Draver Marango voor het eerst op HAW

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Niekj_Jente

Draver Marango voor het eerst op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-17 22:12

Hallo bokkers *\o/*

Na heeeeel lang twijfelen of ik het wel zou aandurven om een haw topic aan te maken heb ik het toch maar gedaan.

Marango is een bijna 6 jarige kruising draver x kwpn waar ik sinds eind februari serieus mee aan het werk ben.
Marango is nu bijna twee jaar in mijn bezit en het eerste jaar/anderhalf jaar hebben wij niet zoveel gereden aangezien hij echt nog in de groei was. Daarna zijn we 1/2 keer in de week 20 minuutjes gaan rijden en eind februari 2017 zijn we echt serieus aan het werk gegaan en zijn we fanatiek aan het lessen.

Marango kan flink rodeo ritten geven als we het niet verwachten, vandaar mijn kortere zit en springzadel
Ikzelf vind het op dit moment prettig dat ik stevig zit en als alles goed bevestigd is stap ik weer over op mijn dressuurzadel aangezien dit met dressuurwerk toch veel beter zit.

Genoeg gekletst, hier de foto's

1 Voor het eerst erop juni 2015
Afbeelding

2 eind 2015

Afbeelding

Daarna een hele periode niets gedaan

Dit zijn wat foto's uit 2016

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5 hier is hij goed in

Afbeelding

En deze zijn van 2017

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

14
Afbeelding

15
Afbeelding

Hopelijk zijn jullie een beetje lief voor ons :o

☆♡▪K & M▪♡☆

Niekj_Jente

Re: Draver Marango voor het eerst op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-17 21:06

Iriscope: bedankt voor het advies. Mijn strenge binnenhand vertekend volgensmij op de foto, maar ik ga er zeker eens op letten of ik idd een strenge binnehand heb. Ik ga zeker aan je punten werken.

Janique29: bedankt voor de tips. Thiedeman is niet mijn ding. Gebruik het liefst geen hulpteugels als het niet nodig is. Ik denk dat ik de volgende keer idd maar mijn dressuurzadel eens erop leg, eventjes wennen voor mij maar vast beter voor Marango en mij.

Joolien: marango bokt vooral op dit moment als hij zijn zijn niet krijgt, het is echt een draak af en toe. Voorheen bokte hij omdat het zadel helaas niet lekker lag, nu een andere zadelmaken en een splinternieuw zadel wat helemaal super ligt, het bokken is gelukkig al veel minder alleen als hij dus zijn zin niet krijgt.

Ik ben idd wel wat angstig, ofja was angstig. Ben een paar keer flink hard gevallen en ook mijn elleboog zwaar gekneusd. Dus vooral als hij nu ook maar iets ziet of een pas struikeld of wat dan ook dan heb ik toch weer wat angst in mij.
Gelukkig heb ik nu sinds twee maanden hele goede begeleiding en lessen.

Marango is ook een paard wat uit zichzelf meer achter de loodlijn loopt dan met zijn neus in de lucht, tegenovergestelde van mijn ander paard haha.

Leila_lover: bedankt voor de tips, op dit zadel vind ik het niet heel prettig zitten om de beugels langer te doen, ik ga voorlopig het dressuurzadel erop leggen zodat mijn houding ook beter word.

Nogmaals iedereen bedankt voor de fijne tips en het "commentaar" hier kan ik zeker wat mee en ik ga op deze punten letten

☆♡▪K & M▪♡☆

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-17 10:52

Senna21: hij is idd nog ietsjes overbouwd maar voor mijn gevoel is hij nog een klein beetje aan het groeien.
Op dit moment nog geen werk aan de hand gedaan, ik heb over twee weken grondwerkles gepland staan dus ik ben eens benieuwd.

Iriscope: hij struikeld vooral als hij afgeleid is. Hij ziet vanalles en dan let hij niet op waar hij loopt

☆♡▪K & M▪♡☆

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 18:24

Hier het verschil van mei 2015 en een foto van 2017

Hier was hij net een half uurtje bij mij
Afbeelding

Zomer 2016
Afbeelding

En januari 2017
Afbeelding

☆♡▪K & M▪♡☆

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-17 09:19

Hanssen: leukk! Nog een Limburger haha

Coby: bedankt voor het compliment. Ik ben juist erg blij met alle tips wat ik hier krijg en ga er zeker mee aan de slag.

Ilse_123: ja, hij is in nog geen twee jaar onwijs veel veranderd. Heb al met mezelf afgesproken mijn springzadel de komende tijd thuis te laten zodat ik met mijn dressuurzadel moet gaan rijden, dan nog iemand vinden die foto's maakt tijdens het lessen..

☆♡▪K & M▪♡☆

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-17 20:14

Gekkie10: nee klopt, zou je zo niet zeggen maar toch is het een halve gekke draver haha

Agnes98: haha je zou denken van wel maar op de een of andere manier zit ik steviger op mijn spring dat op mijn dressuurzadel

☆♡▪K & M▪♡☆

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-17 12:39

Kymalin: klopt idd. Marango kropt zichzelf op en loopt dan helaas te diep.

Ik heb de laatste tijd met mijn dressuurzadel gereden en begin er iets meer aan te wennen. Wel nog de beugels 2 gaatjes te kort voor het mooie maar dan gaat rustigaan steeds wat langer haha

Moonfish: leuk dat je er wel draver in ziet, mag ik vragen waar het je opvalt

☆♡▪K & M▪♡☆

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 09:27

Bedankt allemaal voor de tips!

SayaJones: daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht _-:(
Wel een fijne tip van je. Ga meteen eens kijken wat hier in de buurt zit en een afsrpaak maken. Thanks!

☆♡▪K & M▪♡☆

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie