Mijn Ferrari (v. Jazz) At Work

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:09

Veel meer gaan zitten. Ik zie spanning in je zit, opgetrokken schouders, je bovenbeen is strak en je lijkt daar te klemmen, en als je een heet paard hebt, gaan ze daarvan idd over tempo lopen.

schouders laten vallen, handen rechtop en dragen, buikspieren aanspannen, en met een hoek in je ellebogen kun je haar veel meer opvangen, waardoor zij meer gaat dragen en niet van het achterbeen afloopt.
Verder zitten, ook met lichtrijden, laat je opgooien, hou dat been los en lang en kom weer zachtjes neer in het zadel. Ik vind diep en rond rijden geen probleem, maar wel met behoud van impuls en niet van het achterbeen af.
Maar nogmaals, als jij met zitten meer kunt ontspannen, zal je paard ook minder de neiging hebben om over het tempo te gaan lopen, en als je meer tempo controle hebt, kun je ook impuls behouden.

maria1990 schreef:
@Always;H dat bericht was ook niet voor jou bedoeld! Enkel die laatste zin. Ik train haar voornamelijk zo omdat ik merk dat ze daar ontspannen van wordt. We rijden hooguit 10 min zo :) Ik snap jouw feedback heel goed.

Is ook niets mis mee, nogmaals, als je dat kunt doen, en zelf meer op je billen blijft zitten, vind ik het zelfs heel goed voor de rug.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:12

Snorlex schreef:
Ik vind het overigens wel frappant dat een deel van bokt TS “terugpakt” op haar manier van reageren (bekritiseren) in topics.

Werkelijk. Moeten we ons allemaal verlagen tot hetzelfde niveau? Moet een fototopic ook direct een niveau bewijzen?

Blijf er lekker boven staan en geef positieve feedback, zoals de bedoeling is op bokt. Mocht de TS er niet op reageren of het niet met je eens zijn, dan ga je gewoon fijn lekker verder met je leven.

Voor die discussie is er een ander topic:

[FZ] Commentaar op commentaar

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:02

Nini_roosje schreef:
Waarom plaats je niet de video. Iedereen kan zien dat dit stills zijn uit een filmpje.

Zelfde vraag :) een video is ook nog eens veel beter te beoordelen.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten