Met Zandor aan het werk

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dee_Es

Re: Met Zandor aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:36

Je hebt weer een leuk dier om te rijden zo te zien!
Wat betreft je aanleuningsprobleem, alles wat in je hand niet goed voelt is 9 vd 10x op te lossen met been en zit.

Ik vind je paard tijdens het losstappen eigenlijk al te strak ogen. Je ziet een knikje achter de oren maar vanuit de schoft gebeurd niks. Wissel middenstap en meer gesloten stappen met elkaar af en vraag je paard om de hals te laten vallen door stelling en buiging te vragen. Wanneer je paard de hals laat vallen kan je hem weer rustig rechtstellen met de buitenteugel.

Ik zie je ook vrij veel bijtikken met je been. Je bent eigenlijk constant je paard aan het ondersteunen maar hij moet zelf lopen. Dus been = reactie, zo niet dan geef je maar een keer heel flink been. Daarna natuurlijk direct je been eraf. Niet blijven ondersteunen met je been maar je paard gewoon de kans geven om een foutje te maken, dan geef je weer been enz. Verder lekker tempowisselingen blijven rijden. Vanuit de activiteit die je dan krijgt zal je paard vanzelf meer bovenin komen en hoef jij niks meer te doen dan je handen (heel) stil te houden. Ook als dan de neus er een keer uit komt, geeft niks, rustig met je been het paard weer in de hand stellen en verder rijden. Je handen mogen wel echt wat hoger maar vooral meer naar voren. Je kan onmogelijk je paard voor je zetten terwijl je met je handen in je kruis zit, dan frommel je hem zelf juist naar beneden.

Wil je instructeur je niet een keer een half uurtje privé les geven zodat hij even 1 op 1 je hiermee kan helpen? Volgens mij ben jij handig genoeg als ruiter om het vervolgens zelf verder op te pakken in de gewone lessen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie