Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 21:52

Dunkeedoo schreef:
Jodym tja een tinker is ook een heel ander type. Ik was bang dat kenna ook te lui/flegmatiek zou zijn omdat ze best relaxed is. Ken trouwens ook zat tinkers die sensibeler zijn dan menig sportpaard :') .

_O- nee ben blij met m’n relaxte tink!

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ

moniek21

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 16:39

Ohh wat ben ik toch trots op Lucy , ze staat er nu 3 dagen en vandaag gewoon weer opstappen en rijden .. zo relaxt als dat ze is , je zou bijna niet zeggen dat ze pas 3 is .. <3

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:49

Wat fijn allemaal! Nog steeds heel leuk om mee te lezen :))

Afbeelding

Met Joep gaat het steeds beter gelukkig. Soms loopt hij een dag feilloos en dan weer een dag een stuk minder. Ik heb het idee dat hij in de kudde op goede dagen een beetje maf loopt te doen waardoor hij weer te veel gaat doen. :+ Lastig, maar dat gaat zijn weg wel vinden.

IG: @Equisophie.nl

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 14:09

Wat fijn dat het beter gaat met Joep! Ja jullie er toch een beetje de nuance in moeten vinden. De balans is het meer. Maar als hij zich goed voelt is het sowieso fijn! *\o/*

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 20:06

Olaaa, ik ben even afwezig geweest, maar kom graag weer mee kletsen.

Wat fijn dat Joep aan de beterende hand is!

En monique, ook top joh. Geeft energie he?!

Iedereen die het dit jaar niet gaat ‘redden’ met starten: wees trots op jezelf dat je naar je eigen gevoel en je paard luistert ipv kosten wat kost door te zetten en wellicht iets te forceren. Voor die paarden is het alleen maar lekker dat ze nog iets langer de tijd krijgen zich te ontwikkelen.

♡Hilana van de Edelweiss
Onze avonturen volgen? www.instagram.com/hilanaedelweiss

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 22:33

Dat is toch helemaal goed inderdaad! Ieder z'n eigen tempo! +:)+

~~~~Haidas Magic Joy~~~~

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 19:21

Precies ,iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt .. en niet gaat starten omdat het " moet " .
Ik start Lucy op een paar jonge paarden wedstrijden puur om haar wat ervaring op te laten doen .. en hangt niks vanaf en ze leren een hoop .. wat ik ook belangrijk vind is dat ze leert dat ze weer " thuis komt " .

CubaLibre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:20

Hier doen we ook rustigaan en kijken vooral naar Gentle...

Hij heeft de afgelopen 9 weken min of meer vakantie gehad waarbij ik hem 2x gelongeerd heb. Afgelopen zaterdag opgezadeld en manlief stapte zo op en reed aan <3

Ja nog wel aan de longeerlijn en nog in de roundpen maar ik doe het liever zo dan m bijna letterlijk in het diepe te gooien. Daarnaast hebben we helemaal geen haast dus tijd genoeg ;)

Gister gelongeerd en na n half uurtje had ik n zeiknat paard dus vanmorgen mn scheermachine mee naar stal genomen en Gentle zijn toch wel dikke jas uitgetrokken :)

Geen enkel probleem! Hij stond gewoon los en ik was met iets meer dan 1u klaar <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Best wel n beetje veel trots op mn puppypaardje <3

DG Dry Jill, A Dollar For A Rose & Flashy Gold On Black (APHA).
Frosty doet mee aan de bokt merrieveulen verkiezing <3

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:43

Jeetje, hoe krijg je dat voor elkaar? Die van mij zou echt niet een uur lang stil kunnen staan hoor. Niet vanwege het apparaat, maar gewoon omdat ze graag op onderzoek uit gaat (naar eten).

Ik heb een paar baaldagen achter de rug. Mijn kat is zondag aangereden. Ze was op slag dood |( . Gister zou ik les hebben met hilana. Had ik haar heel even in stal gezet om mijn cap op te doen enzo, ook zodat ze nog even hooi kon eten want ze had een beetje aangespannen buikspieren toen ik haar van de paddock haalde. Is ze op haar teugels gaan staan en is de neusriem afgebroken >;) echt een minuut voordat mijn instructrice aan kwam. Die kon dus gelijk weer terug want ik ben de enige die bitloos rijdt op stal, dus helaas geen leenhoofdstel in de buurt. Toevallig had ik de dag ervoor een extra neusriem besteld (ster hackamore) voor op buitenrit. Deze zou vandaag binnen komen, dus ik dacht mooi, dan kan ik vanmiddag rijden. Is die neusriem niet bezorgd... dusja, nu maar even bedenken wat ik met haar ga doen aangezien ze gister al gelongeerd is.

♡Hilana van de Edelweiss

CubaLibre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:11

Dat is idd wel even flink balen dan....

Uhm, hoe ik m zolang stil laat staan ? Doet ie zelf ;)

Hij staat altijd los en heeft nog nooit geprobeerd aan te lopen. Hij is ook geen paard wat op onderzoek gaat naar eten want dat kan hem gestolen worden _O-

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:14

Wat vervelend zeg, van je kat -O- Heel veel sterkte...

Hier weer zadelproblemen :roll: Brown is drachtig, dus verandert natuurlijk best wel, maar het zadel dat ik pas gekocht heb schuift nu echt enorm naar voren. Ik leg het altijd goed naar achter, maar als ik dan aan de hand naar de bak stap ligt het alweer op de schouder. Binnenkort weer een zadelpasser laten komen dus en dan maar hopen dat ik dit zadel enigszins aan kan laten passen of het op kan lossen met een gelpad oid. Verder doet ze het wel ontzettend goed! Verzorgster rijdt haar nu af en toe en het gaat steeds beter :) ze gaat ook steeds mooier in balans lopen en ook de galop is steeds ontspannender.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:11

Remark schreef:
Jeetje, hoe krijg je dat voor elkaar? Die van mij zou echt niet een uur lang stil kunnen staan hoor. Niet vanwege het apparaat, maar gewoon omdat ze graag op onderzoek uit gaat (naar eten).

Haha, ik dacht precies hetzelfde :D

Joya onderzoekt echt van alles.. Let even niet op en ze heeft al weer iets in haar mond of staat ergens aan te snuffelen. Niet eens alleen eten maar echt alles.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-19 21:02

Joy moet ook overal aan zitten. Altijd. >;) :')

Ik kan er wel om lachen. Ze kan ook wel stilstaan hoor, als het maar niet te lang is. 10 seconden is lang zat. :+

Heerlijk bezig met Gentle hoor! Hij ziet er ook bizar goed uit! <3

Vandaag weer 15 min stap/draf gedaan. Bak is nog syeeds slecht, alleen het midden is goed, dus veel rijden kunnen we niet. Eens per week nu. Verder wandelen, rondwerk en vrijheidsdressuur. Helemaal prima!

Joy heeft behoorlijk wat cowsense:
Afbeelding
}:0

En ze heeft een nieuwe jas! Speciale quarter deken. Haar kont past er helemaal in en hij zit als gegoten! Ik scheer haar niet. Wil zo lang mogelijk proberen haar wintervachtje erop te laten. Maar nu dus wel deze deken (80 gram) voor als het echt heel koud en nat is. Om te zorgen dat ze nog een beetje energie overhoudt voor de training en niet alles moet gebruiken om warm te blijven. Mocht bkijken dat ze te snel zweet of het te lang duurt voordat ze is afgekoelt, gaat er alsnog een scheerapparaat overheen. En dan koop ik nog een mooie onderdeken van dit merk! *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

~~~~Haidas Magic Joy~~~~

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:25

Hier gaan we ook rustig verder....
3x erop gezeten en hij begint het te snappen <3

gave deken hierboven! Bij Tiësto vandaag de deken eraf gehaald want hij had t warm.

Gentle echt heel erg knap, een uur lang stil staan! Onmogelijk

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:56

Mooie deken!

Joya staat weer bloot heeft vorige week wel een aantal dagen een regendeken op gehad. Laat haar waarschijnlijk weer gewoon dekenloos deze winter. Is mij vorig jaar ook goed bevallen :j
Echt hard werken hoeft ze toch niet.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:12

Cuba wat een braverd heb je toch <3

Remark , vreselijk van je kat ;(
Balen van je hoofdstel , maar misschien ook niet helemaal handig om de teugels eraan te laten zitten ..

Lucy dinsdag gereden , ze gingen paarden binnen zetten toen ik er net op zat .. Ik was best bang hahaha ze ging best even springen van de spanning := mezelf herpakt en toch eraan gereden .. en ik moet zeggen ze ging echt heel goed lopen hahaha.
Vandaag weer lessen +:)+

CubaLibre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:17

Mooie deken!

Hihi, Gentle is gewoon n hele brave en vrij aparte... kreeg gister op stal tijdens het scheren ook al te horen van stalgenoten dat die van mij echt zo gaaf aan het worden is.

Zelfs mensen die eigenlijk niets met quarters of paints hebben :)

Ik wilde eigenlijk ook nog niet scheren en hem zijn vachtje lekker laten houden maar met het toch nog warme weer en het feit dat hij dus na n half uurtje longeren zeiknat was was de druppel. Ik heb liever dat hij zijn energie in andere dingen steekt dan in vachtaanmaak en warm blijven straks.

Niet helemaal verwacht dat hij ZO braaf zou blijven staan want dit was de 1e keer dat hij zo lang moest blijven stilstaan ;)

Nou staat hij altijd al los op de poetsplaats en moet zeggen dat ik daar wel heel blij mee ben. Is bij ons op stal de 2e die ook echt los blijft staan (de andere is zijn moeder) :D

Gentle gaat ooit iemand heel blij maken want uiteindelijk is hij voor de juiste persoon te koop...

Zometeen maar eens richting stal om Gentle aan het werk te zetten en daarna weer even Jill rijden (die heeft 3 dagen vrij gehad).

Goed gedaan moniek! Ik probeer nog alles te doen als alle paarden bij ons buiten staan maar op zondag staat alles binnen en is het best druk maar Gentle geeft ook daar niet veel om... succes met je les vandaag!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 08:02

CL, ahhh wat braaf zeg <3 heerlijk dat karakter!

Remark, sterkte met het verlies van de kat en natuurlijk ook gewoon met je baaldag! “Al het slechte komt in 3en” zeggen ze wel eens toch :=

GM, mooie deken! Staat super chique!!

We hebben Raika ook moeten scheren, na 5 minuten werken was ze al bezweet met die vacht, ik wil graag verder met haar trainen dus het was gewoon niet handig. Ze was super braaf gelukkig <3 (maar ik hoef haar niet los te zetten hoor, dan rent ze gelijk naar de voerkar :P je bent een fjord of je bent het niet haha)

En ze blijft mij verbazen!! We hadden ons voor de ervaring en voor het plezier ingeschreven voor een B dressuurwedstrijd. De galop is nog niet bevestigd, rechtsom hebben we helemaal nog niet en linksom heeft ze nog weinig balans... dus het doel was niet om winst te rijden maar om ervaring op te doen en te zien waar we staan met de andere onderdelen.
Ze heeft zich echt voorbeeldig gedragen!! 4 maanden zadelmak en dan zo je best doen op vreemd terrein... <3 behalve de galop, ging de rest eigenlijk heel goed. Toen we de laatste proef afgroette was ik helemaal gelukkig! En mijn paardje zo dankbaar! Wat had ze goed haar best gedaan! Heel fijn gevoel en de punten konden me ook niks meer schelen :D
Maar toen bleek de jury onze galop iets mild te hebben beoordeeld (met 4en, in plaats van 2en of 3en) waardoor we ook nog 2 winstpuntjes hebben behaald, stiekem toch een leuke kers op de taart <3

Even fotootjes spammen :o
Afbeelding
Afbeelding

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 08:13

Ah sterkte remark :(:) wat sneu

Fijn dat Lucy zo braaf is en goed dat je hebt doorgezet ;)

Mooie foto's en gefeliciteerd met je punten Linda :) super dat ie al zo braaf is met pas 4 maanden zadelmak

Ik heb bij limara een stuk hals geschoren en kijk later wel of het genoeg is. Ook hebben we laatst voor het eerst in de het omheinde 20/60 bak gereden. Ging heel goed *\o/*

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 09:49

Sterkte remark met het verlies van je kat!

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:59

Gentle is wel heel braaf hoor! :j
En lekker kaal!

Remark, wat rot van je kat, sterkte.. :(:)
Hoofdstel gesloopt..wel toevallig dat je net een nieuwe neusriem had besteld!

GoldenArrow, das wel lastig met het zadel, hopelijk vind je een oplossing.

Mooie deken voor Joy!
Malik was laatst gezellig bij de koeien gaan staan slapen, zat wel een draadje tussen, hij vindt de koeien wel gezellig.

Raika is wel een prachtige verschijning, gefeliciteerd met de punten!

Splinter, vond je die bak niet vreselijk groot? :))

Jodym, gaat goed dus al, derde keer erop!

Hier heeft Malik ook een nul grams op als het erg regent, verder bloot, hij hoeft ook niet echt te werken.
Laat hem wel af en toe even bewegen anders bouwt hij te veel energie op.
Maar nu vanwege nattigheid los of een stuk fietsen.

Had hem net fftjes laten lopen, niet scherp maar hij begon op een gegeven moment zijn pootjes helemaal omhoog te gooien. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:32

Wow die benen van Malik :D

Ziet er netjes uit Linda2008!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:55

Linda wat heb jij een onwijs gave fjord zeg .. ziet er super netjes uit , heerlijk als het dan toch beloont wordt met 2 punten .

Vandaag les gereden , ze ging heel fijn .
Aan het einde nog een mooi compliment gekregen dat ze met haar 3 jaar dr draf al hee erg aan het ontwikkelen is , vrij bijzonder kreeg ik te horen .. super trots dus ! Over 2 weken rijden we de NH cup , heel spannend :D

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:49

Bedankt voor alle lieve berichtjes! Dat doet mij goed.

CubaLibre schreef:
Dat is idd wel even flink balen dan....

Uhm, hoe ik m zolang stil laat staan ? Doet ie zelf ;)

Hij staat altijd los en heeft nog nooit geprobeerd aan te lopen. Hij is ook geen paard wat op onderzoek gaat naar eten want dat kan hem gestolen worden _O-

Johh, dat ze bestaan die paarden! Weet je zeker dat het geen speelgoedpaard is?

goldenarrow schreef:
Wat vervelend zeg, van je kat -O- Heel veel sterkte...

Hier weer zadelproblemen :roll: Brown is drachtig, dus verandert natuurlijk best wel, maar het zadel dat ik pas gekocht heb schuift nu echt enorm naar voren. Ik leg het altijd goed naar achter, maar als ik dan aan de hand naar de bak stap ligt het alweer op de schouder. Binnenkort weer een zadelpasser laten komen dus en dan maar hopen dat ik dit zadel enigszins aan kan laten passen of het op kan lossen met een gelpad oid. Verder doet ze het wel ontzettend goed! Verzorgster rijdt haar nu af en toe en het gaat steeds beter :) ze gaat ook steeds mooier in balans lopen en ook de galop is steeds ontspannender.

Hmm balen. Zadels zijn echt lastig met ronde/dikke paarden. Wellicht is tijdelijk een staartriem wel een optie? Als het zadel verder wel goed ligt...

Gimme_Joy schreef:
Joy moet ook overal aan zitten. Altijd. >;) :')

Ik kan er wel om lachen. Ze kan ook wel stilstaan hoor, als het maar niet te lang is. 10 seconden is lang zat. :+

Heerlijk bezig met Gentle hoor! Hij ziet er ook bizar goed uit! <3

Vandaag weer 15 min stap/draf gedaan. Bak is nog syeeds slecht, alleen het midden is goed, dus veel rijden kunnen we niet. Eens per week nu. Verder wandelen, rondwerk en vrijheidsdressuur. Helemaal prima!

Joy heeft behoorlijk wat cowsense:
[ [url=m/TUmh2r.jpg]Afbeelding[/url] ]
}:0

En ze heeft een nieuwe jas! Speciale quarter deken. Haar kont past er helemaal in en hij zit als gegoten! Ik scheer haar niet. Wil zo lang mogelijk proberen haar wintervachtje erop te laten. Maar nu dus wel deze deken (80 gram) voor als het echt heel koud en nat is. Om te zorgen dat ze nog een beetje energie overhoudt voor de training en niet alles moet gebruiken om warm te blijven. Mocht bkijken dat ze te snel zweet of het te lang duurt voordat ze is afgekoelt, gaat er alsnog een scheerapparaat overheen. En dan koop ik nog een mooie onderdeken van dit merk! *\o/*
[ [url=m/sMyWLt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/I6j2QK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jammer van je bak, maar anderszijds is het voor die jonkies ook heerlijk om rustig aan te kunnen starten. Joy vindt het vast niet erg om lekker koetjes te kijken. Wat wil je uiteindelijk eigenlijk voor disciplines met haar doen? Met western heb je toch ook koeien drijven?

Die deken lijkt indd voor haar lijf gemaakt. Mooi hoor.

Jodym schreef:
Hier gaan we ook rustig verder....
3x erop gezeten en hij begint het te snappen <3

gave deken hierboven! Bij Tiësto vandaag de deken eraf gehaald want hij had t warm.

Gentle echt heel erg knap, een uur lang stil staan! Onmogelijk

Wat fijn voor jullie. Lijkt hij er plezier in te hebben?

fransje23 schreef:
Mooie deken!

Joya staat weer bloot heeft vorige week wel een aantal dagen een regendeken op gehad. Laat haar waarschijnlijk weer gewoon dekenloos deze winter. Is mij vorig jaar ook goed bevallen :j
Echt hard werken hoeft ze toch niet.

Ik ben dus niet de enige die nog zo veel mogelijk dekenloos is. Bij mij op stal ben ik dat dus wel haha. Ik hoopte zonder scheren de winter door te komen, maar ik merkte dat ze van de week na het longeren best wel nat was bij haar hals, oren en singeplek (ondanks dat er geen singel zat :?). Dus ik vrees dat ik toch wel wat moet gaan scheren. Ik denk er nu aan om te beginnen met een smalle strook onder haar hals. Weet alleen niet wat ik dan het beste kan doen qua dekens. Is natuurlijk wel wat koud dan zonder, maar als ik er een deken op gooi ligt die niet op het geschoren gedeelte.

moniek21 schreef:
Cuba wat een braverd heb je toch <3

Remark , vreselijk van je kat ;(
Balen van je hoofdstel , maar misschien ook niet helemaal handig om de teugels eraan te laten zitten ..

Lucy dinsdag gereden , ze gingen paarden binnen zetten toen ik er net op zat .. Ik was best bang hahaha ze ging best even springen van de spanning := mezelf herpakt en toch eraan gereden .. en ik moet zeggen ze ging echt heel goed lopen hahaha.
Vandaag weer lessen +:)+

Ja, was ook niet handig nee. Ik zat nog te twijfelen de teugels even op te rollen, maar ik dacht ze wilt toch altijd eten dus dat kan wel ff. Nou niet dus. Dusja, eigen schuld dikke bult.

Maar je bent een overwinning rijker dus. Die kan je in je zak steken.

linda2008 schreef:
CL, ahhh wat braaf zeg <3 heerlijk dat karakter!

Remark, sterkte met het verlies van de kat en natuurlijk ook gewoon met je baaldag! “Al het slechte komt in 3en” zeggen ze wel eens toch :=

GM, mooie deken! Staat super chique!!

We hebben Raika ook moeten scheren, na 5 minuten werken was ze al bezweet met die vacht, ik wil graag verder met haar trainen dus het was gewoon niet handig. Ze was super braaf gelukkig <3 (maar ik hoef haar niet los te zetten hoor, dan rent ze gelijk naar de voerkar :P je bent een fjord of je bent het niet haha)

En ze blijft mij verbazen!! We hadden ons voor de ervaring en voor het plezier ingeschreven voor een B dressuurwedstrijd. De galop is nog niet bevestigd, rechtsom hebben we helemaal nog niet en linksom heeft ze nog weinig balans... dus het doel was niet om winst te rijden maar om ervaring op te doen en te zien waar we staan met de andere onderdelen.
Ze heeft zich echt voorbeeldig gedragen!! 4 maanden zadelmak en dan zo je best doen op vreemd terrein... <3 behalve de galop, ging de rest eigenlijk heel goed. Toen we de laatste proef afgroette was ik helemaal gelukkig! En mijn paardje zo dankbaar! Wat had ze goed haar best gedaan! Heel fijn gevoel en de punten konden me ook niks meer schelen :D
Maar toen bleek de jury onze galop iets mild te hebben beoordeeld (met 4en, in plaats van 2en of 3en) waardoor we ook nog 2 winstpuntjes hebben behaald, stiekem toch een leuke kers op de taart <3

Even fotootjes spammen :o
[ [url=m/P5pTyo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/J7nApl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje mina zeg, wat heb jij je paard al goed voor elkaar zeg. Echt een prachtige fjord ook. Ik ben fan! Hoe vaak rijdt je nu ongeveer?

Splinter schreef:
Ah sterkte remark :(:) wat sneu

Fijn dat Lucy zo braaf is en goed dat je hebt doorgezet ;)

Mooie foto's en gefeliciteerd met je punten Linda :) super dat ie al zo braaf is met pas 4 maanden zadelmak

Ik heb bij limara een stuk hals geschoren en kijk later wel of het genoeg is. Ook hebben we laatst voor het eerst in de het omheinde 20/60 bak gereden. Ging heel goed *\o/*

Lekker bezig! In wat voor bak rijdt je normaal dan?

MirandaFuego schreef:
Gentle is wel heel braaf hoor! :j
En lekker kaal!

Remark, wat rot van je kat, sterkte.. :(:)
Hoofdstel gesloopt..wel toevallig dat je net een nieuwe neusriem had besteld!

GoldenArrow, das wel lastig met het zadel, hopelijk vind je een oplossing.

Mooie deken voor Joy!
Malik was laatst gezellig bij de koeien gaan staan slapen, zat wel een draadje tussen, hij vindt de koeien wel gezellig.

Raika is wel een prachtige verschijning, gefeliciteerd met de punten!

Splinter, vond je die bak niet vreselijk groot? :))

Jodym, gaat goed dus al, derde keer erop!

Hier heeft Malik ook een nul grams op als het erg regent, verder bloot, hij hoeft ook niet echt te werken.
Laat hem wel af en toe even bewegen anders bouwt hij te veel energie op.
Maar nu vanwege nattigheid los of een stuk fietsen.

Had hem net fftjes laten lopen, niet scherp maar hij begon op een gegeven moment zijn pootjes helemaal omhoog te gooien. :D

[ [url=m/Bhj7BR.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ReZGrR.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/o6KkRv.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EH4JAJ.png]Afbeelding[/url] ]

Haha! Die mallik mag nog uitkijken dat hij zichzelf niet raakt.

♡Hilana van de Edelweiss

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 21:00

Wauw Malik gaat lekkeeeer! :):)

Oh maar ik doe beslist rustig aan Remmark :j . We rijden 2 keer per week 15 minuten. De rest van de tijd dus grondwerken enzo. En ze heeft ook behoorlijk wat dagen vrij nog. Ik ben er nooit op dinsdag en donderdag en heb morgen een etentje, dus dan ben ik er ook niet. Ik merk aan Joy dat ze graag wat wil doen, ze begon van de week ook alweer wat streken uit te halen... :=

In de western zitten ook zeker koeien onderdelen. Joy is half cutting gefokt, dus dit wil ik echt wel een keer proberen. Maar we gaan natuurlijk eerst lekker een paar jaar aan de basis werken. Ze is een echte allrounder en ik heb al gemerkt dat ze trail dingen erg leuk vindt. Ook de ranch onderdelen lijken me gaaf. Reining wil ik uiteindelijk ook proberen, maar ook daar wil ik echt mee wachten tot ze sterker is.

~~~~Haidas Magic Joy~~~~