Met Zandor aan het werk

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:26

Wat ik zie is een best lang en groot paard, lange nek en een lange rug. Ik vind dat je hem op de foto's wat kort hebt, ik zie liever dat je hem nog 'een hand' geeft zodat hij zijn hals kwijt kan. Dit zie ik vooral op de 3e foto na de filmpjes. Ik denk als je hem 5cm geeft dat hij mooier door zijn lijf gaat lopen, en ook wat meer impuls zal krijgen, anders ben je aan het fietsen met je handremmen ingeknepen. Vaak als jij het gevoel hebt dat je je teugels lang hebt, is dit voor het oog niet zo, en voor het paard ook niet. Durf te geven, 'give your horse a hand' zegt mijn instructeur altijd. Als een paard een lange hals heeft kan jij immers niet met pony-lengte teugels gaan rijden :j (niet dat jij hier met pony lengte teugels rijdt hoor, maar voor het beeld).

Als jij jouw paard wat meer ruimte van voor geeft zal je ook minder druk op de teugels krijgen. Een paard is onwijs gevoelig, ze voelen namelijk zelfs een vlieg op 1 haar zitten, dus je hoeft niet met 100kg in je handen te gaan rijden, ook fijner voor jou :P
(Ik reed mijn paard in het begin ook met onwijs veel druk hoor, maar dit was meer omdat ik niet anders wist, nu heb ik een nieuwe trainingsmethode en kan ik hem op 2 pinken rijden!)

Ook zie ik op de filmpjes dat jij inderdaad veel bezig bent met je benen, vooral bij zo'n groot paard met grote passen is dit begrijpelijk, want het is dan net of zij slomer lopen. Hij draaft niet verkeerd, het zou alleen wat 'elektrischer' mogen, dus echt streng worden met je been, reageert hij niet geef dan een tikje, maar als hij wel reageert beloon dan met ontspanning. Als je teveel drijft kan hij lui worden voor je been.

Verder vind ik wel dat je paard een mooie en rustige galop heeft, heel mooi!
Ik denk dat er in deze combinatie veel potentie zit! Je rijdt hem vriendelijk, alleen jammer van die volle lessen. Ik denk dat jullie onwijs naar voren gaan als je, al is het maar 1 keer in de 2 weken, de groeples omruilen voor een privéles.

Lord Lindro (v. London)
B+10 (PR 201) L1+3 (PR 190):D
Zazou
B+6 (214 & 215,5)

JuliaKamm

Re: Met Zandor aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:03

Super fijn om te zien dat je hem wat meer lengte geeft! Hij loopt gelijk iets ruimer en minder krabbelend!
Jammer dat je geen tijd hebt om privéles te nemen, denk dat er dan echt een heel gaaf paard en gave combinatie uitkomt!

Lord Lindro (v. London)
B+10 (PR 201) L1+3 (PR 190):D
Zazou
B+6 (214 & 215,5)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie