Draver Marango voor het eerst op HAW

Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Iriscope

Re: Draver Marango voor het eerst op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 07:42

Knap paard hoor! Je hebt hem echter wel in de "houding" lopen voor, maar hij kukelt compleet op de voorhand. Vooral op foto 10,11,14 en 15 zie ik een paard dat veel te diep loopt. Ik heb het idee dat je binnenhand soms wat streng is en dat hij in je handen hangt.

Mijn advies is dat je lekker van de voorhand afblijft voorlopig. Handen lekker stil houden en vooral veel naar voren rijden om zijn achterhand te activeren.
Als hij in je handen hangt, laat hem maar " vallen " door je handen te ontspannen en rij vooral van je hand af, constant naar voren naar voren. Overgangen heen en weer maken, oefeningen om hem meer op de achterhand te krijgen.

Probeer zelf je hakken uit te drukken en recht op te zitten, door zelf voor over te duiken maak je het voor hem alleen maar lastiger om ook meer op te richten.

Veel succes gewenst!

Never be so kind you forget to be clever
Never be so clever you forget to be kind

Iriscope

Re: Draver Marango voor het eerst op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 00:03

Leuk dat je zo positief reageert op de tips die we je hier geven! Je geeft aan dat hij wel eens struikelt, gebeurt dat erg vaak? Dat is namelijk (vaak) ook een gevolg van teveel op de voorhand lopen.
Als jij dus lekker je hand durft te ontspannen en meegeven (zoals Joolien al zegt) en hem goed voorwaarts rijdt, dan gaat hij ook minder struikelen en hoef je daar niet zo bang meer voor te zijn!

Nogmaals succes :)

Never be so kind you forget to be clever
Never be so clever you forget to be kind

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie