Nieuw verzorgpaard

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:41

MirandaFuego schreef:
Maar als je een dun doekje eronder hebt kan dat heus wel, half Nederland heeft zo'n dikke anky eronder en daar hoor je nooit iemand over.

Dit :j nog maar niet te bespreken over al die bontjes die onder het zadel worden gepropt.

Verder zou ik me meer focussen op de achterhand, actief naar voren rijden en dit opvangen met je handen, dan krijg je een betere aanleuning. Opvangen met je hand door teugels korter te nemen en het paard met je hand te volgen en met je benen naar je hand toerijdt.

Veel succes ts! Superleuk paardje :)

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:56

Hanssen schreef:
Linde99 schreef:
Dit :j nog maar niet te bespreken over al die bontjes die onder het zadel worden gepropt.

Verder zou ik me meer focussen op de achterhand, actief naar voren rijden en dit opvangen met je handen, dan krijg je een betere aanleuning. Opvangen met je hand door teugels korter te nemen en het paard met je hand te volgen en met je benen naar je hand toerijdt.

Veel succes ts! Superleuk paardje :)

Dit oefenen we sowieso elke keer in de les! Maar ik wil mn teugels nog niet te kort pakken want zij wordt dan ook kort.

Snap ik je wilt natuurlijk haar niet in een valse knik rijden. Als jij je teugels korter neemt hoef je niet perse meer druk erop te zetten, als je bijv je handen meer naar voren doet dan zit je haar ook niet in de mond. Als ze kort wordt dan kun je dit oplossen door meer been te geven dan rijdt je meer de neus eruit.

Ik heb de online cursus van Rien vd Schaft gevolgd (alleen module 1, kost 69 euro) en daar wordt het heel goed uitgelegd hoe je de juiste aanleuning kunt krijgen. Ook zie je praktijkfilmpjes van mensen die les nemen bij hem, echt heel leerzaam om te zien. Zijn "gewone" ruiters die les krijgen die op L niveau rijden.

Dit filmpje is trouwens ook al leerzaam en gratis: https://www.knhs.nl/kennisbank/instruct ... mbinaties/

Je hebt in ieder geval de juiste insteek dat je het beste wilt voor het paard en daar gaat het om. En de beste stuurlui staan aan wal zullen we maar zeggen ;) is allemaal moeilijk zat!

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:28

Cinnepin schreef:
Hanssen schreef:
Als iemand een goede dressuur ruiter is, weet diegene ook gelijk alles over zadels en de ligging er van? 8-)

Waarom denk je dat? Rijden is iets heel anders dan zadels aanpassen. Een goede zadelmaker heeft een opleiding gevolgd van ongeveer 3 jaar. Een zadel kan op het oog goed liggen, maar totaal verkeerd liggen. alleen een zadelmaker met opleiding kan je dit vertellen. Een zadel kan op het ook ook niet goed liggen, dan weet je zeker dat het niet goed ligt en behoort er een zadelmaker te komen voor je verder rijdt.
Ookal rijdt iemand grand prix, dat betekent niet dat ie gelijk de kennis van een 3 jarige opleiding zadelmaker bezit.

Waarom zo lang over iets door gaan en de discussie aangaan, zelfs na reactie van een mod? Het is ts nu wel duidelijk. En daarnaast is het de keus van de eigenaresse dus ts heeft er weinig over te zeggen. Ts wil in ieder geval het beste voor het paard, en daar gaat het om!

Ts respect voor jou +:)+ dat je dit topic durft te plaatsen want Bokt staat nou eenmaal bekend om de ongezouten (en onvriendelijke) meningen die worden gegeven. Ik denk dat de helft van de mensen die een mening hebben over dit topic zelf niet eens de ballen heeft om zo'n topic te plaatsen. En daarnaast sta je ook open voor tips/kritiek. Dat is in ieder geval een goede instelling

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie