Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304, RianneH

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:18

Miesje wat een mooie keuken!
Heerlijk dat jullie de eerste buitenrit gemaakt hebben, gaat het de volgende keer alweer met minder spanning!
Wil je straks met Jack ook weer wedstrijden gaan rijden?

Vandaag geen grasmaaier dus ook geen spanning :P Fijn kunnen rijden :D

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+27
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:57

Miesje groot gelijk, en dan zie je inderdaad wel hoe het loopt!

Nouklime altijd afwachten hoe het dan wordt als het ligt he. Ben benieuwd naar het resultaat straks!
Jullie gaan lekker in de training! Ik heb ook weer zin om op wedstrijd te gaan :P Maar we moeten nog wel even geduld hebben
Ben benieuwd naar je ervaring met een bitfitter! Ik heb dat zelf nog nooit gedaan, hebben thuis aardig wat soorten en maten liggen en af en toe wissel ik daar eens wat van maar als ze ergens fijn op loopt wissel is zo weinig mogelijk

Mooie laarzen miesje! Chique met die 2 kleuren bruin

Sanne super dat jullie fijn gelest hebben! Heel fijn dat ze na het schrikken ook snel weer relaxt was. Hopen dat jullie deze lijn kunnen voortzetten!

Muronia mooi een wp erbij, top!
Super dat je les weer fijn ging, kun je weer fijn mee verder werken!
Hopen dat je beide merries drachtig zijn!
Gaaf een nieuwe keuken!
Vond het zo moeilijk om dat uit te zoeken, maar heel blij met hoe het is geworden
Superleuk dat Flo en de bijrijder het goed doen samen, kan me voorstellen dat je daar ook enorm van kunt genieten! En hoe gaat het met penotti?

Sanne heerlijk onder de sproeier. En gras is natuurlijk veel belangrijker haha.

Ken is dol op water, als ze in de grote wei lopen hebben ze een bak met water staan,voor ze gaat drinken moet eerst de neus tot op de bodem erin, bellen blazen en je neus door het water schudden en dan kan er gedronken worden :+ rollen in het water, ook heel fijn haha.

Muronia beeld ziet er fijn uit!

Mirjam dubbel vn Kenzo, maar wel leuk dat je een nieuw plekje voor m hebt gevonden! Blijft hij een beetje in de buurt?

Ken heeft afgelopen zaterdag de jaarlijkse fysiocheck gehad. Kwam niet zo heel veel geks uit, linksachter zat ze iets vast en dat is ook het punt wat ze in het wijken moelijk vind om mee te nemen voor het linkerbeen. Ben benieuwd of we daar echt verschil in gaan merken.
Afgelopen 2 dagen gelongeerd, morgen vrij en dan woensdag er weer op :)

Een paar fotos van vorige week:(kwaliteit is wel echt mobiel :+ )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:42

Nouklime nee ik ga geen online proeven rijden. Sta daar niet helemaal achter. Ik wil juist graag de beleving van de wedstrijden en kijken hoe je presteert tegenover andere deelnemers. En zit niet om de winstpunten verlegen, ik mag als ik wil doorstarten tot de M1. Maar heb geen haast, dus hopelijk vanaf september ons L1 debuut

Sanne super fijn dat je weer zelfstandig kon opstappen en wegrijden! Het is jullie gegund!

Miesje hoe was de puzzeltocht?

Ken vanaf woensdag weer het onder het zadel opgepakt, kon merken dat ze even wat moest zoeken naar balans maar liep verder wel heel fijn. Gisteren was ze zo mega heet, had mn handen goed vol :+ Ze wordt er wel stoer van maar de controle was ver te zoeken. Komende week de zijgangen weer meepakken, ben benieuwd of dat verschil gaat geven na de fysio.

Vandaag zo gelachen om dr, we gingen een rondje naar buiten en komen dan altijd langs een zorgboerderij waar een koe buitenstaat. Gewoon aan een lange teugel stappen en stapt ze zo uit haar zelf op de koe af. Gaat er voor staan, hals erop en kijken/snuffelen. Even laten kijken wilde ik wegstappen, na 4 passen stapt ze zo een volte naar rechts weer terug naar de koe }:0 :+ Nieuwe vriendjes }:0

Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:54

Nouklime ook niet verkeerd om inderdaad gewoon lekker door te trainen, en dan straks weer lekker knallen op wedstrijden! Haha oeps van je wedstrijdjasje :+
Ohoh Jack voor straf ook graasmasker op

Sanne super leuk dat je vriend zo enthousiast is bij de paarden!

Miesje wat ontzettend balen van je pink zeg.. Hopen dat de pijn gauw minder is! :(:)
Hoelang moet je in het gips?
Super dat de puzzelrit zo leuk was, en ook nog gewonnen, super leuk!

Hier hebben ze ook weer lekker wat gras. De wei achter het huis is opnieuw gezaaid, daar lopen ze door de weeks op een vrij klein stukje. Daar krijgen ze nog wel hooi bij. In het weekend lopen ze vaak aan de overkant van de straat, en daar hebben ze wel weer lekker gras. Moet zeggen dat ik het bij Ken ook kan zien, die begint ook weer wat voller te worden :D

Vanavond sinds lange tijd weer naar de clubles.
En morgen mogen we weer lekker lessen bij mn instructrice na ruim 2 maand :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 18:32

Wow Mirjam ga je emigreren naar Zweden? Hoe dat zo?

Sanne de cranio doet dus goed zn werk voor Nova! Fijn dat je ook zoveel reactie ziet!

Miesje heel fijn dat je iemand hebt die nu even kan doorrijden voor jouw!

Spannende stap Mirjam, laten jullie de paarden etc achter of gaan ze mee?
Gaan jullie voor werk die kant op en voor langere tijd?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:14

Jeetje Laura wat ontzettend balen zeg.. Hoe gaat het inmiddels met je?

Sanne Nova was dus heel blij dat ie weer wat mocht doen haha.

Spannend Mirjam, hebben jullie in Zweden al een nieuwe plek gevonden?

Laura gelukkig gaat het de goede kant op. Voor harv dus even verplicht vakantie

Nouklime heerlijk he van die paarden die het liefst in de modder gaan liggen.
Ik dacht altijd handig een zwart paard, die wordt niet zo snel vies. Op moment is ze meer bruin/grijs dan zwart. T is maar goed dat ze geen schimmel is :+

Afgelopen week heerlijk kunnen rijden en fijn kunnen werken in de les :) Knopje wijken begint ze nu ook echt goed te snappen en accepteren. De eerste paar keer gaan we nog als een dolle naar de andere kant maar ook wat hele fijne stukken nu. We doen nu vooral 3/4 passen opzij en dan weer een volte inzetten en daarbij in de ontspanning blijft. En elke keer vanuit een andere hoek/zijde/volte het wijken inzetten zodat ze niet teveel vooruit denkt. En bezig geweest met kleinere voltes galopperen, dat vind ze ook echt nog wel lastig. Ze galoppeert best heel groot van zichzelf en op een kleinere volte moet ze dan natuurlijk wat meer terugsluiten. Mooi weer wat huiswerk om mee aan de gang te gaan.

Vandaag even wat kleine sprongetjes doen en morgen mag ze weer mee op buitenrit :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:09

xSannee schreef:
Oh Laura :(:) Hoe is het nu?

Haha ja die van mij ook hoor Nouk, ze is zo smerig soms _O-
Ik kan d'r beter niet poetsen... als ik d'r een borstel overheen haal, komt al dat zand naar boven :+

Klinkt alsof jullie goed bezig zijn Melissa! Lekker hoor!

Hier is Nova nog steeds erg blij :+
Ze heeft veel energie, maar een rondje longeren is niet boeiend genoeg, dan sjokt ze braaf d'r rondje haha.

Herkenbaar haha. Als de borstel erover gaat komt er een mooie bruine stofgloed tevoorschijn :+

Nova goed te pas dus, leuk! Maar longeren is toch ook saaai :')
Hele mooie foto's!

Nouklime nouw inderdaad, voor mijn gevoel gingen we helemaal niet zo hard in de galop, totdat we een kleinere volte gingen rijden :')

Gaan jullie nog de meetmomenten voor winspunten rijden? Ik ben er nog niet over uit. ik wacht eerst nog wel even af hoe dat precies in zn werk gaat.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:50

Ik vind het jammer dat je dan niet kan zien hoe je ten opzichte van andere deelnemers presteert, dat vind ik toch altijd wel fijn. Voor nu laat ik het nog even, wellicht dat ik straks in juli of augustus toch wel weer graag wil en dan maar eens opgeef

Nouklime fijn dat de bitfitter langskomt, een zadel waar je zelf fijn op zit is toch wel heel fijn!
Heb nu zo'n 3 maand mijn nieuwe (voor mij nieuw :P ) zadel, en wat een verschil met het vorige zadel. Kan hier ook zoveel fijner op zitten

Mirjam kan/ga je straks in Zweden ook weer wedstrijden rijden? Ik heb me vorig jaar een keer geprobeerd te verdiepen in zweedse proeven, (mijn vorige paard is naar Zweden verkocht). Maar kon er niet veel uit halen haha

Muronia mooi weer 2 wp erbij, super! Heb je de punten van de 4e proef al terug?
Gaaf dat Veroon drachtig is! Hopen dat de andere merrie ook snel drachtig is.

Ik zal al wat foto's op FB voorbij komen van een knap paard! Super leuk!! Kun je er mooi samen van genieten :D <3

Mirjam jammer dat Iden de verkoop in gaat, maar snap het wel als jullie zelf naar Zweden vertrekken. Meisje wat haar least kan/wil hem niet overnemen?

Muronia je staat er zelf ook mooi op! Wie weet binnenkort nog een wedstrijdpaard erbij?

Hier lekker aan het trainen, ging fijn afgelopen week op de stormachtige zaterdag na :P
Met harde wind vind ze het allemaal nog wat te spannend, uiteindelijk paar rondjes ontspannen gereden en toen ook gestopt. Dag erna weer erg fijn te rijden :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:44

sanne wat leuk dat je misschien een weekje op pad gaat met Nova!

Nouklime ik heb nu een custom erop liggen, uit mijn hoofd uit de wolfgang lijn.
Hiervoor een Henri de Rivel zadel, was opzich ook niks mis mee maar toch wel een heel verschil met deze

Carika wat een leuk paard! Wil je komende periode gaan starten in de B?

Odenxia wat fijn dat je inmiddels weer lekker aan het rijden bent!
Hopen dat je geen terugval meer krijgt
Beelden zien er fijn uit, jullie lijken al best ver te zijn!

Sanne fijn dat je ook bij huis met instructie bezig kon, kun je inderdaad ook daar met tips verder werken
Super leuk dat je een aantal dagen met Nova weggaat, waar ga je heen trainen?

Mirjam fijn dat je een nieuwe eigenaar voor Iden hebt gevonden!

Nouklime inderdaad echt heel slecht..

Laura toch weer even spannend zo na de val weer de eerste keer springen. HOpen dat Harvey braaf is!

Odenxia super dat de clinic goed ging, succes alvast volgende week!

Nouklime groot geijk dat je ervoor bedankt hebt!

Volgend weekend een proefgerichte clinic opgegeven bij Ine.ke Jan.sen. Voor 2 jaar terug ook een keer clinic bij haar gereden en was toen erg leerzaam. Kan ze mooi weer een keer mee op pad naar vreemd terreien, vlechten in etc.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:28

Odenxia wat een mooie foto's! Chique paard!
Inderdaad altijd leerzaam, en mooi weer even op pad. Alweer bijna een half jaar geleden dat we voor het laatste gestart zijn

Wat leuk Sanne, welke stal in Raalte ga je heen? Niet zo gek ver vanaf hier
Super vette foto!

Nouklime ja ik hoop ook dat er foto's gemaakt worden, vind dat altijd leuk om terug te zien
Dat ziet eruit als een heerijk zadel! Super dat Jack er ook meteen zoveel fijner onder liep!
Wat voor een is het?

Ik heb nu met dit zadel ook monoblad, echt heel fijn

Laura wat superfijn dat je zo heerlijk hebt kunnen rijden nadat het de vorige keer mis ging. Super dat hij zoveel vertrouwen gaf, hopen dat jullie dit kunnen vasthouden

Sanne ook weer een ervaring erbij op ander terrein, super!

Gisteren weer gelest, ze deed goed haar best :D Bezig geweest om haar in de galop wat te sluiten, of nouwja de eerste stap minder hard galopperen en wel actief blijven, vond ze nog best lastig maar kleine stukjes gingen goed. Wijken begint nu ook steeds beter te gaan, kleine stukjes gaan echt goed, teveel achter elkaar dan zijn we het nog even kwijt. We gaan iig niet meer als een dolle van de ene kant naar de andere kant :+
Morgen gaat m'n zusje sinds hele tijd weer oefenparcours met haar rijden, ben benieuwd :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:54

Odenxia wat en mooi debuut, super! En heel fijn dat ze gewoon braaf door bleef lopen ondanks alles wat om de baan heen gebeurde

Nouklime hij loopt er fijn overheen! Als ik me filmpjes kan herinneren van eerder loopt hij hier veel ruimer/losser over de rug
Nooit van het merk gehoord.
nee nog niks gepland, zondag clinic en dan maar eens zien of ik me voor een meetmoment ga inschrijven of toch nog even wacht tot de officiƫle wedstrijden weer mogen.

Gave foto Laura!

Sanne veel plezier en succes deze week! SUper dat je de eerste dag al gelijk los hebt kunnen rijden :D

Odenxia, super gaaf dat je lekker op het strand kunt rijden! Ooit wil ik dat ook nog een keer, maar het is zo'n eind rijden :+
Ik rij Ken wel de komende dagen af en toe maar wel wat relaxter als anders. Beetje aanpassen naar het warme weer.
Gisteravond was het wel heel lekker om te rijden, ze deed goed haar best :D

Filmpje van afgelopen zaterdag toen m'n zusje haar ging springen. Ze vind het zo onwijs leuk

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:37

Sanne wat super dat Nova het allemaal zo fijn oppakt!
Oogt mooi ontspannen!

Odenxia dat ziet er wel heel mooi uit! Stalgenootje eens tippen of ze dat een keer wat vind om te doen
Dankje!

Gisteren heerlijk gereden :) Vandaag eigenlijk les maar toch maar afgezegd ivm warmte. Morgenochtend lekker vroeg even rijden.

Fijn dat we weer op wedstrijd mogen vanaf 1 juli :D

melissa_93

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:17

Wat super goed en leuk Sanne! Samen heel veel geleerd en veel nieuwe ervaringen opgedaan, top!

Wij hebben vanmorgen een hele leerzame proefgerichte clinic gereden, was echt even weer bewustwording waar je mee bezig bent, de manier van de proef rijden etc. Fijne tips meegekregen en lekker kunnen rijden. Al is er natuurlijk nog genoeg wat beter gaan maar zo voor de eerste keer L1 heel tevreden. Alleen mn eigen houding ben ik nog niet helemaal tevreden over. Zal morgen even de filmpjes uploaden.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:39

Odenxia ja losrijden was gewoon voor jezelf, daarna een proef rijden dan sprak ze commentaar in op de video met cijfers daarna de proef doorspreken, een aantal oefeningen overnieuw rijden en daarna nog een proef rijden met oortje en dan begleid ze je door de proef heen.

Super dat je fijn hebt kunnen werken in de les!
Leuk dat je volgende week ook een clinic hebt, altijd leerzaam!
Ik wil van het winter wel weer meerijden met de selecties (en hopelijk kampioenschappen). Vind het toch altijd wel leuk om daaraan mee te doen

Mirjam balen dat je punten tegenvielen.. Kon je wel wat met het commentaar?
Wat balen van Zorro.. Hopen dat het goed komt

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:48

1e proef:

2e proef:

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:05

Odenxia een leerzame clinic gereden dus, super dat het zo fijn ging! :D
Ben benieuwd naar je foto's! :)
Heerlik weer op wedtrijd!

Nouklime super dat je les zo lekker ging. Schriktraining, dat wil ik ook nog wel eens doen met Ken.
Denk dat ze daar heel veel van leren

Vandaag ook weer fijn gelest, lekker kunnen werken :D
2 augustus de eerste wedstrijd weer gepland staan na een ruim half jaar, echt weer heel veel zin in :D
We starten nog 1x in de B, even weer in het concoursritme komen en dan 10 augustus L1 debuut.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:24

Sanne wat super gaaf zeg! En wat ziet Nova er goed uit :D

Mirjam oei balen zeg van je 1e proef.. Wel commentaar waar je wat aan had?

Vandaag thuis wat drafbalkjes gedaan, ze liep fijn :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:33

mirjamalvaro schreef:
Ja, echt slecht. Hele schuine kanten, zware bodem. Ze had dus best moeite met balans om zo schuin te lopen. En dat kwam dan ook tig keer terug op protocol met slechte cijfers :=
Maar ze deed super haar best

Balen.. Wel slecht dat een wedstrijdbaan er zo slecht bij ligt

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:18

Odenxia wat een mooie foto's!
Super punten, gefeliciteerd! :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:56

laura super dat Harvey het crossen zo leuk oppakt! En vooral heel fijn dat hij braaf is op moment! :)

muronia Veroon ziet er goed uit! Kan me voorstellen dat je de online proeven wel een keer gezien hebt inderdaad. Heb je al wedstrijden op de planning staan?

Nouklime succes zondag! Richting L2 aan het denken, super!

Ik heb inmiddels ons L1 debuut opgegeven. Over 2 weken nog een keer B en dan half augustus L1 :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:17

Nouklime dat ziet er fijn uit! Jack begint echt stoer te worden :D

Sanne superfijn dat je zo weer kon opstappen en wegrijden, heerlijk!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:49

Wauw wat een stoere foto's Laura! Super dat beide paarden het zo fijn deden

Sanne heel veel plezier met de kamp begeleiding! Super leuk dat je Nova meeneemt

Gefeliciteerd met je verjaardag muronia!
Vervelend dat Veroon veel te enthousiast werd.. geen idee of het et de hormonen te maken kan hebben. Misschien ook wel omdat ze het gewoon echt heel erg leuk vind om te doen?

Sanne heerlijk dat de les zo goed ging! Heel herkenbaar dat je dan zelf vergeet te rijden als ze zo fijn gaan :j
Super dat je ook alleen met Nova over de weg heen kunt!

Mirjam fijn maar ook dubbel dat je ze allemaal verkocht hebt.. Allemaal een leuk adresje?
Welke paarden ga je straks meenemen naar Zweden?

Ken heeft de afgelopen dagen vakantie gehad, zelf heerlijk een paar dagen weggeweest. Die mag straks weer even rijden :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:44

Mirjam fijn dat er een aantal paarden meegaan!

Veel plezier deze weken Sanne!

Odenxia super dat Kensi het weer fijn deed na een weekje vrij!
Het heeft ken ook goed gedaan, ze gaat de afgelopen dagen echt fijn :D Ik moet alleen niet vergeten te blijven rijden als ze zo fijn gaat :+

Miesje hopen dat je gauw weer een fijn passend zadel gaat vinden!
Super mooie foto's! <3

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:02

mirjamalvaro schreef:
melissa moeten ook wel paarden mee, ga verder met fokkerij daar.
En hondenkennel beginnen. :))

Super leuk! Hadden jullie al een nieuwe plek gevonden daar?

Sanne wat heerlijk dat Nova zo braaf ging op de dagtocht, ze ziet er ook heerlijk relaxt uit!

Nouklime mooi weer 2 punten erbij, super! Ga je binnenkort al L2?
Jack lekker even vakantie gehad en weer helemaal lekker los gemaakt.

Ik doe inderdaad ook 1-2x per jaar check bij de fysio, altijd wel even prettig.

Heel leuk Sanne, morgen kom ik nog in Raalte zal even vanaf afstand naar je zwaaien :')

Ken ging fijn afgelopen dagen met rijden :D
Morgen weer lekker starten, heel veel zin in. Eens kijken of we het nog kunnen na ruim een half jaar :P

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:19

Ik heb de laatste B wedstrijd heerlijk kunnen afsluiten. Al begonnen we wel even met stress. Wilde het hoofdstel indoen vliegt de neusriem los, stiksel heeft losgelaten. Natuurlijk niemand die je kent maar gelukkig mocht ik het hoofdstel lenen van de gene die naast ons stonden (ze was net klaar). Met 10 minuten losrijden de baan in, even wat spanning in het begin maar daarna echt heerlijk kunnen rijden. 2e proef voor we starten mochten ook even wat spanning op alles eromheen maar daarna in de proef ook erg fijn, net op het laatst even een kleine storing in de aanleuning. We hadden 215,5 en 209 en beide proeven gewonnen <3 <3 *\o/* Op naar het L1 debuut :D
En wat was het leuk om na zo'n lange tijd weer op wedstrijd te gaan :)