Tinker Goofy at Work

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:28

Ik ga meestal eerst foto's kijken, en dan lees ik pas wat er staat.
Maar jouw handen staan voor mij echt op nummer 1.. Mijn oog werd er telkens naar toe getrokken :')

Jouw zit daarentegen, niet te veel over nadenken, je zit hartstikke keurig!!! _/-\o_ Je vormt echt een eenheid met je paard. Veel ruiters zitten echt OP hun paard, maar jij bent gewoon één met het paard, zo zie ik het graag. Vergeet daarbij niet dat iedereen ook zo zijn eigen fysieke kenmerken heeft die niet alles mogelijk maken. Nee, niet te druk maken om hoe je zit, ziet er keurig uit! Het naar voren zitten heeft in mijn ogen meer met het africhtingsniveau te maken.

Persoonlijk vind ik wel dat hij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel winterhaar nog heeft, misschien staat hij 24/7 buiten? Want dan heb ik geen goede vergelijk. Maar als hij moeilijk verhaart, is een vitaminestoot misschien prettig vanaf komend weekend. Het lijkt dan langere tijd echt mooi lenteweer te worden.

Oké, even rewind naar je handen. Op elke foto lijkt het alsof je krampachtig je handen bij je probeert te houden en tegelijk ruimte wilt geven. Dat gaat niet echt lekker samen natuurlijk. Ik denk dat het enorm zal helpen als je je teugels een stuk korter neemt en je handen wat verder voor je houdt. Je hebt je handen niet nodig om in balans te blijven, je kan ze gerust een stukje naar voren steken. Probeer te leren ruimte te geven met je armen, niet met je handen of teugels. Dus vanaf je bovenarm naar voren, waarbij je elleboog scharniert en niet je polsen.
Op dit plaatje zie je wat ik bedoel, hier wordt het überstreichen gedemonstreert, dat doet er voor jullie nog niet echt toe. Maar je ziet wel goed wat ik bedoel met het ruimte geven vanuit je armen. Knikken met je polsen kan wel een verschil maken van +/- 10cm, maar dat is vermoeiend, pijnlijk en je zet delen van je lichaam vast, waardoor je minder goed kan inwerken op je paard.

De beste tip in het diep gaan en het strekken is in mijn ogen gegeven door daarisdekaas, ruimte geven in de hals en voorwaarts. Als je wilt verruimen, geef dan ook vooral ruimte. Zolang hij zo diep loopt, kan zijn voorbeen niet verder vooruit en is er geen ruimte voor het achterbeen. Waardoor je in een vicieuze cirkel terecht komt, waarbij hij dieper en dieper gaat lopen, het achterbeen minder sterk word of zelfs aan kracht verliest op de langere termijn en hij korter gaat lopen in plaats van verruimen. Niet lekker voor zijn lichaam.

Probeer hem in het verruimen ook niet in galop te laten gaan. Zoek de grens op en vlak voordat je op de grens bent neem je heb weer terug naar het arbeidstempo. Daarmee maak je hem sterker, de grens op en over gaan vermindert je progressie omdat hij dan te lang wordt en juist leert van het achterbeen af te komen. Dat is wat er gebeurt wanneer hij in galop gaat. Je wilt hem echter gesloten houden.

Maar overall, je rijdt keurig en je hebt een ontzettend leuke tinker onder je kont, en ik denk dat je met de tips hier een heel eind komt! :D Succes en hopelijk zien we snel weer meer!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie