Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:38

maria1990 schreef:
Op aanraden van mijn instructie gebruik ik af en toe de slofteugel overigens hangt hij op de foto's die ik geplaatst heb hier er niet aan tijdens het rijden. Ik wil nog even benadrukken dat ons paard altijd haar achterhand zo sterk gebruikt ook een in een achterbergbodem. Ze beweegt van zichzelf erg ruim. Op haar protocol krijgt ze bijna altijd deze cijfers voor de gangen: voor de stap 8. voor draf een 9. voor de galop 8. Onze paarden lopen 12 jaar in deze bak zonder ooit een blessure te hebben opgelopen. Bedankt voor de tips.

Ik wil dit absoluut niet vervelend overbrengen, maar als je paard zo erg de achterhand gebruikt snap ik niet dat ze zo diep loop. Hoe meer impuls en hoe meer spanning in buikspieren (ontspanning in rug en lendenen), hoe minder diep je paard je uit nature zou lopen. (wel in een nette halshouding, heb het niet over een paard die door de wei stormt, lol)
Dus hoe komt dat volgens jou?

Net zoals @oji geen bezwaar tegen een paardje dat hier en daar achter de loodlijn loopt. Is logisch. Maar ik zou hier wel proberen vanaf te komen! :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:59

Natuurlijk praat ik over de andere foto's, voornamelijk. Je kan wel zeggen; kijk dit. Maar mijn aandacht gaat naar de dingen waar ik vraagtekens bij heb. EN dat zijn foto's met een paard dat erg diep loopt. Ik vraag me dus af waarom je haar zo rijdt?
Ik vind het erg op de voorhand. Is ook logisch in die halshouding.

Edit; ik zeg dit veel banketstaaf dan ik bedoel. :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:10

Weet ik, maar ik reageer er wel op omdat de rest waarschijnlijk op hetzelfde focust! :)

Ik zou haar tijdens het oprichten wat meer in de hand houden, dus wel impuls maar niet over tempo, en met dit loswerken ook echt lengte in de hals, ipv diep buigen!

Ik zou die foto's heel eerlijk niet eens durven plaatsen! :o

AlwaysH

Re: Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:41

TS, zo kan iedereen tegen commentaar, als ze het wegwuiven. :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:11

Ik denk dat veel mensen, zoals ik, niet eens zagen dat TS zelf vaak commentaar geeft (ik zie zo tussen de berichten geen hele vreemde dingen ook, dus waarom zou ik d'r terugpakken?).

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:02

Zijn inderdaad andere foto's.

Ik zie op de eerste foto's at je inderdaad op een volt (of ander figuur) rijdt en hierbij wat meer je binnenhand nar jou toe trekt. Daardoor houd je de teugeldruk niet gelijk.

Ga verder mee met de rest.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten