Het heeft even geduurd, maar zo te lezen heeft het "sportpaardenvirus" je dan toch eindelijk te pakken. Eh, gefeliciteerd?
Hier overigens een ietwat vergelijkbaar verhaal. Twaalf jaar geleden kochten wij, in juni, een toen 4-jarige haflinger, met zomereczeem. Dus had ze 's zomers een deken op, geen probleem. Zo rond september werd mij gevraagd "wanneer ik haar ging scheren?". "Niet", was mijn antwoord, "ze heeft haar". En haar had ze, wel 5 cm lang. En hoera, we kwamen de winters door zonder winterdeken maar met haar. Ook al was ze het enige paard op stal met haar en zonder deken. Het werkte.
Mafje is helaas niet meer sinds mei vorig jaar en wij schaften ons arabierig typje aan. Arabierig typje maakt wel haar aan, maar het wordt geen 5 cm lang. Dus ze moest een deken. Gelukkig heeft ze dezelfde maat als onze vorige arabier, die we een jaar gehad hebben toen mafje geblesseerd was. Dus arabierig typje heeft 1 deken. Daar moet ze het mee doen. Ik probeer zo lang mogelijk te voorkomen dat er meer komen. Ik wil niet. Maar ik wil wel dat mijn paard zich OK voelt.
Ik voorzie een dilemma, ergens in de toekomst. Tot dan hou ik mijn poot stijf.
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey
"Keep Buggering On", W. Churchill en Appleman, Leiden, 3 december 2019
"Under a cherry tree there are no strangers", Dalai Lama, Ahoy Rotterdam, 16 september 2018