Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:05

Pool noodles zijn leuk om mee te spelen! Ik gebruik weleens als balkje om over te stappen, Moet er alleen niet veel wind staan.

Heb ook al 4 poolnoodles opgehangen aan een touw, als een soort gordijn, om er dan doorheen te stappen.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:22

Ik meld mij ook :))

Mijn 4-jarige Shetlander word in 2019 beleerd voor de wagen en daarna ohz.
We zijn alvast begonnen met longeren en lange lijnen lopen. :D
Afbeelding
Afbeelding

Desi_2409

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:02

Afbeelding
Onze d-pony wordt in april 3 jaar en sinds kort enkele dagen per week gelongeerd. Op de dagen dat ze niets doet, is ze oervervelend voor de andere paarden.
Onze paarden staan overdag in de wei en 's nachts op stal

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 08:06

Las mee maar kan me niet inhouden om mee te praten. Morgen komt er een bruikleen pony van 3,5 *\%/*

Eigenaresse heeft haar zelf gefokt en ze kan longeren en heeft afgelopen week 3 keer een zadel opgehad en een hoofdstel met bit. Er heeft iemand opgezeten wat ze ook heel braaf deed.

Ze is haar hele leven al op 1 plek geweest en als ze hier is ga ik eerst laten wennen en van de zomer als het weer wat beter is het erop zitten weer oppakken. Ik ben nu van plan om te blijven longeren en wat basis regels en respect onder de knie te krijgen.

Ben heel benieuwd hoe het bevalt, het is mijn eerste pony dus ga onder begeleiding aan het werk met haar.

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 08:08

Spannend zeg!

Mijn soon-to-be-rijpaard was eerst ook bij mij in bruikleen. Ik had al jaren een eigen pony met de hele familie, maar man wat was ik zenuwachtig de eerste maand :+

Veel plezier morgen! Heb je een foto?

IG: @Equisophie.nl

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 08:10

Dankjewel ben idd zo zenuwachtig maar ook ongelovig alsof ze morgen gaat bellen dat het toch niet doorgaat.

Afbeelding
Afbeelding

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 08:41

Wat een schatje!

Het komt vast goed :(:)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 08:58

Wat leuk joh, welkom!

♡Hilana van de Edelweiss
Onze avonturen volgen? www.instagram.com/hilanaedelweiss

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 08:59

Amber_anne: wat spannend! Ik was ook zó zenuwachtig toen ze onze pony kwamen brengen. :))

Ik zou ook heel graag mee willen kletsen! :)

Onze pony wordt in 2019 voor de sulky beleerd. Zijn naam is Pepper en hij is een Mini Appaloosa van april 2015. Hij is 97 cm hoog, maar ik verwacht dat hij nog een klein beetje zal groeien.
Mijn man en ik hebben hem sinds juni 2017. We zijn niet van plan om hem onder het zadel te beleren.

Ik doe momenteel vooral grondwerk met hem, en ik heb hem 1 a 2 keer per week aan de lange lijnen voor zo'n 15 min. Verder wandelen we wel eens en staat hij 24/7 buiten in een grote paddock met nog 2 shetlanders en 2 grote paarden.

Hij heeft het de laatste weken wat rustiger gehad in verband met de (extreme) verbouwing van ons huis, maar ik merk dat hij erg vervelend wordt. Dus tijd om weer aan het werk te gaan. :j

Dit is Pepper:
Afbeelding

Dit was tijdens een grondwerk clinic. Dat vindt hij echt super leuk om te doen.
Afbeelding

Hij is nooit ergens van onder de indruk. Lijkt me een fijn karakter voor strakjes voor de kar.
Afbeelding

Hier moesten ze onder de paraplu door lopen, maar Pepper vond het leuker om het mee te nemen. :')
Afbeelding

Het liefst kruipt hij in je binnenzak.
Afbeelding

Afbeelding

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 09:06

Wat een leuk hoofdje heeft hij!

Hij is inderdaad heel erg braaf! Dat moet goedkomen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 09:07

Wat een schatje frummels lijkt idd heel nuchter

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:06

Bedankt, hij is inderdaad erg nuchter dus ik verwacht niet veel problemen strakjes met beleren. :)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:08

Wat een lief zwartje hier boven. Die heeft nog wel wat tijd nodig om volwassen te worden alleen!

Leuke sportieve pony frummel

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:15

Ik meld me ook :)

Mijn shetlandmerrie Kelsey van 2,5 wordt waarschijnlijk eind volgend jaar beleerd voor de wagen. Volgende zomer gaan we rustig aan beginnen met longeren, dubbele longe en lange teugelen. Als alles goed verloopt willen we haar eind 2019 voor de wagen zetten. Mocht ze er nog niet klaar voor zijn dan stellen we het uit naar 2020.

De dame in kwestie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@Frummels; wat een superschattige pony heb je zeg <3

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:22

SBravour schreef:
Wat een lief zwartje hier boven. Die heeft nog wel wat tijd nodig om volwassen te worden alleen!

Dankjewel we gaan het rustig aan doen. Ze komt voorlopig in een kleine kudde elke dag buiten te staan en snachts op stal

Ga vooral beginnen met grondwerk, wandelen, longeren en het rijden komt later wel

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:31

Leuk een 2019 topic! Ik heb in het 2018 topic ook meegekletst maar heb dat springpaard na het zadelmak maken toch verkocht... Ik had er helaas echt geen klik mee. Ze was wel super braaf onder het zadel maar wel een zure merrie met rijden en op stal.

Heb nu net een nieuw paard, ze wordt in de lente 3. Dus ik mag nog een keer gaan beleren! Ben er echt helemaal gelukkig mee, zo’n leuk paard en echt een lieverd! <3

Deze winter ga ik er nog niet veel mee doen, mag ze nog lekker spelen in de wei. En afhankelijk van hoe ze zich ontwikkeld ga ik haar in de zomer of herfst beleren. Voorbereiding wil ik weer zelf doen alleen het echte zadelmak maken ga ik weer iemand anders laten doen. Was de vorige keer namelijk heel goed bevallen! Het duurt nog even maar lees ook graag met jullie verhalen mee! :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:53

Linde: Oh die van jou is ook leuk zeg! Hele lieve uitstraling heeft ze. :)

JumpingRider: Leuk dat je een nieuw paard hebt gekocht en dat je zo enthousiast bent.

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:00

Wat fijn dat het nu zo klikt!

Ik ga tegenwoordig meer wandelen met mijn spookie. Dat vind hij best spannend. Vroeger ging ik vaker maar met een gebroken elleboog durfde ik echt niet met hem naar buiten. Dus dat viel stil. Het ging daarna eerst even beter, maar toen kwam hij voor het eerst een rolkoffertje tegen. Dat was geen leuke grap, aldus Joep :+

Afbeelding

Nu oefenen we weer de basis. Ook gezellig en dan hoef ik minder ver te lopen :))

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:13

@Frummels; hihi schijn bedriegt := het is een echte merrie en soms echt een klein duiveltje ~~}> echt een opstandige puber, maar gelukkig wil ze ook wel af en toe knuffelen met de baas

@Isabel wat een lief snoetje heeft Joep toch <3

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:19

@Linde, Merries zijn echt wel een beetje de duivels onder de paarden }> Ik vind ze fantastisch, maar het moet je wel een beetje liggen.

Het leukste aan zijn hoofdje vind ik zijn snebje, maar die is in april al weer weg :+ En hij heeft lieve oogjes, gelukkig blijven die wel. Anders is dat wel een eng gezicht _O-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:32

Isabel: Joep heeft een lief hoofdje!

Linda: Oh zo zie je maar haha. Ze lijkt erg lief. Ik kan niet met merries overweg om die reden :))

Barbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:39

Weer even bij gelezen, erg interessant al die meningen en manieren over inrijden.

Ook leuk de shetlanders, schriktrainingen :)
Dat is een goed idee om zelf ook te doen.

Mijn paard is nu 3.5 en dus nu begonnen met inrijden.
Maar ik merk in mijn omgeving dat ik soms wel een half jaar of zelfs een jaar achterloop met anderen met een jong paard.
Ik vind 3.5 zelf prima, deze winter rustig aan doen en langzaam opbouwen, van het voorjaar wordt ze 4 en dan kunnen we de zomer meer rijden.

Vandaag heb ik voor de 4e keer erop gezeten, niet meer aan de longe geweest maar los in de bak gestapt en paar rondjes gedraafd.
Zal straks eens een foto uploaden. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:53

Ik krijg in mijn omgeving ook erg vaak de vraag waarom ik "zo lang" wacht. Zelf vind ik 4 jaar helemaal geen late leeftijd om te beleren/in te rijden. Hij is er gewoon nog niet aan toe. Ja hij pakt alles snel op, en ja hij wil graag werken. Maar dat betekent niet dat hij er ook klaar voor is, naar mijn mening. :) En hij kan ook werken zonder dat ik er met mn dikke kont achter hoef te zitten. :D

Barbet: leuk dat je zonder longe er op bent geweest! ben benieuwd naar een foto :)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 15:59

Isabel_k schreef:
@Linde, Merries zijn echt wel een beetje de duivels onder de paarden }> Ik vind ze fantastisch, maar het moet je wel een beetje liggen.

Nou ik moet behoorlijk wennen :+ Hiervoor altijd ruinen gereden en Joy is een échte merrie }> . Ik heb er mijn handen vol aan zeg maar... :')

Afbeelding

Maar kan ook echt wel heel erg om haar lachen gelukkig :D

En zeg nou zelf, hier kan je toch niet niet verliefd op worden?!

Afbeelding

Afbeelding

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:00

@Frummel: Dat heb ik ook wel een beetje inderdaad. Al helemaal omdat mijn paard negen is. Bij mij op stal gelukkig niet, maar wel veel andere paardenmensen die ik ken. Bijvoorbeeld van andere stallen.

Misschien scheelt het dat ik vroeger heel erg traditioneel was en 'omgeslagen' ben naar NH en parelli. Ik ken en spreek nog veel mensen van stallen waar ik behoorlijk traditioneel was :D

@Barbet: Tof zeg! Ik ben benieuwd :))

@Joy: Wat een leuk hoofd heeft je dame. Vroeger wilde ik altijd een ruin (ik had een DRAAK van een verzorgpaard), ik was dol op haar, maar ik vond de pony's van mijn vriendinnen wel wat makkelijker. En dat waren ruinen. Maar elke keer dat ik een nieuw verzorgpaard zocht of toen ik mijn eigen pony kreeg waren het merries. Altijd alleen maar merries. Ik ben ze inmiddels maar gaan waarderen en vind ze inmiddels echt hilarisch <3 Je kan niets anders dan respect voor ze hebben.

Al moet ik toegeven dat ik mijn ruin ook wel lekker vind. Geen hormonen meer *\%/* Hij is altijd lief, sociaal en een blij ei. Dat is mijn mijn fjord toch minder :')