Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Muronia

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 08:52

Goed Melissa dat het wijken steeds beter lukt. Zijn wij ook mee bezig. Het weer werkt niet heel erg mee he momenteel, rijden in een storm doe ik ook niet hoor. We hebben nog geluk dat de boel niet is bevroren dit jaar, dus ik klaag verder niet.

De clinic is inderdaad heel leerzaam. De eerste keer stelde hij de vraag wat we zouden willen leren. Ik had er niet meteen antwoord op maar na het terugzien van de filmpjes heb ik toch wel wat vragen aan hem. Die nemen we mee naar de volgende keer.

[o]
Veronia (v. Macho Polo x Onno S) B + 11 / L1 + 4 voor 2021 drachtig van Ecksteins Eminenz
Florentino (v. Florencio x Rockefeller) - Aik (v. Highline x Jetset D) - Wainonia (v. Oliver x Wolfgang)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:22

Melissa wat een modderfiguur haha!

Miesje jeetje, wat naar! Ik hoop dat hij snel zover opknapt dat hij de operatie aan kan. Veel sterkte..

Veronia en Flo mochten gisteren vrij springen. Flo had nog nooit zelfstandig over balkjes gelopen dus hij mocht gisteren eerst eens wennen aan dat idee. Ik ben trots op hem hihi
Afbeelding

Veronia die genoot van haar moment hoor. Linksom, onbedoeld ook rechtsom, ze ging maar door. We hoefden niks te doen, alleen maar toekijken haha

Afbeelding

Afbeelding

[o]
Veronia (v. Macho Polo x Onno S) B + 11 / L1 + 4 voor 2021 drachtig van Ecksteins Eminenz
Florentino (v. Florencio x Rockefeller) - Aik (v. Highline x Jetset D) - Wainonia (v. Oliver x Wolfgang)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:38

Hier ook winterdip door het rotweer. Ik wacht op voorjaar en dan val ik jullie weer lastig hier haha _O-

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:53

Knap Sanne, ga zo door!

Ik heb morgen ook weer les, de tweede van de clinics. Ik ben benieuwd hoe het gaat.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:26

Haha fijn dat ie is goedgekeurd :D

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:40

Wat leuk Melissa, veel succes zondag!!

De les was weer super leerzaam, nu al een mooie verbetering met de vorige les. Wat heerlijk om weer echt fanatiek te lessen zo.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 09:49

Even goed nieuws om jullie op te vrolijken, de regen is (voorlopig) voorbij en het voorjaar komt eraan *\o/*

We hebben hier echt weeeeeken niks gedaan, geen zin in die natte bende en die wind steeds. Alleen Veroon is af en toe mee geweest naar les en 2 weken geleden hebben we een keer gestart. Dat verliep niet zo soepel, omdat Veroon de baan niet netjes rond wou gaan. Een korte zijde zat vol monsters, dus dat kwam mijn proefjes niet ten goede zullen we maar zeggen. Ik had graag nog een keer ergens binnen willen starten maar dat gaat hem nu niet meer worden dankzij corona.

Ik heb wel weer een filmpje van mijn les van gisteren. Ik zat zelf niet heel lekker in mijn lijf, veel fibromyalgieklachten, maar ik vond het wel weer heel leerzaam:

Veroon is wat slap aan de achterkant, dat wist ik wel, maar door zo te trainen kan ik haar sterker maken waardoor met name haar draf verbeterd kan worden.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:41

Paljaslaura mooi beeld hoor! Misstaat zeker niet, dat dressuur rijden :D

Mirjam gefeliciteerd met je 3 veulens. Wat een rijkdom en wat leuk zo samen!

Nouklime wat vliegt de tijd he? Nog even en we zijn oud :oo

Sanne ik ben heel benieuwd of je er nu nadien ook iets van gaat merken. Apart he, hoe ze kunnen reageren op zo'n behandeling.

Melissa lekker aan het doortrainen. Ga je ook meedoen met de online wedstrijden van de KNHS?

Ik ben even een tijdje stil geweest hier. Heel druk gehad om mijn vader te verhuizen een aantal weken. De nodige pech gehad met mn drachtige merrie, die blijkt het veulen te hebben geresorbeerd of verworpen ergens in de dracht en stond vooral heel dik te zijn en me nogal te foppen. Nu blijkt dat ze een vergroeiing heeft aan 1 eierstok en we horen binnen een paar weken of dit misschien een tumor is.

Veronia is inmiddels een kleine week geleden geïnsemineerd *D . Het lag niet in de planning voorlopig, maar gezien de corona-crisis en we toch voorlopig niet op concours kunnen EN de hengst die ik heel mooi voor haar vindt is alleen dit seizoen beschikbaar in NL, toch maar besloten om dit nu te gaan doen. Betekent niet dat we niet aan het rijden zijn, dat gaat de komende tijd gewoon lekker rustig aan door.

Dit is ze met haar vriendje <3
Afbeelding

Ze heeft ook een volgtopic: [KS-MK] Zorgt Veronia voor een vierde generatie in 2021?

En verder huppelen we een beetje zo rond nu
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:56

Morgen gaan we weer met haar naar de kliniek. Ze was vrijdag opeens hengstig dus even kijken hoe het ervoor staat. Ik duim dat het meevalt.

Met dochter en mij gaat het goed. Ik had mezelf alleen zo voorgenomen om deze zomer na alles eens lekker met dochter op vakantie te gaan. We hebben nog nooit gevlogen en we zouden nu voor het eerst eens echt weg. Griekenland was de bedoeling. Dat hadden we wel verdiend vond ik. En toen kwam corona grrr.

Sanne hou ons verder op de hoogte, want het klinkt toch wel als meer rust in het koppie als er ruimte komt om te ontdekken.

Mirjam..haha..volgens mij ben jij ook een " slechte handelaar". Vol goeie moed paarden met de bedoeling om te verkopen en je er toch aan hechten he? Ik hoop dat Kenzo ook verleast wordt zodat ie in je buurt kan blijven. Gaat het je met de veulens wel lukken denk je?

Wij waren gisteren creatief met balkjes. Zo leuk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:08

Top dat het nog goed gaat Sanne!

Ik heb nog geen precieze bestemming uitgezocht. Ergens zou ik wel naar 1 van de eilanden willen, maar juist op het vaste land is zoveel cultuur van de geschiedenis van Griekenland te vinden, dus dat wordt nog even pluizen. Tips zijn zeker welkom. Ik hoop ook dat het over een tijdje weer mag en kan.

Mijn startkaart is in januari verlengd, dus ik heb hem nog wel actief. Ook ik mag versneld promoveren, maar ik had juist dispensatie aangevraagd om in de B te mogen beginnen voor de ervaring, dus ik ga mooi alle klassen tot minimaal 10 wp uitrijden. Wij gaan binnenkort wel zo'n online proefje proberen. Ik ben nieuwsgierig hoe zoiets werkt dus waarom niet haha.

Veroontje glimt er weer mooi over in haar zomervachtje. Nog 2 nachtjes tot we mogen scannen op dracht. Ik ben heel benieuwd. Ze laat weinig merken qua gedrag.
Afbeelding
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:14

Leuk paard K_m!

Wat denk je wie er uitgerekend vanavond voor het eerst weer les heeft in haar buitenbak na 8 weken en alleen maar droogte? Precies, ikke. Goed bedacht hè? Grrrr :(

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:06

Ja sorry ik ben aan het verzaken hier maar ik moet echt even tijd maken voor een bijleespost (op de computer want op mn telefoon vind ik het geen doen haha). Ik ga er morgenvroeg even voor zitten.

Ik ben nog steeds heel druk met beide merries in het dekseizoen, jeetje wat een tijd kost (En geld ook, maar oke)dit naast alles. Hopelijk is het de moeite waard geweest volgend jaar. Met Veronia gaan we 18 mei kijken of ze drachtig is op 15 dagen, want ze heeft een dubbele eisprong gehad, dus wel spannend. Haar moeder Wainonia is vandaag voor de tweede ronde geïnsemineerd dus dat is ook weer afwachten.

Verder heb ik vandaag de uitslag van mn eerste online proefje gekregen. Viel mij nog wat mee, 180 punten dus ook nog een winstpuntje. We moeten echt met de verruimingen aan de slag de komende tijd. Dat hebben we vandaag al een beetje gedaan want we hadden voor het eerst sinds acht weken weer les. Heel intensief, maar heerlijk gewerkt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 07:26

Miesje mooie keuken en mooie laarzen! Ik ga binnenkort ook op keukenjacht en daar heb ik heel erg veel zin in aangezien mijn huidige keuken bijna uit elkaar valt van ellende en mijn vaatwasser een half jaar geleden de geest al heeft gegeven. De scheiding is hier nu uitgesproken dus zodra ik de hypotheek rond heb kan ik ermee beginnen <3 . Je nieuwe merrie bevalt echt goed hè? Er gaat niks boven een maatje waar je mee kan genieten hoor!

Mirjam, wat zonde van het eerste hangertje, maar de tweede is ook heel mooi. Daarom heb ik toen voor een tattoo gekozen, die kan nooit kwijt raken.

Melissa wat is Ken toch een knap dier! Ik ben benieuwd naar nu-foto's :):)

Dank je paljaslaura ik hoop het ook!

Sanne wat oliebol dat je nu zonder inkomen zit, hopelijk wordt het snel beter. Frustrerend..

Bedankt voor de vakantietips, ik wacht nog braaf af met een heel klein beetje hoop dat de wereld er in augustus iets beter voor staat, maar anders wordt het volgend jaar.

Mochten jullie het leuk vinden om te weten, met Flo gaat het ook heel goed. Hij wordt nu gereden door mijn vaste stalmeisje en er zijn geluiden dat ze hem in de toekomst graag wil gaan starten zelfs. Ik ben blij dat het zo goed klikt tussen hun twee, daar kan ik ook van genieten.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:29

Ah leuk Sanne! Fijn ook dat ze afspoelen leuk vindt. Veroon heeft er een hekel aan, altijd al gehad. Ook aan regen haha. Als veulen bokte ze in de rondte als ze nat geworden was in de regen en ze houdt er nog steeds niet van.

Na de les van eergisteren vandaag even rustig wat gewerkt en zowel haar als mijn spieren een beetje los gemaakt. Gloeiende, wat had ik een spierpijn ervan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:48

Wow mirjam, wat een onderneming! Spannend!

Ik heb nog geen meetmoment opgegeven, maar rij wel mee met de online proeven. Ik heb er nu 4 gereden. 2 keer winstpunt, 1 keer heel terecht niet en ik wacht nu op mijn punten van de vierde proef. Voor dit moment ideaal, scheelt een hoop tijd en stress. Veronia is inmiddels 33 dagen drachtig. Zou mooi zijn als ik zo mijn punten voor de L2 binnen kan halen en dan hopelijk straks binnen nog een paar keer L2 starten voordat ze op verlof mag.

Haar moeder Wainonia maakt er een potje van en die heb ik vorige week naar het dekstation gebracht, want ik bleef er maar mee heen en weer rijden voor scannen en insemineren.

Er is ook nog leuk nieuws, morgen haal ik er een paard bij op voor mijn dochter. Ze is de pony ontgroeid en die mag nu echt op pensioen. Ze krijgt nu een fijn leerpaard, Z2 dressuur, dus daar kan ze echt een boel van leren. En het leuke is dat ik daar zelf ook nog wel eens een rondje op kan stappen, want het is een stevig modelletje van 1.65 groot.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 07:02

Fotootjes volgen vandaag, ik ga hem zometeen ophalen. Haha ik voel met mijn dochter mee, ook een beetje kriebels hoor! Het is toch ook wel spannend, een nieuw paard aanschaffen. Je weet niet precies van wie je nou de komende jaren dagelijks de mest mag opruimen :D , hoop dat ons gevoel de juiste was.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:28

Hier istie dan :)

Dit was bij het proefrijden:
Afbeelding
Afbeelding

En hier vandaag thuis, kennis maken met de rest

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het verloopt tot nu toe mooi rustig gelukkig!

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:51

Eeeeven geprobeerd hoor. Hij is zo relaxed ondanks de verhuizing. Yep, defintief goed gekeurd <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[o]