Masterstudie laten schieten voor paard (en andere hobby’s)?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-19 22:03

Riel schreef:
Meen je dat nu? Jij hebt de (intellectuele) mogelijkheid om het diploma: master in de Molecular & cellular life sciences te halen??? => je hebt bijna gegarandeerd werk EN bijhorende middelen om een paard te onderhouden. 40 uur werk + paard + nog extra hobby's gaat prima hoor! Je moet je tijd goed indelen maar het lukt vast wel.

Bedankt voor je reactie! Zo is mijn gedachtegang ook af en toe, maar ik heb dan het gevoel dat ik tussen de twee moet kiezen en dan weet ik niet of dat die mogelijkheid me per se gelukkig maakt. Tuurlijk is het super dat ik dit kan doen, dat realiseer ik me wel. Maar het voelt dus alsof ik andere dingen dan moet laten om dit te doen en dat vind ik wel lastig.

Artist von Sebitz (Aertbreaker x Canino de Lobo) M2 startgerechtigd

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:04

[quote="
Ja, ik denk dat de baan wel goed betaald wordt idd! Deed jij de paarden dan ‘s avonds, of hoe ging dat bij jou? Het lijkt mij gewoon erg lastig te combineren, maar dat kan aan mij liggen.[/quote]

Ik had “glijdende werktijd” dus ik stond vroeg op om tijdig te kunnen vertrekken. Nu sowieso was ik min. 11h30 van huis weg omdat ik ver van mijn werk woonde. De paarden deed ik idd ‘s avonds. Toegeven: het was pittig hoor ! Tijd om eventjes in de zetel te ploffen en wat TV te kijken had ik niet. Eens klaar met koken, het huishouden en de paarden was het meer dan bedtijd.

Don't take anything for granted

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-19 22:06

bigone schreef:
Gewoon die master doen en zorgen dat je financieel onafhankelijk word.
Want van vier dagen serveren word je dat niet .

Hoezo denk je dat? Ik was teamleider in een druk restaurant, dus prima uurloon plus goede fooi levert je een goed salaris op hoor. Dus ik zie niet hoe jij dan denkt dat ik financieel afhankelijk was. Betaalde mijn gedeelte van het paard, m’n huur etc en kwam hier iedere maand prima van rond.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:07

Chocomelll schreef:
Riel schreef:
Meen je dat nu? Jij hebt de (intellectuele) mogelijkheid om het diploma: master in de Molecular & cellular life sciences te halen??? => je hebt bijna gegarandeerd werk EN bijhorende middelen om een paard te onderhouden. 40 uur werk + paard + nog extra hobby's gaat prima hoor! Je moet je tijd goed indelen maar het lukt vast wel.

Bedankt voor je reactie! Zo is mijn gedachtegang ook af en toe, maar ik heb dan het gevoel dat ik tussen de twee moet kiezen en dan weet ik niet of dat die mogelijkheid me per se gelukkig maakt. Tuurlijk is het super dat ik dit kan doen, dat realiseer ik me wel. Maar het voelt dus alsof ik andere dingen dan moet laten om dit te doen en dat vind ik wel lastig.

Heel eerlijk , je klinkt nogal een beetje verwend . Je wilt alle leuke dingen maar beseft blijkbaar niet dat een uitstekende baan je in de toekomst juist die leuke dingen gaat geven.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:08

Chocomelll schreef:
bigone schreef:
Gewoon die master doen en zorgen dat je financieel onafhankelijk word.
Want van vier dagen serveren word je dat niet .

Hoezo denk je dat? Ik was teamleider in een druk restaurant, dus prima uurloon plus goede fooi levert je een goed salaris op hoor. Dus ik zie niet hoe jij dan denkt dat ik financieel afhankelijk was. Betaalde mijn gedeelte van het paard, m’n huur etc en kwam hier iedere maand prima van rond.

Wanneer je een paard volledig moet betalen komt er nog wel wat bij. Het beroep waar je nu je master voor kunt doen levert je straks in vier dagen twee keer zoveel op.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:10

Offers breng je hoe dan ook, inderdaad. Toch denk ik dat je het allemaal op de lange termijn moet bekijken. Op de lange termijn zal je moeder de kosten niet meer dragen en heb je echt een vast inkomen nodig. Paarden houden = duur + andere hobby's ook. Waarom een 'goed' betaalde job mislopen? Nu kijk je alleen naar het volgende: hoe kan ik NU gelukkig zijn. Hoe kan ik NU mijn behoefte bevredigen. Deeltijds werken kan altijd. Ook met dat master diploma.
Laatst bijgewerkt door Riel op 20-10-19 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Noraafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:12

Hoi TS
Ik ben zelf van het zomer ook afgestudeert van mijn 2 jarige Master Moleculair an Cellular Life Sciene en heb dit ook gecombineert met mijn eigen paard. Mag ik vragen waar je het doet? :D Ik ben ook opzoek naar een PhD positie en wil het dan ook blijven combineren. Al ben ik geen wedstrijdruiter, maar een recreatieruiter dus hoef niet altijd fanatiek te trainen.
In mijn studie moest ik ook verschillende stages doen waarbij je 40+ uur moest werken.
Mijn ervaring is wel dat alle vrije tijd die je dan naast je studie hebt wel opgingen aan mijn paard. Al had ik dat met alle liefde over voor der.
Je hebt dan dus vrij weinig tijd voor andere dingen te doen naast dit alles, afgezien van af en toe afspreken met vrienden.
Ikzelf vond ook altijd de periode in de winter het zwaarst aangezien het dan al vroeg donker wordt.

Ik zou dus als ik jou was goed overwegen wat je het belangrijkst vindt en of je je studie leuk genoeg vindt om sommige dingen op te moeten geven.

Ikzelf vond mijn studie erg leuk, waardoor de keuze voor mij makkelijker was om mijn sociale leven op een lager pitje te zetten, zodat ik mijn paard hiermee kon combineren.
Tevens leerde ik op mij Masterstudie ook nieuwe vrienden kennen, waardoor mijn sociale leven ook niet per se ophield.

Hopelijk heb je er iets aan, maar uiteindelijk is het je eigen keuze en kunnen we wel vanalles roepen maar ben jij diegene die moet doen waar die gelukkig van wordt. Ookal is dat dan uiteindelijk kiezen voor een opleiding die misschien wat lager is, maar die je wel gelukkig maakt

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-19 22:14

bigone schreef:
Heel eerlijk , je klinkt nogal een beetje verwend . Je wilt alle leuke dingen maar beseft blijkbaar niet dat een uitstekende baan je in de toekomst juist die leuke dingen gaat geven.

Je maakt nogal wat aannames over mij (die overigens niet kloppen, maar ik heb niet de intentie om daarover in discussie te gaan). Ik realiseer me heel goed dat er een leuke en goede baan in het verschiet ligt. Maar ik wil wel heel goed nadenken of dat dat hét is voor mij, dus ook met het oog op de andere dingen die ik dan misschien minder zou kunnen doen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:16

Of je de master leuk genoeg vind kunnen wij natuurlijk niet beoordelen.
Ik zou je alleen echt niet aanraden om daar voor in de plaats paraveterinair te gaan studeren, een master is veel meer waard en ondanks dat er inmiddels weer banen genoeg te vinden zijn als paraveterinair, is het dusdanig slecht betaald dat je zelfs met 40u in de week werken en vaak ook nog onregelmatig en lange dagen er echt niet van kan leven. Niet riant met een paard en veel hobby’s in ieder geval.

Ik spreek uit ervaring, ik werk Fulltime als paraveterinair, maar heb ontzettend veel spijt dat ik niet eerder doorgestudeerd heb Om mijn hbo te behalen, want nu werk ik mij helemaal suf, maak altijd dagen van 10 of 11 uur en daarna moet ik nog naar mijn paard, waar ik eigenlijk altijd te moe voor ben, maar minder werken is geen optie omdat het zo slecht verdiend en ik wil ook wel graag een keer bij mijn ouders het huis uit, zelfs zonder paard zou dat financieel gezien niet gaan (paard deel ik ook met mijn moeder betreft kosten nu)
Nee haal alsjeblieft die master, daar zit zo veel meer toekomst in.

Ik ga nu weer terug de schoolbanken in, en na jaren werken is dat best wel een drempel, maar uiteindelijk is mijn doel toch wel werken om te leven en niet wat ik nu doe, leven om altijd maar te moeten werken
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 20-10-19 22:23, in het totaal 3 keer bewerkt

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-19 22:17

Noraafjord schreef:
Hoi TS
Ik ben zelf van het zomer ook afgestudeert van mijn 2 jarige Master Moleculair an Cellular Life Sciene en heb dit ook gecombineert met mijn eigen paard. Mag ik vragen waar je het doet? :D Ik ben ook opzoek naar een PhD positie en wil het dan ook blijven combineren. Al ben ik geen wedstrijdruiter, maar een recreatieruiter dus hoef niet altijd fanatiek te trainen.
In mijn studie moest ik ook verschillende stages doen waarbij je 40+ uur moest werken.
Mijn ervaring is wel dat alle vrije tijd die je dan naast je studie hebt wel opgingen aan mijn paard. Al had ik dat met alle liefde over voor der.
Je hebt dan dus vrij weinig tijd voor andere dingen te doen naast dit alles, afgezien van af en toe afspreken met vrienden.
Ikzelf vond ook altijd de periode in de winter het zwaarst aangezien het dan al vroeg donker wordt.

Ik zou dus als ik jou was goed overwegen wat je het belangrijkst vindt en of je je studie leuk genoeg vindt om sommige dingen op te moeten geven.

Ikzelf vond mijn studie erg leuk, waardoor de keuze voor mij makkelijker was om mijn sociale leven op een lager pitje te zetten, zodat ik mijn paard hiermee kon combineren.
Tevens leerde ik op mij Masterstudie ook nieuwe vrienden kennen, waardoor mijn sociale leven ook niet per se ophield.

Hopelijk heb je er iets aan, maar uiteindelijk is het je eigen keuze en kunnen we wel vanalles roepen maar ben jij diegene die moet doen waar die gelukkig van wordt. Ookal is dat dan uiteindelijk kiezen voor een opleiding die misschien wat lager is, maar die je wel gelukkig maakt

Wat leuk! Ik doe het in utrecht (volgens mij kan het daar ook alleen). Hoe vaak kon jij bij je paard zijn tijdens de stages?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:17

Chocomelll schreef:
Dankjewel voor je reactie! Hier heb ik zeker wat aan, ik had nog geen idee van de baankansen. Dat maakt dat plan inderdaad een stuk lastiger. Ik zou aan het werk kunnen met mijn bachelordiploma overigens. Maar het is fijn om advies te krijgen van iedereen!

Laat me je dan een echt welgemeend advies geven. (Oma Rina is overigens al oud, en heeft in dr leven echt al zoveel gedaan, het is dus geen advies omdat ik het je niet gun ;) :+ (geintje hoor) ) Leer verder meiske. Alle papieren die je gehaald hebt neemt niemand je ooit meer af. Al doe je er later nooit meer iets mee, je hebt ze. en wie weet komen ze ooit nog een keer van pas.

Ik heb zelf de fout gemaakt toen ik met de LBO klaar was niet verder te leren. Had het makkelijk gekund hoor, maar ik wilde toen ook maar 1 ding en dat waren paarden. Ik ben gaan werken. Heb mezelf fijn een burnout ingewerkt, jarenlang last van gehad. En toen in de problemen om uberhaupt weer werk te vinden. Te oud, te weinig opleiding, alles kwam voorbij. Ben een MBO opleiding gestart, en gehaald, maar nog steeds heel moeilijk om werk te vinden. Heb toen zelfs mijn paard verkocht omdat het niet meer te betalen was. En alleen omdat ik mijn wederhelft tegen het lijf liep, was het mogelijk weer een paard (of 2 of 3 of nog meer :+ ) te hebben en houden.

En nu ben ik door meer dan toeval bij mijn huidige baas terecht gekomen. Hij is en was altijd al mijn DA voor de paarden, en toen zij een vacature hadden heb ik ondanks geen echte werkervaring in dat gebied toch gesolliciteerd. En mede omdat hij mij zo goed kende hebben ze mij aangenomen. Echt mazzel van de bovenste plank dus. Ik geniet echt wel van mijn werk, heb ongelofelijk veel geleerd de afgelopen 2 jaar, maar realiseer me ook echt heel goed dat dit voor mij geen 40 uur per week job zou zijn (mijn baas werkt nog maar een paar dagen per week) en dat dit ook zeker geen job is waarmee ik een eigen paard zou kunnen onderhouden financieel gezien. En ik heb ook zeker, de leeftijd van het terugkijken op :D wel spijt dat ik toen ik jong was niet doorgeleerd heb.
Dus doe je opleiding, haal je papieren en wat je daarna doet is aan jou. Maar op dat moment heb je elk optie die je wilt. Zonder papieren of met een minder papier zijn die opties echt een stuk lastiger.

Met een bloedend hart (ze had nl mijn toekomstige rijpaard moeten worden) maar omstandigheden maken dat ik haar niet kan houden, en dus te koop: Strait Black N Magic. 2019 black tobiano merrieveulen (EE/aa/TT door de ouders). Meer info stuur PB.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:20

Chocomelll schreef:
bigone schreef:

Je maakt nogal wat aannames over mij (die overigens niet kloppen, maar ik heb niet de intentie om daarover in discussie te gaan). Ik realiseer me heel goed dat er een leuke en goede baan in het verschiet ligt. Maar ik wil wel heel goed nadenken of dat dat hét is voor mij, dus ook met het oog op de andere dingen die ik dan misschien minder zou kunnen doen.

Ik zeg een beetje en heb je na de master zoiets van dit is het niet dan staat het je vrij om weer serveerster of toch paraveterinair te worden maar met jouw hersens , ik zal dan wel ouderwets zijn maar ik vind het zonde om niet in ieder geval die master te doen.

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-19 22:20

Faelynn schreef:
Of je de master leuk genoeg vind kunnen wij natuurlijk niet beoordelen.
Ik zou je alleen echt niet aanraden om daar voor in de plaats paraveterinair te gaan studeren, een master is veel meer waard en ondanks dat er inmiddels weer banen genoeg te vinden zijn als paraveterinair, is het dusdanig slecht betaald dat je zelfs met 40u in de week werken en vaak ook nog onregelmatig en lange dagen er echt niet van kan leven.
Ik spreek uit ervaring, ik werk Fulltime als paraveterinair, maar heb ontzettend veel spijt dat ik niet eerder doorgestudeerd heb Om mijn hbo te behalen, want nu werk ik mij helemaal suf, maak altijd dagen van 10 of 11 uur en daarna moet ik nog naar mijn paard, waar ik eigenlijk altijd te moe voor ben, maar minder werken is geen optie omdat het zo slecht verdiend.
Nee haal alsjeblieft die master, daar zit zo veel meer toekomst in.

Ik ga nu weer terug de schoolbanken in, en na jaren werken is dat best wel een drempel, maar uiteindelijk is mijn doel toch wel werken om te leven en niet wat ik nu doe, leven om altijd maar te moeten werken

Wauw, ik kan me heel goed voorstellen dat dat erg zwaar voor je moet zijn. Wel respect hoor dat je toch nog hard werkt en nog een opleiding gaat doen. Wat dat betreft zit ik in een luxepositie want ik kan met mijn huidige bachelordiploma ook al aan het werk. Succes met je opleiding!

Noraafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:23

Wat leuk! Ik doe het in utrecht (volgens mij kan het daar ook alleen). Hoe vaak kon jij bij je paard zijn tijdens de stages?[/quote]

Supercool heb mijn Master ook in Utrecht gedaan. *\o/* Echt een aanrader. Ik kwam zo rond de 4-5 keer per week bij mijn paard, maar ging niet altijd rijden. Soms was ik daar te moe voor en ging alleen om te borstelen.

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-19 22:23

rina schreef:
Chocomelll schreef:
Dankjewel voor je reactie! Hier heb ik zeker wat aan, ik had nog geen idee van de baankansen. Dat maakt dat plan inderdaad een stuk lastiger. Ik zou aan het werk kunnen met mijn bachelordiploma overigens. Maar het is fijn om advies te krijgen van iedereen!

Laat me je dan een echt welgemeend advies geven. (Oma Rina is overigens al oud, en heeft in dr leven echt al zoveel gedaan, het is dus geen advies omdat ik het je niet gun ;) :+ (geintje hoor) ) Leer verder meiske. Alle papieren die je gehaald hebt neemt niemand je ooit meer af. Al doe je er later nooit meer iets mee, je hebt ze. en wie weet komen ze ooit nog een keer van pas.

Ik heb zelf de fout gemaakt toen ik met de LBO klaar was niet verder te leren. Had het makkelijk gekund hoor, maar ik wilde toen ook maar 1 ding en dat waren paarden. Ik ben gaan werken. Heb mezelf fijn een burnout ingewerkt, jarenlang last van gehad. En toen in de problemen om uberhaupt weer werk te vinden. Te oud, te weinig opleiding, alles kwam voorbij. Ben een MBO opleiding gestart, en gehaald, maar nog steeds heel moeilijk om werk te vinden. Heb toen zelfs mijn paard verkocht omdat het niet meer te betalen was. En alleen omdat ik mijn wederhelft tegen het lijf liep, was het mogelijk weer een paard (of 2 of 3 of nog meer :+ ) te hebben en houden.

En nu ben ik door meer dan toeval bij mijn huidige baas terecht gekomen. Hij is en was altijd al mijn DA voor de paarden, en toen zij een vacature hadden heb ik ondanks geen echte werkervaring in dat gebied toch gesolliciteerd. En mede omdat hij mij zo goed kende hebben ze mij aangenomen. Echt mazzel van de bovenste plank dus. Ik geniet echt wel van mijn werk, heb ongelofelijk veel geleerd de afgelopen 2 jaar, maar realiseer me ook echt heel goed dat dit voor mij geen 40 uur per week job zou zijn (mijn baas werkt nog maar een paar dagen per week) en dat dit ook zeker geen job is waarmee ik een eigen paard zou kunnen onderhouden financieel gezien. En ik heb ook zeker, de leeftijd van het terugkijken op :D wel spijt dat ik toen ik jong was niet doorgeleerd heb.
Dus doe je opleiding, haal je papieren en wat je daarna doet is aan jou. Maar op dat moment heb je elk optie die je wilt. Zonder papieren of met een minder papier zijn die opties echt een stuk lastiger.

Dankjewel voor je goede advies! Dit (en ook de andere reacties) zorgen er toch wel voor dat ik inderdaad misschien beter kan doorgaan met de master. Ik zou zelfs nog een stage kunnen doen waarbij ik diergeneeskundig onderzoek doe, dus dat zou dan een mooie combi zijn. Heel erg bedankt!

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-19 22:24

Noraafjord schreef:
Wat leuk! Ik doe het in utrecht (volgens mij kan het daar ook alleen). Hoe vaak kon jij bij je paard zijn tijdens de stages?

Supercool heb mijn Master ook in Utrecht gedaan. *\o/* Echt een aanrader. Ik kwam zo rond de 4-5 keer per week bij mijn paard, maar ging niet altijd rijden. Soms was ik daar te moe voor en ging alleen om te borstelen.[/quote]

Ik kan me voorstellen dat je soms te moe was ja. Dat zal ik dan ook wel krijgen, haha. Waar staat jouw paard? Vlakbij utrecht ook? Mijne staat dus 3 uur reizen vanaf Utrecht |(

Noraafjord

Re: Masterstudie laten schieten voor paard (en andere hobby’s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:27

Haha helaas ook niet. Ik moest 2 uur reizen, maar woonde wel bij mijn ouders in dus hoefde niet voor eten en dergelijke zorgen. Dat scheelde dan ook weer een beetje tijd die ik kon besteden aan mijn paard.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:36

Ik werk ook gewoon full time + zaterdag bijna een hele dag lesgeven en ik red het ook prima om mijn paard aan huis te onderhouden en te trainen :-) Het vraagt wat organisatorische inspanningen en mijn sociaal leven is niet altijd ideaal maar ik kan wel doen wat ik graag doe. Alsook heb ik een goede job die ik graag doe en waar ik ook mooi mee rond kom. Het is dus zeker haalbaar hoor!

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.
RIP Laïka 6/10/1994 - 9/11/2009
[RIJ-ITP] Dinka @ Beker van België 6-jarige dressuurpaarden
[RIJ-ITP] Virtuoos H @ training bij Simon Missiaen

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:46

Hoi TS,

ik heb verschillende opleidingen gedaan, MBO, Havo aanvullende vakken en HBO (zo'n 25 jaar terug :D ) eigenlijk omdat ik niet wist wat ik wilde.
terugkijkend heb ik aan ALLE opleidingen veel gehad. uiteindelijk doe ik werk waarin ik alle opleiding ongeveer heb gecombineerd :) dat had ik na mijn MAVO papiertje nooit kunnen weten.

Daarbij, had ik datgene wat ik nu doe nu gewild, maar niet de juiste opleiding gehad, dan had het mij heel veel tijd en geld gekost, geld dat naast de opleiding verdiend had moeten worden. Ik denk niet dat ik dat gedaan had. Je zit op een later tijdstip met hypotheek, kinderen, een paard dat je liever niet weg doet...
dat maakt het veel ingewikkelder.
het is een jaar afzien, maar het biedt je ook een hoop, denk ik.

Je rijdt je paard samen met je moeder; ik ga ervan uit dat je het paard niet hoeft te verkoppen als jij studeert. dat scheelt ook een hoop. ik zou het vreselijk vinden om m'n paard te moeten verkopen, omdat ik wil studeren....

succes met je keus!!

Dag lieve Jasper... 06-05-1999 - 04-08-2010
Welkom Caro! 04-05-2012

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:56

Als paravetinair liggen de banen niet voor het oprapen en het verdient nauwelijks leuk genoeg om je hobby van te betalen naast een huis en andere zaken. Waar een wil is iis een weg. Twee jaar geleden heb ik weer een opleiding gedaan naast mijn fulltime baan en alsnog kon ik mij lekker ontspannen bij mijn pony's. Daarnaast krijgt jouw paard ook eens beweging van je moeder. Studie gaat voor alles.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 23:00

Ik meld me hier! Zoals anderen je hebben gezegd: je opleiding is toch wel het belangrijkste. En waar een wil is, is zeker een weg :)

Ik ben zelf fulltime student, heb andere hobby's, werk dan in de weekends nog zo'n 10 tot 20 uur. Dit zorgt er dus voor dat ik mijn 2 paarden wat minder zie, ik minder tijd heb om écht te rijden. De laatste jaren zijn ze eigenlijk een beetje dure grasmaaiers geworden. En ik vind het helemaal prima, maar nog belangrijker de paarden vinden het helemaal niet erg. Ze zijn nog even enthousiast als ervoor en ik kan nog steeds lezen en schrijven met ze. Natuurlijk kan ik niet wachten om de draad weer op te pikken, maar dit gaat nu eenmaal even voor. Het is 'maar' een tijdelijke situatie. Die overbrug je wel! Veel succes!

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 23:06

Heb je een mogelijkheid om minder uren te maken, maar de stage wel langer door te laten lopen?

Zo heb ik dat eens opgelost, toen ik met een eigen bedrijf bezig was maar ook nog op school zat.

Of je kan misschien afspraken maken dat je 36 uur (4x9 uur komt) en evt. die overgebleven 4 uur nog thuiswerkt zou je ook een dag of 2 middagen 'vrij' kunnen hebben. Heb je straks je studie afgerond dan kun je ook makkelijk genoeg inkomen hebben met bijvoorbeeld 32 of 36 uur.

braooop

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 23:08

Meid maak goed gebruik van je studie mogelijkheden en stel jouw toekomst veilig.
Ga die studie doen, breng tijdelijke offers (paard) en geniet in de weekenden van jouw paard. Wees gezegend met een moeder die jullie paard beweging geeft,verzorgt en financieel ondersteunt.

Geloof mij, 40 uur is veel maar niet onmogelijk. In een ver verleden heb ik mijn studie in de wilgen gehangen, ben parttime gaan werken, spendeerde veel tijd aan mijn paarden, werd jong moeder en had het financieel prima samen met mijn partner. Tot mijn partner er vandoor ging! 40 a 50 uur aanpoten voor minimaal loon, alleenstaande mama en ook nog 2 paarden. Ik wilde mijn paarden niet opgeven en heb het jaren prima weten rond te breien....tot mijn burn-out.
Nu heb ik alles weer prima op de rit maar nog steeds spijt dat ik mijn studie ben gestopt om redenen die nu (20 jaar later) zo onnozel zijn.

Rust zacht mijn lieve paardje Fridi....13/05/1978 - 21/12/2012

bettyvn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 23:13

tja, full time werken is niet voor iedereen. als dat iets is wat je echt niet wil... t zou bij mij niet door gaan hoor, studeren eerst en graag fulltime werken, liever financiele vrijheid oa voor bij de paarden. maar hoor wel steeds meer om mij heen dat 32u (of zelfs minder) de standaard word. als je het echt niet ziet zitten om full time te werken tot je 67e dan zou ik je master staken. of dat nou zonde is of niet, als je er nix mee doet is het uiteindelijk ook jaren collegegeld, boeken geld etc.
waar een wil is is inderdaad een weg, maarja hoe groot die wil is en tot hoe lang je dat vol houd dat verschild per persoon. overigens zou ik van kapabel zijn voor een master studie 'terugvallen' op paraveterinair wat volgens mij een mbo 4 opleiding is wel echt zonde vinden. als je dan zeg maar zo slim bent dan zou ik me snel vervelen.

LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3

Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 23:31

bettyvn schreef:
tja, full time werken is niet voor iedereen. als dat iets is wat je echt niet wil... t zou bij mij niet door gaan hoor, studeren eerst en graag fulltime werken, liever financiele vrijheid oa voor bij de paarden. maar hoor wel steeds meer om mij heen dat 32u (of zelfs minder) de standaard word. als je het echt niet ziet zitten om full time te werken tot je 67e dan zou ik je master staken. of dat nou zonde is of niet, als je er nix mee doet is het uiteindelijk ook jaren collegegeld, boeken geld etc.
waar een wil is is inderdaad een weg, maarja hoe groot die wil is en tot hoe lang je dat vol houd dat verschild per persoon. overigens zou ik van kapabel zijn voor een master studie 'terugvallen' op paraveterinair wat volgens mij een mbo 4 opleiding is wel echt zonde vinden. als je dan zeg maar zo slim bent dan zou ik me snel vervelen.

Dat vind ik wel erg voorbarig. De baan die je kiest na je afstuderen is niet in steen gehouwen, je kunt er altijd nog voor kiezen om een aanverwant of zelfs heel ander vakgebied in te gaan waar je wel deeltijd kunt werken. Je diploma is immers geen weggegooid geld: het toont dat je over een bepaald denkvermogen beschikt en daar heb je hoe dan ook profijt van, ook buiten je “eigen” sector. Mijn diploma’s zijn ook in een totaal andere richting dan waarin ik nu wil werken, maar dat die kans vrij groot was, wist ik van tevoren. Juist vanwege de flexibiliteit van een wo diploma was het voor mij belangrijker dat ik een papiertje zou halen in een vakgebied waar ik echt vol voor zou gaan, en in de tussentijd zou ik wel bedenken welke richting ik erna op wilde.

[o]