Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:15

Hier vanmorgen lekker gereden met Lars. 20 minuten zijn zó weer om elke keer -O-
Wát een wind joh. Ik ben toch maar gegaan omdat het mij wel een goede oefening leek. We wonen echt op ‘t platteland redelijk bij de kust dus ik waaide er haast af maar goed we leven nog.

We hebben weer geoefend met wijken en dat ging super eigenlijk. Hij stapt echt mooi mee vanachter.
Trots op hem. Prachtige kwaliteitsvolle foto :')

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:40

Ja hij heeft echt een topkarakter :j Wij hebben technisch weer meer uitdagingen. Hij is niet bepaald gebouwd als rij/dressuurpony.

Met Rissa gaat het heel goed! Ik ga vanaf november (ze is dan 3,5 en heb haar dan ruim 7 maanden) met haar aan de slag vanaf de grond. Trailerladen, lange teugelen, langs de weg wandelen en uiteindelijk oefenen met het zadel en wat longeren.

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:03

@Murosch: Wat goed !! +:)+ Kwam ze er ook kalm weer af?

Wij hadden lekker gelest vanavond :+:
Lars deed het echt super goed! Tempo was top, wijken ging echt met grote passen opzij echt knap met zijn korte beentjes en de nageeflijkheid wordt steeds beter. Echt mega trots op hem.

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:46

@FemkeMarije: Welkom!
Ik heb ook wel eens een Haflinger bij gereden een tijdje maar die zijn zo totaal verschillend van een fjord, het zijn niet mijn type paarden :')

Ik ga met Lars wel starten volgend jaar en dan zie ik wel waar ‘t schip strand. In mijn beleving kan ieder gezond paard gewoon Z starten. Duurt alleen wat langer en kost wat meer moeite.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:15

@nouklime; ik heb je op insta bekeken en het zag er heerlijk uit joh je vakantie !! {:}

@melissa93: dat vind ik ook streng zeg. Ik startte altijd met mijn vorige fjord (M2) en heb ook eens een onvoldoende gehad voor de draf. Ik vind dat eigenlijk onzin als ze gewoon zuiver lopen..

Hier vanmorgen 10 minuutjes langs de weg gestapt. Ik ben zelf natuurlijk een mega bangerik dus de terugweg ben ik ernaast gaan lopen maar Lars deed het super <3 Volgende zondag nog eens en dan blijf ik zitten :D

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:20

@K-m; Joh dit is toch prima?! Je moet ergens beginnen hoor :D
@GeaThora; Welkom! Wat een knapperd is je paard! Wel echt nog een baby om te zien.
@Maartje1990: Ook welkom voor jou! Ik vind in de wei rijden helemaal geen gek idee. Ik wacht er zelf nog even mee omdat de weide achter ons huis echt énorm is. Stel dat ik daar val of Lars kwijtraak dan krijg ik hem nooit weer te pakken :')
@Sbravour; Welkom! Leuk paardje. Haha nee grapje, wat goed van je! Enne naar de Veluwe met die instelling is prima lijkt mij, gewoon proberen. Als het goed voelt kun je altijd opstappen. Je nieuwe bpm ziet er heerlijk uit. Ben je eigenlijk wel op zoek naar een zadel? Niet dat jij nou een zwaargewicht bent :') maar voor de drukverdeling op lange termijn?

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:26

Ik heb vanmorgen weer 20 minuutjes gereden thuis. Ben zo trots als ik terug kijk naar een halfjaar geleden. Kan gewoon zelf opstappen, 20 minuutjes rijden en ben van niemand afhankelijk. Heerlijk :D Was ook niemand thuis (er is eigenlijk nooit iemand thuis :') )
Lars liep weer heerlijk. Morgen hebben we les dus expres vandaag precies aan die 20 minuten gehouden want de les is vaak tussen de 30 en 45 minuten en dat is echt mijn max. Ook eens de moeilijkere rechterkant in galop geprobeerd. Ik wist alleen niet of ik nou in de goede galop zat :') Nouja hij sprong aan rechts dus dat is toppie.

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:57

Longeren heb ik ook nooit gedaan. :=

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:21

Ik heb gisteren niet zon hele fijne les gehad helaas. Het ging eerst wel heel goed tot we de rechtergalop gingen proberen. Ging niet hij sprong steeds links aan en werd heeeeel zwaar op rechts, echt als zijn gewicht erin zoals een fjord dat kan..

Was echt lastig op te lossen en ik raakte gefrustreerd. Echt balen want ik haat dat van mijzelf. Het is ook niet gelukt en ik voelde me er echt rot over. Nouja ik ga volgende week oefenen met sterker maken zodat het ooit makkelijker gaat.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:57

Nee is ook helemaal waar. Maar ik baalde gewoon zo van mezelf :o

MIJN ZADEL IS ER ! :):)

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:12

De tijd gaat zeker snel. Wat zijn we al ver gekomen met zijn allen hé :D

Ik heb Lars over 2 weekjes alweer 3 jaar <3

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:10

Hier niet echt genoten.. Mijn mini had/heeft koliek helaas dus echt een k avond gehad.

Gelukkig lijkt het nu iets beter te gaan.

Lars ga ik morgen scheren en dan eventjes rijden of longeren (ja je leest het goed) :')

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:04

Hoi :wave:

Ik was even afgehaakt omdat ik zelf een dipje had.. Ik was toch vaak weer bang en zat eigenlijk elke keer met knikkende knietjes in het zadel. :\

Dus ff een stapje terug gedaan en alleen een beetje gestapt gewoon thuis in de bak. Ik had mezelf van alles opgelegd (naar het strand met Mn verjaardag, een buitenrit hier in de omgeving en galopperen beide kanten bij de verenging en rijden terwijl er allemaal andere mensen waren).

Dus dat alles ff los gelaten en alleen thuis gereden. 20 minuutjes en heel rustig aan.

Gaat nu weer ff beter hoor gelukkig maar ik ga niet weer mezelf van alles opleggen. Thuis in de bak en soms bij de rijvereniging als het rustig is vind ik even genoeg :o

(De angst komt trouwens echt bij mij vandaan, Lars is braaf).

Filmpje van vandaag. Hij is nog erg zoekende met zijn hoofd.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:06

Wat leuk dat dit topic nog actief is !! Heb de laatste pagina’s terug gelezen en echt leuk om te zien hoe het met iedereen gaat. Sommige echt al super actief en veel aan het rijden en zelfs starten met de baby’s :wow: :D

Met Lars gaat het goed. Het rijden opzich gaat prima. Hij doet super goed zijn best en is heel erg braaf maar gezien zijn lichaam en mijn ambities hebben we véél obstakels. We komen nu net uit een periode gehad waarin hij al zijn gewicht op mijn rechterhand/arm gooide en gewoon linksom draaide als ik losliet. Echte fjordenstreken die juist niet met kracht beantwoord moesten worden maar poe dat is lastig. Galopperen zijn we druk mee aan het oefenen. Linksom gaat het nu best aardig, rechtsom nog moeilijk.

Ook een constant tempo vinden was lastig. Sporen zijn mijn ding niet dus daar wil ik niet aan beginnen. Ik wil gewoon dat hij naar mijn been luistert. Gaat nu super goed.

Afbeelding

Rissa is ook zadelmak. Súper braaf geweest de hele tijd. Geen stap verkeerd. Ik ben nu alleen al een hele tijd bezig om een zadel voor haar te vinden dus ik rij haar niet echt. Elke week kwartiertje stappen zodat ze het wel gewend blijft.

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:35

Ik vind het wel leuk om weer eens wat te posten hier, ik lees toch al vaak mee wat jullie meemaken.

@Murosch; Leuk om te lezen dat je wedstrijden al zo goed gaan. :)F En ook zo mooi met je andere paard (is hij van jou?) aan de slag! Ziet er echt goed uit allemaal hoor. Top. Enne je stippel !! <3 Wat leuk zo met je dochter. In dat water!! Wat gaaf :D
@Pattypaard; Mooie cap :D Hopen dat je hem niet teveel ‘nodig’ hebt. Prachtige foto’s zag ik voorbij komen ook. Ik dacht; Jeetje wat een enorm korte beugels..En toen je springfoto :z Super knap hoor van je wedstrijd, dat je hem een goede ervaring wilt geven en niet maar doorgaat omdat dat ‘moet’.
@Nouklime; Jou volg ik natuurlijk ook op Insta. Super leuk om jullie weg te volgen. Die wedstrijden pak je hartstikke goed aan joh, straks vliegen de winstpunten je om de oren.
@xSanee; Misstaat totaal niet op die pony. Leuke combi. :j Fijn dat het rijden nu weer even beter ging. Weer wat vertrouwen opbouwen samen.
@Mirjamalvaro; Stoer met die bal! Mijn vorige fjord was doodsbang van die dingen := Enne wat een brave pony zeg! Top +:)+
@miesjex; Moet je altijd in zon zware bak trainen of heb je net nieuw zand? Verder ziet het er netjes uit hoor. Lees net je reactie, maar is de bodem inmiddels wat beter? En zit jij zelf lekker in je zadel? Ik heb met mijn andere jonkie nu best wat gedoe omdat zij een héél korte rug heeft en moest wat kleinere zadels passen, nou dat vind ik echt vreselijk zitten := Hij glimt je echt tegemoet trouwens jeetje, mooi !
@paljaslaura; Wat stoer zeg! Fijn dat hij het al zo goed deed :D En wat een enorm verschil in de foto’s van februari en nu! Heel mooi.
@melissa93; lief dat je moeder wilde filmen! Hij lijkt wel achter de loodlijn te lopen op alle foto’s? Wat een boef met rijden af en toe als ik dat zo lees. Zou niks voor mij zijn.. ik vind je heel stoer :D

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:56

@miesje; Het leek alsof hij krap is en jij heel erg achterop zit maar heb ik dan vast niet goed gezien. :)

Met mij en de baby’s gaat het super. Lars is uit zijn zware fase (was echt moeilijk, ik reed soms een hele rijbak rond met een compleet losse rechterteugel omdat hij iedere centimeter wilde pakken om erin te hangen en op de voorhand te lopen. Of zomaar omdraaien naar links omdat dat zijn voorkeurskant is pff. := Fjorden af en toe :')

Maar wel altijd súper braaf. Ben al een heel groot deel van mijn angst kwijt. Hij geeft me zoveel vertrouwen terwijl dat eigenlijk andersom zou moeten natuurlijk. Daar ben ik mij wel van bewust en daarom gaat Rissa morgen een maand naar Stal Haas om doorgereden te worden. Ze is zadelmak en doet het super maar ik ben gewoon niet de juiste persoon om dit te doen. Ze heeft werkelijk geen stap verkeerd gezet en heeft echt een top karakter maar ik ga het niet doen. Heb er geen plezier in.

Met Lars probeer ik 1x in de week een stukje naar buiten te gaan. Naar het grote weiland van de buren of langs de weg. Ik vind het zelf érg spannend maar het gaat goed.

In de grote wei van de buren (echt enorm, geen idee hoeveel bunder dit is maar je kan ons niet zien als je aan de andere kant van ‘t weiland staat zeg maar).
Afbeelding

Vanmorgen vroeg;
Afbeelding

We lessen elke week en nemen nu af en toe wat proef oefeningen mee. Ik wil in januari gaan starten.
Afbeelding

Afbeelding

Vrijspringen vindt hij te gek.
Afbeelding

Afbeelding

En Rissa.. Heb echt moeite om haar weg te brengen morgen. Ik voel me echt slecht alsof ik haar ‘dump’. Terwijl ik weet dat ze het daar prima heeft.
Afbeelding

Nou hele spam van mij :')

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:18

@Lottekuh; Je hebt al heel veel nuttige tips gehad. Je hebt duidelijk een stap overgeslagen in de voorbereiding. Inderdaad dus een stapje terug. Nu hopen dat je dit nog kunt verhelpen want er nu natuurlijk al een aantal meer veel stress geweest en vervelende ervaringen. Succes ermee!
@miesjex; He bah wat vervelend.. Veel beterschap :(:)
@Murosch; Wat knap van jullie !! Ziet er inderdaad uit als een spannende ring :j Je start wel vaak of niet?
@xSannee; Leuk! Schriktraining :D Die lage hoofdhouding theorie heb ik inderdaad bij Tristan Tucker voorbij zien komen. Ik gebruik er ook vaak dingen van.
@Pattypaard;Uit je hoofd? Wauw dat vind ik superknap! Enne wat balen zeg van die hoefsmid zeg?
@melissa93: WoW wat heftig!! Ik zou me ook rotschrikken. Doet ze dat vaker? Lees net van niet. Misschien toch ff strenger optreden als ze zo plakkerig is naar anderen..?

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:28

Met Lars en Rissa gaat het heel goed. Krijg goeie berichten over Rissa. Ze staat er nu 2 weken en ik mis haar al aardig.. 1e keer dat ze daar gereden werd (had er thuis zelf zo’n 10x op gezeten);

Afbeelding

Lars en ik zijn vandaag heel spontaan naar ‘t strand gegaan. Ik ben niet zo’n held dus ben echt trots op mijzelf en hem natuurlijk. Hij deed het super. Eerst vond hij het erg spannend maar vloeide ook weer af. Veel gestapt. Stukjes gedraafd en klein galopje gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:47

Jaa ik ben ook zo verliefd als ik die foto’s zie van haar <3

Oh wat stom van mij dan Murosch, ik heb het gewoon niet goed geïnterpreteerd :o Je foto’s zien er weer Toppie uit !!

Het is ook echt heerlijk weer om lekker te rijden.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:13

Sorry dat ik zo kom binnenvallen weer maar ik lees alles altijd mee. Ik heb alleen zelf nooit zoveel boeiends te melden denk ik. Behalve vandaag. Ik kan eindelijk beginnen met rijden met Rissa nu ons zadel er is. Ze is super braaf en koel. Ze beweegt wel heel anders dan mijn andere fjord en daar moet ik érg aan wennen. :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+2