Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Buffelduke

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-19 19:02

Jeetje wat heftig zeg. Vanuit mijn opleiding heb ik veel geleerd over de opstapeling van metalen in het lichaam en dat is niet niks. Je raakt ze gewoon amper kwijt.

Gelukkig begint hij weer te stralen. Dat is het begin. Hou je ons op de hoogte? Ben erg benieuwd hoe het verder gaat

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-19 21:47

@heleenn hoe bevalt het nieuwe voeren? Al helemaal gewend? Minderen met hooi heb ik ook gedaan. En heeft effect gehad. Als hij nu teveel krijgt eet hij het niet meer

@limilou wat fijn zeg! Zeker omdat hoesten niet bevordelijk is voor de longblaasjes. Heerlijk die ritten over de Veluwe. Zou ik ook nog weleens willen doen maar is een flink stukje rijden. Ze ziet er goed uit. Eerst even genieten dat je weer alles kan doen. Dan pas weer het afvallen!

@black_moon wat super om te horen zeg! Inmiddels het bloedtrekken al gedaan? Of nog niet. Fijn dat jullie weer aan de slag kunnen

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-19 18:59

Klinkt goed Heleen! Wat is precies het verschil tussen pavo vital en naf? Op dit moment gebruik ik pavo vital en daardoor heeft hij vaak wel meer energie dan wanneer ik het niet voer.

Ben erg benieuwd black moon! Hij ziet er wel weer beter uit al! Hopelijk in januari is het ook weer helemaal top. Merk je er nog veel aan? Dat hij ziek was/is?

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-19 07:51

Black_Moon schreef:
Buffelduke schreef:
Ben erg benieuwd black moon! Hij ziet er wel weer beter uit al! Hopelijk in januari is het ook weer helemaal top. Merk je er nog veel aan? Dat hij ziek was/is?

Hij is qua conditie ver achteruit gegaan, maar dat is te begrijpen. Zijn belangrijke bespiering is hij kwijt. Ik bekijk het per week wat hij aan kan en daar bouw ik zijn schema op van de training.

Duke zie er erg goed uit.

Is erg goed te begrijpen inderdaad. Maar dat is ook niet erg, zijn gezondheid is op dit moment veel belangrijker. Die bespiering komt wel weer, lekker doortrainen!

Allen een heel fijne jaarwisseling, dat volgend jaar net zo voorspoedig mag zijn als dit jaar

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-20 18:45

MissYvette4u schreef:
MissYvette4u schreef:
Onze kleine meid is afgevallen *\o/* heb ze van onbeperkt naar beperkt hooi gezet en voila, de pondjes vlogen eraf :oo

Juni 2019
[ [url=m/B6ZGjL.jpg]Afbeelding[/url] ]

September 2019
[ [url=m/eY9smK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B6ZGjL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eY9smK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vorige week deze kleine meid geschoren om rui-jeuk te voorkomen oef wat er onder die vacht vandaan kwam <3 <3

Hoe gaat het jullie lieverds?

[ [url=m/1EZdsM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9lg5Yz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een knap verschil zeg!! Echt heel netjes. Blijft er nog steeds gewicht af gaan?

Duke is helaas ook weer dikker. Kampt al een tijdje met een blessure waardoor hij stil staat. We mogen gelukkig nu weer opbouwen en daar hij maar wat blij mee. Wordt een klein bommetje als hij niks mag doen.

Hoe gaat het nu bij jullie black moon. Hoefbevangen is erg vervelend mijn vorige merrie had dit chronisch die kon alleen maar op ijzers anders had ze continu last.

Ondanks dat is hij nog steeds wel redelijk slank voor zijn doen.

Afbeelding

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-20 21:26

Black_Moon schreef:
Ik heb een tweede hoefsmid naar laten kijken. Hij constateerde dat mijn paard een hoefzweer had precies in de punt van zijn rechtervoorhoef. Meteen uitgesneden en hij liep na een paar tellen stukken beter. Nu kunnen we weer beginnen met opbouwen. Ik probeer elke maand een foto te maken hoe hij er op dat moment er uit ziet.

Oh dat is heel fijn! Super dat dit de oorzaak was in ieder geval en niks ernstigers om het zo maar te zeggen. Hoe gaat het opbouwen tot nu toe? Je mag de foto’s gerust hier ook posten vind ik leuk om te zien!

Duke ben ik ook weer aan het opbouwen met longeren. Hij lijkt vooral in zijn rug nog wat vast. Hopelijk kan ik hem wat losser krijgen door hem wat meer ontspannen te laten lopen en hij lekker over zijn rug gaat lopen.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-20 06:41

@Black_Moon fijn dat je een plan kan gaan maken! Dan kan je daar in ieder geval mee aan de slag, heb je iets meer zekerheid. Althans dat gevoel zou ik zelf hebben. Wat is de keuze om met hartslagmeter te gaan trainen?

Oja op de foto’s zie je wel verschil. Wat me vooral ook opvalt is dat de vacht een stuk slechter lijkt ook, glimt niet zo mooi. Maar dat kan ook de wintervacht zijn natuurlijk. Het verschil vind ik niet zo dusdanig groot dat hij meteen weer veeeeeel te zwaar is, wat positief is. Hopelijk kunnen jullie na de 29e weer met een positieve blik vooruit!

Osteopaat voor Duke zou kunnen inderdaad, de dierenarts heeft echter geadviseerd om hier nog mee te wachten en hem eerst op eigen krachten weer losjes te worden. Ik longeer hem nu met een longeerhulp zodat hij met zijn neusje aan de grond loopt en zijn rug hopelijk wat kan ontspannen, normaal is hij namelijk zo’n hemelkijker vanwege zijn korte nek. Volgende week ga ik hem qua rijden weer wat opbouwen. Kijken hoe dat gaat. Hij heeft nogal veel te veel energie en explodeert continu tijdens het longeren.

@missYvette4u oh dat hebben jullie echt super aangepakt zeg! Ook met het hooinet dat is denk ik de reden geweest dat ze niet meer zo schrokt. Echt super dat jullie dit hebben weten te bereiken. Krijgt ze verder ook nog beweging? Of was het puur op voer verandering gelukt?

@sloppyscone dankjewel! Duke wordt steeds mooier al zeg ik het zelf

Groetjes van mij en duke!

Afbeelding

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-20 17:16

Och ik had helemaal niet gezien dat er updates waren!!

Enorm goed gedaan yvette. Voerbeleid is zo belangrijk dat blijkt maar weer hoe jij dit voor elkaar gekregen hebt.

Nog gefeliciteerd black moon! Hoe is het nu bij jullie?

Welkom horsetimexl! Mooi paard heb je zeg! Mag inderdaad wel wat af ja! Valt vooral op boven het voorbeen. Wij kunnen met je meedenken! Heb je info over voer en beweging?

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 16:26

Hallo allen,

Lange tijd heb ik niks van mij laten horen, ik was zo druk met alles. Dat ik het even niet kon opbrengen. Soms moet je even keuzes maken, en dit was er zo eentje.

Met Duke gaat alles goed. Hij is wel weer wat dikker geworden. Maar inmiddels trainen we dat er weer af. Hij staat nu op zand en krijgt alleen hooi en 2x per dag handje brok. Als snack na het rijden heb ik samengeperste luzerne met appel aroma. Gunstig voor de kilo’s want calorie arm.

Hier wat plaatjes van Duke gedurende de zomer:

Ben verliefd op zijn nek <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoor graag hoe het met jullie allemaal is, kijk ernaar uit jullie verhalen te horen.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-20 15:59

Weer even een update van mijn kant.

Duke loopt al een tijdje, sinds zijn blessure, niet heel lekker. Is door DA en fysio naar gekeken maar kunnen beide niks vinden. Waarschijnlijk zijn de spieren in dat gebied slap en heeft hij te weinig kracht nog om dat goed te krijgen.

We zijn dus nu lekker aan het trainen met vooral rechtrichten, lange lijnen en geen kleine voltes. Ik focus vooral op ontspanning. Wanneer hij in de ontspanning zit is het gelijk goed. Loopt hij fijn. Maar zodra hij uit zijn concentratie wordt gehaald gaat het mis en wordt hij loperig en sterk. Genoeg om aan te werken!

Positieve is wel dat hij nu weer afgevallen is. Ik ben afgestapt van de pavo vital en ondanks dat hij dat niet meer krijgt doet hij het supergoed. Ontzettend trots op mn ventje!

Oktober 2018:

Afbeelding
Afbeelding

Oktober 2020:
Afbeelding

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 12:57

Black_Moon schreef:
Black_Moon schreef:
We waren op de goede weg. Sinds Oktober zit Borus weer in de lappenmand. Bij de jaarlijkse bloedonderzoek is er uitgekomen dat hij weer bloedarmoede heeft. We zijn gestart met de Redplex, maar dat heeft geen effect gehad. Zijn bloedwaardes zijn echt laag. De labo houdt rekening mee dat de waardes van een koudbloed iets lager zijn dan van een warmbloed. Alleen de waardes van Borus zijn nog lager dan voor een koudbloed. Mijn dierenarts heeft de uitslag naar de internist gestuurd, omdat deze meer weet over het bloed. Paar dagen later daarvan de uitslag gekregen. Borus heeft de diagnose anti-immuun ziekte :( . Ik ga voor een 2nd opinion naar Erik Laarakkers in de Bilt. Alleen wordt het pas in Januari, omdat hun super druk hebben, maar ik sta op de wachtlijst. Mocht er een iemand uitvallen dan kom ik/Borus voor in de plaats. Voor nu staat hij op prednisolon (is voor nu alleen symptoombestrijding)

Ik quote mijzelf even. Vandaag was een belafspraak gepland. 17 December is er iemand uitgevallen en nu zijn we die datum ingepland *\o/*

Jeetje dat meen je niet. Jullie waren zo goed op weg samen en dan deze tegenslag! Hoe sta je er zelf in? Heeft het vele gevolgen? Fijn dat je redelijk snel terecht kan nu! Super!!

@orchidee14 poeh dat is wel een dikkie voor een Welsh cob inderdaad! Wat voor soort hooi geef je? Dat wil ook veel uitmaken