[VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:10

Murosch per ongeluk in je HAW topic terecht gekomen. Stoer van je en ik ga zeker mee volgen. Ik vind je heel erg dapper <3

Om deze foto moest ik vreselijk lachen. Ik had je verhaal nog niet gelezen en ik dacht: "oeps, Murosch is echt wel gestresst, maar die mooie "aap" van haar totaal niet.
Afbeelding

Mooi deze <3 Je voeten zouden nog iets beter op hun plek mogen (schouder-heup-knie-voeten lijn) en je voeten iets meer naar binnen gedraaid (jaja ik weet het→ die kl.te ruggen van ons := ). Maar toch het is HAW. Maar deze foto vind ik je paard echt mooi lopen.

Afbeelding

Ik ga zeker je topic mee volgen. Ik vind het zo stoer. Ik ben trots op je, stoere griet!

Probeer minder naar voren te kiepen en zit af en toe klein stukje door, op lichte verende billen als het ware echt diep zittend verend in je zadel. Dan voel je meer wat er onder je gebeurt en ik zelf vind het gemakkelijker om je paard correct te rijden vanwege dat contact. Hij is al wat ouder hé, dus dat mag best doorzitten.
Afbeelding

Mooie verende gangen zeg. Ik vind het wel een prachtige patser en ondanks het nog wat wisselend beeld Murosch, vind ik het helemaal niet verkeerd gaan hoor!! <3 .

Citaat:
Ik weet zeker dat mam het prachtig had gevonden als ze wist dat ik toch vriendjes met hem ben geworden. Ik merk ook aan mijn vader dat hij zo blij is als we weer gereden hebben. Hij bedankt me er zelfs vaak voor (en dat hoeft echttt niet).

Pik een klein traantje weg. Ik weet het meid, het was zo'n heftige tijd. Wat bijzonder om dit te mogen weten van je. Dank je wel voor het delen. Maakt het nog specialer.

12-04 foto's van les die niet doorgaat→ zelfde advies. Ga af en toe eens op verende billen doorzitten. Ik weet dat hij wat hoger opgooit als die van ons maar toch, probeer af en toe eens.

Blijf zelf ontspannen zodat hij ook ontspannen blijft. Dit is te strak en niet tof voor hem. Maak je vingers, handen maar gewoon zacht, verend, net als je armen, je schouders je hele lijf. Net alsof jullie samen dansen. Dan gaat het er nog meer ontspannen uitzien, denk ik zo maar.
Afbeelding

Weidefoto's, leuk om te zien Murosch +:)+
Ken je de wending om de voorhand? (is geen keertwending hé om de achterhand!). Dat is een oefening wat je met een groen paard en zelfs jong paard kunt doen en dan kan hij niet anders als zijn kaak los laten. Dan beginnen ze ook zachtjes te knabbelen en heb je fijn mond contact. Als je die niet kent, dan kom maar hier, doe ik hem een keer voor. :o (vind dat beschrijven een hele lastige)

Nee, 2x dat is niet goed. Valse knik etc etc. Echt meer van achteren naar voren rijden.
Afbeelding
Afbeelding

Ook al is dit nog niet top, zie ik wel liever
Afbeelding

Kijk work in progress <3 ! Teugels mogen korter en je hele hand, arm, schouder lekker ontspannend boven de hals van je paard. Je hebt zo'n lange teugels dat je bijna boven je broek zit en daarmee maak je het jezelf veel te moeilijk. Ook hier zie je dat je op "je pubis" zit ipv op je billen. Murosch probeer echt op je verende billen te gaan zitten, je maakt het jezelf te moeilijk.
Afbeelding

Wat je wijkfoto's betreft, probeer dat eens met doorzitten. Ik denk (ondanks je rug) dat het gemakkelijker is, want nu lijk je scheef op je paard te zitten. Kijk ook in de richting waar je heen wil gaan.

28-04 foto's
Deze vind ik niet verkeerd. <3
Afbeelding
De anderen vind ik slechter worden. Dus ga niet te veel je best doen, te snel willen. Hou je ontspanning in de gaten, het rijden van achteren naar voren. Tip: als je dit voelt, ga dan eventjes helemaal terug naar de basis.

Tip voor wijken vanaf de middellijn naar een kant toe. Pak iedere keer paar pasjes en dan rechtuit en kijk in de richting waar je naar toe wil gaan.

Leuk spelen met de balkjes.

Murosch +:)+ :* , ben zo trots op je. Go go jij. Work in progress en geef hem de tijd.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:59

Murosch schreef:
Pien bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik werd er een beetje door geraakt en had even tijd nodig om te kunnen reageren.
Vond je het vervelend Murosch? Zo ja, wat? Dan kan ik daar rekening mee houden.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:24

Murosch schreef:
Nee juist niet, ik vond het juist mooi!

Aaaach ok. Normaal reageer ik niet op HAW, want het kost heel veel tijd en omdat ik probeer eerlijk te zijn wat ik zie kan ik ongewild pijn doen.

Dag gaan we nog eventjes verder met nieuwe foto's . :P }>

Florencio kantelt hoofd (niets ernstigs is dat hoor bij zo kort weer bezig zijn) dat te maken heeft met terugwerkende hand voor jou links. Voeten iets meer naar binnen (zeg ik 100x tegen mezelf tijdens het rijden) Je zit uit balans en als hij zo fiept, probeer gewoon lekker te blijven zitten, iets dat moeilijk is, want doordat hij fiept en raar doet zet hij jou ook uit balans.
Afbeelding

Mooi vind ik het <3 . Work in progress. Handen iets meer dragen boven de manen, teugels wat korter. Mooie Florentio met oortjes erop.
Afbeelding

Mooio hoe jullie alletwee dezelfde kant uitkijken. Daar maak jij het jezelf en Florentino gemakkelijk mee, want hoef je niet te denken aan je zitbeenknobbels, gewicht etc, daar dit vanzelf gebeurd en je dus duidelijk bent. Je handen lijken beter te zitten, maar is niet goed te zien.
Afbeelding

Mooi <3 , het lijkt dat Florentino kaak opent dus knabbelt op bit. Dan is een foto wat beperkt om dat echt goed te zien, want doordat je wat terugwerkt met je hand kan het ook een protest opening zijn van de mond, dus juist niet goed. Tip, ipv terug te werken met je hand, doe je hand voorzichtig wat naar boven. Zodra je paard reageert door te knabbelen op het bit, doe je hem weer omlaag. Je hand blijft ontspannen en zacht. Handen ontspannen dragen ietwat boven de manen kam, teugels wat korter.
Afbeelding

Florentino lijkt zijn kaak vast te houden en is niet correct door de nek. Dan zou ik er een wending om de voorhand achter aan doen. Dan gaat hij knabbelen (ergonomisch, hij doet dat gewoon). Je zit mooi, tja voeten naar binnen 101x }> , bovenlijf van je lijkt ontspannen, je mag meer tussen oren van je paard kijken.
Afbeelding

Ondanks dat de beenzetting op de foto mooi lijkt ga ik mee met je eigen commentaar en bovenlijf ook wat meer ontspannen. Het lijkt dat Florentino niet door de nek is en ook niet heel erg blij gezien zijn gezichtsuitdrukking.
Afbeelding

Laatste foto +:)+ , zie ik graag een paard dat beloond wordt! Deze foto's vind ik beter als de laatsten hiervoor waarin ik het idee kreeg dat het minder werd ipv beter.

Zwaai :evaw: naar Mo, die zo zie ik bij versturen ook een bericht geplaatst heeft en er ook blij van wordt net als ik.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:31

Alleen nu de telefoon. Dus ik laat het bij:"ziet er goed uit ".

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie