Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:32

Oooh Murosch ik heb een zwak voor stippen <3
Superleuk met je dochter! Hoe oud is ze?

Wij hebben vandaag een fotoshoot gehad haha. Vriendinnetje is druk bezig met d'r fotografie en wij waren natuurlijk graag model! Ik was verkleumd tot op het bot naderhand maar het was het waard. Er komen denk ik hele mooie foto's uit <3
Wil er nog heel graag eentje van d'r aan de muur dus kan niet wachten tot ze er zijn!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:37

Haha zeker! Zodra ze bewerkt zijn & ik ze heb zal ik ze hier delen!

Ik heb liever sneeuw dan regen moet ik toegeven. Al is sneeuw ook niet alles :Y)
Het was vannochtend wel heel mooi, veel mist, wit pak op de weilanden... steekt ze fel bij af met d'r gouden vachtje *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:30

Ziet er toch al fijn uit nouklime! Filmpje is altijd een goede wake-up!

Ik ben verlieeeeefd <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:50

Thanks *D
Ja de 2e foto is ook mijn favoriet! En die komt ook aan de muur haha! Wil er een paar afdrukken maar moet nog even bedenken welke het gaan worden. Het zijn er 26 dus heb nog wat te selecteren :P
Het is ook een grapjas hoor, lekker veters trekken _O-
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:57

Ik ken dat onzekere/voorzichtige ook wel nadat er iets mis gegaan is! Ik heb toen in de les een schop onder m'n kont gekregen en dat hielp wel echt _O-

Wat verschrikkelijk Miesje, sterkte met je rug!

Ik heb weer lekker gereden! Ze kruipt nog wat diep, maar wordt wel weer zekerder en dus weer voorwaardser, daar ben ik heel blij mee! Ze bleef soms wat terughoudend. En nu gaat de galop ook met sprongen vooruit, en gaat ze ook hele mooie stukken nageven in galop! :j

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:12

Mirjam, wat een rollercoaster gaan jullie doorheen. Maar wauw, wat hoop ik dat Kya de goede kant op blijft gaan nu! Groot respect voor jou! EDIT: oliebol ik lees net de laatste update, ik duim.... ;(

Wat heftig Miesje... bekkeninstabiliteit is klote. Even een hart onder de riem: mijn moeder heeft hele heftige bekkeninstabiliteit opgelopen toen ik geboren werd (joepie :') ) maar gaat door oefeningen e.d. inmiddels wel weer pijnvrij door het leven. Zelfs nog een 2e kind daarna gekregen, waarvan de artsen hadden gezegd dat ze dat niet meer zagen gebeuren.

Melissa; lekker! Goed bezig!

Wij hebben gister weer les gehad, en de juf vond d'r weer heel veel vooruit gegaan! De "rem" is er echt een beetje af nu. Dus we hebben weer hard gewerkt. Koppie zelf dragen, neusje er uit houden, pasjes wijken... en die galop; zelf lopen, niet op mijn steunen, gas d'r op *D

[ITP] Ze is van goud!
En een topic met de foto's van vorige week <3

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 01:23

Wat fijn Miesje dat het aanslaat!!

Succes Melissa!

Wij hebben vandaag voor het eerst een rondje buitenbak gedaan! Eerst even binnen gereden en daarna naar buiten gestapt en daar even gereden. Die is 30x60 dus wel even wat anders dan de 20x40 binnenbak :') Ze vond het spannend maar was braaf! En dat met al die wind _O- daar had ik me even op verkeken haha. Werden zo aangeduwd haha.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:22

Wow Melissa wat een punten _O-

Gaaf weer zelf er op Miesje!!

En Melissa met Iquinara ook hele mooie punten! Gefeliciteerd!

Afbeelding
Ietswat vage screenshots haha. Maar, wel blij met hoe het gaat! Vooral dat we ook in galop de ontspanning lijken te vinden *D
Filmpje staat op Insta, voor degene die ons volgen :P

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:03

Ik las dit ook helemaal verkeerd _O-
Dacht al; hoe dan hahaha!
Maar lekker hoor, zo naar buiten haha.

Lekker weer gereden Murosch! Snap de drempel, goed dat je er nu doorheen bent *D

Yes Nouklime! Spannend! Lekker oefenen tot die tijd!

Wij hebben 2 goede dagen achter de rug. Waren heel veel spannende dingen maar we zijn er goed doorheen gekomen. Ik durf d'r steeds meer "op haar plek" te zetten als ze gaat klieren. Want eigenlijk vind ze het niet zo eng, als ik maar duidelijk genoeg ben. Dus goede les voor ons alletwee *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:12

Melissa; onze instagram is equine.nova!

Miesje: Ik rijd 3 á 4x. Nu wordt ze dit jaar al wel 6, dus ze is geen extreme puppy meer haha. Merk dat bij haar minder rijden ook echt zorgt voor meer onzekerheid (vooral bij opstappen). Daarnaast doe ik nog 1 of 2x grondwerk of longeren en heeft ze 2 daagjes vrij!

Maartje: ah wat lief met de kindjes! <3

Wat goed paljaslaura! Lekker bezig! *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:10

Hihi hier is vrijdag mijn vrije dag! Dus wij hebben net heeeerlijk gereden!

Voor het eerst in de buitenbak opgestapt (en ze stond keurig stil, onze trainingen helpen *D ) en ze heeft zich goed gedragen in de buitenbak.

Kwam zelfs nog een vliegtuigje laag over en dat was geen probleem!

Ze was wel traag _O- maar dat zal aan de warmte gelegen hebben haha

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:48

Oh Murosch ze had de zomer in d'r bol! Gelukkig ben je blijven hangen!

Die hindernissen vind ze mooi haha! Dat kan wel wat hoger vindt ze :P

Paljas, wat een lekker koppie <3 stoer!

Fijn dat het trailerladen goed ging Miesje!

Nouklime; heel vet! Leuk zeg! En hij gaat ook erg fijn lopen!!

Wat een leuk dier Murosch, lekker projectje erbij!

Wij hebben een heel rustig weekend gehad. (Nouja, mevrouw dan. Ik was vooral erg druk waardoor zij niet veel hoefde te doen.) Zondagochtend even kort rondje gelongeerd in slaapstand *D

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:15

Haha Baby heeft een lekker krulvachtje!
Krisje vind ik heeeel stoer worden! Je ruiter is net zo blond als zij is :P

Heeerlijk Melissa! Lekker weer om buiten te rijden!

Of haar vrije dagen d'r goed doen?Zeker! Ze heeft de lente in de kop! Had d'r even zonder deken buiten gezet, ze ging helemaal uit haar plaat.

Afbeelding

Showbal! <3 <3

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:32

Haha oeps, ik zat er nog mee in m'n hoofd dat je er een andere ruiter voor had. Maar zie nu dat dit fotos van oktober zijn *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:48

Zoo wij zijn ook weer lekker aan de slag. Dinsdag had ik grondwerk les, ze doet het zo goed!
Veel bezig met dat gewicht naar de achterhand verplaatsen. Daarnaast een begin gemaakt aan het appuyement, naja begin gemaakt... mevrouw deed het gewoon :')

En na een week niet rijden kon ik gewoon weer rustig opstappen en wegrijden *D

Ik lees later even bij, drukdrukdruk!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 16:35

Murosch wat een leuke bruine! Stoer joh er op al!

Pattypaard wat een mooie foto :+:

Wat een heerlijk vooruitzicht nouklime! Is ook een prachtig gebied *D

Spannend een nieuw zadel Miesje!

Ik heb vandaag mezelf bij elkaar geraapt en na een kwartiertje rijden in de buitenbak, een rondje buiten gemaakt *D
Auto's, scooters en fietsers waren geen probleem. 1x wilde ze heel graag terug naar stal maar daar heb ik d'r ook doorheen kunnen rijden. En eenmaal weg vond ze het mooi! Ze keek d'r ogen uit! <3

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:04

Appuyement in het grondwerk komt een stuk eerder dan met rijden ja *D
Ze is onwijs goed in travers en bood het begin van het appuyement zelf aan. Dus daar gewoon mee verder gegaan!

Ja, merk ook steeds meer dat ze die spanning sneller los kan laten. Meteen briesen en lekker los als we weer verder rijden.

Dat ziet er al heel fijn uit! En wat stoer van je dochter!!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:23

Grondwerk ís ook heel leuk Nouklime *D Ik heb er les in, dat is wel echt een must. Ik had anders echt niet geweten waar ik had moeten beginnen haha!
Je filmpje ziet er echt goed uit! Ik had al het e.a. voorbij zien komen. Jack is echt heel leuk!

Murosch: je vraagt inderdaad meer qua oefeningen aan de hand dan onder het zadel! Doordat ik er naast loop en er niet op zit kost het haar uiteraard veel minder kracht. Daarnaast kan ik precies zien wat er gebeurd en dus heel snel corrigeren. Ook voeren we de meeste oefeningen alleen nog in stap uit, de draf pakken we wel mee maar voornamelijk nog op de volte gewoon. Dit helpt me straks onder het zadel wel echt met het aanleren van de oefeningen, tegen de tijd dat we daar aan toe zijn!

odenxia welkom terug!

Miesje, ik werk dus ook regelmatig vanaf de grond. (ook met rechtrichten). Zijn jullie al ergens begonnen of nog helemaal niet? Ik vind het zelf echt heel fijn om er af en toe les bij te hebben. Dat kijkt toch heel anders dan als je er zo dicht op staat. Ik begin altijd op de volte in stap en werk vanuit daar naar de rest toe. En ik gebruik een kaptoom!

Onze nieuwe buitenbak is AF <3 20x60 eb en vloed bak met prachtige verlichting. Wat kriebelt dat, daar gaan we heel veel mooie kilometers maken *D

Ik longeer een rondje linksom en rechtsom, inderdaad om heel even d'r mood te peilen. Soms heeft ze iets langer nodig, soms klim ik er daarna meteen op.

Het is jullie onwijs gegund Mirjam! :+:

Wij werken vooral aan loslaten op de linkerkant en dus meer naar de rechterteugel toe rijden. Daarnaast oefenen we hard op de galop, ze krijgt langzaam steeds meer sprong (de 30x60 buitenbak helpt daar ook wel bij haha, toch makkelijker dan 20x40 binnen) en vanuit daar gaat ze mooi zakken!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:32

Miesje: ik stuur je zo even een PB terug!
Nouklime: haha leuk dat het aanstekelijk klinkt! Ik ben er ook heel enthousiast over!
Heb de website even bekeken, dat klinkt als een hele interessante clinic! Laat je weten hoe het was? *D
odenxia: Tristan Tucker doet ook hele mooie dingen! Die kan ook veel in jip en janneke taal uitleggen.
Beginnen met grondwerk is soms ook heel erg zoeken. Mijn dressuurjuf is ook m'n grondwerkjuf dus dat is lekker makkelijk *D
Wat naar dat ze zo heftig reageert op de enting zeg! Heeft die van mij gelukkig niet gehad dit jaar...

Wij hebben vandaag die nieuwe buitenbak uitgetest, dat rijd lekker *\o/*
Ze vond het even spannend, uiteraard. Maar eigenlijk was ik positief verrast over hoe snel ze "normaal" was.
Even wennen wel; de bak heeft geen echte bakrand _O-
De bak heeft een soort stoeprand waar het zand eindigt. Dan om de hele bak heen een perkje van 1,5m breed, waar gras ingezaaid is. Daar omheen staat wel een hekje, maar dat is meer het hekwerk van het weiland ernaast. Dus, weinig om steun aan te houden, en dat is even wennen, maar wel heel erg goed voor de balans!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:02

Gave springfoto's pattypaard! Baby gaat lekker!

Melissa fijn zo'n priveles *D

Miesje geen probleem *D graag gedaan!

Wij hebben ook weer heerlijk gereden. Ondanks de wind heel fijn te rijden in de buitenbak. Ze gaat elke keer weer met zulke sprongen vooruit, moet me soms inhouden om er niet elke dag op te kruipen *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:42

Superleuk Nouklime! Kreeg je nu nog dingen mee over je houding waar je nog niet op gewezen was / bewust van was?

Wat tof allemaal aan de startpassen!

Murosch gefeliciteerd <3 wat moet dat een goed gevoel geven! De foto's zien er heel goed uit!

Pattypaard lekker dat je er zelf nog een keer op gekropen bent! Ben benieuwd of je nog beeldmateriaal gemaakt hebt! En wat stoer dat je met Baby nu officieel gaat starten *D

Hopelijk heb je snel een fijn zadel Miesje! *D

Hier klonk de binnenbak alsof hij in elkaar zou storten van de wind, maar mevrouw liep onverstoorbaar rond *D
Ze had lekker het weekend vrij gehad nadat ze het vorige week zo goed deed :+:
Maar vandaag pakte ze ook meteen supergoed aan. Lekker sjouwen, lekker actief, zacht in de hand... yay! Dus heb het bij een kort rondje gehouden. Morgen komt de juf weer dus gaan we weer lekker verder!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:19

Ah leuk! Superinteressant!

Ik weet ook van mezelf dat ik rechts inknik / rechterschouder lager houd. Probeer daar goed op te letten maar dat is best lastig. Heb ook een blessure aan mijn rechterheup gehad, en in die periode ben ik links gaan overcompenseren. Dat merk ik nu nog... Maar heb wel een juf die daar ook goed op let. Zit op Nova ook al beter dan op m'n vorige pony.

Zo'n clinic / zo'n plastic paard lijkt me heel leerzaam!

Misschien dat ik mama morgen zover krijg dat ze de les wilt filmen *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:48

Hee Paljas jij ook aan het grondwerk! Heel leuk! Wat doe jij zoal?

Paarden aan huis hoeft voor mij nu niet percee. Ik heb het best druk _O-
Werk, studie, vriend, paard... ik weet niet of ik het red om dan alles zelf te doen haha!

Ik heb weer een hele fijne les gehad *D
Mevrouw had flink de turbo aan, ik wist even niet wat ik meemaakte haha! Maar we konden het goed gebruiken.
Uiteindelijk een beginnetje schoudervoor meegepakt en gefocust op overgangen om d'r goed op de achterhand te krijgen.

Hier vast een klein voorproefje. Van de filmpjes maak ik binnenkort even 1 filmpje, want nu is het wat veel haha!

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:10

Yes! Miesje! Een zadel! Hij is heel mooi! Lekker weer aan de slag!

Hier is m'n filmpje van de les! Mama heeft niet alles gefilmt (ze wilt soms ook zelf kijken haha) maar ben al wel weer blij met nieuw beeldmateriaal *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 16:23

Dankjewel allemaal! Ik ben ook heel blij met dat constante Murosch!

Wat een mooie tattoo! Heel lief :+:

Mijn ervaring is wel dat ze in ieder geval tot een jaar of 5/6 groeien. En als ze dan nog uitzwaren toont het vaak ook weer groter. Ik ben een kleine paarden meisje haha! Maar rijd ook wel op de joekels, is even anders maar gaat ook prima.

Lastig dat je last hebt van je lichaam Miesje! Kan het me ook niet goed voorstellen...

Wij hebben weer geoefent met het huiswerk en ze pakt het nog dteeds lekker op. Knap kind :+: