Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

xSannee

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 00:48

Haha vaak is het 2 dagen later wel erger ja. :+

Vandaag weer rustig gereden, ze is wat sterk op links tegenwoordig (grappig want eerst was dat rechts, leuk die jonkies) maar na dd galop is dat al een stuk beter.
D'r galop is echt zo fijn, zit lekker, mooi recht, kan d'r links & rechts stellen, contra voelt alsof ze amper moeite hoeft te doen. Maffe pony soms :+

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 16:04

Zo ik leef weer! Mijn telefoon was kapot... Maar ik heb een leending haha

Ik zag een mooi filmpje van BB met Ken langskomen! Super zeg!

En Idenn onder het zadel, super zeg!!

Baby zonder beugels op pad :') wel braaf hoor!

En wat goed dat je weer op Kane hebt gezeten zeg, stoer hoor! Deze lijn lekker vasthouden.

Ik ga woensdag voor het eerst met Nova op pad. We gaan naar de hei voor een fotoshoot, met de trailer & twee vriendinnetjes. Ben heeeel benieuwd hoe ze dat gaat doen!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:19

Verstandig om hem nog heel even te laten staan Meisje! Liever te lang dan te kort!

Stoere foto van Harvey hoor! Die doet het zeker goed!

Ik heb vandaag weer gereden na 1,5 week. Geen stap verkeerd gezet. Stalgenootje was met een mega trouwjurk aan het oefenen in de bak, keek ze niet eens naar :')

Daarna grondig gewassen, hopen dat ze schoon blijft tot morgen *D
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:55

Haha vanochtend was het nog wel te doen, midden op de dag ga ik er ook niet op hoor :')

We gaan naar de Ginkelse hei! Mooi paars :+:
Is niet ver van hier, met m'n vorige pony kon ik te paard haha. Maar dat is nu nog even iets te hoog gegrepen.

Worden vooral portret foto's denk ik, misschien nog een stukje aan de longeerlijn ofzo! En ben met 2 vriendinnen met paard dus ook even met z'n drieën op de foto!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:19

TROTS BAASJE HIER <3
Zo blij met m'n pony! Ze was echt super lief. Liep in 2 tellen zonder twijfel de trailer op (waren nog nooit ergens heen geweest). En ook heel braaf tijdens de rit. Meteen dikke maatjes met de ruin van m'n vriendin.

Eenmaal op locatie rustig aan de trailer vast wachten terwijl wij gingen omkleden en alles gingen klaarmaken.

EN EN EN

Ik heb er zelfs zonder zadel op gezeten midden op de hei :+:

Stoute schoenen aangetrokken en gewoon er opgesprongen... Ultieme Pennyfoto *-:)

Kan echt niet wachten op de foto's!

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 22:48

Lekker naar het bos Laura! Ik hoop ook een keer te gaan komende maand.

Nog geen voorproefje Patty, maar die probeert ze dit weekend wel klaar te hebben *D

Oh yes! Weer gesprongen! En zelfs weer aan crossen aan het denken, heerlijk!

Leuk Melissa! Ik ga het lessen volgende week ook weer oppakken nadat we deze zomer even een lesstop hadden.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 23:02

Ik zag crossfotos langskomen Patty! Lekker bezig!

Wauw Idenn ziet er relaxt uit!

Ik heb weer heerlijk gereden net, ze was lekker voorwaards. Even weer wat puntjes op de i gezet want dinsdag hebben we weer les na onze vakantie.

En even een vraagje, voor diegene die geen binnenbak hebben, hoe ervaren jullie dit in de winter?

En m'n voorproefje is er <3
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:18

Thanks! Ben er ook heeel blij mee :+: kan inderdaad niet wachten op de rest!

Gave foto's Patty! Heel fijn dat het weer kon!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:10

Thanks voor jullie ervaringen jongens! *D

Oeps Ken aan de puber haha! Lastig, maar zal idd even een fase zijn.

Heerlijke peerdjes zo samen Patty <3

Haha heerlijk dat het kan toch Nouk? Ik ben daar ook niet zo moeilijk in. Heb nu in de vakantie gemerkt dat ze na 1,5 week vrij eigenlijk niets veranderd _O-
En doe ook veel grondwerk, dat kan ook wel als de grond hard of nat is.

Ik heb zo weer les *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:20

Goed!! Ze vond dat de vakantie d'r goed had gedaan! Een beetje uitgezwaaid, wat extra kilootjes en veel meer rust in d'r gangen. Dus een hoe begin *D

En toen vooral veel nadruk gelegd op het halsstrekken. Ik vond dat voorheen best spannend omdat ze natuurlijk zo kon rennen, maar inmiddels is het rijden wel zover bevestigd dat we daarmee aan de slag kunnen.
Ze vindt het lastig, of ze duikt in één keer helemaal tot de grond, of ze blijft gewoon in d'r eigen houding doordraven haha. Maar veel tips en oefeningetjes meegekregen dus we kunnen lekker verder!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:15

Oh oh Melissa, spannend ritje haha! Maar lekker dat de tandarts weer even geweest is!
Succes volgende week, leuk!!

Yes Krisje aan de bak! Leuk!
En goed zeg van Baby! Fijn dat die onderdelen dan zo goed gaan *D

Hier weer lekker gereden gister & vrijdag. Dingen oefenen uit de les. Ze vind het lastig maar gaat toch steeds beter *D
En vrijdag vloog zo'n klein vliegtuigje van ong 3 personen ofzo boven de bak. Bleef een kwartier rondcirkelen daar, heel fijn dat ze daar gewoon heel nuchter onder bleef _O-

Hoorde wel dat ze knettergek in de wei was geweest met megagrote bokken & kattensprongen. Blij dat ze dat nog niet heeft ontdekt onder het zadel.. :evaw:

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:49

Ik moet zeggen dat ik prima om de buien heen heb gereden van de week. Als het echt zo slecht is als ik gerust een dag over, denk dat ik 3 of 4x per week rijd, beetje wisselend per week.

Jaaa de foto's komen er aan als het goed is! Ik heb ze gister in de uitzoekgalerij uitgekozen. Maar de fotograaf had einde van de zomer erg veel fotoshoot & was weer begonnen aan d'r studie dus ik moet heel even geduld hebben *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:37

Fijn dat Ken zich weer gedroeg Melissa! Toch een beetje uitproberen haha

Die vakantie ziet er goed uit Mirjam! Lekker hoor!

En wat knap van Kenzo, lief met een kindje!

Ik heb binnenkort ook nog leuk nieuws, maar moet nog heel even wachten met hier openbaar gooien haha *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:13

Oh ze wordt duidelijk steeds sterker Muronia! Ze ziet er goed uit!!

Ik moet ook echt weer een keer iemand beeldmateriaal laten maken... heb echt heel weinig rij-fotos of filmpjes haha

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 14:12

Haha sorry! Heel even geduld!

Als compensatie dan wat rij-materiaal!

Afbeelding

We werken vooral nog hard aan het verlangen van d'r hals, ze kruipt snel omhoog. Maar de begon vandaag met vrij veel spanning dus dan is dat een extra uitdaging. Toch leuk om weer even wat beeldmateriaal te hebben *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 16:42

Joh gefeliciteerd!!! Jezelf weer kunnen herpakken is het allerbelangrijkste, supergoed! Het ziet er weer top uit! Ik vind je houding ook echt vooruit gaan!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:35

Wat leuk dat Kenzo het zo goed deed met de kijkers Mirjam! Toppony!
En nette punten met Sterre zeg!

Fijn dat het met Kane thuis ook goed gaat Miesje! Kan me voorstellen dat alles stiekem toch ergens in je achterhoofd blijft hangen.

Melissa, wat goed! Wat een supergave foto´s ook! Heel stoer zo op zo'n groot terrein! Zal een hele goede oefening voor haar geweest zijn!

Thanks Nouk! Ze is echt shiny inderdaad _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:12

Haha ik ben benieuwd Mirjam! Staat er niet net zo'n logo als bij Melissa op? Dan mag je het wel plaatsen toch? Of moet je ze dan eerst kopen.

Hier is de kogel door de kerk, dus jullie hoeven niet langer nieuwsgierig te zijn *D

Nova gaat verhuizen :oo :j
Totaal niet gepland maar ik kreeg een aanbod van een stal waar een vriendin staat en na lang nadenken en afwegen besloten het te doen!

Het is kleinschalig, 7 paarden. Ze gaat van 8 's ochtends tot het donker naar buiten (een van de voornaamste redenen om te verhuizen, nu max 6 uur buiten). En maar 5 minuten stappen naar het bos!

Lever wel m'n binnenbak in, dus dat gaat even wennen worden, maar ach. Die buitenbak wordt wel top onderhouden.

Spannend! Maar ook leuk dus *D
Over ongeveer een maandje zullen we verhuizen

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:40

De foto's zijn mooi Mirjam! Leuk dat je ze gekocht hebt *D
Sterre is toch ook wel echt heel knap hoor :+:

Muronia ook leuke foto's! En wat superleuk dat Flo naar jullie toe komt zeg! Super!

Balen dat ze zoveel spierpijn had Patty! Had je lastige dingen geoefend? Hopen dat de komende les beter gaat *D
Wat leuk die foto op de kalender!!

Ik had gister weinig tijd maar toch even opgezadeld voor een kwartiertje/20 minuten en ze liep als een trein *D meestal heb ik wel 20 minuten nodig om echt lekker los te rijden dus ik was nogal verbaasd haha.
Wij hebben vrijdag weer les, de juf zal het wel handig vinden van mensen op de nieuwe stal lessen ook bij haar haha. Dat combineren we nu al, maar dan hoeft ze niet meer in de auto tussendoor :))

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:00

Nou ik had gister les, eerste 10 minuten liep ze echt de sterren van de hemel, duidelijk dat er een kwartje was gevallen qua halslengte enzo. En toen... wilde ik net een klein tikkeltje teveel, tikte ik d'r bij op een moeilijk moment en toen ging ze... keihard rennen, maar echt uit paniek/onzeker/angst..

Nou en toen zat de spanning torenhoog. Ze hoefde m'n been maar te voelen en we vlogen weer met 50km/u door de bak. Recht op het hek af, echt een soort zwart voor d'r ogen. Gelukkig uiteindelijk met m'n juf samen de rust terug kunnen vinden, maar daar hadden we echt wel de hele les voor nodig...

Was op zich blij dat het tijdens de les gebeurde, dan zet ik daarna toch wat meer door dan als ik alleen ben denk ik.

Het is er dus nog niet helemaal uit :') maargoed, we gaan morgen gewoon weer rustig oefenen :(:)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:46

Ah yes knappe Idenn!!

Hier weer gereden, even binnenzak voor eventuele gekke uitspattingen maar ze was weer lief gelukkig. Ik voelde nog wel net een randje spanning, dus vooral gereden op relaxt standje en hals proberen uit te schuiven.

Afbeelding

Ik zit hier wat gek, maar ze loopt wel fijn :P
Afbeelding

En halsstrekken gaat nog wat op de voorhand, maar ben al wat blij dat ze m'n hand weer durft te volgen.
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:13

Lekker wat sprongetjes Muronia! En lekker bezig geweest voor de stal!!

Haha Mirjam dat wilde dus wel! Ook een beetje leuke ruitertjes? Nog iets gehoord van de kijkers?

Hele nette punten hoor Melissa! Goede oefening geweest dus!
Wij willen 9 november meedoen aan de onderlinge wedstrijd op de manege hier in de buurt, dus daar trainen we naartoe *D

Maar eerst waarschijnlijk het weekend van 12/13 oktober verhuizen.

Rijden vandaag ging weer goed overigens! Merk dat ze nog steeds minder correctie kan hebben dan voor vorige week :+ dus moet dat nog een beetje doseren. Ze mag ook niet helemaal d'r eigen ding doen natuurlijk _O-
Maar ze pakt de rest wel weer heel fijn op gelukkig!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:47

Mijn foto's zijn binnen! *D

Én ik heb Nova vandaag 1 jaar! Tijd is zo snel gegaan :j

Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:56

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:58

Super Melissa!

Woehoe flying Kenzo!

Hier vandaag weer les gehad, en dat was beter dan de vorige keer _O-
Echt weer hard gewerkt aan lengte in d'r lichaam & de juiste spieren gebruiken.