Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Muronia

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 00:09

Iedereen woont toch best verspreid van elkaar als ik het zo lees.

Nynkster ik had nog niet op je gereageerd zag ik, wat een mooie wagen!!

AnnetteFlame Veronia krijgt maar 1 schep brok per dag (van horsefood, de basisbrok). Daarnaast in de winter dagelijks wortels en in het najaar een paar appeltjes. Tussendoor eens brood of groenvoer en normaal gesproken in het voorjaar en zomer voldoende gras. Helaas ben ik komend seizoen de wei kwijt waar ze al 5 jaar liepen dus ik zoek nog een oplossing daarvoor. Ik heb zelf wel wat gras maar dat is meer voor een uurtje per dag. Niet om zat van te worden.

Moonprayer dat ziet er ontspannen uit! Leuk en leerzaam, dat soort speel trainingen.

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:30

Gaaf Nynkster! Dan kan het gaan beginnen voor jou nu.

Oh tandje gevonden? Dat is leuk, ik hoopte er bij Veroon ook op, maar ze is haar 2 voortanden al kwijt en wat kiezen, maar ik heb nog niks gevonden helaas.

Veronia heeft mij voor de verandering eens aan het werk gezet in plaats van ik haar vandaag.... Mevrouw heeft m'n omheining gesloopt. Hoekpaal om, lint kapot, isolatoren kapot. Dank je Veroon! Maar nu is alles weer zo goed als nieuw, dus dit weekend draaien we de rollen maar gewoon weer om :)

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:49

Laat ik nu vandaag iets gevonden hebben!
Afbeelding
Een stukje kies! Lag in het drinkbakje.. dit gaat ook bewaard worden hoor :).

En vandaag weer heerlijk met mijn stoere knapperd gewerkt aan de longe. Voor de tweede keer met zadel op en nu op het laatst zelfs met de beugels naar beneden. Ging weer prima. Ze geeft me veel vertrouwen erin dat het goed gaat komen met ons.

Flo (de oudere ruin) had ik ook willen longeren, maar daar dacht hij zelf helaas anders over. Het is een heel gevoelig paard die meteen reageert als ik gespannen ben. En dat was ik vanmiddag, want ik had weinig tijd en niet het meest geduldige humeur. Tja, die kreeg ik dus even terug, want vergeet het maar dat ik er een hoofdstel om kreeg. Uiteindelijk besloten om hem te laten, hij had ergens wel een punt en dan maakt doordrammen meer stuk dan heel. We proberen het morgen opnieuw, vanuit rust.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:01

Haha nou ja aan de ene kant fijn, aan de andere kant heb ik niet voor niks een koelbloedig paard gefokt voor mezelf :D . Van mij hoeft dat tuttige niet zo. Maar een uitdaging, dat is hij zeker wel.

Inderdaad grappig dat het wisselen dus niet echt op die en die leeftijd gebeurd, aangezien het bij jullie anders verloopt. Veronia is er heel duidelijk in wanneer ze weer een losse tand of kies heeft. Dan doet ze moeilijk met eten en staat echt te kijken zo van "boehoeww mijn mond doet auw". Normaal gesproken eet ze nog met liefde je kleren of je hand op of wat ze dan ook maar in haar bekkie krijgt maar dan is ze echt sielugh.

Nynkster, nog geen kriebels om je kar erachter te hangen? :D

Ik merk wel dat we er nu wel steeds dichterbij gaan komen. Geheel in harnachement, beugels die al uitdagend naar beneden hangen. Nog even op de tanden bijten en de voetjes op de vloer houden maar. Ik denk dat we de volgende keer eens lekker gaan vrijspringen, even wat anders. Ik weet nu dat ze dit kan.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:03

Helemaal mee eens hoor, daarom ook mijn relaas in de post boven de jouwe :). Geduld is een hele schone zaak!

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:20

Leuke dekens heb je Nynkster! En Lina even proef gestaan voor de sulky, staat goed!

xApple wat braaf!! Goed bezig hoor, mooi vanuit rust en zo komt er ook geen spanning. Erg prettig.

kvulden mijn jonge merrie heeft een zelfde rugverloop als mijn oudere merrie (haar moeder) en aan de hand daarvan heb ik een zadel gekocht. De eerste paar keer opleggen heb ik met een ouder wintec zadeltje gedaan, maar omdat er geen druk op kwam te staan maakte het ook niet veel uit of het helemaal goed lag.

Over menvragen kan ik niks beantwoorden, helemaal geen verstand van.

Baby Zilver was een schatje! <3

Het is me gisteren niet meer gelukt om Flo te longeren. Te druk helaas. Komende week maar even kijken wanneer het wel gaat lukken. Meneer had gisteren zijn halster gesloopt buiten en die hing charmant om zijn nek te bungelen. Zal hij niet leuk gevonden hebben, maar eigen schuld, dikke bult. _O-

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:06

Goede voorbereiding scheelt een heleboel denk ik Apple. Onze volgende stap is ook wat leunen vanaf een trappetje. Ik wil daar nog even mee wachten (daarom volgende keer maar even vrijspringen als de bak tenminste een beetje droger wil worden). Hier is 9 april de datum waarop het "mag" :)

Flo heeft nog wel even heel knap staan kijken trouwens. Het is gewoon een charmeur he <3
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:43

Ziet er al goed uit Tineke! Ook al zo volwassen geheel in tenue :). En hij ging toch nog even los met het zadel op?

Mavantos dat was een "oeps" momentje :). Gelukkig geen gekkigheid, dan kun je er achteraf om lachen.

Dawson het is wel een knapperd hoor. Ben benieuwd hoe ie het straks oppakt als je ermee aan de slag mag.

k_m ik kan je filmpjes niet zien (werk pc) maar ik lees dat het steeds beter gaat. Dat is heel fijn. Ik zal ze thuis nog eens proberen te bekijken.

kvulden ik kijk gewoon echt naar het paard zelf, hoe die er lichamelijk aan toe is en hoe die het geestelijk oppakt. Kan daar niet echt een leeftijd aan hangen.

Ik heb vanmorgen Flo weer aan de longe gehad. Ik vond hem braaf. Deze keer de longeersingel even om gedaan en helemaal op het laatst het elastiek er even aan gedaan. Hij is wel flink voorwaarts (ik hoef alleen maar drr te zeggen en hij draaft al zeg maar...). Fijn dat we dit weer hebben gedaan. Ik hoop dat hij toch nog iets meer relaxed gaat straks, en dat hij zijn hoofd wat durft te laten zakken, want ondanks zijn mega draf, vind ik die holle rug niet zo fijn nu.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan het elastiek in stap
Afbeelding
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:56

Hai allemaal, ik ben er ook nog steeds hoor. Ik heb alles heel braaf meegelezen maar iedere keer als ik wil reageren dan gebeurt er weer iets dat er tussendoor komt en dan als het wel kan, mis ik de puf om een idioot lange bijleespost te maken. Sorry daarvoor.

Kabayo nogmaals veel plezier in Zweden! Daar zal het wel helemaal koud zijn nu brrr..

Veel mensen die toch nog bezig kunnen met hun paard als alles bevroren is. Die luxe heb ik helaas niet, gewoon een keiharde hobbelige bevroren bak, dus onbegaanbaar. Wel een winterweitje waar ze nu kunnen lopen en erg blij mee zijn, dus buiten komen doen ze wel.

Nynkster wat een prachtige foto's van Lina kwam ik tegen! Erg gaaf.

kleinvosje ik heb dat ook inderdaad vaker gehoord dat ze in amerika de quarters zo vroeg beleren. Maar dan is het vaak beleren en dan weer op het land toch? Niet dat ik het goed vind..

Dawson wat leuk, ze lijken echt op elkaar! Ik vind jouw paard erg gaaf hoor.

Tineke mooie stijgbeugels! En wat heerlijk dat je merrie de bak voor je kan slepen! Zou ik bij mijn oudere merrie moeten proberen, die krijgt geheid een rolberoerte bij het idee :D. Misschien een idee voor Veronia.. Een Groninger zou dat toch met gemak moeten kunnen he.

SVRL dank je wel en respect voor je keuze. Toch een fijn 2018 met je paardje gewenst.

Jullie discussie over het bevestigen van een longeerlijn heb ik gelezen. Ik gebruik vaak een bitstukje. Vind ik erg praktisch voor het geval het paard per ongeluk eens zou omkeren aan de lijn. Vroeger verschillende methodes gehanteerd. Die achter de oortjes langs was er 1 van en de lijn door beide bitringen en dan weer aan de lijn zelf vast klikken.

Lange teugelen of fietsen met het paard doe ik beide niet. Met de shet wel eens met de fiets, maar met de grote paarden ga ik niet fietsen. 1 keer schrikken is voldoende en dat risico wil ik niet nemen.

Hier zijn ze vanmiddag lekker buiten aan het spelen geweest. Veronia was helemaal in haar hum :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 07:34

Kleinvosje hier nog een vossenliefhebster hoor :). Op de één of andere manier vind ik dat ze iets vrolijks over zich hebben, vooral als ze ook nog een beetje aftekening hebben. Fijn dat Knox het zo goed doet nu, dat geeft inderdaad hoop! Qua maat zou je toch denken dat er nog wel wat bij moet gaan komen met 2 grotere ouders.

Apple hier is het verharen ook al begonnen. De dagen worden langer en dan begint dat verhaal weer. Ik hoop ook dat de vorst niet te lang aan houdt, ben wel klaar met die winter.

Nynkster dat was vorig jaar, toen was ze wat ingevallen. Afgelopen jaar is ze weer mooi bijgekomen. Ik denk dat het deels door de worminfectie kwam maar ook deels door een groeispurt, ze heeft afgelopen jaar nogal wat cm's erbij gekregen. Mooi stukje heb je daar voor de pony's en fijn dat ze ook even hun benen mochten strekken op het land!

Finsterwolde, dat ken ik wel Caily! Ik heb jaren geleden verenigingslessen gegeven daar bij de rijvereniging aan de Kromme Elleboog. Die is daar al jaren niet meer inmiddels.

Balloërveld ligt voor mij ook van de route af, ik denk dat ik dit voorjaar weer een meeting in Borgerswold (Veendam) ga organiseren. Dat is ook alweer bijna 2 jaar geleden.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:06

Ik haak weer aan vanaf deze bladzijde hoor. Het is hier echt compleet winterstop. De paarden hebben na die hagel van vorige week zelfs een paar dagen helemaal niet naar buiten gekund en dat is nog nooit voorgekomen. Gelukkig heb ik nu een stukje wei dat ze kunnen gebruiken, dus ze kunnen elke dag buiten, maar verder gebeurt er hier niks tot de winter definitief voorbij is.

Tineke wauw er zit al iemand op, wat knap!!! Ziet er goed uit :j

Kabayo wat fijn dat je weer thuis komt straks! Ik hoop dat het achteraf toch allemaal heel erg gaaf is geweest in Zweden. Maar wat zul je blij zijn dat je weer met Zilver bezig kan straks. Wat een uitslover is ze ook haha (foto's op deze pagina)

Moonprayer ik herken dat niet eigenlijk, maar ik zou me wel kunnen voorstellen dat een groeispurt best van invloed kan zijn. Kinderen in de groei krijgen ook vaak te maken met groeipijn doordat de botten bijvoorbeeld sneller groeien dan de spieren kunnen meerekken, dus waarom zou dat bij een paard anders zijn..

Nynke wat superbraaf zeg!! Dat geeft een goed gevoel. Erg leuke pony is ze, ik denk dat je er veel plezier aan gaat krijgen.

Tja en Veronia doet dus, net als mn andere paarden, even helemaal niks. Misschien ook wel prima, ze pakte alles zo makkelijk op. Dan is even een pas op de plaats ook zeker niet verkeerd. Kunnen we haar straks in het voorjaar oppakken om met het echte werk te beginnen.
Afbeelding
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 07:49

Nog een paar dagen dan is de vorst weg en kunnen ze in ieder geval weer wat doen! Ik verheug me er enorm op hoor. Niks aan dit.

Kabayo Zilver is er klaar voor. Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat oppakken. Wat een knappe date! Wanneer wil je beginnen met dekken? April mei?

k_m jij verheugt je vast ook op dooi, weer lekker naar buiten ermee. Ik ben ook wat voorzichtig met harde ondergrond. Misschien te, maar ik heb er ook slechte ervaringen mee, dus dat is dan maar niet anders. Wel een lekkere kroelkont heb je, ze geniet zichtbaar van de knuffels.

SBravour, iedereen heeft het wel eens wat drukker, geen probleem hoor! Fijn dat ze makkelijk galoppeert aan de longe. Dat is inderdaad wel een kracht/evenwicht dingetje die soms lastig kan zijn in het begin. Ik verbaasde me er bij Veronia ook over dat ze meteen zo rustig en tactvol galoppeerde aan de longe. Mooi meegenomen!

haha _Zoë die vermaakt zich wel ja! Zijn ze bij jullie ook allemaal wat frisser nu door het weer?

Cera_D school gaat voor, alle begrip!

moonprayer wat fijn dat hij zoveel vertrouwen geeft. Ik denk dat je gevoel ermee ook een goede graadmeter is voor wat kan en wat niet kan. Ik luister er in ieder geval goed naar.

Dawson wat een lieve foto! Het blijven nog grote kleuters he :)

Tineke juist fijn toch dat je zo ontspannen en stressloos met hem aan het werk kan. Als hij straks echt een beetje werk mag doen dan is het niet spannend dus juist heerlijk zo!

BrechtCarlos, je hebt alles mooi compleet zo, ziet er super uit! Leuke foto's ook. Rijfoto's zijn zeker welkom :)

odenxia wat spannend, naar de kleuterschool!

Nynkster brrr jij durft zeg! Ik doe het je even niet na. Vandaag nog overleven en dan hopelijk minder koud haha. Nieuwe dekje is stoer!

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:48

AnnetteFlame wat heerlijk dat je zo in het zonnetje (in de ijzige kou) bezig kon zijn! En dat ie het zo braaf doet.

Haha Nynkster, niks mis met Stadskanaal hoor :)

Kabayo WAUW, wat snel en dat ziet er super uit zeg!! Staat haar ook heel goed voor de wagen :)
edit: en ze rijdt er gewoon ook even op weg :oo . Nou, wat pakt die het allemaal netjes op.

Nynkster ik heb er totaal geen verstand van, maar ziet er toch heel fijn uit zo!

HopeMyDay oh wat erg zeg! Hoe is de prognose? Heel veel sterkte, dat is echt geen mooi nieuws. Y;(

SBravour oh dat is heel vervelend. Bevroren grond kan er zeker mee te maken hebben, een misstap is zo gezet. Ik hoop dat ze morgen weer beter loopt en dat het allemaal meevalt.

Ik ben aan het aftellen. De vorst verdwijnt en dan kunnen wij ook eindelijk weer verder :D

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:19

SBravour zit er inmiddels al wat verbetering in haar lopen? Dat schudden had ik gemist denk ik. Het is zo lastig om er iets van te zeggen zo. Ze ziet er inderdaad mooi uit zo (en ze kijkt ook erg lief)

HopeMyDay gelukkig dat het een lichte aanval was, maar wel ontzettend naar dat het maanblindheid is, toch een stukje onzekerheid omdat het terug kan komen. Ik hoop dat het goed onder controle blijft en zich niet weer laat zien. Het ziet er wel heel sneu uit met zo'n oog hoor..
Veel succes op je stage!

Dawson ach 3 tanden lichter? En nu ook vol aan de bak, leuk!

JumpingRider wat goed! Ziet er inderdaad uit alsof het de normaalste zaak van de wereld is zo.

Zilver is weer lekker in de watjes gelegd en schoon en vandaag weer aan de bak. Ziet er echt goed uit Kabayo, netjes hoor!!

xApple ook weer aan de slag, fijn! En inderdaad, volgende maand 3 jaar, echt heel bijzonder (Veroon ook).

Ik kan me nog niet voorstellen hoe het moet voelen om straks op mijn babypaardje te mogen zitten

Madeliefje welkom en wat een gaaf dier heb je daar! Lekker robuust, hou ik van.

BrechtCarlos, fijn dat je ook weer bezig kon. Kun je de bak niet afzetten zodat je hem kleiner maakt en dan toch proberen om zelf te sturen zonder lijn eraan?

AnnetteFlame dat is zeker een mooi uitzicht :j

TinekeVD ah kijk, een voorraad dekjes ingeslagen, leuk! Ik wil voor Veronia ook een leuk setje op de kop tikken ergens. Ben daar normaal niet van, maar bij een jeugdig paard mag ik me toch ook eens jeugdig gedragen of niet :P

Hier konden de paarden vandaag voor het eerst weer in de paddock lopen. En een lol dat ze hadden! Lekker uitgeleefd. Ik wil richting het weekend voor het eerst even weer de longe eraan knuppen. Eens kijken hoe dat gaat. Het voorjaar komt er nu echt aan, nog even en dan is het zo ver. Ik verheug me zo!

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:49

Nou SBravour ik duim van harte dat het straks gewoon over is en dat er niks verder onderzocht hoeft te worden.

Tineke geweldige foto's! Leuke bezigheidstherapie, pilonnen :) En Ghadir loopt er netjes over aan de longe!

Nynkster wat super!! Gefeliciteerd met de mijlpaal en nu lekker uitbouwen en genieten :)

xApple oh jee dat zou echt niet tof zijn als hij aldoor maar jeuk heeft. Zou het geen laatbloeier zijn qua groei? Ik heb een ruin gehad die van zijn 4de tot zijn 6de nog 9 cm is gegroeid.. Hij is echt wel heel braaf en dat is ook fijn. Mijn merrie is ook te klein voor mij voor het mooie, maar aangezien ze wel mijn maatje is, boeit me dat eigenlijk totaal niet meer.

_Zoe dat ziet er keurig en ontspannen uit!

Kabayo jaaa eindelijk weer eens gereden. Man wat heerlijk. Serieus pas de derde keer dit hele jaar tot nu toe, drama. Maar ik hoop nu op betere tijden (langer licht, iets meer rust in de thuis situatie en beter weer). Ik heb ook onwijs veel zin om Veronia weer op te pakken hoor. De komende weken aan de longe aan het werk met haar en dan in april is het zover *\o/* *\o/*
Ze wordt toch echt steeds minder puppy en meer paard zo
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:32

SBravour dank je wel :D

Pattypaard welkom en wat zie ik nou, je hebt een paard in de perfecte kleur! Wat leuk, nog een zweetvosje.

k_m dank je, ja Groningers zijn laatbloeiers, dus ze zal zeker nog wel gaan uitzwaren. Ik denk dat er in de hoogte nu niet veel meer bij gaat komen. Ze zal nu zo'n 1.66-1.67 zijn denk ik. Het ene seizoen is ze wat donkerder dan het andere. Ach, halsters.. voor je het weet zit ie onder het zand en modder en is de mooie kleur toch niet meer zo goed te zien. Veroon had een hele mooie knalblauwe met blingbling. Nu is hij zandkleurig en dof haha.

Wat super Nynkster!! Ik krijg zo'n zin om aan het werk te gaan met Veroon als ik jou en Kabayo zo actief bezig zie. En ze doen het zo braaf ook. We komen elkaar vast wel tegen! En anders kom ik een keer foto's maken als jij met Lina bezig bent en jij bij mij als ik met Veroon bezig ben, ook leuk :). Groningers een rare rug? Ik zie dat niet zo, je bedoelt dat de achterhand niet zo schuin loopt ofzo?

Thnx AnnetteFlame

Faline wat is Nina een beauty zeg!!

Kabayo jeetje ja je ziet haar nu al veranderen in haar bespiering, wat gaat dat snel!

Dank je xApple, ik kan me goed voorstellen dat dat even slikken is. Maar als hij zich goed voelt met die deken en er daardoor een stuk minder last van heeft, dan is het voor een goed doel. Qua maat zul je denk ik prima op hem passen. Mijn rijpaard (moeder van Veroon) hebben we vroeger ook zelf gefokt en zij bleef ook te klein voor mij eigenlijk. Ze is maar 1.61 en ik ben 1.80. Uiteindelijk vond ik toch onze vriendschap belangrijker dan het plaatje en daar heb ik nooit spijt van gehad.

Knap hengstje Nynkster!

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:23

Mooi Kabayo, wat zul je trots zijn!!

*zal ik toch vanmiddag Veroon al eens weer aan de longe doen...? hmmmm*

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:37

Ja ik weet niet, na zo'n pauze-periode moet ik weer een soort beginnetje maken op de één of andere manier.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:04

Pompiedompiedom.... :D

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:44

Ilsey wat gaaf en het klinkt ook als een heel goed plan zo. Wanneer komt je nieuwe aanwinst? Mogen we daar hier ook een foto van zien, ondanks dat het geen jonkie is? Klopt trouwens helemaal wat je zegt hoor.

xApple klopt, ik heb ze ook thuis staan. Hoe vaak het wel niet gebeurt dat er iets tussen komt als ik weer een poging wil gaan wagen.. Of er staat bezoek voor de deur, of ik steek mijn neus om de hoek van de deur en het begint te plenzen, of ik word afgeleid door 3 kippen die als halve garen aan komen sjezen als ik de achterdeur open trek en die dan schooien om broodjes, of ik ben gewoon moe als ik de stallen en alles heb gedaan.

Maar.. het is toch nog gelukt vandaag hoor!

Blondie is back in business na haar winterpauze!
Afbeelding

Afbeelding

De cap is omdat ik net ervoor mijn andere paard had gereden en omdat ik van plan was om een beetje te gaan leunen op Veroon
Afbeelding

Ik ben niet zo'n baasje die altijd brokjes in haar zak heeft hoor.. en dat weten mijn paarden ook echt niet... :+ :Y)
Afbeelding

Mission accomplished!
Afbeelding

Afbeelding

Melissa welkom!

Nynkster prima, leuk om ook eens echt kennis te maken dan. Dat wordt dus oefenen met recht richten (neem aan dat dat bij mennen niet anders is dan onder het zadel).

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:11

Ik heb even geen tijd om te reageren.. ik moet weg nu namelijk, maar ik wil jullie dit niet onthouden:Afbeelding

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:27

Zo, nu even tijd om uitgebreider te reageren :)

Art, wat fijn dat je weer bezig kan gaan! Ziet er fijn uit zo.

Nanne02 goh nee geen idee, maar je kent je paard het beste, dus ik zou het wel goed in de gaten houden.

Wow Kabayo wat goed, op buitenrit! Wat doet Zilver het super (en jij ook trouwens).

Melissa93 klinkt heel goed, lekker ontspannen zo bezig zijn. Wat fijn dat ze het al zo goed deed aan de longe. Het zal even wennen zijn om alleen aan het werk te moeten.

xApple heyy dit had ik vanmiddag dus gemist, wat gaaf!!! Mooi samen hoor!

k_m ach jeetje dat ziet er heel sneu uit, ze lijkt echt jeuk of prikkels in haar neus te hebben. Kun je aan een pollen netje komen? Dat zou misschien er wat mee te maken kunnen hebben. Ik heb een merrie die gevoelig is voor pollen en zij reageerde gisteren en vandaag ook wat, dus ik denk wel dat er iets in de lucht hangt.

carika ze was heel erg braaf! Ik was niet de eerste die erop zat trouwens. Ik heb hulp van iemand die vaker paarden beleert. Het was mijn plan om begin april erop te gaan, maar omdat we aan de longe al zo ver zijn wou zij (mijn hulp dus) liever eerder beginnen. Anders zou ze te veel conditie krijgen enz. We doen het rustig aan, maar ik zag hier niet zoveel vervelends in, dus kwam ze vandaag al langs. Het was opstappen, afstappen (en dat herhalen) en uiteindelijk beide kanten op in stap aan de longe. Ikzelf heb alleen even gezeten en weer afgestapt. De volgende keer hoop ik ook een rondje stap te kunnen doen.

Nynkster wauw die is wel heel sexy!! Ik snap je keuze.

Nou nog een paar foto's van ons moment van vandaag hoor! Heel speciaal, op mijn veulentje, mijn babypaardje zitten. 3 jaar en 11 maanden geleden had ik een droom.. en vandaag kwam die uit. Ik zweef nog ergens op een wolkje.

Daar ging ik
Afbeelding

Oh men, ik zit echt!
Afbeelding

Blij? nehhhhh
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:41

Melissa_93 ja ze wordt over een week of 4 officieel 3 jaar. Ik had het erop zitten ook iets later in de planning maar degene die me meehelpt had het liever nu omdat ze anders te veel conditie zou krijgen aan de longe. Maar we doen het heel rustig aan. Deze week ga ik nog 2 keer met haar vanaf de grond aan het werk en dan komend weekend er weer op.

Faline daar ging ze, nou hopen dat ze goed haar best doet daar! En jij nog beterschap.

K_M ik las je andere topic ook net. Gelukkig dat er nu niks meer aan de hand lijkt te zijn. Hopen dat het zo blijft, en anders kan ik je toch zo'n pollen net erg adviseren.

Nynkster knappe Lina. Even rust om alles te verwerken is ook helemaal prima toch!

Ilsey dank je! Ja echt heel bijzonder. Ze is mijn eerste zelf gefokte veulentje en dan nu al zo'n grote meid. Vreemd idee, maar echt heel gaaf!

_Zoe flinke bijleespost haha. Wauw wat knap dat je dit zo in een keer gedaan hebt! Ik zag de foto's en las toen pas je tekst. Je zou helemaal niet denken dat dit de eerste keer was als je het zo ziet, super knap!

moonprayer fijn dat het bij jou ook zo goed gaat. Het voorjaar hangt in de lucht, iedereen gaat nu echt aan de slag lijkt het, heel erg leuk!

Pattypaard oeh daar zit nog wel wat vuur in! Ze komt nog wel wat jeugdig over vind ik. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat straks.

xApple haha geen spanning? Bij haar viel het mee.. Bij mij daarentegen :+ . Ik heb er nog steeds spierpijn van, zo heb ik me aangespannen.

Kabayo dat ziet er heerlijk chill uit zo, mooi uitzicht toch?

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:53

Ik doe het voorbereidende werk zelf en het ruitermak maken doet een kennis van me die dit vaker heeft gedaan en waar ik vertrouwen in heb. We doen het wel echt samen en ik luister daarbij naar mijn eigen gevoel wat veilig voelt en wat niet (ik wou zaterdag wel even op haar zitten maar stappen nog even niet, dat hoop ik komend weekend te durven).

Oh instagram? Dat heb ik sinds 2 dagen ook, alleen begrijp ik er nog niet zo heel veel van. groningerhorse veronia heet mijn insta.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:02

Ik ga even proberen om een bijlees vanaf mn mobiel te schrijven:

Kabayo, wat super dat het mennen goed ging en dat je het helemaal zelf hebt kunnen doen! En Zilver heeft haar eerste eigen rijtopic, heel knap!

Brittien leuk om dat te lezen!

Madeliefje ja heerlijk!!

XApple nou ik vind het erg knap en dat te groot vind ik echt meevallen hoor! Lars is ook superbraaf zeg.

Melissa ook al heel flink bezig! Met veel dingen is het toch gewoon domweg doen en het snappen komt daarna.

SBravour wat balen dat het nog niet over lijkt te zijn. Ik zou denk ik ook verder gaan kijken wat er aan de hand is. Dit duurt me te lang zo. Als het even verstapt zou zijn geweest zou je verwacgten dat het nu wel beter had moeten zijn denk ik. Ik hoop dat je snel meer weet en dat er een goede oplossing voor komt. Jonge gup met pijn is maar niks.

Art hij lijkt inderdaad overbouwd, ik vermoed dat hij nog wat groeit. Jammer dat hij wat meer spanning had vandaag. Morgen weer een nieuwe dag!

Tineke, dat is al een mooie maat, wat is zijn verwachte stokmaat?

Faline klopt hoor, zoveel mensen, zoveel meningen. Vroeger was het heel noemaal om een driejarige te beleren, nu ben je bijna crimineel.

Ik zou deze week vanaf de grond nog met Veronia werken en dan zouden we er zaterdag weer op gaan. Helaas verwachten ze vrijdag op zaterdag nacht -6 graden dus dan is de bak vast bevroren zaterdag en kunnen we niks. Dusss...heb ik vandaag gelongeerd en ben er daarna zelf op gestapt. Ze voelde goed aan en deed geen stap verkeerd. Mijn bijrijdsterwas er en zij heeft me geholpen en dat ging super. Zelfs voor het eerst gestapt anderhalve hoefslag ver. Knappe lieve paardje, zo'n heerlijk uitzicht dit:
Afbeelding

[o]