Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:43

Farandulera schreef:
Nooit geweten dat het zo lastig is om een fatsoenlijke bijrijder/verzorger te vinden! :?
Zit daarin dan een verschil qua provincie? Ik weet dat in brabant over het algemeen veel paardenmensen wonen... wat is jullie ervaring?

Hier in het dorp zitten twee maneges en de naastgelegen dorpen zitten er nog veel meer. Toch is het lastig een geschikt iemand te vinden. Kunnen nog geen B proef rijden, maar adverteren alsof ze een soort samenvoeging van Gert van den Hof en Edward Gal zijn.

Hoe doen jullie dat eigenlijk als er iemand komt kijken? Ga je er dan eerst zelf op?

Nies_

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 08:52

Zou er ook aan liggen hoe ze dingen oppakt lijkt me. Als jij iets uitlegt en ze doet dat niet houdt het ver op. Als het steeds een stuk beter gaat kan het wel wat worden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 09:24

Ik zou nummer 2 kiezen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:17

Je hebt nu in ieder geval nog maar weinig moeite gestoken in iemand die het niet waard is :=

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:02

joyce B schreef:
Eigenaren met een onbeleerd paard waarbij je een bijdrage mag betalen om het paard voor ze zadelmak te maken en door te rijden. Ik betaal daar €500,- per maand voor bij een trainingsstal...

Die zie ik ook veel, hilarisch :') :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:00

femke19 schreef:
Hier is het juist weer heel lastig om een leuke verzorgpony te vinden. Veel mensen zoeken iemand van 18+ of 20+. Of dan is het voor mij net weer te ver weg, of de pony is te klein.

Ben al een halfjaar actief op zoek naar een verzorgpony... overal advertenties plaatsen maar niets werkt. Terwijl ik zo’n beetje alles kan doen: rijden, bijdrage betalen, grondwerk, stallen uitmesten, etc.

Nou ja, maar gewoon blijven zoeken dan :j

Nu had ik nog een vraag aan de paardeneigenaren: wat zijn de belangrijkste punten als jullie naar een verzorgster/bijrijdster zoeken? Misschien dat dat mij kan helpen...

Waar ik echt faliekant op afknap:
- Ik heb ervaring met paarden inrijden > de paarden waren shetjes
- Ik kan moeilijke paarden aan want die rij ik op de manege ook > een moeilijk manegepaard stelt echt nog niet zoveel voor
- Ik heb veel ervaring > rijdt 3 jaar op de manege rond
- Ik rij op L2 niveau > met foto's/film erbij wat nog niet in de buurt komt bij B niveau

Dus eigenlijk alles waaruit blijkt dat je je eigen kunnen flink overschat. Dan is het voor mij echt gelijk over.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:27

Gizeppie schreef:
Nies_ schreef:
Waar ik echt faliekant op afknap:
- Ik heb ervaring met paarden inrijden > de paarden waren shetjes
- Ik kan moeilijke paarden aan want die rij ik op de manege ook > een moeilijk manegepaard stelt echt nog niet zoveel voor
- Ik heb veel ervaring > rijdt 3 jaar op de manege rond
- Ik rij op L2 niveau > met foto's/film erbij wat nog niet in de buurt komt bij B niveau

Dus eigenlijk alles waaruit blijkt dat je je eigen kunnen flink overschat. Dan is het voor mij echt gelijk over.

Ja dit zie ik idd ook veel voorkomen ja.. of rijtechnisch echt mega verkeerde foto’s. Maar goed toen ik 13/14 was kon ik dat ook niet echt..

Is ook lastig. Daarom kun je het beter bij feiten houden.
- ik rij .. jaar op manege ..
- ik heb .. jaar een verzorgpony gehad
- ik ben niet snel bang (of juist wel)

Met foto’s en film val je anders toch gelijk door de mand en anders zodra je op het paard stapt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 15:17

Als er ook nog iemand op het paard rijdt die hem weer net zo scheef maakt, dan kun jij trainen tot je een ons weegt, dan wordt dat paard nooit veel beter. Ik zou er ook voor bedanken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 06:52

Ik zou in ieder geval niet zeggen dat je weet dat er amper wat mee gedaan wordt. Maar vragen of hij wat hulp kan gebruiken kan wel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie