edje ( racketje) fjord kruising @ b dressuur

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Daihyo

Re: edje ( racketje) fjord kruising @ b dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:23

Het rijden ziet er echt heel fijn uit.

Ik herken het gedrag wel van mijn haflinger. Alleen had hij het vooral onder het zadel ipv aan de hand.
In het begin toen ik hem kocht ook wel aan de hand, maar daar zag je snel verbetering.
Bij hem is het echt een vertrouwenskwestie. Maar ik heb ook wel lichamelijke oorzaken uit laten sluiten.
Blindheid zou een hoop kunnen verklaren. Maar niet alles in zijn gedrag.

Het enige dat bij de mijne hielp was emmers geduld en heel veel tijd. Elke keer een stapje verder en weer 3 terug. Helemaal zal het er nooit uit gaan ben ik bang.
Om aan de hand vertrouwen te krijgen heb ik veel met hem gewandeld in de bak. Met hem gespeeld. Wandelen, stilstaan, stapje terug, stapje opzij, over een zeiltje heen, tussen balkjes door, over balkjes heen.
En verder alles wat zo enorm veel stress oplevert (longeren bijvoorbeeld) even laten zitten.

Bouw voor het rijden ook een routine op. Doe elke keer hetzelfde in dezelfde volgorde.
Hoe is hij als je een ander paard in het zicht houdt met poetsen bijvoorbeeld? Kan hij daar dan een beetje steun bij vinden?

~~ Paarden zijn de spiegel van onze ziel ~~
Hoe komt het dan toch dat ik zo'n eigenwijs stuk vreten heb? :')

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten