Stanley @ Grondwerk

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nirvana_

Re: Stanley @ Grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:21

Ik werk eigenlijk alleen aan de hand / naast de schouder, maar van wat ik zie; let op je eigen houding, niet voorover hangen (valt je paard ook op de voorhand, foto 2) en als je zelf je bekken wat meer kantelt, nodig je het paard ook uit deze meer te kantelen.

Daarnaast geef je aan dat je paard flegmatiek is en snel impuls verliest. Ik vind dan deze manier van werken gevaarlijk, omdat je door je houding je paard toch snel tegen houdt. Mijn eerste eis is dan ook de "go". Als je paard niet voldoende reageert op stem of zweep hulp, dat eerst leren. Je kan ook stukjes stap en draf afwisselen ; stukje traver/schoudervoor, en dan voorwaarts de volte in draf op sturen, zoveel mogelijk lijn gevend. Dan korter pakken, eventueel paar pasjes ubertreten oid, en je paard zo wat wakkerder/feller houden.

Nogmaals, ik vraag schouderbinnen altijd aan naast de schouder; dan is het makkelijker de achterhand op de hoefslag te houden. Misschien dat het voor jou helpt om het zweepje even aan de andere kant de schouder te begrenzen, zodat je deze beter meeneemt? Dan wel waken voor de achterhand.... Hm. :+ Anders is misschien schouderbuiten makkelijker om mee te beginnen?

All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither,
Deep roots are not reached by frost.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie