Moderators: balance, Ymor, Melissa0304, RianneH, Neonlight
LienC schreef:Ik heb naast mijn HBO studie altijd gewerkt en hierdoor ook een paard kunnen houden. Zelf werkte ik zo'n 20 uur naast mijn studie, maar dat moest ook wel omdat ik niet thuis woonde.
Nu heb ik een gezin, volg ik een master, werk ik en heb ik nog steeds een paard, dus als je maar wil, dan kan het
Kleine kanttekening: Het is fijn als je paard op een plek staat dat je niet perse iedere dag heen moet. Verder heeft hij in drukke periodes regelmatig een paar weken vakantie, maar dat vindt hij volgens mij niet erg, haha.
En plannen is sowieso de oplossing qua verdeling studie/reizen/paard/werk/alle-andere-dingen. In de trein studeren, niet teveel op je telefoon zitten maar zoveel mogelijk tijd efficiënt gebruiken
Ik post dit terwijl ik eigenlijk met mijn thesis bezig ben, dus dit is ook mijn leerpunt, haha
Lioony schreef:Ik had tijdens mijn studie 1 en een tijdje zelfs 2 paarden. Altijd veel gewerkt naast studie en in de zomervakantie extra veel. Inderdaad kwestie van plannen, maar ook keuzes maken. Je kan prima iedere week de kroeg in duiken, maar dan bijvoorbeeld geen liters bier bestellen.
LiannePuthzy schreef:Lioony schreef:Ik had tijdens mijn studie 1 en een tijdje zelfs 2 paarden. Altijd veel gewerkt naast studie en in de zomervakantie extra veel. Inderdaad kwestie van plannen, maar ook keuzes maken. Je kan prima iedere week de kroeg in duiken, maar dan bijvoorbeeld geen liters bier bestellen.
Ik ben gelukkig niet echt een kroeg tijgervind thuis een kopje koffie of thee (of wijntje) drinken met een goede vriendin veel leuker
verootjoo schreef:Bijlenen voor een paard lijkt me niet echt een goede tip![]()
Ik zou lekker thuis blijven wonen, dan heb je tijd zat voor een opleiding, een paard en evt wat erbij werken.
LiannePuthzy schreef:Omdat het laatste topic over dit onderwerp uit 2017 stamt open ik mijn eigen topic.
Volgend schooljaar wil ik een hbo studie gaan volgen in Den Bosch. Zelf woon ik in de buurt van Amsterdam en ben nu nog van plan om thuis te blijven wonen en dus niet te verhuizen naar Den Bosch.
Vanaf dat ik een jaar of 11/12 ben ben ik in bezit van een pony, deze heb ik in juli plots moeten laten inslapen, en heb ook weer een andere pony gekocht. Vorige pony betaalde mijn ouders grotendeels, deze moet ik zelf zo veel mogelijk betalen.
Hoe hebben jullie dit tijdens je hbo studie gedaan? En hoe hebben jullie tijdens je studie je tijd verdeeld over paard verzorgen en studeren?
Ik was al van plan om bijvoorbeeld de tijd in de trein te benutten voor studie.
Hoe hebben jullie het gedaan met de kosten en werk?
Mijn ouders gaan mijn studie betalen en betalen zo lang ik op school zit ook mijn zorgverzekering en telefoon abonnement. Aan deze kosten hoef ik gelukkig dus niet te denken
Gebruikers op dit forum: Blaze1994, JuliavH, mmajar, Monica1992, Savan_, ukelille en 13 bezoekers