Seizoen 2018 met mijn dressuurdames

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

webster543

Seizoen 2018 met mijn dressuurdames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 22:25

Hallo bokkers.

Het seizoen 2018 is weer voorbij gevlogen. het was weer een geweldige periode. De hete zomer maakte het niet makkelijk, maar de omstandigheden waren voor iedereen moeilijk.

Het grootste deel van het seizoen had ik Vavida BL mee. Zij is een vijf-jarige merrie van Royal Dance x Olympic Ramiro. Wij zijn over gegaan naar niveau 1, ongeveer vergelijkbaar met niveau L.
Wij trainen gemiddeld 3 keer in de week, midden in het seizoen heeft ze ongeveer 2 weken pauze gehad. Dat doe ik elk jaar, ideaal!

Na een lange pauze ten gevolge van een kwetsure, is ook Durena weer op wedstrijd mogen gaan. Zij is een heel ander paar mouwen, moeilijk in omgang, moeilijk in de aanleuning en moeilijk onder controle te houden.
Zij is Landtinus x Donnerhall en al 8jaar oud.

Dit is het olijke duo

Afbeelding

Begin van het seizoen met Viva, veel stress :P

Afbeelding

Eerste grote wedstrijd was de Beker van Limburg. Vier proeven op twee dagen, intensief voor een jong paard. Maar toch weer super gedaan van viva. Op 0,07% van de eerste, een prachtige 2e plaats.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In Augustus volgde Durena. Twee wedstrijden, 4 proeven, telkens in de prijzen! Er is weer een beetje hoop voor deze overdrive-madam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helemaal geen concurrentie! Altijd sfeer, dus gezellig tetteren tijdens het inrijden

Afbeelding

Daarna weer aan de beurt van Viva, de finale van de Eurocup. Tegen Nederlanders en Duitsers, spannend. Viva liep weer top, de Duitse jury zette ons zelfs op 1e!
Uiteindelijk werden wij nipt 2e :D

Afbeelding

En onze proef op film

Op naar het volgend kampioenschap, het Vlaams kampioenschap. Twee proeven rijden met helse rugpijn, maar Viva heeft weer geholpen. Wij hebben ons steentje bijgedragen aan....
DE KAMPIOENSTITEL *\%/*

Afbeelding

Dan volgde de interclub. Onze club “dagen van het paard” uit Leopoldsburg maakte ook dit jaar weer kans. Iedereen deed hard zijn best en de prijzen zijn er altijd geweldig. De club werd 3e en wij gingen allemaal naar huis met een kruiwagen vol aan prijzen!

Afbeelding

En dan de finale van het seizoen. Twee correcte proeven gereden, super fier op Viva!
Wij werden tweede in het totaal klassement.

Afbeelding

Dank je wel Viva voor dit weer prachtig seizoen. Met je 5 jaar was je de jongste in de hoop. Je hebt mij nooit in de steek gelaten, nooit kijkerig, nooit slecht gezind.

Afbeelding

Seizoen 2019 zal hopelijk even fantastisch zijn met beide paarden.

Durena/Vavida
Zolang de mensen denken dat paarden niet kunnen voelen, moeten de paarden het voelen dat mensen niet kunnen denken

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 22:58

Oeps, staat verkeerd denk ik. Beter in rijden in the picture?
Maar commentaar mag altijd ;)

Durena/Vavida
Zolang de mensen denken dat paarden niet kunnen voelen, moeten de paarden het voelen dat mensen niet kunnen denken

webster543

Re: Seizoen 2018 met mijn dressuurdames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 17:11

Dank jullie wel!

Durena/Vavida

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 20:19

Dank je!
Ja Durena is bloedheet en een echte slang als het gaat om hulpen te interpreteren ~~}>

Puppy is viva zeker! De jury’s zeggen dat ook en “straffen dat ook af” in een zekere zin.
Ik overweeg ook om volgend jaar te passen, als ze niet open groeit ( letterlijk ), ga ik volgend jaar nog meer “problemen” hebben.

Durena/Vavida

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 10:33

Dankje avalanche. Kanon, of soms het losgeslagen projectiel uit een kanon :=

Ja, een werkpunt voor mij, handen rechtop en voor mij kijken. Ik zoek nog altijd geld :D

Dank je Udo, ik hoop dat Durena ook mag beginnen aan een volledig seizoen volgend jaar!

Durena/Vavida

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 18:02

Dank jullie wel allemaal! Ben blij met met deze twee toppers!

Ayasha, misschien ga je Durena meer zien dan viva. Wie weet :D

Durena/Vavida

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 00:29

Nog geen idee wat ik ga doen. Wij hebben nog 161 dagen voor aanvang van het nieuwe seizoen. Misschien met Durena niveau 2 of 3. Afhankelijk van hoe ze zich gedraagt.
Of toch viva, als ze ineens een groeispurt in de breedte krijgt. :D
Voor u komt dat zeker goed! Sammeke kan het al langer, nu jij er nog in geloven.

Durena/Vavida

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 14:36

Om een eenvoudige wissel te rijden met Durena, heb ik ongeveer 20meter nodig eer ze stapt. De eerste 19meter is trippelen :D
Momenteel nog niet toegelaten op wedstrijd :=

Durena/Vavida

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 16:08

Ja klopt. Kinrooi, Dongskamp.
Tweede jaar dat de KR er wedstrijden organiseert, een geweldige accomodatie. Vriendelijk en altijd mooie prijzen. Ik ga er graag rijden.

Durena/Vavida

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 17:25

Granoek schreef:
Ik heb daar foto's gemaakt toen :) Niet de hele dag, ik was er tussen 12 en 15u volgens mij.
Terwijl ik dit typ heb ik het idee dat ik dit al ooit tegen jou gezegd heb, kan dat?
Anders.. major déjà vu :')

Deze van u? :D

Afbeelding

Durena/Vavida

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 01:03

Dank je wel granouk. Kinrooi is toch een stukje rijden!

Dank jullie wel Iris en Ankie. Fijn compliment :#

Durena/Vavida

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie