Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:33

Nynkster dat zijn ook hele goede oefeningen! En zo kon je mooi foto's maken, leuk koppie zit erop :)

KittyDylan euh ja, dat is absoluut een lekkere warme winterjas! Onze mini staat er ook ongeveer zo bij qua vacht.

AI dat lijkt mij een prima reden om er een deken op te leggen hoor! De mijne stond vorige winter nogal schraal omdat ze in het najaar een wormbesmetting had gehad. Het heeft zeker tot het voorjaar geduurd voordat ik haar weer wat op gewicht heb gekregen. Toen had ze geen deken op in de winter en dat kost toch wel energie inderdaad om zich dan goed warm te houden.

kking dat is goed nieuws! Ze veranderen toch nog zoveel straks, als het zo kan eerst dan scheelt dat alweer een hoop.

Ik laat straks een kennis van me langskomen die in zadels doet. Ze neemt een vracht zadels mee dan kunnen we passen welke goed ligt. Gaat eerst geen hele dure worden, dat komt later wel.

Wij zijn vandaag ook eens weer bezig geweest. Eerst aan de longe met singel/hoofdstel. Later het elastiek er eens heel losjes aan gedaan. Daar was ze in eerste instantie niet zo van gecharmeerd. Er werd geschud met het hoofd en na 2 dolle sprongen was het wel klaar. Daarna ging ze super. Als afsluiting eens geprobeerd hoe ze reageert op een opstapje. Nou gewoon helemaal niet dus, geen probleem!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[o]
Veronia (v. Macho Polo x Onno S) B + 11 / L1 + 4 voor 2021 drachtig van Ecksteins Eminenz
Florentino (v. Florencio x Rockefeller) - Aik (v. Highline x Jetset D) - Wainonia (v. Oliver x Wolfgang)

Muronia

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:57

Ik vind dat ook hoor Art :P (naam zo beter?). Daarom doe ik er een dikke pad onder en die dan nog eens dubbel. Lekker zacht!

Chanel inderdaad. Juist de dingen waarvan je verwacht dat ze erop reageren, doen ze niks mee. Fijn dat het zo goed ging! Rechtrichten is sowieso belangrijk in de basis straks, weet je nu meteen de voorkeurskant.

SBravour gelukkig ging het reizen met de trailer zo goed en lijkt je paard zich snel thuis te voelen op de nieuwe plek.

[o]
Veronia (v. Macho Polo x Onno S) B + 11 / L1 + 4 voor 2021 drachtig van Ecksteins Eminenz
Florentino (v. Florencio x Rockefeller) - Aik (v. Highline x Jetset D) - Wainonia (v. Oliver x Wolfgang)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:11

Ik weet niet hoe je de deken om doet, maar bij een paard dat angst ervoor heeft doe ik het meestal zo dat iemand anders hem even aan halster en touw vasthoudt in de stal, zodat er geen ongelukken gebeuren. Dan paard rustig aan de deken laten snuffelen en als de spanning zakt zelf de deken wat bewegen zodat hij het geluid ervan hoort. Als de spanning weer zakt, dan in een rustige beweging de deken op zijn rug leggen. Gaat eigenlijk altijd goed zo.

Volgens mij is Veronia begonnen met het wisselen van haar kiesjes! Eergisteren viel me ineens op dat ze zat te kieskauwen in haar hooi. Beetje overtollig schuim aan haar mond en duidelijk wat bezwaard ermee. gisterochtend bleek ook dat ze flink wat hooit had verknoeid in plaats van opgegeten. Omdat ik meteen dacht aan wisselen, niet gelijk aan de bel getrokken, maar even afgewacht (brokjes en wortels gingen er ook verder wel goed in en ze was in haar verdere doen en laten ook kwiek). Gisteravond op stal begon ze weer eerst met dat gekieskauw en opeens was het afgelopen daarmee en ging het weer als vanouds. Ik kon ook merken dat ze wel hongerig was want ze was erin aan het schransen opeens :D . Ik ben de kies niet tegengekomen helaas, maar ik ben ervan overtuigd dat er eentje uit is nu.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:24

Ik loop alweer dramatisch achter met bijlezen en posten sorry hoor! Even een korte ik-lees-alles-wel-maar-kom-tijd-tekort post van mij :o :)

Rocymax ik had je topic al gespot, wat een leuk dier is ze ook (en ik blijf jaloers op je omgeving daar :P )

xApple goed bezig! Ook mooi tegen de grens aan. Hij verstapt nu nog wel even en aan zijn oortjes kun je ook zien dat dit genoeg is zo.

Nynkster ook een mooie prestatie! Braaf langs de fiets, netjes. Ze lijkt het allemaal wel interessant te vinden.

CeraD welkom en dat klinkt als een hele mooie uitdaging. Fijn dat jullie alles zo stapje voor stapje oppakken en dat het de goede kant op gaat.

Art ook voor jou top dat alles stapje voor stapje met hulp gaat nu. Komt helemaal goed zo denk ik!

Ik heb deze week eigenlijk niet zoveel met Veronia gedaan. Lekker buiten gelopen, borstelbeurtjes en verder weinig. Ik heb wat beperkte energie en die heb ik deze week in haar moeder gestoken. Wel heeft ze een jaaroverzicht - topic gekregen. Toch wel mooi om te zien hoe ze is veranderd dit jaar en dat ze ook best een heleboel heeft geleerd!
[EJL-ITP] Veronia's 2017, van guppie naar paard

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:24

Zonde van je deken Kabayo! Ik heb dit jaar nieuwe dekens gekocht en die hebben ook zo'n grote staartflap. Ik kende dat eerder ook niet maar schijnt zo te horen. Paardjes hebben iig een lekkere warme derrière ermee. En wat een geluk heb je gehad dat je paard niks heeft overgehouden aan het incident met het hek, ziet er wel heftig uit!

BrechtCarlos knap paard en braaf! Hoe voelt dat om erop te zitten? Lijkt me heel bijzonder om straks voor het eerst op mijn babypaard te mogen zitten.

Jazzie dat is een moeilijke beslissing, maar goed dat je hem durft te maken als het beter is voor beide. Succes met je studies!

In de winter doen wij het rustig aan. Wanneer ik iets kan doen, dan gebeurt dat en wanneer het te vorstig/glad of in dit geval nat is, dan hebben de paarden vrij. Op dit moment heb ik dan ook niks beleefd met Veronia. Ze gaat straks lekker haar benen strekken in onze nieuwe aquatrainer (paddock) en verder maar even niks. Ik twijfel of ik haar manen weer eens moet gaan kortwieken. Voor de sportieve look is dat wel fijn. Mijn paarden hebben eigenlijk altijd een sportcoupe, maar ja, deze heeft van die mooie witte manen, das ook wel bijzonder.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 23:08

Kabayo bedankt voor de inspiratie met je balkjes! Ik ga dat ook doen met Veroon zo aan de longe. Goede oefening!

Stelvio ziet er fijn uit, wat heerlijk dat het zo samen kan!

Goedzo xApple, zonder verstappen. Dan ben je weer een stapje verder!

Toydoll wat ziet Breez er ontzettend stoer uit zeg. Ik ben benieuwd hoe hij het voor de wagen gaat doen straks.

Hier een drukke week gehad, Veronia heeft lekker buiten gespeeld en weinig gedaan verder. Eens kijken of het morgen gaat lukken om even weer iets met haar te doen :j

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 01:10

Ik lees nog steeds met interesse met jullie mee hoor. Ik weet niet meer of ik het in dit topic al had genoemd, maar het bijposten lukt me op dit moment niet omdat ik er met mijn hoofd niet helemaal bij ben aangezien mijn moeder terminaal ziek is en erg hard achteruit gaat. Ik ben daarom ook weinig met de paarden bezig en zoveel mogelijk bij mijn ouders op dit moment. Ik heb deze week nog wel 1 keer kort geoefend met het zadel. Dat ging prima, alleen wandel ik dan een paar rondjes met haar door de bak ermee en dan merk ik wel dat ze wat heter is. Eens bedenken wat wijs is, toch beheerst bij me houden met zadel op steeds of eens aan de longe laten lopen ermee zodat ze zich er echt over kan uiten (ik vermoed wel echt even uitbokken)..

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:04

Bedankt allemaal hoor.

Longeren zonder zadel kent ze al goed (met longeersingel ook) en dat gaat helemaal prima. Zadel op hebben we ook al vaak gedaan, ook aan de hand stappen en zelfs draven gaat goed. Ik heb alleen het gevoel dat ze zich er het liefste mee uit zou willen rauzen (vast geen goed woord, maar ik denk dat het wel duidelijk is). Ze beheerst zich wel als ze met me mee loopt, maar ik merk het wel aan haar.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:11

@ kleinvosje sjee wat een domme actie zeg, hoe bezorg je een paard een trauma |o . Hopelijk lukt het desensibiliseren en houdt hij er geen angst aan over.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:49

Wat leuk, zo'n cadeautje aan de stal Art! Baasje mag ook wel eens verrast worden toch?

Zoe dat is wel een hele knappe vent zeg! Hoe groot is hij? Welkom trouwens :). En ook nog lotgenoot lees ik, ik ben in mei geopereerd aan een rughernia.

Apple beterschap, het is helaas weer die tijd van het jaar, blergh, niks aan.

Ik heb dit jaar weinig aan sinterklaas gedaan. Mijn dochter heeft vanavond wel cadeautjes gekregen, maar verder kan ik die feestdagen wel wegkijken op het moment. Mijn moeder gaat razendsnel achteruit en het voelt zo naar, al die gezelligheid overal terwijl zij zoveel ellende moet meemaken nu.

kleinvosje fijn dat hij nu in ieder geval wel in goede handen is, meer kun je inderdaad niet doen.

ilsey ik kan me voorstellen dat je je daarop verheugt. Chronisch tijdgebrek ken ik helaas maar al te goed.

Ik wil eens kijken of ik mijn grote kleine meid morgen weer eens aan de longe kan knopen. Wordt weer de hoogste tijd maar de bak moet dan wel droog genoeg zijn.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:00

Jullie gaan soms wel heel erg snel hier. Ik heb een paar hele hectische dagen gehad en dan zijn er zoveel berichten bijgekomen dat een echte bijleespost wel heel veel is, hoewel ik zelf het ook wel fijn vind om overal op te reageren.

Ik las dat er een discussie was over het longeren. Veronia vindt het ook nog moeilijk om zich echt te ontspannen en het neusje te laten zakken daarbij. Ik longeer haar nu met elastiek, maar in eerste instantie vond ze het niet fijn dat er "iets" aan haar zat dat haar begrenst. Daarom heb ik hem er heel losjes aan hangen zodat ze eerst dat accepteert en dat gaat al steeds beter. Daarna wil ik pas gaan kijken naar de functie die het eigenlijk heeft. Ik heb deze week er ook weer mee gewerkt en ik ben eigenlijk best al heel blij met hoe ze het doet. De stemcommando's gaan heel erg goed en ze kan een hele fijne en rustige galop aan de longe laten zien. Dat vergt best wat van het achterbeen al.

We hebben deze week het voorbeeld van Kabayo van een tijdje terug meegenomen, namelijk een aantal balken op de volte gelegd. In eerste instantie vond ze het even wat vreemd, maar na het eerste rondje ging het prima. In stap, draf en galop probleemloos over de balkjes. Heel fijn!

Ik heb geen schema met hoe vaak ik werk met Veronia. Ligt er ook maar net aan hoeveel tijd ik heb en hoe het weer is. Gemiddeld nu denk ik 1 keer per week aan de longe. Daar omheen de normale verzorgingsdingen.

Ik zit een beetje in dubio wat ik met haar manen zal doen. Normaal ga ik altijd voor de sportcoupe, maar Veroon heeft wel hele mooie manen vind ik zelf. Vorig jaar heb ik ze al 1 keer gekortwiekt, maar daarna weer laten groeien en nu hangt er weer een hele bos. Wat zouden jullie doen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:30

Haha, bedankt voor jullie mening, die is duidelijk. Ikzelf hou wel van een nette sportcoupe (en ook geknipt en niet getrokken), maar ik zal me nog een tijdje gaan inhouden dan met Veronia. Straks als ze mee mag op concours ontkom ik er toch niet aan.

Kabayo wat doet Zilver dat netjes zeg! En jij hebt ook een goede conditie :D

Art hoe groot denk je dat Limo nu is? Ze schelen nog wel een stukje van elkaar. Wat jammer dat hij toch even weer aan de kletter ging met het zadel op vandaag. Ik zou in zijn geval toch de bak nog steeds wat kleiner houden als ik aan de longe ging werken met hem totdat het echt goed is bevestigd.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:31

Ik wil ook hier even mijn excuses aanbieden omdat ik de laatste tijd niet zo trouw heb gepost hier. Ik had een tijdje geleden al verteld dat mijn moeder erg ziek was en helaas is ze vorige week overleden. Je kunt je vast voorstellen dat mijn hoofd er niet helemaal naar stond om te bokken. Ik probeer het nu weer op te pakken en wil ook graag hier in het topic actief zijn.

Bedankt voor de kapsel-tips, ik wacht nog even tot het voorjaar en dan gaat ze toch maar naar de kapper.

Vandaag heb ik het eerste deel van mijn kerstcadeau gekregen, namelijk een zadel voor Veronia! Volgende week komt er nog een nieuw hoofdstel en dan zijn we er helemaal klaar voor.
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:56

Bedankt allemaal, lief van jullie.

Heel mooi gebaar Kabayo, je lieve vriendinnen voor altijd bij je. Ga je zeker geen spijt van krijgen. Hoe het voelt heb ik geen ervaring mee, maar dat gaat je wel lukken hoor!

Brechtcarlos, goed van je! Vaak helpt het inderdaad heel goed om het moeten los te laten. Had ik vandaag nog een gesprek over met mijn bijrijdster. Zij stelt zich ook vaak net iets te hoge doelen en dat heeft frustratie tot gevolg. Ook als iets gisteren wel lukte, kan dat vandaag net een stap te ver zijn. Een paard is niet iedere dag hetzelfde. Ik heb merries thuis, die zijn er helemaal goed in om elke dag anders te zijn.

Art Kramer staat wel goed bekend, ik ben er nooit geweest, maar ik ben wel benieuwd wat je ervan vindt. Nieuwe laarzen zijn ook een erg mooi cadeau!

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:31

Welkom Gordy!

Verstandige keuze om Limo weg te brengen voor het beleren Art. Ik heb bijna 30 jaar ervaring, ook met beleren en jonge paarden en toch maak ik de keuze om het daadwerkelijke beleren, als in, erop gaan zitten, niet zelf als eerste te gaan doen. De eerste stappen van de basis zijn zo belangrijk en ik wil daarin geen fouten maken. Wel hoop ik iemand te vinden die dit bij ons thuis wil komen doen. Ik denk dat het in principe een kwestie van een paar keer herhalen wordt en dat ik het dan zelf weer kan overpakken, maar ik moet er even vertrouwen in krijgen. En dan is mijn paard nog een koele kikker, de jouwe is veel gevoeliger. Daar zou ik ook niet over twijfelen hoor!

En fijn dat Limo de relax-knop heeft gevonden! Dat is een hele mooie stap vooruit.

Elina wat is je tattoo mooi geworden! Zilver is ook niks te gek he, kerstballen en er al op gaan zitten. Heerlijk dat je zo actief met je paard bezig bent, worden ze alleen maar makkelijk van. Ik merk hier wel dat ik meer paarden heb en dat ik mijn aandacht moet verdelen. Als ik alleen Veronia had gehad, dan was ik waarschijnlijk ook actiever met haar.

Ilsey fijn dat het grondwerken zo mooi gaat. Ik denk ook dat ieder paard zijn of haar eigen gebruiksaanwijzing (karakter/manier van leren) heeft en door ermee te gaan werken leer je goed op welke manier je het beste met je paard om kan gaan. Het scheelt al een hoop als ze graag willen leren!

Veronia heeft niet veel te doen gehad verder deze week. Er stond erg veel wind steeds en dan ben ik zelf niet zo dapper -O- .
Dus ze heeft alleen maar mooi-paardje-zijn gespeeld en dat kan ze ook heel prima!

Afbeelding

Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:44

Ik vind het zelf prettig als het paard thuis kan blijven staan. In hun normale omgeving, en inderdaad, dan ben ik zelf betrokken bij het hele proces. Ik heb 1 keer een paard weggebracht voor het beleren. Zal best prima zijn gedaan daar hoor, de laatste dag toen we hem konden ophalen ben ik daar geweest en heb zelf gereden op het paard. Ik kreeg aanwijzingen mee dat ik meteen de volgende dag hem moest oppakken. Gedaan zoals gezegd en ik ben me daar gelanceerd. Meteen het hele vertrouwen eruit en het is eigenlijk ook nooit meer helemaal hersteld met dat paard. Zo ontzettend jammer. Normaal gesproken kwam een kennis om ze thuis te beleren. Dan deden we het samen. Ik vanaf de grond en hij erop. Dan zie je precies wat er gebeurt en leer je het paard ook goed kennen.

Ah kijk, "fijn" om te lezen dat ook Zilver echt wel een koppie erop heeft zitten.

Hebben die van jullie ook last met wisselen van de tanden? Ik zag net dat Veronia haar voortand heel los zit, er zit allemaal hooi aan geplakt en ze eet heel moeizaam. Hopelijk is het kreng er snel uit, want ze heeft haar hooi helemaal door haar stal heen gesmeerd in plaats van opgegeten.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:04

Ik ben ook nog aan het kijken voor een geschikte tandarts. Laat jij die jongen komen die nu die aanbieding had via fb voor de maand januari zonder reiskosten Nynkster? Ik zag dat langskomen, heb even geïnformeerd en hij doet alleen elektrisch en met verdoving. Ik heb daarmee geen ervaring dus ik denk er nog even over na.

Wat heerlijk dat je zo'n relaxte lange wandeling hebt kunnen maken met Floyd Ilsey!

Veronia eet sinds vanavond weer normaal hoorde ik van mijn bijrijdster. Zou de vervelende tand eruit zijn? Ik ga morgenochtend meteen even kijken.

Als het is gelukt met de deken, show je hem dan even op de foto Nanne?

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:10

Is goed, ik ben erg benieuwd er naar. Ik ken alleen tandartsen die met de handvijl werken, niet elektrisch. In het verleden ook een slechte ervaring met een tandarts gehad (heeft me een jaar gekost voordat mijn paard weer normaal was) dus ik ben een beetje angstig om een keuze te maken.

Nog een paar dagen te gaan, dan begint het jaar waarin het moet gaan gebeuren. Hebben jullie er ook zo'n zin in? :)

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:25

Jeetje dat klinkt echt heel ongezellig en stressvol allemaal xApple, dat is niet wat je wilt. En diezelfde mensen zaten 2 dagen ervoor nog vredig kerstfeest te vieren moet je maar rekenen. Hoe snel ze zoiets toch vergeten?

Wel fijn dat Lars het zo super deed.

Wat een prachtige poezenmans heb je Kabayo!! <3
Deken nummer hoeveel is dit voor Zilver dit seizoen? _O-

Art komt heus goed hoor. Rustig kijken wat er in je regio wordt aangeboden en kijken wat je aanspreekt. Je vindt wel een geschikt iemand die je kan helpen hiermee. :(:)

Mijn jaar was ook ronduit prut, ik kan best wat hebben maar dit jaar vergeet ik graag heel snel weer (niet dat dat gaat, maar toch).

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:00

Die van mij zijn vandaag nog wel buiten geweest. Ik heb ze net naar binnen gehaald omdat ze doorweekt waren en er echt geen zin meer in hadden. In onze buurt veel vuurwerk en ook carbid. Ik laat het licht in de stallen vannacht aan en zal ook om twaalf uur bij ze zijn om te zien of ze een beetje rustig staan. Een pluk extra hooi krijgen ze ook dan.

Ik heb op de valreep nog een nieuw hoofdstel gekocht voor Veronia, met anatomisch kopstuk en neusriem. Nu zijn we helemaal compleet voor het beleren!! Moeten nog wel een paar gaatjes bij gemaakt worden want de neusriem zit wat te los, maar staat haar toch al heel stoer zo hè?
Afbeelding
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:09

Hihi, mijn dochter is 8, die zal ik maar niet op Veronia gaan zetten!

Fijn dat de wond van Limo er beter uitziet. Loopt hij nog wat stijf of gaat dat ook al beter?

Zijn ze de nacht goed doorgekomen bij jullie? Hier waren ze wel bang, maar ik denk dat we geluk hadden met het weer, want het was al vrij snel weer rustig. Vanmorgen stonden ze als vanouds te zeuren om eten toen ik kwam voeren, dus dat is wel een goed teken.

Nou, het jaar van de waarheid is aangebroken!! (we wachten hier nog wel tot de winter voorbij is, maar toch)

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:08

Art gelukkig dat het met je stalgenootje is opgelost en ik zie hem alweer vrolijk rond rennen, dat klinkt positief!!

Kabayo Zilver is het nieuwe jaar meteen goed begonnen zeg! Ziet er goed uit. Jij werkt met friezen toch? Dan is het heel fijn dat je dit soort dingen (in een houding lopen) meteen herkent en er vanaf de basis mee aan de slag kunt. Ik zie zo vaak friezen in een houdinkje lopen onder het zadel, en kom er dan nog maar eens vanaf. Die stal :wow: , gelukkig dat het goed is afgelopen.

moonprayer welkom, leuk dier (en ook nog in de juiste kleur :D )! Wat is het voor één? Prima plan om het lekker rustig aan te doen en te kijken naar je paard. We willen er zo lang mogelijk samen van genieten toch? Zo doe ik het ook hoor.

Knappe Lars, hij doet het toch maar! Zal ook wel even wennen zijn geweest voor hem. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan proberen.. Ziet er op zich niet super moeilijk uit met twee lijnen. Wat is het grote voordeel ervan boven een enkele longe?

BrechtCarlos ja je ziet de stress aan haar houding. Ik had vroeger ook een paard (schimmel) die zich ook zo ontzettend druk maakte met de jaarwisseling. Als je haar op nieuwjaarsdag zonder deken zette dan leek ze wel 80 kg lichter dan een dag eerder. Stress kan veel doen.. Wat een lieve foto die laatste! Is ze weer helemaal bijgekomen?

Ik ben weer bijgelezen :). Zelf niks te melden, ik heb nog steeds weinig tijd om iets te doen met de paarden thuis. De twee bij mijn vader zijn inmiddels wel lekker geborsteld en eindelijk eens naar de "kapper" geweest. Vandaag storm op komst, ik hoop dat het wat meevalt hier in het noordoosten en dat ze toch even lekker hun benen kunnen strekken in de blups vanmiddag.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 08:58

Hier ook geen binnenbaan hoor, we moeten het maar doen met ons zwembad euh buitenbak.. :)

Gisteren voor de verandering een staldag voor de paarden. Met al die bomen om ons erf was het mij te link om ze buiten te zetten, dus ze zullen straks wel heel blij zijn dat ze weer mogen zwemmen euh.. los lopen buiten.

Fijn dat het zo goed ging met de tandarts Nynkster! Pony zal wel opgelucht zijn nu. Veronia heeft haar voortand eruit! Het kreng zat haar al een paar dagen te dwarsbomen, want ze at moeilijk, dus ook voor haar opluchting nu.

Art inmiddels weet je al waar je de schoft moet opmeten. Scheelt je dus meteen een paar cm haha :)

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:37

:oo ik heb het toch gedaan!! En ik vind het best mooi ook :)) Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:16

Als het aan mij lag was het inderdaad nog wat korter, maar ik heb nu bewust voor de gulden middenweg gekozen haha. Even kijken of dit iets is zo, kan altijd nog wat korter :)

[o]