Rockstar K&L (v.Roman Lifestyle) net zadelmak!

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-18 17:59

@Kabayo, snap het wel. Ik heb ook enigszins getwijfeld, en daarom er ook bij gezet 'geen discussie'. :j
Ik weet niet hoe je filmpjes eruit zien, maar lichte training mag en kan een 3 jarige over het algemeen wel hebben. Gewoon goed kijken naar wat je paard aan kan en behoefte aan heeft. Die van mij heeft gemiddeld na 4 weken 1 hele week vakantie om even bij te komen. Daarnaast is de training dan maximaal 2 keer rijden, en 1 keer longe. Soms zelfs wat minder als ik zelf af en toe wat krap zit in tijd. :)

@Zara07, ben ik helemaal met je eens. Dankjewel :)

@Ambre, inderdaad.. Wat je zegt.. Iedereen doet het anders. Gelukkig zijn er ook meerdere wegen naar Rome. ;) Ik ben zelf van mening dat ik hem juist nu al gelijk zelf op eigen benen wil leren lopen, zodat het voor hem straks alleen maar makkelijker wordt en hij een beter evenwicht ontwikkelt. Het is nu wat lastig nog voor hem, logisch en dat mag natuurlijk ook, maar ik merk iedere keer al weer wat verbetering. Ik ben over het algemeen sowieso al geen liefhebber van ''hoefslagrijden''. :)

@San4nie, bedankt voor het compliment. Ik ben net zo nieuwsgierig als jou haha. Hopelijk wordt die nog wat knapper en gaat die straks schitteren. Zou leuk zijn.

@Geryon, dat zou heel goed kunnen kloppen hoor. Gezien de warmte is hij de gehele maand juli vrij geweest, op een enkele buitenrit na. En nu pakken we hem dan wat rustig op. Maar conditie heeft die uberhaupt nog niet heel veel, daar ik hem natuurlijk nog niet dagelijks aan het werk zet, en de ''werkmomenten'' 15 a 20 minuten zijn.

@Anneke, bedankt, heel erg leuk om te horen. Nee wij staan in Lelystad. :)

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) L1+11

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 17:37

AlinaSmit schreef:
Wat een mooi paard <3 . Volgensmij zitten jullie op een goed trainings schema. Als je goed let op welk tempo jullie beide aankunnen gaan jullie veel plezier aan elkaar beleven.

Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt en hoop snel nog een post van je te zien!

Dankjewel!! Ja dat doen we ook en daarnaast krijgt die na elke 4 weken een week vakantie om even te verwerken wat hij geleerd heeft. :)
Zodra ik meer/beter materiaal heb zal ik deze posten.

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) L1+11