Sheran schreef:Ja, op sommige momenten is het echt wel 'balen' om een bijrijdpaard te hebben, zeker als je wat fanatieker bent zoals ik. Je bouwt iets op en het is zomaar weer weg.
cobiie schreef:Lisette1205 schreef:Eigenlijk vrij apart dat er zo veel mensen zijn die geen bijrijdster kunnen vinden, maar juist ook veel die geen bijrijdpaardje kunnen vinden zoals ik
Het vinden van een geschikte bijrijder/paard is lastig, de wensen en kunde van paard, ruiter en eigenaar moeten bij elkaar passen.![]()
In die nuance ligt vaak het probleem mijnsinziens.
Lisette1205 schreef:Hoii, ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen, ik ben nu al 4 maanden opzoek naar een verzorgpaard of bijrijdpaardje, maar ik kan er geen vinden in mijn omgevingweet echt niet meer wat ik moet, mensen geven tips(super lieff!!
) en die heb ik geprobeerd, maar tot nu toe tevergeefs
heb de hoop eerlijk gezegd al op gegeven
dus vandaar in dit topic, ik weet het dit is eigenlijk voor mensen die een bijrijdster zoeken, maar ik dacht misschien kan ik jullie vragen om tips?
Ik ben ten slotte op zoek naar iemand als jullie maar dan in mijn buurt
en dan heb ik ook nog het probleem dat er veel mensen zijn die vanaf 18 doen of 16, en ik ben 14
dus word lastig, maar weet niet wat ik nu moet
![]()
Narcomil schreef:Ik zweer, iedere keer dat er echt hele gave aanboden voorbij komen, zitten ze aan de andere kant van het landMaar goed, zolang ik nog geen vast werk heb en dus niet weet waar ik "echt" ga wonen, kan ik toch nog niet serieus zoeken. Een eigenaar heeft er tenslotte niet veel aan als ik voor werk opeens over een maand moet verhuizen.
Sjolvir schreef:Daphara schreef:
Weet ik niet, als jij een goede bent, kan je misschien net zijn wat de eigenaar zoekt en ik denk dat niemand zeker weet waar ze over een paar maand zijn. Wachten tot je eindelijk gesetteld bent lijkt mij niet nodig.
Ik zou het niet grappig vinden iemand net overal wegwijs in gemaakt hebben en 3 maand later gaat die 100 km verderop werken en heeft geen tijd meer.
DatBenIkNou schreef:Daphara schreef:Ik vind persoonlijk €25 per maand X het aantal dagen dat je mag rijden per week een redelijke bedrag voor een recreatiepaard (of een paard met beperkte mogelijkheden) als lessen nog los bijbetaald moeten worden.
Dus:
1 dag p/w is €25 per maand
2 dagen per week is €50 per maand
3 dagen per week is €75 per maand en zo verder.
Als een bijrijder trouw elke week les wil, dan komt die met 2 dagen per week nog aan €150
Maar goed, ik betaal dan ook niets voor mijn bijrijpaard en mag zo vaak rijden als ik zelf wil. Mijn lessen en nieuw harnachement betaal ik wel zelf, omdat de eigenaar zelf niet meer rijdt en dus niet meer inversteert in harnachement.
Ik vind zelf het stalgeld gedeeld door aantal dagen wat de bijrijdster komt, altijd een goede en reëele berekening. Dan zou ts 12,50 per keer kunnen vragen. Dat is goedkoper dan op een manege en kan er nog best een les af en toe af toch? Voor zo'n stalling helemaal niet gek!
BlackBeautyZ schreef:vraagje...
ik heb zelf een paard maar ze had afgelopen jaar een veulen en momenteel is ze hoog dragend dus ik heb al een hele tijd niet gereden en ga dat de komende tijd ook niet doen op haar. ik wil ontzettend graag weer rijden. een tweede paard kopen mag helaas niet van mijn ouders. nu heeft mijn buurman (buurman? woont 2 km verderop) mijn absolute droompaarden staan.. zo ver ik weet rijd hij niet vaak, heeft een kudde van 6 paarden en het is meer hobbymatig. nu wil ik vragen of ik eens mag komen rijden en als dat klikt of ik dan vaker mag komen.. maar is dat raar om te vragen?
hoe zouden jullie het vinden als er ineens iemand aan de deur staat en verteld dat ze je paarden helemaal geweldig vind en of ze eens mag komen rijden? (ik ben 20 jaar dus dit is geen penny gedoe of bevlieging)
Gizeppie schreef:Daphara schreef:Ik betaal mijn huidige bijrijder gewoon! Scheelt een bende ergernis, penny's en rompslomp en er gebeurt precies wat we afspreken. Daarnaast vindt ze het ook leuk om Duke te verzorgen en dat doet ze vrijwillig, dus poetsen, wassen, vlechten en de tijd die ze daarin steekt betaal ik niet voor, maar geven me wel een goed gevoel bij haar.
Maar goed, zij heeft van paarden trainen, verzorgen en lesgeven haar werk gemaakt (of hier is ze mee bezig, ze is net 20 jaar) en zij traint mijn paard dus ook echt. Vanwege wat lichamelijke problemen kon ik het zelf tijdelijk niet en het is dan echt een uitkomst om een goede bijrijder te hebben die hem tenminste 3x per week oppakt. Gisteren zat ik er voor het eerst weer op sinds zij 4 weken terug begonnen is, wat een heerlijkheid zeg om zo je paard weer op te kunnen pakken! Dat is mij elke cent waard!
Ik heb soms het idee dat men hier eigenlijk zoekt in een bijrijder, dat wat ik gevonden heb in de bijrijder van Duke, en dan nog het liefst zou hebben dat die bijrijder hen ook nog betaald voor het "voorrecht" op hun paard te mogen rijden.
Ik ben daarin wat simpeler, mijn paard heeft er voordeel van om door deze bijrijder gereden te worden, dus ik ben diegene die betaalt. Ik betaal echt geen mega hoor bedrag, maar zeker genoeg om het voor alle partijen leuk te houden.
Ik sta er net zo in als jij.. Ik heb idd liever dat mijn paard goed gereden word en dat het voor mij alleen maar een voordeel is, dan dat iemand moet betalen om op mijn paard te rijden..
Mooblie schreef:Hier wilt het ook niet lukken. Ik dacht iemand gevonden te hebben maar deze heeft uiteindelijk toch afgezegd, een uur van te voren![]()
Ik zit er nu over na te denken om het wat serieuzer aan te pakken en er eventueel iemand voor te betalen. Voor mijn gevoel kan ik dan toch net wat meer verwachten en eisen stellen en hopelijk ook wat meer animo dan. Zijn er hier misschien mensen die daar ervaring mee hebben?
Gebruikers op dit forum: Demimantzz en 1 bezoeker