[VOLG] het leven met 2 puppenguppies tegelijk.

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Achaiah

[VOLG] het leven met 2 puppenguppies tegelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-21 13:46

:wave:
Even voorstellen. Dit zijn Black-Jack (beter bekend als Jackie :') )

Afbeelding

En Vigor (beter bekend als Buckje :') )

Afbeelding

Jack is een connemara x tinker en heb ik in 2017 gekocht als klein veulentje. Ik heb eerder eigen paarden gehad maar 0,0 ervaring met jonge paarden of het beleren daarvan.
Maar zeg hier maar eens nee tegen <3

Afbeelding

Omdat dat zo handig was :+ heb ik afgelopen augustus een volledig groene, maar dan ook écht groene 2 jarige hengst erbij gekocht. Again, zeg hier maar eens nee tegen!

Afbeelding

Afgelopen zomer is Jack beleerd door proffesionals, en mocht ik me er na een paar maandjes ook mee bemoeien :)
Uiteraard eerst grondwerken

Afbeelding

Afbeelding

En toen erop!
Zo reden we rond:

Afbeelding

Afbeelding

De paardjes mee naar huis genomen en toen kon ons grote avontuur beginnen. Mijn kudde bestaat uit 3 poownies, het vosje wat je af en toe op de foto’s staat is ons 26 jarig omaatje die hier op pensioen staat.
Helaas werden 2 jonge paarden mij al snel wat veel. Ik voelde niet het zelfvertrouwen om door te pakken met de Buck, werd onzeker in mijn eigen doen en laten en deed dus behalve voor de paarden zorgen niet veel met ze. Het weer werkte ook niet erg mee. -O-
In een flinke dip terecht gekomen en ook serieus overwogen om buckje te verkopen.
Het verhaal lees je hier:

[PP] Dillema: verkopen of niet verkopen.

Uiteindelijk de knoop doorgehakt om hem niet weg te doen en wat ben ik daar elke dag blij om *\o/*
Het lekkere weer komt er weer aan, we beginnen onze draai en routine te vinden en ik ben de laatste dagen echt heerlijk aan de slag met de paardjes. Omdat ik mezelf vaak film als ik met de paarden bezig ben omdat ik dat gewoon leerzaam vind om terug te kijken, leek het me wel leuk een eigen topic te starten van het hele proces van mijn jonkies! Ook leuk om later op dit traject terug te kijken!
Buckje is nog maar 2. Hij word in Juli 3, is nog enorm overbouwd en mentaal peuter. Hij word dus sowieso deze zomer nog niet beleerd. We zien wel wanneer hij daar klaar voor is.
Jack heeft in principe vakantie. Hij word in mei pas 4, is helemaal zadelmak en ik wil hem nu niet teveel belasten. Rijden komt wel weer! Omdat het een enorm enthousiaste pony is die echt graag wat wil doen, zijn we wel lekker veel aan het grondwerken.
(Helaas is er bij hem zomereczeem vastgesteld en zie je hem dus regelmatig in pyjama)
Genieten van luilekkerland:

Afbeelding

Vandaag voor het eerst het erf afgeweest! Beginseltje maken met verkeersmak maken. En natuurlijk kwamen we onmiddellijk de zwaarste trekker/aanhanger combinatie tegen die je je voor kunt stellen _O- gelukkig is er ruimte genoeg om hem op zo’n moment op een oprit of berm te parkeren en hij bleef ontzettend braaf. Heeel schrikkerig maar hij blijft graag bij je. Knappe poownie! :knuffel:

Afbeelding

Daarna als beloning even grasmaaien in de tuin :)

Afbeelding

Buckje gaat van een ril, explosief paard naar een steeds makkelijker relaxed lammetje :) hij blijft enórm sensibel op zijn achterhand. De focus ligt dus vooral daarop. Ik heb vorige week een grondwerkles met hem gehad van Peter van horseinabox, helaas geen beeldmateriaal van, maar het was enorm leerzaam en hij gaat ook echt met sprongen vooruit. De opdracht is vooral desensibiliseren.
Hier was ik al een beginnetje aan het maken een paar weken terug. Heel gespannen bekkie :(:)

Afbeelding

Afbeelding

Naar afgelopen week:

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard ook even grasmaaien als beloning, heel belangerijk :D er zit wat in de weg >;)

Afbeelding

Naar nu. Binkie!

Afbeelding

En omdat ie zo knap is gewoon <3

Afbeelding

xXutopiaXx

Re: [VOLG] het leven met 2 puppenguppies tegelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:34

Vigor! Wat een ontzettend toffe naam ook voor 'm <3 Ik ben echt fan van je Buckje! :D
Yeahhh volgen :):) Leuk!!

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 07:13

Lekker aan het genieten zo te zien! Fijn dat je met buckje vooruitgang merkt en hierin hebt doorgezet. Mochten jullie toch geen match zijn dan kan dat altijd nog blijken maar dan heb je het in iniedergeval wel actief geprobeerd. Met jong spul ga je vaak genoeg ergens tegenaan lopen. Ik volg bij deze :o.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie