ook niet keihard gevroren ofzo.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:51

Erachter lopen op straat deed ik wel met Gaya mijn Shetlander maar pas toen het in de bak echt goed ging :j

Misschien ook wel een idee om met Lars te doen als het goed bevestigd is. Ipv erop eerst even erachter :)*

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:16

Mijn fjord niks hoor die staat lekker in zijn eigen gemaakte Scandinavische winterjas :D

Mijn Shet waar ik mee men heeft een 300 zonder hals. Maar is wel alweer een week of 6 geleden dat ze geschoren is.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:17

Dat vind ik echt apart ! Niet lange teugelen maar wel fietsen. Als ie dan gaat rennen ben je toch echt de l*l? :oo Met Mn Shettie doe ik het ook hoor maar die heeft ff minder impact :')

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:25

WoW wat eng -O- Snap dat je geschrokken bent.

Ja ik snap het wel hoor maar ik ben weer een beetje een watje met fietsen. Als Lars gaat rennen sleep ik er zo achteraan. Of hij raakt los ofzo. Brr nee moet daar niet aan denken. Maar als Zilver gewoon braaf is dan is het een top manier om lekker beweging te geven. Worden ze ook lekker mak van. Maar ik ben er nog niet aan toe :Y)

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:36

@Kabayo; Ah ja je zal zilver wel gaan missen.. :(:)
Heel veel plezier alvast in Zweden :D Ik vind bandages ook heel gaaf, maar alleen voor speciale gelegenheden :D

@Kleinvosje; Wat lief dat ze dat gedaan hebben! Zo hoort hij er echt bij. Enne WoW heftig van die sneeuw!! :+ Lijkt mij stiekem wel een keer heel gaaf.

@Murosch; ik doe met Lars nu ook even niks hoor. Maar longeren deed ik toch maar 1x per week. Ik kam hem wel elke dag want hij verhaart méga. Hopen dat de boel zondag weer wat ontdooit is dan gaan we weer aan de slag.

Vanavond wel lekker met de kleine en de sulky naar de vereniging om ff te rijden :) Dan ga ik ff mn gopro uitproberen.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:17

Klopt Nynkster ik heb een HCA. Super blij mee. Had eerst een pirouette maar dat was vreselijk. Vooral voor mijn rug en die van de pony.

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 08:16

De kromme elleboog? :') :')

@kleinvosje; heb je ook foto’s van alle sneeuw? Of kun je niet bij je paardje komen nu? Balen dat Knox zo klein is. Lars is ook erg klein gebleven. Hij is net 1.40 nu en ik had minstens 1.45 verwacht en iets van 1.48 gehoopt.

Ik ben ook aan het afvallen want ik vind mezelf nu net iets te zwaar voor hem.

@caily; Eraf stappen is totaal geen schande hoor. Goed idee juist, geeft vertrouwen en heeft niks te maken met ‘toegeven’ ofzo. Ik zou het gewoon weer zo doen en afstappen als t nodig is. Wordt vanzelf wel beter als ze wat meer zelfvertrouwen krijgt.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:07

Leuk om te lezen meiden :j Ook leuk om te lezen dat de karakter zo anders zijn. Lars is van veulen af aan echt een boef die soms gewoon op zn flikker moet krijgen. Hij accepteert dat dan ook en daarna is het over. Mijn Shetlander merrie raakt daar weer compleet van over haar toeren.

Ik longeer wel 1x per week. Altijd maximaal 20 minuten maar vandaag moest het een halfuur worden. Totaal op tegen maar Lars was mega stout en had zich los getrokken (hoofdstel uit, dikke bok en naar de hoek gegalopeerd :') ) Daarna kon ik niet stoppen natuurlijk. Dus een hoek van de bak afgezet en nog even verder gegaan. Daar was hij kipmak. Dus even voortaan alleen afgezet longeren :=

Had trouwens voor het eerst de beugels los maar dat interesseerde hem niet. En weer een stukje langs de weg gewandeld echt heel klein stukje maar ik wil dat nu weer elke keer doen omdat hij de vorige keer gespannen was. Ging nu top ondanks de wind.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:09

Oja je ziet wel flink wat spanning inderdaad. Kan niet altijd goed gaan :o Heb ik ook ervaren vandaag :+

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:46

Ziet er handig uit! Alleen wel zo duur altijd.. Ik vind het zo zonde om overal weer aparte spullen voor te kopen. :+

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:31

@Tineke; Wat gaaf :D Snap dat je trots bent :D

Dat been in die deken! Schrikken zeg -O- Zou hier opzich wel kunnen gebeuren want bij die Shet is alles zo laag en klein. Komt toch ff sneller bij elkaar in de buurt.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:06

Ik ben ook heeeel inactief geweest.. Ik heb echt een hekel aan wind en kou en ik ben de afgelopen 2 weken alleen maar bezig geweest met voeren en water geven. :brr: :brr:

@Kabayo; Wauw wat goed !! *\o/* *\o/* Super gaaf zeg. Ik had wel verwacht dat ze het zo goed zou gaan maar de foto’s zien er echt top uit joh. Mag je trots op zijn. :D
@Nynkster; Tof! De jouwe ook al zo braaf :D *\o/* Ik zou zelf inderdaad ook altijd iemand op de sulky houden just in case. Maar ieder zijn eigen aanpak toch. Jammer dat mensen dan meteen altijd zo moeten haten :(

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:14

Wat fijn dat het allemaal zo goed ging +:)+

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:33

Dit weer vandaag !! {:} In 1klap van winter naar lente :D
Ik ga Lars morgen weer oppakken. Vanaf nu 2x per week aan de gang. 1x longeren en 1x erachter lange teugelen. Volgende maand wordt hij 3 whaaa kan niet geloven :):) :):) Ik ga morgen even een bijleespost doen (Jaaa ik doe dat echt dat weten jullie }> )

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:31

Vanaf pagina 87;

@Anetteflame; Gaaf! Goed idee van je gopro. Dat ga ik ook doen :j En wat een mooi uitzicht had je gisteren :D Mooie stippelbilletjes.
@km; Ziet er netjes uit hoor! En waarom moet je stilstaan? Ik stap ook kleine stapjes mee
in de draairichting. En heel mooi dat rood zeg.
@Caily; Oortjesfoto <3
@Kabayo; Gave foto :D Wat veel sneeuw <3 Super lief dat je vriend voor Zilver zorgt en zoveel foto’s voor je heeft gemaakt. Super leuk die Shettie foto’s ! Die hengst, Tsja dont shoot me maar ik heb er niet zoveel mee :+ 90% van de bevolking is er gek van geloof ik maar ik vind die benen, hals en hoofd Tsja ik weet niet. Smaken verschillen :D Maar ik vind het wel onwijs leuk dat je een veulen gaat fokken, dat was ook mijn droom. Had al gereageerd op je foto’s en filmpjes van zilver voor de wagen, maar echt super fijn dat ze het zo goed doet knappe baby.
@Zoe; Leuk zeg dat ziet er al goed uit +:)+
@Sbravour; Wat een genot he, dat die zon er wat langer is.. Kunnen we savonds ook nog even wat doen. En wat super balen van haar kreupelheid.. :(:) Het paard van mijn vader had ook veel last van de harde bodem en ging daar ook onregelmatig van lopen.
@Brechtcarlos; Fijn dat je zadel er is! Ik vind het sturen zelf (ik loop er nog achter) ook lastig dus heb daar geen tips voor. Enne ik vind veel foto’s en updates juist hartstikke leuk hoor, lekker posten.
@Tinekevd; Wat een toffe foto’s :D Zou ook niet direct mijn manier zijn maar het ging dus helemaal goed. Super hoor +:)+ +:)+
@Nynkster; Tuig staat gaaf <3 :oo En het slepen ziet er onwijs goed uit zeg.
@Odenxia; Fijn dat alles goed is gegaan, was ook wel weer om alvast weg te brengen :j
@Madeliefje; Welkom!

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:44

Ik heb vandaag Lars weer opgepakt na 2 weken vrij. Ik vind de kou gewoon vreselijk en had totaal geen zin. En ik heb geen haast.

Vandaag lekker uitgebreid geborsteld (mijn god wat een haar %) ) , manen geknipt en opgezadeld en gehangen en zelfs een beetje gezeten. := Maar ik was alleen dus ik heb 1 been aan de grond (op de prullenbak) gehouden :D Hij gaf geen kick. <3 Was helemaal happy.

Afbeelding

Daarna nog even erachter gelopen en sturen geoefend. Vinden we nog lastig maar het gaat al beter.

Afbeelding

Zijn houding reflecteert zijn motivatie :')

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:26

@Kabayo; Nee die geschoren benen vind ik wel leuk juist ik bedoel dat beenwerk. Zo enorm te zwaaien. :+

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:24

@Nynkster; Wat leuk :D Wat zal je blij zijn. Ben benieuwd naar je filmpje.

Ik had ff een minder leuk dagje.. Ik had de dierenarts gevraagd omdat Lars al tijden enorm aan het jeuken is. Vorige zomer was hij ook echt helemaal kaal op zijn hoofd. Volgens mij had ik verteld dat hij behandeld was voor luizen maar dat had hij dus helemaal niet. De dierenarts wist het ook niet precies maar het was geen schimmel en eczeem was het echt te vroeg voor (hij had het in december ook met vorst).

Ze denkt nu aan een atopie (ontstekingsreactie van de huid en dat kan door van alles getriggert worden) maar daar is geen behandeling voor en zijn ook geen bewezen onderzoeken voor waar hij dan precies gevoelig voor zou zijn. (Tenminste dit is wat ik heb opgevangen van de DA). Als dat het is heeft hij dus altijd jeuk. Het hele jaar rond. We wachten nu eerst even de verharingsperiode af en daarna laat ik een huidbiopt nemen om dit zeker te weten.

Samen met het feit dat hij zo klein is gebleven zat ik er vandaag even doorheen. Ik had me dit allemaal zo anders voorgesteld.. -O-

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:51

Hij is het laatste halfjaar niet meer gegroeid en hij zou nog 10cm moeten groeien dan. En dat zit er echt niet in. Ik ben momenteel aan het overwegen om er 1 bij te kopen.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:31

@Nynkster; Ziet er goed uit hoor, dat komt helemaal goed. Remmen is wel heel belangrijk inderdaad :D

De vorige keer met meten haalde hij nog niet eens de 1.40 ik zal hem vanavond nog eens meten.
Mijn vorige pony was rond de 1.35 maar ik wilde wel heel graag nu een grotere want het stond
toch niet echt prachtig.

Afbeelding

Vandaag zijn we naar de vereniging gegaan en heb hem daar lekker gewassen met shampoo van de dierenarts. Hij vond het erg lekker. Ik was ook blij dat hij zo braaf was met laden, op vreemd terrein en voor het eerst in de binnenbak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deken van de paint van m’n vader, veel te groot Haha. Moet er nog even 1 voor hem kopen.
Vanavond meet ik hem nog wel even. Heb ook een eczeem deken gekocht die gaat morgen op.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:21

@Murosch; Lekker dat de paarden weer naar buiten konden! Vreselijk he als ze binnen moeten blijven.
Ik vind haar er ook echt goed uitzien. Het echt puppy begint er wat vanaf te gaan ik denk dat als je gaat rijden ze snel zal ogen ‘echt’ rijpaard :D
@Sbravour; Wat fijn dat er verbetering in zit! Ik duim voor je dat het allemaal meeviel en dat je snel lekker aan de slag kunt.
@Tineke; Leuke foto’s! Wat is hij toch knap. Ziet er goed uit.
@Km; Oeps :') Balen. Ik laat Lars ook niet alleen met spullen want die gaat zéker slopen. En jammer van je halster.. Net te klein inderdaad -O-
@Zoe; Haha ja mijn balans is wel redelijk door alle yoga gelukkig :D Wat loopt je paard heerlijk ontspannen aan de longe :j
@Annetteflame; Succes met de fysio vandaag! Hopen dat het gaat schelen :)
@Nynkster; Wat goed! En ook zo lekker ontspannen.. Koppie mooi laag. +:)+
@Kabayo; Leuk dat je weer gaat rijden! Maak je weer een filmpje ofzo? :D Ik ben benieuwd.
Zilver heeft het maar druk deze maand :D

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:25

Ik moest gister toch wel even slikken. Ik had een eczeemdeken besteld voor Lars. Was toch wel ff een dingetje om mijn eigen babypaard te zien lopen met zon deken. Ik wilde zo graag een gezond paard deze keer (Ik heb best wel veel pech gehad de afgelopen jaren met paarden, lang verhaal). Ook gewoon voor hem zelf.. Nouja goed, ik hoop dat het hem verlichting gaat brengen. :(:)

Afbeelding

Ik heb hem ook even goed nagemeten van de week en hij is precies 1.35
Omdat hij zo mak was heb ik besloten dat ik er dit weekeind voor het eerst op ga, verdere oefening gaat voor hem niet echt uitmaken denk ik. Hij is er klaar voor. En ik wil zelf ook graag zien hoe het staat met mij erop. Als het echt geen gezicht is weet ik zeker dat ik de zoektocht voor 1 erbij doorzet. Ik hoop dan op jullie eerlijke feedback. :o
Heb nu al zin in morgen :):)

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3