Maflinger@work.

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Renee_S

Re: Maflinger@work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:18

Ik vind het er heel vriendelijk uitziem! Super dat je weer gaat lessen en je zo goed om gaat met de tips die hier gegeven worden.
Ik heb zelf een paard met soortgelijke bouw, wat net als de jouwe (zo te zien) graag achter je teugel kruipt. Het lengte laten pakken is dan natuurlijk goed, net als het voorwaarts rijden. Echter zie ik wel op alle fotos een te hoog tempo, waarschijnlijk door onbalans. Op zo'n tempo wordt het voor je paard natuurlijk wel heel erg lastig om te gaan dragen ipv stuwen.
Persoonlijk zou ik er toch voor kiezen om hem op een voorwaarts tempo wat tegen je hand aan te rijden, en hem vervolgens op contact op een rustiger tempo over de rug te vragen, zodat hij beter de kans krijgt zijn achterhand te gebruiken. Ook kan je met contact makkelijker zijn schouder begrenzen (want daar valt ie nu vooral in galop heel erg overheen)

Maar goed dat zou mijn aanpak zijn hoor :D komt vast goed als je straks weer gaat lessen!

Voor ondersteuning zou je misschien wat core stability oefeningen kunnen doen (zelf, zonder paard) hiervoor staan heel veel filmpjes op youtube. Heeft mij enorm geholpen sterker te worden waardoor ik ook mijn paard beter in balans kan houden!

Vestgard-Briggen x Arin-19 jaar-L1+10
Norvik-Gio x Faun Tor-2 jaar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten