Staat jouw paard buiten met halster om?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:41

In de wei gewoon met een goed passend halster. Als je wei veilig is, dan zie ik geen probleem. We moeten ook niet te voorzichtig worden imo

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:41

Staan 24/7 buiten zonder halster

En toen pakte god de beste paarden bij de puntjes van de oren vast en doopte hij ze in gouden verf. En zo werd het fjordenpaard geboren :D

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:43

Mijn paarden staan allebei in de wei met grasmasker, die zitten vast aan een veiligheidshalster.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:44

Bij ons staat alles buiten zonder halster. Lag er laatst eentje op zn rug in de sloot met zn hoef in het halster.
Ik heb een vliegenhalster van qhp. Dus mijn pony houd halster standaard om. Eigen risico.

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

Anastasia24

Hier ook 24\7 buiten zonder halster. Mijn paarden hebben ook nooit een halster omgehad in de wei óf stal.

Jesse , Bengy , Kruimel , Juultje , Juelle

jumpyhorse

Die van mij hebben eigenlijk alleen met reizen een halster om := die puppies volgen mij overal en “staan blijven” is ook effectief staanblijven. Maar andermans paarden hebben nooit zonder toezicht een halster om

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:46

Geen halster! Zou me alleen maar zorgen maken.
En waarom zou het? Ik hoef ze niet te "vangen| als ze de wei uit moeten, ze komen altijd naar mij toe.

be the best me I can be

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:47

Nóóit! Niet op stal, niet op de wei.
Helaas heb ik bij vrienden en kennissen al paarden weten verongelukken :( .

Don't take anything for granted

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:50

Geen halster maar een masker. Masker heeft veiligheid clipje zodat bij vast zitten los kan schieten.

Halster is niet nodig. Alles behalve moeilijk te vangen. Vind het juist gezellig als je hem komt halen. :+

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:50

Altijd zonder halster gelukkig. Stal heeft een partij halsters hangen voor als ze naar binnen of buiten moeten. Gelukkig zijn ze allemaal gemakkelijk te pakken en te halsteren.

SavannahNx

Re: Staat jou paard buiten met halster om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:51

Nope nooit. Op stal niet in de wei niet en in de paddock niet. Kan genoeg gebeuren...

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:53

Mijn verzorgpaarden (6 stuks) staan 24/7 buiten met halster om. Niet mijn keuze dus, maar nog nooit iets gebeurd.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:54

Nooit halster in de wei en op stal ook niet, als het al nodig zou zijn dan af zodra je wegloopt. Ook als dat maar voor 3 minuten is. Je paard zal er maar in blijven hangen, brrr.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:54

Mijne staat zonder halster, ik vind het zelf een prettiger idee en mijn paard krijgt hele schuurplekken van een halster en dat vind ik lelijk ...

Opzich is het wel standaard om met halster op de wei te gaan bij ons op stal, als stal ze binnenhaalt mag het ook alleen af als je paard zich goed laat pakken (logisch)

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, a dream came true * 01/11/'08 *
[RT-HAW] Knappe Tarzan op wedstrijd

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:56

Buiten halster maar is ook alleen stroomdraad geen hek of paal werk.

Die 24 uur buiten staan hebben niks om.

The end

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:59

Altijd zonder halster op de wei. Thuis gaan ze van voor naar achter en dan leid ik ze via vasthouden van de voorpluk.
Alleen met buitenritten hebben ze altijd halster om onder het hoofdstel en als ik ze naar huis haal of weer op de wei zet.

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:05

Ja, hij staat in de wei met halster om, zijn twee weide maatjes hebben hem nooit om. Dit is omdat ie anders gewoon niet te pakken is.
Op stal voornamelijk ook (staat ook wel eens zonder op stal), dit omdat ie op stal ook nog wel eens moeilijk wil doen.

rumay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:08

Het klittenband geeft helaas geen garantie, mijn paard staat met graasmasker met veiligheidsklittenband maar vorig jaar stond hij zijn hoofd te schuren aan een paal en het graasmasker bleef hangen achter schrikdraadoog, het klittenband ging niet los, clip ook niet maar het mandje waar hij mee bleef haken wel en dat is stevige stof. Helaas kan hij niet zonder masker maar ben er niet blij mee. En dat de schrikdraadogen nu aan de buitenzijde geeft geen garantie.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:11

Op stal nooit een halster om, op de wei wel. Hij staat op een pensionstal en daar willen ze de halster om laten omdat het anders erg lastig wordt met binnen en buitenzetten. Die van mij kan je zo pakken maar is helaas niet met alle paarden zo, dus ik snap het wel. Daarnaast is het nu extra handig omdat zijn vliegenkap aan het halster zit

KDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:13

De pony’s staan met z’n tweetjes 24/7 buiten zonder halster. Ons paard staat met halster zodat de pensionhouder hem makkelijk binnen kan zetten.

Na de zomervakantie komen ze aan huis te staan en zolang ze zich allemaal makkelijk laten pakken gaan ze zonder halster de wei op.

Nadeel vind ik wel dat mochten ze een keer uitbreken ze lastiger te vangen zijn...

myk_en_shant

Bij mij staan de 3 dames 24 / 7 nu buiten met graasmaskers op. Anders kan ik ze aan het eind van de week, het land uitrollen.
De 2 heren staan zonder, omdat ze bij elkaar het halster slopen.
In de 28 jaar dat ik paarden heb is er nog nooit wat gebeurd

NAV

Ik sta op een grote pensionstal. Paarden worden aan de hand per duo naar de wei gebracht. Ze hielden dan altijd het halster om. Tot er enige tijd geleden een paard in de berm is beland en met zijn voorbeen in het halster verstrikt raakte. Paard kon niet meer opstaan en was er slecht aan toe, is gelukkig wel helemaal opgeknapt. Maar sindsdien staan alle paarden zonder halster op de wei.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:14

Ik ben er geen voorstander van. Helaas was het laatst een paar dagen en nachten nodig bij onze Shet. Zij staat aan huis. Maar ze had de ogen ontstoken en moest 2x per dag gezalfd worden. Na 3 dagen had madam het wel gezien en liet zich totaal niet meer vangen.. Toen moest ik wel een halster omlaten. Ze staat 24/7 buiten.

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Dieren Fotografie: http://www.equineclick.nl (Paarden, Honden, Katten)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:16

Op stal zonder
Op de wei met halster om.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:16

Mijn paard staat in de wei en op stal zonder halster.
Mijn shet staat zonder halster in haar stal met uitloop, maar met graasmasker op de weide.

Alles wat je aandacht geeft groeit..