Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304
liesie55 schreef:troi schreef:Tja de meeste bijrijders zijn jonge meiden vers van de manege, niet wat jij zoekt. De spoeling in de categorie ‘redelijk kunnen rijden’ en 18+ is simpelweg enorm dun.
Ja dat blijkt!
Had verwacht dat er genoeg mensen zouden zijn die niet de financiële middelen hebben, maar toch wat anders zoeken dan manege lessen.
Ik ga het nu proberen via de studenten vereniging van de universiteit de Uithof. Misschien beginnen hier mensen die verhuisd zijn voor hun studie, en belangstelling hebben.
myk_en_shant schreef:Helaas ben ik ook weer zoekende, wegens verhuizen en werk, zijn er 2 bijrijders gestopt.
Dus de vliegende kiep op stal heeft nu een vast bijrijdpaard gekregen, maar ben nu weer op zoek naar een nieuwe vliegende kiep.
Heb via marktplaats een aantal reacties gehad, maar voornamelijk jonge meisjes, herintreders en personen die zichzelf erg overschatten qua kunnen.
En heel veel reacties van ik rij daar en daar is de lesverplichting dan echt nodig pffffffff.
Pffff zucht kreun steun.
Heb ik dan zo gekke eisen.
Bijrijden zelf is gratis, heb alleen een lesverplichting van 2 x per maand.
BloemBloem schreef:joyce B schreef:65 is wel erg weinig voor volwassen vrouw. Ik ben 1,63, niet te dik en weeg ook al 65kg. Daarmee rijd ik prima op een kleine E pony.
Om wat voor dier gaat het?
Ik heb persoonlijk geen ervaring met betalen van iemand. Een clubgenoot je rijdt mijn paard gratis bij. Maar er zijn andere clubgenootjes die ORUN hebben gedaan, lesgeven en ook betaald worden voor het rijden.
Vaak begon het met lessen en wedstrijden vergoed krijgen, later met een bedrag per keer rijden er nog bij (of vast bedrag per maand voor vast aantal keer per week) en soms deels dienstverband als het om een trainingsstal gaat. Maar vaak is het als ZZP'ER.
Wat ze precies krijgen weet ik niet.
Als het iemand is die het voor de hobby doet en niet heel hoog niveau rijd zou ik een vast bedrag per keer doen en dan niet te hoog.
Ben ik ook benieuwd naar, hier wel een volwassen vrouw 1.70 en 63kg
witroosje schreef:joyce B schreef:Jouw paard, maar mijn erf. Ik selecteer wie ik op mijn erf wil hebben. En bijrijder/verzorger/leaser kan, maar wel in overleg.
Dat is je goed recht, maar op zo'n stal zou ik dus absoluut al niet willen staan. Ik bepaal zelf wel of ik een bijrijder wil en ook wie dat dan is, daar heeft mijn staleigenaar niks over te zeggen.
Maar gelukkig ook nog nooit op zo'n stal gestaan, en nog nooit een staleigenaar gehad die zich met mijn keus voor een bijrijder bemoeide.
cobiie schreef:Samblabla schreef:Hier staat ook in een topic dat een contract wel degelijk kan helpen. Niet alleen nuttig voor mij maar ook voor haar.
Niemand zegt dat een contract niet nuttig kan zijn, ik heb ook contracten met mijn leasers.
Enkel dat je in een contract geen zaken kan afspreken die in strijd met de wet zijn (nou ja, je kan het er wel inzetten maar het houdt juridisch geen stand).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers