Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

linda2008

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:14

Deempje, ik vind een slof niet slecht als hij correct gebruikt word hoor ;) maar omdat je zei; bij geval van nood... maar in zo’n geval (ik zie dan een gezellige bok-sessie voor me) dan zou ik juist het hoofd omhoog willen... dat bedoelde ik meer ;)

CL, knap zeg!! Begrijpelijk dat je trots bent :D
Arno kan inderdaad veel aanpassen, daarom dit ook uitvoerig met hem besproken en hiervoor gekozen :j

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 07:14

Bedankt voor de felicitaties :)

Retjet, wat goed zeg!! :D

Nicky, hulsebos word vaak in verband gebracht met AB omdat Arno daar werkte voordat hij voor zichzelf begon. Hij zal ongetwijfeld de goede dingen (die hij zelf goed vond) hebben meegenomen maar ongetwijfeld ook zaken hebben veranderd... hij maakt het op maat, dus een zadel kan zo groot of klein worden gemaakt als je zelf zou willen ;)

Remark, ja ik zou nooit meer anders willen. Zelfs mijn mega oude leenzadel zit heerlijk :o eventueel Custom zou ik nog wel willen proberen, dat lijkt mij vergelijkbaar... het is wel een kwestie van; trek je portemonnee maar open :o := geen goedkope zadels (het begint bij 2150 euro volgens mij...)

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:15

Nicky, ja AB ook 12 weken wachttijd geloof ik :( Custom lijkt me ook geweldig :j

CL, gaaf hoor! Heel volwassen zo :)

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:26

Remark, je kunt wel iets met de zitting volgens mij. Ik heb een diepe en zachte zit gevraagd (vind ik fijn) maar als alles op maat gemaakt word is daar vast ook iets aan te wijzigen.
Je foto’s zijn leuk! Je straalt helemaal!!
Stapjes terug zetten is heel normaal! Wij doen ook 2 stapjes vooruit en weer 1 terug, dat hoort er gewoon bij ;)
Leuk dat je ouders zo betrokken zijn!

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 08:11

CL, toch logisch dat hij de mens op de grond even miste, maar wat fijn dat hij het allemaal zo braaf op pakt zeg <3
(Hier nog zo’n kleurgenetica-gestoorde :o )

Raika is gister weer mee op les geweest en ze heeft echt super goed haar best gedaan <3
Nu haar balans (rechtuit) beter is, zijn we een beetje aan de zijkanten van haar lichaam gaan werken, dus op beide kanten wat holler proberen te maken, stuur beter bevestigen enzovoort. Ze vond het zwaar (ik ook :o ) maar ze heeft zo haar best gedaan :D helemaal trots!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 20-07-19 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:53

GJ, dan ben je al direct verkeerd geïnformeerd ;) “wildkleur” is het dun-gen en dat kun je gewoon laten testen :j
maarja heeft het meerwaarde? :n
Vooral breed trouwens :wow: jemig!

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 10:14

Hmm nou dat stukje zou ik dan nog moeten leren := bruin is voor ons bruin, welke tint dan ook, en dan heb je “verdunnende” factoren zoals wildkleur (is dun gen, kijk maar naar wildkleur bij fjorden)... maar misschien bedoelen ze bij die western paarden iets anders :?
CL, INFO PLEASE ;) :P

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 07:45

Oeii ik ben even afwezig geweest, maar met goede reden :P (kom er zo op terug)

Retjet, al met al dus een prima begin zo lijkt het mij? Ondanks wat aan je moeder plakken in het begin met de enge machines, maar daarna los kunnen stappen, dat is toch al een mooie stap vooruit? :j

Elska, hoe waren de eerste dagen daar? Hoe lang blijft ze daar staan?

Remark, oeps! Dat klinkt nog spannend! Maar wel allemaal heelhuids thuis gekomen? Dat is het belangrijkste ;)

Ik ben een tijdje afwezig geweest.... we waren druk bezig met de voorbereidingen op de keuring waar ik Raika (op aandringen van andere) voor had ingeschreven... en dat is niet zonder succes geweest <3
Ze behaalde een 1ste premie met knappe punten, ze werd kampioen in haar rubriek, ze behaalde de titel van best getoiletteerde van de dag en als kers op de taart werd ze ook nog uitgeroepen tot dagkampioen :D <3
Afbeelding

Vandaag heeft ze nog een dagje vrij en dan gaan we morgen weer beginnen met rijden :) zo trots op mijn jonkie!! <3 ze heeft ook weer veel gezien en geleerd :j

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 04:55

Jeetje wat een verhaal over Joep ;(
Al die tijd geen kreupelheidje te zien? Pas bij enige vorm van belasting? Of hoe is het aan het licht gekomen?

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:15

Welkom Moniek, knap paard zeg <3

Jodym, de 31e... hmm dat kruipt dichterbij... :P

Hier ook weinig te melden. Na Raika haar vakantie en de keuring, heb ik haar weer opgepakt en het gaat met mega ups en mega downs := :o
Dinsdag dacht ik; ik stop met paardrijden, ik vind het niet meer leuk!! Ze schrok overal van, was gigantisch loperig, ik had weer eens geen rem en geen stuur... echt niet fijn :n
En woensdag loopt ze ineens de sterren van de hemel en was ze kei braaf <3
Jonge paarden..........

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 19:18

Jeetje al een oefenwedstrijdje :wow: wat zijn jullie dan al ver zeg! Wij hopen volgend jaar ergens te kunnen starten, maar voorlopig heb ik nog geen galop, en ook rem en stuur zijn af en toe spoorloos... := Gas heb ik wel altijd :Y)

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 20:16

Wat fijn dat dat zo goed ging zeg :D

Raika gaat ook gewoon super goed. Trailer laden heb ik nu ook weer alleen kunnen doen <3
Als mijn laarzen gerepareerd zijn gaan we de galop er maar eens bijpakken (spannend!) :=

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:38

Ik rij normaal 3 dagen per week, 1x longeren en 1x wandelen.
Maar nu in mijn vakantie rij ik stiekem iets vaker. Wel met rustdagen tussendoor en ze heeft net vakantie gehad. Raika is natuurlijk 4, dat vind ik ook iets schelen ten opzichte van een 3 jarige :j

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:16

Hier is buiten ook anders. Wij zitten helemaal niet aan het bos en moeten dus echt een heel stuk over de weg. Zelfs aan de hand kan ze wat schrikkerig zijn dus ik ben er benauwd voor. Gister voor het eerst wel buiten uitgestapt, is iemand even mee gewandeld en dat ging goed. Was maar een klein stukje maar zo gaan we voorzichtig uitbreiden. Ik heb ook geen haast...

Nicky_rilana, ik vind je houding niet storend hoor. Op een paard die nog niet perfect loopt is het ook lastig om perfect te zitten. Soms moet je gewoon nog wat meegaan... ik vind het wel wat gespannen ogen en zou haar zelf denk ik eerst wat lager proberen in te stellen. Maar het kan ook een momentopname zijn natuurlijk.

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 19:51

Goldenarrow, ik vind het vervelend om te zeggen maar ik vind het filmpje niet zo prettig om te zien... :n ook al is er daarvoor wat gebeurd, die spanning is dan heel begrijpelijk! Dat word daarna ook wel weer beter. Maar schouderbinnenwaarts en appuyeren terwijl de pony helemaal niet aan het been is, die begrijp ik niet :? Is daar een bepaalde reden voor? Ik zou verder echt je sporen nog even afhalen... eerst maar eens aan het been zien te krijgen; been = vooruit en Ho = halt.
(Dat laatste lijkt trouwens ook makkelijker dan het is... makkelijk gezegd ook vooral. Maar ben ik met mijn fjorden-tankje al een paar weken zoet mee := :o dus ik bedoel het echt niet betweterig ;) )

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 04:38

Ik ben van mening dat een goede basis nooit een quick-fix is ;) een andere methode dan gebruikelijk dat vind ik ook helemaal niet storend hoor, het is maar wat je past :j wat zijgangen of het plaatsen van de schouder om sterker en soepeler te maken kan ik ook inkomen, het enige wat mij stoort is het spoorgebruik... blijkbaar reageerd ze niet voldoende op het openen van de heup (als dat jouw manier van voorwaarts en/of zijwaarts gaan is) waardoor je enorm spoorgebruik nodig hebt, dát is wat ik niet kan begrijpen... dan heb je dus wel been nodig, maar die reactie is haar niet aangeleerd? Of hoe moet ik dat precies zien? (Don’t shoot me, ik probeer het gewoon te begrijpen ;) )

Ziva, wat heerlijk dat je zo alvast wat kunt doen zolang je geen zadel hebt. Lekker ontspannen toch :)

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 04:43

Ik vind het ook zeker dapper dat je het plaatst +:)+ het zou ook lekker onzinnig zijn als alles altijd gelijk goed moet gaan... dan waren we allemaal Anky :') (en zelfs bij haar geloof ik niet dat altijd alles goed gaat ;) )

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:12

Haha ik moet er stiekem wel om lachen := hebben jullie dan helemaal geen vertrouwen in andere? :P
Op Raika zitten wel eens andere ruiters hoor, mijn instructrice sowieso af en toe om te voelen of ik er geen foutjes in laat sluipen enzovoort, en het meisje die mij ook heeft geholpen met de eerste keer er op, die heeft er ook nog wel eens op gereden. Ik vind het ook goed dat ze overal aan went, ook aan een andere ruiter. Uiteraard laat ik niet iedereen er op. Ik vind wel dat ze sowieso beter moeten kunnen rijden dan ikzelf, anders winnen we er niets mee zeg maar... ;)

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:33

Haha Lily ja zo kan het ook .... :P

Alle eerste keer been er over heeft iemand anders gedaan. Twee rondjes gedaan, toen ben ik zelf gaan zitten. Vond het voor haar wel leuk om nu ook nog eens te mogen rijden :j (en ik had/heb een schouderblessure dus kwam goed uit zo, win-win voor iedereen ;) )

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 07:27

Veel succes vandaag. We willen wel verslag MET foto’s ;)

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:11

Moniek, gaaf hoor!!

GJ, hier precies hetzelfde “probleem”... eerst heb ik de galop gelaten en gewoon meer balans in stap en draf. Nu we dat hebben ben ik de galop gaan meepakken. In galop mist ze balans, schakelen is nog niet mogelijk en we vliegen zo ongeveer plat door de bocht... maar inmiddels moet ik het toch meer gaan meepakken want ze zal daar ook gewoon kilometers in moeten maken. Wij kunnen nu 1 rondje over de hoefslag en zo proberen we het gewoon langzaam uit te breiden :j

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 06:12

Splinter, wauw wat braaf!

Joy goed in galop, wat fijn zeg! De bodem zal zeker ook mee helpen :j

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 07:54

Quir, flink verschil hoor, heel knap!!

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 19:58

Splinter, wat goed zeg :D

Hebben meer mensen problemen gehad met aanspringen in galop? Raika sprong keurig links en rechts aan. Maar ineens staat rechtsom niet meer in haar woordenboek :n mijn instructrice heeft ook een poging gewaagd om te controleren of ik zelf niet gewoon iets fout deed, of dat Raika misschien iets scheef was ofzo, maar dat is allemaal niet het geval.... we houden het nu op een fase die hopelijk snel weer over is. Maar ik baal er wel enorm van... ook omdat ze het in het begin niet zo deed.... ;(

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:52

Granoek, whahaha bedankt voor de opbeurende woorden :P

GJ, maar dat is toch keurig voor een paardje nog niet zo lang onder het zadel? Netjes hoor...

Tja het gebeurde alleen net toen ik zo moedig was om een eerste wedstrijdje in te schrijven :o en nu twijfel ik... Ik wil gewoon gaan voor de ervaring! Goed voor haar en voor mij :j Maar als ik de rechtergalop helemaal niet kan tonen worden de punten waarschijnlijk extreem teleurstellend (en ik ben bang dat ik dan misschien ontmoedigd raak ofzo := )

Raika, Onyx, Jupi, Bucks