Maflinger@work.

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:59

Als contactloos rijden niet goed zou zijn, gaat er in de westernwereld toch wat mis :D
Niks mis met contactloos rijden, maar dan wel op de juiste manier. En daarvoor zul je wel af en toe contact moeten hebben en haar op moeten vangen. Dat is inderdaad heel lastig uit te leggen.

Wat ik op de foto's zie is echt niet slecht voor een pony die het niet gewend is. Ik zie wel onbalans en daarom een wat hoger tempo dan zou moeten. Dat is voor haar om weer balans te krijgen. Kunst is om haar tempo wat omlaag te brengen, maar wel actief te houden achter. Dit doeje door schakelen in tempo, maar je basis is wat meer terug dan nu. Daar kan instructie je bij helpen :j

Wat betreft het voer, veel sobere paarden zijn gevoelig op granen en worden daar jeukerig op. Je zou kunnen kijken naar stoppen met de muesli die je hebt en vervangen door iets graanvrij (en dan met name zonder tarwe en mais). Basis kan een vitaminebrok zijn. Daar halen ze alle essentiƫle vitamines en mineralen uit.
Ik voer mijn haf voor het uithoudingsvermogen momenteel zwarte haver. Hij is ook jeukerig op muesli met granen, maar hier doet hij het goed op. Het geeft langzame energie af, wat maakt dat hij alles langer volhoudt :j

~~ Paarden zijn de spiegel van onze ziel ~~
Hoe komt het dan toch dat ik zo'n eigenwijs stuk vreten heb? :')
[UK] [TEK]Floris van Rosemondt en Kasteel Doornenburg

Amanda

Re: Maflinger@work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:51

Hier geen jeuk van de haver. Hij krijgt 2 of 3 handjes per dag, samen met een vitaminebrokje en magnesium. Ik meng het nog met wat care 4 life muesli, omdat hij het anders niet eet. Maar liefst zou ik dat niet doen :D
Let er wel op dat het echt zwarte haver is. Dat geeft langzaam energie af. In tegenstelling tot hele haver, dat piekt in snelle energie :j

Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:24

Grobbebol schreef:
Ik zie op verschillende foto's je paard zich aan de voorkant verstoppen.
Ik ben een voorstander van verbinding houden met de mond. Hoe wil je anders communiceren met je paard? Daar heb je toch echt je teugelverbinding mee nodig.
En het argument van westernrijder hebben ook geen contact gaat niet op.
Dat is een andere manier van rijden. Gas geven en remmen. Is toch heel anders en daarbij hangt er bij westernruiters vaak een stang in en de teugels willen ook nog wel eens verzwaard zijn waardoor er zeker druk in de mond is van die zware teugels.

Meen je dit nu serieus?
Ik ken werkelijk niemand die zo western rijdt. Misschien eerst je kennis checken voor je zoiets roept. :)

Amanda

Re: Maflinger@work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 10:11

Actie reactie is heel wat anders dan gas geven remmen. Dat is reactie verwachten op je hulp en pas de volgende reactie op de volgende hulp. Maar zeker geen gasgeven en remmen. Ook in de western moet een paard op een constant tempo lopen met juiste aanspanning van de buikspieren en dragend achterbeen en daarbij goed aan de hulpen zijn. En zeker in de basis hangen de teugels niet constant door (daar werk je wel naartoe) en rijdt men met snaffle en niet met shanks. Althans, als men de basis goed wil hebben.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten