Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

maria1990

Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-19 22:02

Elke dag is het een feestje om met dit talentvolle paard aan de slag te mogen. We rijden op m-niveau. Ik wissel veel af qua hoofd-halshouding zodat de spieren lekker soepel blijven. Ze heeft een enorme sterke motor in haar achterhand zitten waar je u tegen zegt: qua oefeningen kan ze bijna alles. Ik schenk zelf veel tijd aan de basis want dat is namelijk de sleutel van alles wat tot succes leidt dus dat vind ik zelf het allerbelangrijkste om daar veel aandacht aan te schenken zodat de oefeningen nog mooier uit de verf komen.

Werkpunten:

Handen dragen boven de schoft plus een knikje in mijn ellebogen houden.

Kom maar op met dat opbouwende kritische commentaar :)

Mijn Ferrari At Work 8-)
Afbeelding

De warming-up

Afbeelding

Knap kijken naar de camera <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maria1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-19 09:32

Het klinkt mij niet bekend maar we gaan eraan werken :)

maria1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-19 10:53

Op aanraden van mijn instructie gebruik ik af en toe de slofteugel overigens hangt hij op de foto's die ik geplaatst heb hier er niet aan tijdens het rijden. Ik wil nog even benadrukken dat ons paard altijd haar achterhand zo sterk gebruikt ook een in een achterbergbodem. Ze beweegt van zichzelf erg ruim. Op haar protocol krijgt ze bijna altijd deze cijfers voor de gangen: voor de stap 8. voor draf een 9. voor de galop 8. Onze paarden lopen 12 jaar in deze bak zonder ooit een blessure te hebben opgelopen. Bedankt voor de tips.
Laatst bijgewerkt door maria1990 op 11-03-19 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

maria1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-19 12:37

Jolynne schreef:
Moeilijke foto's om te beoordelen, maar van wat ik zie, zie ik een paard die over haar tempo moet draven. Bij jou zie ik vooral dat je benen en je armen een hele grote werkpunt zijn, iets wat ik persoonlijk niet verwachte, gezien je 'commentaar' in overige topics. Maar ben zoals de rest, ook wel benieuwd naar betere foto's en/of eventueel een filmpje. :)

Tja als je alleen feedback mag geven als je perfect rijdt dan kan bokt natuurlijk wel opdoeken :D

maria1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-19 21:55

Het begint hier steeds meer op jaloezie te lijken? Als jezelf geen onderbouwd commentaar kunt leveren reageer dan met voorbaat niet! We rijden samen op m-niveau. Elke maandagmiddag rijden we mee in de beginnersles plus alle touwtjes zijn weggeschopt nou goed :D :') @AlwaysH; we gaan eraan werken.

Hoe dragend wil je het hebben?

Afbeelding

maria1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-19 22:08

@Always;H dat bericht was ook niet voor jou bedoeld! Enkel die laatste zin. Ik train haar voornamelijk zo omdat ik merk dat ze daar ontspannen van wordt. We rijden hooguit 10 min zo :) Ik snap jouw feedback heel goed.
Laatst bijgewerkt door maria1990 op 11-03-19 22:10, in het totaal 2 keer bewerkt

maria1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-19 22:34

Klemmen op een hele hete sensibele Jazz geloof je het zelf? Ik krijg van de jury juist het commentaar dat ik zo'n mooi stille beenligging heb. Over het tempo jagen daar is absoluut geen sprake van. Zonder impuls kan ik zelf niet paardrijden plus ik heb een hekel aan een trapzak. Over mijn houding heb je punt en daarom gaan we binnenkort met zitlessen aan de slag. De foto's zijn van eind december. Ik ben mega trots op mijn Ferrari plus overal waar we komen valt ze op omdat ze zo talentvol is :D

maria1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-19 22:53

Murosch schreef:
Wat een knap dier! En een flink zware bak zo te zien :oo

Aangezien het HAW is, je zou je handen wat meer mogen dragen. Dan rij je minder met gestrekte armen . Dat komt je contact met de mond en houding ten goede (een rechte lijn van bit naar elleboog).

We gaan eraan werken en bedankt voor de feedback

maria1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-19 19:49

Bedankt voor je tips. Ik ga ermee aan de slag.

Change3x schreef:
KS kan gewoon behandelt worden, dan hebben ze er ook geen last meer van. Mijne heeft een Tildren infuus gehad, werkt top.

Leuk paard TS! :j

Dankjewel! Mijn Ferrari heeft geen kissing spines dat is ons andere paard. Ik heb zelf 3 rijpaarden.

maria1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-19 10:42

Ik heb geen foto's verwijderd

maria1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-19 11:10

Peelie schreef:
Ik zie vooral een ruiter die erg uit balans zit. De onderbenen die ver naar achteren toe steken doen mij vermoeden dat jij veel spanning in de achterkant van jou bovenbenen hebt en in jou billen. Dan wordt het inderdaad onmogelijk om te blijven zitten. Ik raad je aan om een setje franklinballs te kopen en daar mee te gaan oefenen. Het exoroteren van het been gaat jou helpen jou heup te kunnen openen waardoor het been makkelijker kan afhangen en zitten dus ook makkelijker wordt. Nu op dit moment zit je je paard enorm in de weg en dat zie je terug in de manier van gaan.

Jou paard kruipt of achter het bit of komt er tegenaan. Dat is iig wat deze foto's laten zien. Dan heb je de mazzel dat jou paard vrij makkelijk loopt van zichzelf en wat tritt kan behouden ondanks de onmogelijke houdingen.

Het paard loopt dan ook enorm op de voorhand op alle foto's en ik ben het er mee eens dat ik nergens een M waardig paard zie. Dat je goede cijfers van de gangen krijgt op het einde van kou protecol, dat is leuk natuurlijk. Maar een protecol bestaat uit meer dan de gangen. In de lagere klasses red je jezelf er nog mee, maar in de hogere klasses ga je echt vastlopen als je hem niet op achter en dragend krijgt.

Hoe mensen zien dat hij stuwt van een paar plaatjes waarvan de meeste met een lange hals zijn weet ik niet. Maargoed, even aannemend dat dat waar is, dan verbaast mij dat niet zo veel.

Het stuwen is een proces waar je doorheen moet. Maar dan moet hij wel voorwaards zijn. Terugkomemd op jou houding, hij kan nooit lossig voorwaards zijn, omdat jij hem belemmerd met jou houding. Uit balans.

Mijn tip voor jou is dus echt om eerst aan jou eigen houding te werken dmv franklinballs. Daarin te kunnen en durven loslaten in jou lijf. Pas dan kan je gaan werken aan meer voorwaardse drang (ofwel impuls) zodat het paard meer naar de hand toe durft te komen en het bit durft aan te nemen. De kust is om daarna die voorwaardse drang om te zetten in dragen, maar dat kan niet zonder voorwaards denkend paard te hebben. Als je dat voor elkaar hebt dan ga je het heel ver schoppen met deze.

Succes

Wat een goede tips :) Ik ga meteen zo'n franklinbal aanschaffen.

maria1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-19 12:14

Omdat ik het jammer vind dat de foto's niet meer zichtbaar zijn bij deze recente foto's. Kom maar weer op met de feedback :)

Ik krijg de foto's helaas minder scherp geplaatst.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door maria1990 op 13-03-19 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

maria1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-19 16:27

Askja schreef:
Of een lesje centered riding volgen ;)

Dat vind ik inderdaad interessant. Ik heb ook het boek van Sally Swift en ik haal daar zeker inspiratie uit :D

maria1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-19 20:56

Op veler verzoek nog een paar foto's

Afbeelding

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten