Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Knert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:39

Lovebirds schreef:
Hier iemand gehad,na 10 keer uitleggen snapte ze het nog niet!!!.
Ze zei wat moet ik dan doen?.
Ik zei rijden in ruil voor helpen op stal,en dat is vroeg ze?''
Tja jullie kunnen begrijpen,dat ik daar dus een punt achter heb gezet.
Dat kreeg je haar niet geleerd,iemand van 22 jaar dus.

Ook goed,vandaag alleen weer op stal,en ik werd me toch geirriteerd.
Dat ik dus zei,en voor mij geen verzorgsters meer!!!!.
Dus later op fb,krijg je ineens een bericht,''zo van hee wanneer ga je naar stal.
Met de smoesjes en ik had dit''of dat.
Ik heb niet meer geantwoord,heb er gewoon geen zin meer in.
Ze wilt wel de lusten niet de lasten,vandaar ik nu alleen verder ga.

Uit een ander topic;
Lovebirds schreef:
Voor mij geen knie wrongen vreselijke dingen zeg.
Liefst zo plat mogelijk,de meiden van tegenwoordig die ik laatste had.
Echt ik moest het 5 keer,voordoen en nog begrepen ze het niet!!.
Enne die andere verzorgster die nu niet meer komt,wegens geen zin.(ben ik wel klaar mee hoor).
Zeiden wij dat zadel ligt geen eens goed!!!.
Mevrouw deed er niks mee,en toen was ik er echt klaar mee!!.

Ff een late reactie.
Maar ik vind je communicatie hier op bokt aan de matige kant. Nu loop ik op de zaken vooruit, maar bedacht mij dat je dit in real life misschien ook bent. In hoeverre Kun je het geheel bij die verzorgster leggen? Vooral als ze ook nog eens om duidelijkheid vraagt?

Als je schrijfstijl in een app gesprek lijkt op bovenstaande.... had ik ook om meer duidelijkheid gevraagd of zelf afgehaakt.

Tips;
- Plaatst na een woord een komma, daarna de spatie en dan je volgende woord.
- gebruik niet te pas en te onpas een komma. Voor een woord EN of MAAR hoeft echt geen komma.
- “ tekens graag correct plaatsen.
- maak volledige zinnen.

Nee, mijn teksten zijn niet vrij van spelfouten. Maar men snapt ze wel goed.

Knert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:04

Hier vandaag mijn bijrijdpony opgezegd.
Leuk beestje. Hele leuke eigenaar.
Waarom?

Mocht er 1x in de week op (advertentie zei ook wel 1-2 p.w) maar nu kom ik erachter dat ik daar weinig mee kan. Het niveau van de ruiter lag ook zoveel lager.

Dus mijn tip. Zet het huidige niveau wat je rijdt erbij. Maar ook of iemand zelf wat doelen kan stellen. In mijn geval was dat niet te doen.
Het ruitertje kon het zelf ook niet inschatten.

Zo zonde.
Zit nu aan lease te denken.

Zelf kopen durf ik toch niet zo snel meer.

Knert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:28

Gimme_Joy schreef:
Ik kreeg net nog wat meer berichtjes. Dat ik loop te zeiken en dat ik deze idiote communicatie maar met mijn paard moet doen. Ze heeft goed contact met een andere vrouw en gaat haar paard verwennen zoals ze dat doet. Niet haar schuld dat berichtjes op marktplaats niet altijd doorkomen, zodat ze niet gelijk reageert, blabla. Goede opvoeding. Toe maar meis, als je gelijk al zo op de kast zit ben ik benieuwd hoe je reageert als Joy gaat puberen. Ga je dan slaan? Pffff... Next!

Ik ben even de buitenstaander... maar je ‘voedt’ deze situatie ook wel een beetje.

Waarom niet de eer aan jezelf houden?
Ik had ook een bijrijder die 2,5 week niets liet horen. Prima... graag of helemaal niet. Die kon erna gewoon gaan. Ik deel je mening wel, maar de communicatie van jouw kant is lokt ook wel beetje een reactie uit, en dan zeggen dat zij geen opvoeding heeft gehad door ‘zo’ te reageren. Tja...je hebt het deels zelf in de hand.

Chill.... laat haar gaan. Zoek een leuke bijrijder. Rotte appels zul je altijd vinden, reageer er gewoon wat milder op en laat ze gewoon gaan.
Als een bijrijder niet met je door 1 deur kan (of andersom), zit het toch niet goed.

Zie net dat je docent drama bent... moest ik stiekem beetje om lachen, sorry.

Oprechte tip; Geniet van je prachtige quarter paard, laat dit gedoe aan je voorbij gaan.

Knert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:35

Gimme_Joy schreef:
Ja misschien lok ik het uit, kan best zijn. Dan nog vind ik dat ze best heel heftig reageert. Maar dat is wel een beetje de trend van het moment. Ik wilde even uitleggen waarom ik niet met haar in zee ging, op de laatste berichtjes ga ik niet eens meer reageren. Dat heeft totaal geen zin. Het zegt voor mij genoeg

Ik snap dat moment wel. Maar je wint er niets mee. Blijf heel netjes. Dan komt ze er ooit achter dat ze een gave quarter aan zich voorbij heeft laten gaan.

Als jij dit blijft voeden, zal ze je hier aan herinneren.

Blijf netjes... echt! Jij bent niet de verliezer hier he? Jij hebt nog wel opties!

Bedankt haar gewoon voor de getoonde inzet. En wens haar succes. Meer hoeft er in je laatste bericht niet te staan.

Spijt komt dan vanzelf wel.

Knert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:47

Snap ik.

Ik zit aan de ‘andere’ kant.
Verbaas mij wat voor eisen eigenaren stellen... en dan moet ik de helft stalgeld betalen omdat; een paard als hobby geld kost.

Wil best wel een bijdrage doen. Al heb ik mijn bijrijders (17jaar paarden gehad) nooit om een bijdrage gevraagd.

Nu ga ik dinsdag bij een bokker kijken, ik heb gereageerd. Tis echt drie kwartier enkele rit. En dan 75 euro bij betalen. Ja, het aanbod is niet heel ruim. Bedrag oké, maar het reizen....toch was haar advertentie wel reeel. De overige aanbiedingen zijn echt appart, hele weiden uitmesten elke dag (voor meerdere paarden) en dan nog 100 euro Pm betalen voor 1-2 x rijden in de week op een nogal neurotisch geval. Of een geval waarbij de eigenaar zelf niet kan rijden ivm bekken. Tja. Ik wil je helpen. Maar vraag mij niet alle kosten op mij te nemen. Dan knikker ik er hier wel een in de weide.

Had in mijn advertentie woord lease gezet. Maar dat gaf alleen reacties van mensen die wat wilden verleasen in de categorie 500-600 euro per maand. Zijn er echt mensen die dit doen?

Knert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:29

Nou wat leuk!!!

Word blij van zulke verhalen!
Beide partijen blij! Geen gedoe... doe je buiten je huidige topic om nog keer een vervolg?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie