Nieuw verzorgpaard

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CharmingS

Re: Nieuw verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:57

Ga met de voorgaande reacties mee, haal aub al die dekjes onder je zadel uit.. Als je een goed passend zadel hebt dan zal die nu niet goed passen aangezien het veel te krap word onder je zadel.. Je hebt tegenwoordig overal langs de weg grote wasmachines staan en was je dekje daar in als je bang bent voor een paar haren.. Daarnaast valt dat best wel mee als je je dekje eerst goed haar vrij maakt voor je hem in de was gooit. Denk aan je paard haar rug in plaats van je wasmachine ;)

Daarnaast denk ik dat je een stuk beter gaat zitten als je je teugels korter pakt en je handen voor je houd, je kan nu geen kant op omdat je je handen vast zet op je boven been, dus heel je lichaam blokkeert daardoor. Probeer meer met je benen te rijden en blijf je zelf continu er aan herinneren dat je handen naar voor moeten.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:46

Wat vervelend dat je die reacties over je doek als slecht bedoelde kritiek ziet. Je kan het ook zo zien dat andere mensen je alleen willen waarschuwen over de gevolgen. Ik bedoelde het in ieder geval niet vervelend ;)
@MirandaFuego: Een dikke anky pad is heel ander soort materiaal. De TS heeft er een doek, dekje en zadelpad onder liggen, niet te vergelijken met een anky pad :)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:01

Hanssen schreef:
CharmingS schreef:
Wat vervelend dat je die reacties over je doek als slecht bedoelde kritiek ziet. Je kan het ook zo zien dat andere mensen je alleen willen waarschuwen over de gevolgen. Ik bedoelde het in ieder geval niet vervelend ;)
@MirandaFuego: Een dikke anky pad is heel ander soort materiaal. De TS heeft er een doek, dekje en zadelpad onder liggen, niet te vergelijken met een anky pad :)

Ik zie het van jou niet als kritiek. Maar overdrijven als van het zadel ligt slecht en rugproblemen.. sorry maar dat gaat me echt net iets te ver. Ik weet echt wel wat wel en niet goed is. Dit was een goede tip van een goede dressuurruiter.

Het is zelfs bewezen dat als een zadel slecht ligt het paard daar rugproblemen van kan krijgen. Dus ja als dit niet goed ligt kan je paard daar uiteindelijk last van gaan krijgen. Vooral als de boom te smal word als er vanalles tussen gepropt word. Onder een goed passend zadel hoeft ook geen bontje, in principe zou daar niet eens een dekje onder hoeven, maar word dit enkel gedaan om het zadel te beschermen tegen het zweet. Dus in principe zou je als jou zadel goed zou passen zou die doek alleen al voldoende moeten zijn.
Daarnaast ken ik genoeg goede ruiters die vanalles aan en om hun paard hangen om het zichzelf makkelijk te maken, en hun paard even vergeten. Dus je moet niet zomaar klakkeloos van iedereen alles aannemen en denken dat het ook zo is. Daarnaast geef je als reden dat je het doet om de haren in je wasmachine te beperken en niet om je zadel er beter van te laten liggen..

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:23

Ik heb in mijn paarden carrière heel wat goede ruiters hele stomme dingen horen zeggen en zien doen ;)
Daarnaast is het idee nog niet zo heel stom hoor, als het de ligging van het zadel niet belemmerd, dit kun je doen door de dikte van het stof te minimaliseren, en dat gebeurd zo te zien op jouw foto's niet aangezien je er 3!! dekjes onder hebt liggen, met andere woorden, als het zadel past dan past het nu door al die dekjes niet meer :)

Daarnaast zeg ik niet dat het paard nu rugproblemen heeft, maar als je zo door rijd dan zit het er in dat je paard dat later wel gaat krijgen bij de een blijft het gewoon wat langer uit als bij de ander ;)

Maar hé, veel succes verder, raad je aan niet zomaar alles van iedereen die een beetje leuk kan rijden aan te nemen, zelf nadenken en op onderzoek uit gaan word je zelf alleen maar wijzer van :)

Dat de eigenaresse dit zo al jaren doet is alleen maar meer reden om haar er op te wijzen dat dit voor het paard nare gevolgen zou kunnen hebben. Wil niet zeggen dat als zei dit al jaren doet dat het goed is ..

Edit: https://www.zadelkompas.nl/single-post/ ... dom-zadels
Lees vooral punt 2 en 4 ;)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:35

Hanssen schreef:
CharmingS schreef:
Ik heb in mijn paarden carrière heel wat goede ruiters hele stomme dingen horen zeggen en zien doen ;)
Daarnaast is het idee nog niet zo heel stom hoor, als het de ligging van het zadel niet belemmerd, dit kun je doen door de dikte van het stof te minimaliseren, en dat gebeurd zo te zien op jouw foto's niet aangezien je er 3!! dekjes onder hebt liggen, met andere woorden, als het zadel past dan past het nu door al die dekjes niet meer :)

Daarnaast zeg ik niet dat het paard nu rugproblemen heeft, maar als je zo door rijd dan zit het er in dat je paard dat later wel gaat krijgen bij de een blijft het gewoon wat langer uit als bij de ander ;)

Maar hé, veel succes verder, raad je aan niet zomaar alles van iedereen die een beetje leuk kan rijden aan te nemen, zelf nadenken en op onderzoek uit gaan word je zelf alleen maar wijzer van :)

Dat de eigenaresse dit zo al jaren doet is alleen maar meer reden om haar er op te wijzen dat dit voor het paard nare gevolgen zou kunnen hebben. Wil niet zeggen dat als zei dit al jaren doet dat het goed is ..

Je beweert nu dus gewoon dat een goede dressuurruiter stront aan het vertellen is? Stop maar gewoon met klagen. Ik weet het nu. Er wordt niks belemmerd zoals jij dat doodleuk concludeert. En het zijn geen drie dekjes.

Er ligt een witte doek onder, een dekje en nog een onderlegger tussen je zadel en dekje.. Daar gaat je zadel niet beter van liggen, word jouw houding niet beter van, en bevorderd je paard zijn rug zeer zeker niet, dus inderdaad als dit het advies is van een goede dressuur ruiter, dan vind ik inderdaad dat die stront aan het vertellen is ;). Je gaat het waarschijnlijk toch niet lezen, maargoed mocht je je eens vervelen en in willen lezen in zadels en hoe dat in zn werking gaat alsjeblieft :) https://www.dehoefslag.nl/verzorging/passend-zadel.html
Daarnaast is dit inderdaad mijn laatste bericht aangezien je het gewoon niet wil begrijpen en niets aan wil nemen..

Nogmaals alle succes gewenst :)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:41

Hanssen schreef:
CharmingS schreef:

Nogmaals alle succes gewenst :)

Ik ga niet iets van iemand aannemen die instant aan het zeiken is. Je mag ook best wel iets positiefs zeggen. Maar prima. Bedankt voor je lovende berichten.[/quote]

Ik bedoel dit ook positief, maar jij ziet het negatief. Misschien is het niet wat jij wil lezen, omdat je het zelf niet goed begrijpt. Maar zie het niet als vervelend bedoeld, want neem aan dat jij ook het beste voor hebt met het paard.. En dat je er nog lang van wil genieten, ipv dat je dadelijk een paard met blessures hebt waar je niets mee kan. Maar als jij iets niet van iemand wil aannemen omdat die persoon in jou ogen negatief is en je niet wil vertellen dat het er prachtig uit ziet als dat niet zo is.. Dat is een puntje omgaan met kritiek en er op zn minst overna denken en lezen wat iemand schrijf. Jij kiest er voor om het negatief te zien, prima.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie