Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 07:59

xnlponysx schreef:
Hier mijn verhaal:
Tijdje terug 2 super leuke verzorgponys gevonden via marktplaats waarvan ik er 1 mocht bijrijden. Eerst was de afspraak dat ik 2 keer de ene week zou komen en 4 keer de andere week. dus zo om en om. Ging hardstikke goed en het klikte ook goed tussen de eigenaar en ik. Later, toen ik stopte met mijn krantenwijk deed ik een extra dagje dus 3 en 5 keer in de week (wat voor mijn gevoel best al veel is voor een verzorgpony maar goed). ik reed ook nog op de manege, maar omdat ik zo vaak kon rijden bij mijn verzorgpony ben ik daar toen ook mee gestopt en inruil daarvoor nog een extra dagje dus 4 en 6 keer in de week. Maar toen kwam het einde van het schooljaar en had ik toetsweek, een weekendje weg en soms wou ik ook een keertje met mn vriendinnen naar het zwembad op een hete dag (logisch?!?!). Ik kwam nog steeds 4 tot 6 keer in de week maar bij dat soort dingen kon ik dan niet komen. Krijg ik 2 weken geleden ook een appje dat het voor mij ophoudt omdat ik 'bijna nooit kan' (ONZIN) de eigenaar wou er trouwens ook altijd bij zijn omdat haar ervaring met de oude verzorger niet zo goed was. Nahja... doei verzorgponys en nu zit ik dus zonder manege, verzorgponys en iets met paarden. Overleg gehad met mijn moeder en ik mag dus over paar maandjes mijn eigen shetlander!! Super leuk natuurlijk, maar ik heb toch een beetje het gevoel dat ik het rijden echt ga missen... :(:) Nu zit ik dus toch te twijfelen of ik misschien een verzorgpaardje moet gaan zoeken voor 1/2 keer in de week waar ik dan nog op zou kunnen rijden. Facebook heeft mij niks opgeleverd, maar marktplaats zou ik nog kunnen proberen. :j

Zet je 'm voor een sulky! ;)

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 08:15

Ik vind het allemaal een beetje moeilijk met de arabier en het nieuwe meisje. Even voor de zomer hebben we een licht 16 jarig meisje gevonden.Die een klein beetje pluk gedrag vertoont en soms gewoon vollop negeert wat je uitlegt tijdens het rijden als je haar les geeft. Nu rijd ze zoiezo al steeds minder. Laatst ook een akkefietje met paard gehad dat ie tijdens het omdoen van het hoofdstel opeens de paddock in glipte en van zich af begon te slaan( paard is normaal dood braaf met hoofdstel om doen).

Ze heeft 'm een paar keer gelongeerd (lees: rondjes laten rennen zo rap mogelijk en niet consequent laten galopperen aan de longeerlijn).

Hier kwam ik dus allemaal achter toen we er laatst samen waren. Toen ik haar vervolgens maar ging helpen met het longeren keek ze in de eerste instantie of ze water zag branden(paard zo langzaam mogelijk laten draven lekker over de rug en wel het achterbeen goed actief er onder houden en die dus ook toucheren zodat paard dat blijft doen. Zonder bijzet).

Ja deze manier van longeren kon ze niet zei ze.

Ik twijfel of ik moet zeggen tegen de eigenaar dat het misschien beter is iemand anders te zoeken voor het beestje. Want de hele reden dat ik er niet meer op rijd is omdat hij zo veel last van zn rug heeft en daar zoveel mogelijk mee geholpen moet worden en ik ben best fors.

Naja zij weet dus duidelijk niet hoe ze met een paard als deze om moet gaan. En ze is bang voor m aan het worden. En nou dat nog niet zo een punt. Maar ze komt dan met allemaal vage excuses ipv dat ze gewoon rechttoe aan zegt dat ze het lastig vind. En ik heb haar al gewaarschuwd in het begin dat hij met rijden gewoon echt heel goed is in het je voor de gek houden.

Dus ja tips? Nieuwe moeilijk zoektocht of toch deze bijrijder maar proberen te 'kneden'? Ze rijd overigens gratis. En ze kan alle dagen van de week komen behalve woensdag en zondag (dat zijn de dagen van de eigenaar).

This wel van belang dat er echt goed opgelet wordt op die rug...

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:57

Golden_Angel schreef:
Niet eerlijk zijn
Dat heeft ze gister al uitgebreid besproken op stal

Ver van uit de buurt blijven dat soort mensen. Straks koopt ze er eentje die net zadelmak is en zegt ze tegen jou dat het het braafste beest terwereld is wat ze gevonden heeft.

Absolem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 07:46

Lekker iemand anders zoeken. Als die nu al zo moeilijk begint te doen is het allemaal geen stuiver waard voor haar.

Lekker een meisje zoeken die het wel helemaal leuk vind.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:53

plutolover schreef:
Wat ik soms mis bij bijrijders/verzorgers is een band krijgen. T gaat vaak alleen maar om t rijden. En dan liefst zo goedkoop mogelijk

Maar je ziet ook Ind eigenaren die zelf vele eisen stellen en dan onderhand de stallingsbedrag vragen..

Het is geven en nemen. Tot nu toe vind ik het heerlijk om lekker zelf te doen

Ik denk dat mensen vaak ook een beetje bang zijn om een band te vormen. Omdat ze denken het is het toch niet mijn paard.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:58

Tot nu gaat het bij ons met het meisje wat de arabier doet nog redelijk.. Alhoewel ze laatst maar een kwartier gereden heeft. Vond dat wel heel weinig. Maar goed het is nu nog mooi weer.

Ik hou m'n hart vast als de temperatuur straks dalen gaat.

Zich aan de afspraken houden of überhaupt komen is kennelijk erg moeilijk tegenwoordig. Voor mij echt onbegrijpelijk. Ik deed er een moord voor een paard gratis te mogen bijrijder.

Maar goed we gaan het meemaken of we van de winter weer op zoek kunnen naar een andere of dat ze wel blijft komen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:32

CnB schreef:
Maar wil ze ook niet afschrikken want dan heb ik niks meer.. Het is geen pony waar ze voor in de rij staan jammer genoeg. En zij kennen hem al en weten waar ze rekening mee moeten houden enzo.

Straks nog maar eens kijken om het er over te hebben.. Een boekje of dergelijke gaat niet werken want ze gebruiken geen spullen van mij dus heb geen plaats om het te leggen. En zo'n groepsapp lijkt me ook simpeler want je mobiel heb je 'altijd' bij dus kan je eventueel thuis nog.. Misschien zelf wat meer 'er achteraan zitten' inderdaad.

Even bellen ipv wachten tot ze gaan appen. Als ze dan opnemen is er ook geen excuus meer dat ze geen tijd hadden of geen internet Oid.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:08

Prince schreef:
Of zelf een bericht op de app zetten, "en xxx Hoe is het vandaag gegaan met yyy?".

Dan kunnen ze nog zeggen later ja nee ik had geen tijd om te reageren. Gewoon even bellen is het beste.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:17

Elise_0o schreef:
Ik zit te twijfelen over iets, misschien kan jullie ervaring mij helpen.

Ik heb hier aan huis 3 pony's staan, een Shetlandpony (9), een Fjord (20) en een NRPS (6).
De Shetlandpony is van mijn dochter (3), de Fjord is van mij en de NRPS is voor mijn dochter voor later, maar ik rijd er nu op tot ze oud genoeg is.
Helaas heb ik veel minder tijd om te rijden dan dat ik zou willen en staan ze alle 3 meer stil dan dat ze iets doen.
De pony's staan 24/7 buiten en vinden het ook totaal geen probleem om niets te doen :')

Nu zit ik er over te denken om 2 bijrijders te zoeken voor de Fjord en NRPS. Het zijn bomproof pony's die makkelijk te rijden zijn en dus voor veel mensen geschikt.
Ik zit er aan te denken om 2 bijrijders te zoeken (liefst al bevriend) die een maandelijkse bijdrage betalen om ze te rijden (klusjes zijn er niet).
In de zomer zet ik een deel van de wei af als bak en in de winter zouden ze op de vereniging in het dorp kunnen rijden. Buitenritten maken kan ook (eventueel met trailer).

Maar heb ik wel zin in mensen op ons erf die met regelmaat langs komen?
Hoe doen de mensen met paarden aan huis dit?
En wat vragen jullie als vergoeding?

Ja lastig.

De eigenaar waar ik m'n paarden rijd heeft overal camera's hangen en houden als ze weten dat ik kom het hek op een kier. En ander klim ik over het hek heen (dit weten ze ook).

Vaak is er als ik er ben dus niemand thuis. En anders is de vrouw er wel 'm en komt ze even gezellig babbelen.

Eigenlijk hoef ik niks extra' s te doen alleen maar te rijden of longeren.

Maar vaak veeg ik toch even of hoog de paddock op waar de paarden veel kopen. Graaf het geultje voor de water afvoer even uit. Geef ze nog wet extra hooi. Of ruim wat mest op.
Vet even alle tuig in.

Dit jaar ook de paarden nog even geschoren.

Het maakt ze weinig uit hoelaat ik kom. Kom ik als ze er zijn? Prima, kom ik als ze niet zijn? Ook prima.
Kom sochtends vroeg? Best komt savonds om 8 uur? Ook best.

In de zomer zetten ze vaak een blikje fris klaar en in de winter een kan thee.
Super relaxed dus.

De enige kanttekening is dat de woensdag en zondag dagen zijn dat ik sowieso niet kom. Omdat de eigenaar dan even zelf rustig thuis kan rommelen. Met uitzondering van wanneer we samen in het bos gaan rijden.

Maar de rest van de week moet ik het zelf weten wat ik doe en laat.

Edit : die man vraagt overigens dus niks als vergoeding. Hij is allang blij als z'n paarden beweging krijgen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:02

_kmbn schreef:
CnB pfff ik begrijp dat het een pittige situatie is zo! Maar in zou zeker met de verzorgers om de tafel gaan en echt concrete afspraken maken mbt inzet. Om verdere. Irritaties te voorkomen

Elise: ik heb vroeger een paard aan huis bijgereden, ik mocht komen wanneer ik wilde, de paarden stonden ook echt in een hoek dus niemand had daar wat te zoeken eigenlijk. Ik zorgde dat ik altijd rustig was en geen overlast gaf. Ik hoefde geen bijdrage te betalen destijds, mensen vonden het fijn daarbij beetje aandacht gaf.
Enige waar je wel rekening mee moet houden met 2 kennissen of vriendinnen, dat ze geen ruzies etc gaan krijgen onderling want dat geeft to h een bepaalde spanning duidelijk zijn van te voren over de regels en tijden etc.

Little_bird jammer dat je bijrijder stopt, hoop dat dinsdag een succes word.

Nou, ik zou afgelopen woensdag afspraak nummer 3 hebben alleen werd ik afgezegd met een smoes van heb ik jou daar, dus voor mij was het meteen klaar. Gister de laatste afspraak en was wederom supwr positief verrast, dit was een gigantisch pittige en spontane dame die meteen er stond gewoon. Ze kreeg het voor wlkaar om alle 4 de hoeven uit te krabben ondanks gele tijd neerzetten, dus vond ik super knap. Later nog even grondwerk gedaan en ook dit ging goed. Uiteraard ging Jacy er vol tegen in maar ze pakte het gewoom super goed op.

Daarom heb ik ook besloten om maandag en vrijdag meiden allebij 1 dag in de week te laten komen. Stel je voor een van beide vind het toch niks, of het is te veel heb ik de ander nog. Ik heb sowieso gezegt dat ik tot januari mee wil om en lesjes te geven en even kijken hoe het gaat. Jacy is natuurlijk wel een pitti ding en voor je het weet leer je totaal verkeerde dingen aan en dat gaat mij weer gigantisch veel tijd kosten.

Zijn jullie eerst ook een tijdje mee geweest? Tot januari klinkt zo lang maar is natuurlijk maar een stuk of 5/6 x. Ik heb wat afspraken op papier gezet, hebben jullie nog evt aanvullingen of dingen die een beetje overdreven zijn? O:) of juist waarvan je zegt dit lijkt heel vanzelf sprekend maar is het niet?

- Als je ziek bent of je niet kan laat het niet een uurtje van te voren weten (kan gewoon privé)
- Als je bent geweest altijd vertellen in de app wat je heb gedaan.
- Als ze iets heeft niet twijfelen altijd bellen
- Van te voren overleggen als je wat nieuws wilt proberen
- Niet van het terrein af
- Deken en halster altijd om
- Belonen: biks of wortel/appel
- Rommel opruimen / touwen oprollen
- Lampen uit als je weggaat, bak licht alleen aan als je in de bak bent.
- deur opslot als je weg gaat, sleutel in de la
- Ff vegen als je hoeven heb gekrabt etc

Toen dat meisje de eerste paar keer op die arabier ging rijden wilde eigenaar ook dat ik er bij was of hij zelf dus nee hoor dat is helemaal niet gek. Nu heeft ze uitzichzelf gevraagd of ik even wilde helpen eerdaags omdat hij toch niet helemaal lekker liep. Dus dat is wel positief.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:14

This ook lastig. Mijn twijfels wat betreft het jonge meisje die de arabier nu twee dagen in de week traint is nu wel grotendeels weg.

Ze vraagt om hulp vind het serieus interessant om echt te leren rijden ipv de standaard manege manier en ze ziet ook verbetering waardoor ze het steeds leuker gaat vinden.

Als ze een beetje tegen het vieze weer kan wordt ze wel een top bijrijder voor het arabiertje.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:44

darkadia schreef:
Hier inderdaad ook minimaal 16+, mede ivm mijn verzekering die dat ook eist. Maar ook omdat je regelmatig alleen op stal bent en de stal wat achteraf ligt. Al hebben we wel paar oplettende buren ook gelukkig.

En ja inderdaad balen. Voor gemotiveerd iemand kans om veel te leren, maar vraag wel enige investering terug daarvoor ;) Maar heb aantal reacties gehad dus wie weet.

En hoe wilde de verzekering hard bewijs krijgen dan dat jou bijrijder geen zestien is? :')

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:06

_Dreamer schreef:
Legitimatie?

Moeten ze wel weten wie jou bijrijder is.en hoe willen ze hardmaken dat het je bijrijder was en niet jijzelf?

Tenzij jij alles bevestigd kan die verzekering helemaal niets hardmaken of er moet camera bewijs zijn. De moeder van mijn ex zat in de verzekerings wereld. En als het om schadeclaims ging waren ze vaak gewoon afhankelijk van de eerlijkheid van mensen. Tenzij er echt camera bewijs was. Iedereen had immers op dat paard kunnen zitten en kunnen zeggen dat een ander het had gedaan als er schade gemaakt was.en ja ik noem het maar schade. Want voor de wet zijn dieren gewoon dingen /voorwerpen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:40

_Dreamer schreef:
Absolem schreef:

Moeten ze wel weten wie jou bijrijder is.en hoe willen ze hardmaken dat het je bijrijder was en niet jijzelf?

Tenzij jij alles bevestigd kan die verzekering helemaal niets hardmaken of er moet camera bewijs zijn. De moeder van mijn ex zat in de verzekerings wereld. En als het om schadeclaims ging waren ze vaak gewoon afhankelijk van de eerlijkheid van mensen. Tenzij er echt camera bewijs was. Iedereen had immers op dat paard kunnen zitten en kunnen zeggen dat een ander het had gedaan als er schade gemaakt was.en ja ik noem het maar schade. Want voor de wet zijn dieren gewoon dingen /voorwerpen.

Dat is met alles, niet alleen met een bijrijder. Je bent met al die verzekeringen altijd afhankelijk van de eerlijkheid van mensen als je de pech hebt dat er geen getuige bij waren.

Daarom. Dus ik wil eigenlijk zeggen hiermee. Dat je die minimale leeftijd die de verzekering je oplegt, best met een paar flinke korreltjes zout kunt nemen als de bijrijder in kwestie uitstekend kan rijden en naar leeftijd gewoon goed met het paard omgaat. :+

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:14

DatBenIkNou schreef:
Ik vind groen op groen persoonlijk geen goed idee. Zulke jonge meisjes op een pony die nog zoveel moet leren? Nee, dan zou ik liever een verzorgster zoeken ipv een bijrijdster.

Het kan ook juist een schitterende kans zijn met de juiste begeleiding om de twee naar elkaar te laten groeien.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:58

Sheran schreef:
Ik vind het nog allemaal best zwaar, ik zou met mijn 53 kilo niet standaard op een iele D-pony gaan rijden, en zou zelf ook geen bijrijder nemen die aan de zware kant is. De rug van het paard vind ik gewoon erg belangrijk, heb er al genoeg narigheden mee gehad. Voor mijn KWPN van 1.70 had ik eerst een limiet van 70kg, maar toen ze rugproblemen kreeg werd dat 65.

Ik ben nog steeds op zoek naar een bijrijdpaard, het heeft nog nooit zo lang geduurd! :o Ik denk dat het ermee te maken heeft dat ik gewoon echt geen geld kan missen voor het paard, maar dit is nog nooit eerder een probleem geweest, ik heb het altijd gratis gedaan en betaalde hooguit privélessen. Wel erg jammer, ik mis het echt :)

Ja ik hou me hart ook vast. Strakjes als ik titus niet meer kan doen zit ik ook weer zonder paard. Geen idee waar je tegenwoordig nog een paard kan bijrijden zonder te betalen...

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:19

Lootje1991 schreef:
Sheran en absolem ik heb bij beide op het profiel gekeken maar beide geen advertentie op de bokt markt waar adverteren jullie dan wel? Ik heb bijvoorbeeld geen Facebook en lees dan mee in dit topic en dan vind ik het jammer dat ik geen info kan vinden en misschien ben ik hierin niet de enige?

Ik adverteer ook nog niet omdat ik nog niet weet waar ik ga wonen. Ik ben op zoek naar een drastisch goedkoper huis. En titus is nog niet verkocht.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:18

Allemachtig....

Hoezo een verwend ondankbaar kreng....
Die heeft echt niks te zoeken bij jouw paard.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:57

cathyenbeau schreef:
Hoi, als stille meelezer wil ik ook iets zeggen over een ervaring als bijrijder zelf.

Ik ben zelf Z1 geklasseerd, maar ik was opzoek naar een bijrijdpaard en had daarom een advertentie geplaatst met foto's inclusief beschrijving over mijn ervaring en wat ik zocht.

Iemand had gereageerd dat ze een E-pony had en een jong paard. E-pony zou M-niveau zijn en paard zou veel potentie voor de dressuursport hebben. Toen ik daar aan kwam bleek dat er alleen een manegeruiter op de paarden reed en dat ze verder niet door iemand anders gereden werden.

Eigenaar zei dat ik maar met de andere bijrijdster moest afspreken wanneer ik kon rijden en had zelf totaal geen interesse in mij, vroeg geeneens over mijn ervaring of mijn eerste indruk van de paarden.

Uiteindelijk besloot ik om het toch maar een maandje te proberen. Eigenaar is niet een keer wezen kijken hoe ik de paarden reed. Daarnaast waren de paarden ook totaal niet op het niveau van wat de eigenaar had gezegd. Ze waren allebei erg scheef en niet makkelijk ontspannen te krijgen . Ook de hulpen van draf-galop zaten er amper op en het zadel paste niet goed van de E-pony, kiepte namelijk naar voren als ik ging lichtrijden.

Dus ik ben daar gestopt, omdat ik ook vind dat je als eigenaar eerlijk moet zijn over het niveau van de paarden.

Inmiddels heb ik nu een ander bijrijdpaard gevonden dat wel het niveau is wat gezegd was, maar wat ik wilde mededelen is dat eigenaren hun paard ook behoorlijk kunnen overschatten.

Je had ook kunnen proberen te praten met de eigenaar. En uit kunnen leggen dat het zadel ook niet pastte. Ik heb er wel lol in een paardje wat te leren. Of weer recht te richten maar dat moet je ook maar net leuk vinden.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 16:06

gerpiegorp schreef:
Ik heb ook wel eens aangegeven dat het zadel -duidelijk- niet goed lag. Zowel mijn intructrice als ik kregen een grote mond dat het onzin was. Paard had het zadel altijd al en voor haar lag het goed, en omdat ik er niet goed in zat moest ik maar stoppen met zeuren kwam het op neer. Kussens waren scheef, vulling was oud en zaten allemaal harde bobbels in, lag vreselijk achterover, klapperde als de nete in draf, maar nee lag prima hoor. Paard had niet eens bespiering meer, achter de schouders was gewoon een gat waar het zadel lag. Sommigen willen het ook niet zien. Snap het opzich wel. Als bijrijder ken je het paard niet beter dan de eigenaar en misschien dat ik dan ook wel denk van ja ja, tuurlijk :+ Maar ja, om even aan te geven dat het niet altijd zin heeft.

Oef. Ja dan houd het op.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:00

Marocje schreef:
Dat is wel lastig dan. Hoop dat je duidelijkheid krijgt want misschien ervaart zij het heel anders?

Hier misschien een verzorger. Heb voor het eerst zelf een advertentie geplaatst en meisje is twee keer langs geweest. Eerst met vader, was ze erg rustig/stil. Tweede keer zijn we samen gegaan en keek een beetje raar op dat ze toch wel erg aanwezig was. Misschien gewoon de zenuwen en wordt dit nog minder.

Hmm misschien een beetje bang van papa. Ik kon ook nooit mezelf zijn als mijn ouders er waren. Werd meteen afgeblaft als ik iets enthousiast was.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:18

its_daantjee schreef:
ik kom even binnenvallen hier. na bijna 2 jaar gaat mijn huidige bijrijdpaard helaas verhuizen. ik ben nog niet actief opzoek, maar lees toch graag mee of er iets voorbij komt in de omgeving van apeldoorn..

vind het met bijrijdpaarden altijd heel lastig, meerdere paarden bijgereden al, maar ook door vervelende situaties regelmatig afscheid moeten nemen. dit was het eerste paard waarvan ik had gedacht dat ik hier niet mee hoefde te stoppen. helaas liep de situatie even anders en wil de eigenaresse haar dichter bij huis hebben, wat natuurlijk heel begrijpelijk is, maar helaas te ver weg voor mij.

:(:) knuff.

Die van mij werd halsoverkop onder mijn kont vandaan verkocht terwijl ook ik dacht dat die nooit zomaar weg zou gaan . I know the feeling.

Volgende maand komt er hier wss een veulen heen zoals het er nu naar uit ziet.

Mag die matties worden met de tuiger en de welsh.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:27

BarbaraNova schreef:
Jeetje, weer vanmorgen een meisje laten komen die wilde komen verzorgen / bijrijden...weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ik zoek iemand die mij helpt en dus werk uit handen neemt. Ik heb 4 paardjes en doe alles maar dan ook alles zelf want huur alleen het stalletje/weides. Ze durfde dus niet in stal te poetsen als de pony (Welsh cob dus toont wel) niet vast stond. Ze durfde hem met wandelen ook niet vast te houden. Op zich wel een aardig meisje maar heel stil. Ik ben meer een kwek en hou van aanpakken qua werk en doorgaan. Ik weet niet of ik er zin in heb weer iemand te begeleiden wat dus nog echt wel even gaat duren als het al bij haar er in zit, of toch maar verder te zoeken voor een wat meer zelfverzekerd iemand met ook meer ervaring. Dit is niet de eerste keer. Wil best iemand een kans geven maar niet maanden daar mee bezig zijn....met het risico dat ze er geen zin meer in hebben en je er dus weer al de tijd voor niets ingestoken hebt...

Ik zou haar vriendelijk afwijzen. Dit schiet niet op.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:36

Kirania schreef:
@mooblie, dat begrijp ik helemaal! :j Hier hetzelfde.

Wat doen jullie als je geen piste hebt en je Paddock half onder water staat vanwege de constante regen? Ik ben echt een hardcore buitenruiter (endurance, trec, trektochten) en de meesten, tja, de meesten niet in deze regio. Sowieso +18 vanwege verzekering, maar allemaal angst om buiten te rijden dus breken ze liever hun en mijn paard haar nek in de modder :n Mijn merrie is echt een enthousiast kind buiten maar niet gevaarlijk, luistert gewoon netjes, geen bokken, geen vandoor gaan, gaat goed vooruit maar komt ook mooi terug op zit. Anderen ook problemen om voor zoiets een bijrijder te vinden?

Mja ik snap de spanning wel . Jij kan wel bij hoog en laag beweren dat je beestje zo braaf is . Maar hoeveel mensen beweren dat niet terwijl hun paard vervolgens toch met die ruiter er op m smeert ?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 19:07

Poekkie schreef:
Ik ga mee met de voorgaande reacties maar wil wel nuanceren: als je exact 50/50 van de kosten zou vragen dan zou ik als bijrijder ook wel inspraak willen hebben in dingen als wedstrijden bvb. Maar dat hoort dan wel vooraf goed besproken, is het niet zo dan zoekt die bijrijder maar een ander paard.

Ja maar dan is het geen bijrijder meer dan is het gewoon halve stal .

Een bijrijder hoeft bij mij ook niet proberen om dingen te eisen straks. Dan hoepelen ze maar op.
Voor die persoon tien andere die wel goed fatsoen hebben hoor hier in de omgeving .
Mijn paard mijn regels . Simpel zat .