Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:18

Ik vind het toch heel bijzonder dat ik aan geef dat IK niet zonder zadel op ga stappen en er barst een “discussie” los over niet goed voorbereid zijn... :=
ik ben van mening dat onze voorbereiding prima is :j ze is op haar gemak met hoofdstel, bit, longeren, zadel, klapperende beugels, ik sta ook regelmatig op een krukje naast haar, of een bankje, ik gooi mijn armen dan over haar heen (hang dus over haar rug maar niet met mijn volle gewicht zeg maar) en aai en klop haar wat aan de andere kant op haar buik, dat gaat allemaal prima :j
We doen het rustig aan dus ik ben helemaal nog niet van plan om morgen al op te stappen ;) en een fjord mag een “koele kikker” zijn, ik ben alsnog NIET van plan om zonder zadel op te stappen, omdat ik in deze met goldenarrow mee ga; je kunt niet weten hoe ze reageren, ook al ben je nog zo goed voorbereid!
“Als ze spant moet je afstappen” ja heel leuk maar dat kan al te laat zijn... mijn mening hoor, als andere het anders doen vind ik dat prima, respect voor zelfs! Maar ik durf dat niet ;) ook niet over een jaar ofzo :P

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:05

Ja met een zadel durf ik het wel ;) ik heb daar meer houvast aan.

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 04:46

CL, wat fijn dat de revalidatie er bijna op zit :)

Retjet, ja en precies die bokkesprongen zijn waarom ik liever niet zonder zadel ga :P

Gimmejoy, dat zal hier dan misschien ook wel zo zijn hoor. Een zadel geeft mij ook meer vertrouwen :j en vertrouwen is toch wat je moet hebben en ook uit moet stralen bij zadelmak(of kontmak) maken ;)

Kontmak maken, hmm ik leer hier toch best veel, ik had het nog niet eerder gehoord :=

Remark, dat ziet er toch heerlijk ontspannen uit :j

Voetjes geven, eigenlijk geen problemen mee gehad, mijn jaarling staat in principe gewoon baby te zijn op de wei, maar eens in de zo veel tijd (toevallig gister) pak ik haar wel even naar de poetsplaats waar ze leert vast staan, even haar voetjes moet geven, haar staart met equishine word ingesprayd en even geborsteld word :j dat vind ik een fijne voorbereiding voor later :)

Retjet, oh zo herkenbaar!! Ik heb ook zo’n merrie staan (gelukkig is die maar 1.04m ;) :P ) écht een merrie-merrie met een eigen wil die ze heeeeel duidelijk kan overbrengen :o

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 06:34

Het springen, hoog staan en praten doe ik ook :j ik roep sowieso heel veel “braaaaaaf braaaf” omdat ze daar echt door gemotiveerd raakt :)
Maar het zwaaien had ik nog niet aan gedacht, goede tip!!

Met een niet goed passend zadel zou ik ook de eerste keren niet durven rijden :n ik heb hier precies hetzelfde probleem maar ik zou geen slechte ervaring willen dus ik ga toch wat aan laten meten. Dan maar langer geduld hebben voordat we op kunnen stappen, dat liever dan sneller gaan en haar geen goede ervaring kunnen geven...

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 04:28

Wauw Joy en Gentle gaan super super knap!

Absque, mooie foto’s zeg!!

Fransje, hihi dat is lekker braaf zeg :))

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:49

Malik is in ieder geval nieuwsgierig, dat is al heel knap :j
Hihi ja elke dag gaat de wekker hier om half 5 (en dan nog snoozen tot kwart voor 5 :o )

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:13

Hihi die joep :))

Fransje, wat heerlijk dat relaxte!!
Raika reageerd tot nu toe ook niet heftig, ze vind wel veel eng maar ze kent ook weinig dus dat is logisch. Ze kruipt alleen graag bijna in mijn nek als ze iets eng vind en dat is niet zo handig := hihi

Kleine update over het zadel; donderdag komt de zadelmaker toch iets aanmeten. En hopelijk kunnen we een passend leenzadel vinden. Het is even puzzelen omdat ik nog niet kan proefrijden, maar ik ben al lang blij dat het wel mogelijk is om aan te meten en wat keren aan te laten passen als haar spieropbouw veranderd enzo :j :D

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:05

Isabel, dat groen staat goed ! 8-)

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 04:54

GJ, wauw wat goed zeg!! Die foto is echt top haha! Je was vast trots ;)

CL, ook al zo braaf, echt knap!!

Robijntjah, dat koppie.. zo lief! Inderdaad heel geconcentreerd :)

Wij gaan vandaag nog even oefenen met zadel, vooral op en af doen en aansingelen, want morgen komt de zadelmaker dus dan zal ze dat vast een paar keer moeten oefenen. We hebben goede hoop :))

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 04:56

Wauw wat een positieve verhalen allemaal :D (dat geeft moed ;) )
Vanavond komt de zadelmaker, laten we hopen dat alles goed verloopt en dat er een passend leenzadel beschikbaar is zodat wij ook verder kunnen... :o

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:20

Misty, grof geschut ingezet met 3 man?! :P haha! Fijn dat er vooruitgang te zien is :j

Retjet, nou we hebben een passend leenzadel :):) en ze is volledig opgemeten, boom word nu gemaakt. Dan komen ze over een maand terug zodat ik hopelijk er op kan en we voor mij bovenstel kunnen gaan aanmeten zeg maar :)) super blij dat er zo goed werd meegedacht enzo :j

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 15:10

Ohh zo leuk!!

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 09:06

Miranda en retjet, goed gesproken :j de band is ook het mooiste en belangrijkste onderdeel vind ik. Maar dat vind ik over heel paardensport gesproken. Niet alleen bij beleren, ook als je alleen wil poetsen, topsport rijdt, eigenlijk met alles heb je die band ook gewoon nodig :j

Retjet, wat een bitch! :P duidelijk een jonkie die geen oudere kuddeleider heeft, zonde! Hier is rangorde heel duidelijk en dat scheelt een hoop aan opdringerige jonkies of gejaag of ander gedoe. Maar is het ook zo als jij er niet bij bent?

Paint_girl, wat een relaxte uitstraling zeg!! Heerlijk! Fijne foto’s om naar te kijken :)

Vandaag het leenzadel testen.... ik begin daar rustig weer opnieuw mee. Dus eerst gewoon aan de longe, dan van de week weer met beugels er aan := leuk dat ik nu weer verder kan :):)

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:11

Mooie foto Miranda!!

Knappe kind vandaag met leenzadel gelongeerd, het ligt echt super netjes! Hopelijk komen mijn beugels snel binnen, dan kunnen we verder :):)
En een klein mini stukje langs de weg gewandeld (is al een hele overwinning want ze kent echt niks! Auto’s, geitjes, fietsers, bloemetjes, alles is spannend... maar ze bleef goed hanteerbaar <3 )
Afbeelding

Afbeelding

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:34

Ja, oranje moest natuurlijk wel :') :D

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 08:24

Retjet, oh gelukkig is ze niet 24/7 terror ;) gewoon een beetje aandacht opeisen is best wel normaal jonge paarden gedrag volgens mij (of opdringerig gedrag :P haha!)

Isabel, wat leuk zeg!! Mooie ervaring. Veel plezier!

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 04:54

Retjet, oh dat is balen dat ze steeds nat gerend is. Ik lijk geluk te hebben tot nu toe qua regen :o

Isabel, haha oranje is super gaaf :j

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:09

Knap hoor Gimme-joy! Lijkt me wel handig zo’n roundpen (zo heet dat toch? := )

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 04:47

Retjet, wat goed :D prachtig tuig ook! Maakt haar helemaal compleet zo!

Fransje, wat fijn zeg dat jullie nu grote stappen in de goede richting zetten :j

Isabel, klinkt veelbelovend, wanneer komt de zadelpasser?

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 04:38

Miranda, wauw wat een braverd <3

Retjet, ja met tuig op zijn ze ineens “volwassen” hihi.

Fransje, herkenbaar! Dat is zo vervelend aan die wintecs. Leuk dat je de boom kunt wisselen, maar vaak ligt het dan alsnog niet top :( hopelijk vind je een oplossing...

Ik had blijkbaar de verkeerde beugels besteld dus ik moet nog even geduld hebben voordat ik kan gaan hangen/opstappen. Gelukkig hebben we de tijd maar het gaat nu zo goed dat ik graag een stapje verder wilde. Nouja gauw omruilen maar haha!

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 04:44

Arabielig?! _O- hihi!!

Fransje, gelukkig was je voorbereid ;) en gaat het verder goed, dan is er nog geen man over boord :)

Retjet, té blond... :(

Nog meer blonde acties hier ;( het leenzadel ligt echt super netjes! Ik ben er gister overheen gaan hangen, of althans geprobeerd... zonder beugels nog, netjes vanaf een opstapje, maar zodra ik mij beter vast moest pakken, glijd het zadel naar de zijkant. Gelukkig boeit het haar allemaal vrij weinig. Maar ik dacht als dit nu al zo gaat, hoe kan ik dan ooit opstappen met beugels?!
Nou is ponylief wel enorm rond, maar toch zou je in feite ook vanaf de grond moeten kunnen opstappen zonder dat je zadel schuift...

Ook nog even buiten uitgestapt, dat ging wel heel goed <3
Afbeelding

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:21

Isabel, wat leuk zeg <3

Granoek, haha ja maar die van jou groeien ook nog een enorm eind natuurlijk :P ;)
(eerlijk gezegd is mijn fjordenmuis al bijna uitgegroeid, ze is ook 4 inmiddels en ze zal natuurlijk nog wel IETS groeien, maar ze gaat de 1,40m niet ineens halen := haha)
Ik laat dus wel een nieuw zadel aanmeten maar alles in overleg met zadelmaker waar ik vertrouwen in heb en alles op zijn tijd :j

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:06

Joy is echt heel knap!!

Granoek, haha zo herkenbaar! Vriendlief begint hier inmiddels ook op de rem te trappen vanwege alle nieuwe aankopen :o

Miranda, dankjewel, lief :)

Ik ga vanmiddag even langs Divoza (ahum... bijna dagelijks inmiddels :o ) toch eerst maar een ander type singel proberen voor mijn ronde pony :=

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:35

Retjet, dat is top!!!! Briljante oplossing! Ook als je buiten even geen opstapje bij de hand hebt ofzo :Y)

Ik ben dressuurruiter, maar western tuig is inderdaad super mooi :~

Fransje, héél herkenbaar!! Ik heb dat ook :j en daarnaast wens ik ook altijd met mijn kleine dikke fjordjes net zo serieus genomen te worden als een ruiter die grand-prix niveau rijdt met een paard van 100.000 euro. Waarom? Omdat ik net als die topruiters ook gewoon het beste uit ons als combinatie wil halen :j (en omdat ik gewoon net zo veel betaal als een ander ;) )
De instructrice die ik nu heb begrijpt mij, kent mij, kent mijn paarden, weet wat ik wil, en neemt ons serieus! Ik moet wel een uur met de trailer op pad om bij haar te kunnen lessen maar dat heb ik er graag voor over :j

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 05:48

Jep :j hier ook gepaneerde snitzels :j daarom wilde ik een grijze, valt het minder op ;) :P

Orchidee, gefeliciteerd met jullie woning en succes met klussen/verhuizen.

Raika, Onyx, Jupi, Bucks