Tinker Goofy at Work

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MarloesNatje

Tinker Goofy at Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-19 23:48

Vandaag is mijn nichtje meegeweest naar Goofy om wat foto's te maken. Goof is een 7 jarige tinker en een vriendin en ik rijden hem nu ongeveer 2 jaar bij. Veel buitenritjes, onderlinge fnrs en springwedstrijdjes, crossen en tsja eigenlijk vanalles. Goofy is enorm veelzijdig :D
Er zijn een hoop verbeterpuntjes en omdat ik altijd graag tips hoor heb ik besloten de foto's hier te plaatsen.

Puntjes die ik sowieso al heb
- sneller en meer leren loslaten!
- Handen rechthouden, ik heb een rare knik in mijn pols en de neiging mijn hand teveel bij me te houden
- rechtop zitten. in dit zadel heb ik sneller een stoelzit en bovendien zit ik naar voren met mijn bovenlichaam.
- Goofy duikt nog wel eens of kruipt te diep. Maar ik merk dat hij sterker wordt en dat het steeds ietsje beter gaat!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Hier zou ik dus mijn binnenhand losser willen zien

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Inzet van een stukje draf verruimen. Zakt hier wat te diep, maar voor nu ben ik allang tevreden hoe hij strekt.

Afbeelding En als laatste even deze, verruimen vindt hij nog best moeilijk en zoals hier valt hij dan een klein beetje richting de galop maar dat geeft voor nu nog niet. Wel weer een mooi actief achterbeen :)

MarloesNatje

Re: Tinker Goofy at Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-19 17:26

Bedankt voor de reacties. Zadel is deze maand nog nagekeken en passend gemaakt dus zou goed moeten zijn. Had inderdaad nog wel wat naar achteren gemogen zag ik ook later.
Goof is totaal niet zwaar in de hand. Met losrijden is hij soms nog wat sterk en zou ik minder druk willen hebben, maar daar werken we aan. Als hij echt fijn los is en echt zelf gaat lopen heb ik niks in mijn hand. Bijna té weinig soms eigenlijk. Dan na een tijdje als hij wat moe wordt wil hij dus inderdaad wat sneller te diep gaan lopen. Vind dat een lastig iets om op te lossen omdat ik dat niet altijd even goed merk. Daarom probeer ik vooral de focus te houden op het actief zijn en blijven. Dit doe ik dmv tempowisselingen, wijken en veel overgangen te rijden.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-19 17:12

Janine1990, bedankt voor de uitgebreide en fijne reactie!
Hij staat inderdaad 24/7 buiten, krijgt brok bijgevoerd en de rest heeft ook nog zoveel haar. Zal nog wel iets meer tijd nodig hebben, maar hoop dat hij binnenkort wat meer los gaat laten.
Mijn handen ga ik de komende tijd eens extra op letten. Stoor ik mijzelf ook enorm aan inderdaad.
Het verruimen vind ik een lastig puntje. Hij heeft de neiging om dan de rug weg te drukken en hard onder mij vandaan te lopen. Daardoor durf ik hem soms niet zo goed die ruimte te geven terwijl hij het best kan en dus idd ook nodig heeft. Ook een puntje om eens wat vaker te gaan oefenen, het durven loslaten!
Verder heel erg bedankt voor het meedenken :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie