Even wat info: Vadiz is nu 9 jaar en 4,5 jaar in mijn bezit. In de eerste 3 jaar heb ik hoofdzakelijk gewerkt aan een band tussen ons twee want het rijden was rampzalig. Hij was net onder het zadel en leek dit echt niet fijn te vinden. Ik lag er meer af dan dat ik (ontspannen) aan het rijden was. Door veel dingen naast hem te doen zoals longeren, wandelen, grazen, los gooien en daarnaast veel in de les rijden, is het steeds beter gegaan. Sinds 1,5 jaar gaat het rijden echt beter en zijn we wedstrijden gaan rijden. We rijden nu inmiddels L2. Ik loop nu wat vast omdat Vadiz het lastig vind om over zijn rug te lopen. Hij is geneigd zijn rug weg te drukken en met een valse knik te lopen. Ik rijd daarnaast met een armprothese en daarmee vind ik het lastig om mijn arm stil te houden. Dit bemoeilijkt de stille aanleuning en de begrenzing aan die kant. Dit compenseer ik (onbewust) met mijn linker hand, wat natuurlijk niet goed is, maar zo moeilijk af te leren! Verder vind ik het erg lastig om mijn hakken uit te drukken en om echt rechtop te zitten.
Maar goed: bij deze de foto's! Er zijn geen foto's van het los rijden, want daar was geen fotograaf bij aanwezig..
1. Aan het begin van de clinic, vooral nog laag en rond

2. Galop. Moeilijk om hem rond te houden

3. Draf

4. Weer die galop

5.

6.

7.

8.

Ik vond hem vooral op de laatste 4 foto's fijn lopen. Leuk dat jullie hebben meegekeken. Ik krijg graag tips, maar houdt het vriendelijk. Ik vind het al spannend genoeg om dit te plaatsen.