Een tweede paard erbij, doen of niet?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

AnoukWelsh

Een tweede paard erbij, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-19 14:12

Hoi allemaal!

Ik twijfel erg om een tweede paard bij te kopen. Heb nu een jonge merrie waar alles goed mee gaat. Eigenlijk gaat alles super met haar.
Nu heb ik altijd meerdere paarden gereden en is er een merrie op mijn pad gekomen waar ik zeer verliefd op ben. Maar voor ik in deze roze wolk handel wil ik wel zeker handelen.

Zouden jullie een tweede paard bij nemen?
Financieel gezien is het mogelijk, ik werk in ploegen waardoor ik vaak 6 uur overdag vrij ben. Qua tijd zou het ook moeten lukken.

Maar is het noodzakelijk, nee ik heb al een topper.
Is het verstandig? Zouden jullie dit doen?
Ik zou graag jullie ervaringen horen!
Want ergens twijfel ik toch best erg...
Gelukkig zit er van de verkopende partij geen haast achter en hoef ik dus niet 123 te beslissen, ik wil er echt goed over nadenken.

Liefs A!

“A horse is your best friend you can tell them anything and no one will ever know.”

Elanor

Re: Een tweede paard erbij, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:18

Ik zou lekker genieten van het paard wat je al hebt en dat waarderen. Er zullen altijd andere paarden zijn waar je ook dol op kan zijn. Heel leuk, maar die kun je nooit allemaal aanschaffen. En je bent met 1 paard een stuk flexibeler om ook andere waardevolle dingen in het leven te doen naar mijn gevoel. :)

"Be good, get good, or quit."
    - Greg House, M.D.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:18

Twee sportpaarden vond ik niet leuker dan eentje.
Als je alles zo goed mogelijk wilt doen heb je flink focus nodig, met name tijdens de training zelf en dan heb je altijd het gevoel van ik “moet” die andere ook nog doen. Altijd het gevoel dat je eentje tekort doet.
Daarentegen heb ik nu 5 IJslanders voor de recreatie en dat vind ik wél superleuk. Maar dat is vrijblijvend. Als ik een week geen zin heb om te rijden laat ik ze gewoon staan (alleen ik heb altijd zin om te rijden dus dat gebeurt nooit).

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:34

Ik heb er vier. 2 kleintjes en 2 grote en zou er nog veel meer hebben als ik er tijd en geld voor had. :) Leuk om verschillende dieren te hebben met elk hun eigen karakter en eigenschappen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:55

Ik zie geen reden om het niet te doen :+

Grote kans dat je binnen afzienbare tijd spijt hebt dat je het niet gedaan hebt als ze verkocht wordt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:55

Het is leuk. Maar ook dubbel duur. Als dat voor jou geen probleem is kun je het gewoon doen! Natuurlijk kost het ook dubbel zoveel tijd om ze allebei voldoende aandacht te geven.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:01

Als je financiële ruimte en tijd hebt zie ik geen bezwaar.
Ik heb er ook twee, naast dat ik de afwisseling in karakter (en daarom ook focuspunt van de training) leuk vind, vind ik het qua welzijn ook prettig dat ik niet afhankelijk ben van een ander voor sociale behoeften van mijn dieren.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:04

ik zou het bij 1 houden. dan heeft die alle aandacht en tijd van jou en zelf heb je ook nog tijd voor andere dingen.
die 2e is leuk, maar ongetwijfeld zijn er meer paarden die je leuk vindt en zou willen hebben maar je kunt niet alles kopen en onderhouden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:17

Ik zou het bij 1 houden dan hoef je je aandacht niet te verdelen.

welmoed__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:22

Als je de tijd en geld hebt voor twee, zou ik niet weten waarom je het niet zou doen.

Zet de plussen en minnen eens naast elkaar op papier.

Harmony <3

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:41

Ik heb er een tijdlang twee gehad. Beide heel anders, beide hele fijne paarden. Maar ik rij voor de hobby, voor de ontspanning. Met twee heb je zoals Dorine92 zegt vrij vaak dat je de tweede nog "moet" doen. Ik heb voor één van de paarden een heel fijne andere plek gevonden, voor mij is het toch meer ontspanning om gewoon lekker met één paard bezig te zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie